Тема. Усне та письмове додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.
Мета. Закріпити знання усних та письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати самостійність під час роботи; виховувати інтерес до роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Всім пора нам на урок.
Встаньте всі рівненько,
Привітаймося до всіх гарненько:
« Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні у нас незвичайний урок. Успіх його залежить від вас, діти. Будьте активні, сміливі, кмітливі, уважні, старанні і у вас все неодмінно вийде.
І сувора, й солов’їна –
Математика-країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати.
Бо без математики рахувать не зможеш
Ні країни Африки, ані власні гроші.
І девіз нашого уроку «Математика – це гімнастика розуму», що ми й доведемо на уроці, вправляючись у розв’язуванні усного та письмового додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел, розв’язуванні рівнянь та складених задач.
Каліграфічна хвилинка Рівняння
Математичний диктант Фізкультхвилинка
Усний рахунок Робота над задачею
Обчислення прикладів Логічні вправи
Оцінювання
В кінці уроку побачимо, чи все ми встигли зробити, що запланували. За активну роботу, за правильні відповіді ви будете отримувати краплинку. А краплинка до краплинки і вийде потічок знань.
Запишіть найбільше одноцифрове число (рядок)
Запишіть число, що складається з 6 десятків і 8 одиниць(рядок)
Запишіть найменше трицифрове число (рядок)
(Вручення краплинки за каліграфічне написання цифр).
Уявіть собі, що у нас на уроці трапилось диво. До нас з хмаринки завітала Капітошка. І від неї математичний диктант.
Вам потрібно з розповіді краплинки записати всі числа. Ось, що розповіла про себе краплинка.
Я – одна із багатьох краплинок великого світового океану, який об’єднує в собі 4 океани і 3 десятка морів. У нас на Україні є 2 моря – Чорне і Азовське, більше 3 десятків річок. Тіло людини приблизно на 75% складається із води. Без води організм людини може прожити тільки 4 доби. Людина випиває в день біля 2 літрів води і в 2 десятки разів більше використовує для миття посуду і приготування їжі. Якщо уявити, що всю воду Землі вмістили в ста відрах, то тільки три з них будуть заповнені прісною водою. Тому в побуті потрібно берегти кожну краплину прісної води. (1, 4, 30, 2, 30, 75, 4, 2, 20, 100, 3)
Вручення краплинок.
ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.
Наступне завдання від Капітошки – це усний рахунок у вигляді кругових прикладів с. 81, впр. 509
950 – 320=630 565 – 135=430
630 – 240=390 430 + 346=776
390 + 175=565 776 + 174=950
Щоб дізнатися, де живе Капітошка, потрібно згадати як письмово додавати та віднімати трицифрові числа с. 81, впр. 507
Якщо правильно виконаєте завдання, то за допомогою цієї шкали дізнаєтеся, як називається це місце.
803 1012 493 517 362 279 243 267
И К А Х А М Р Н
Отже, Капітошка живе на хмаринці.
(Вручення краплинок)
А ми далі продовжуємо подорож.
Сонечко припекло, нагрілася вода в океанах, морях, річках і випарувалася, піднялась вверх і білою хмаринкою попливла над землею. А легенький вітерець подув і до нас пригнав ці хмаринки з наступним завданням – це рівняння з вправи 510.
( Вручення краплинок за правильне виконання завдання)
Всі хутесенько вставайте,
До роботи приступайте.
Є у нас важлива справа –
Будемо робити фізичні вправи.
Нумо, руки піднімайте,
Хутко ними помахайте.
За голівки закладіть,
Вправо, вліво нахиліть.
Пострибайте на лівій ніжці,
А тепер – на правій.
Ось настав вже час робити
Математичні вправи.
Потім з хмаринок пішов рясний і теплий дощик. І на нашій грядці виросли помідори та перець. І саме про ці овочі ми складемо задачу до скороченого запису вправи 511.
Зібрали 8 ящиків перцю та 9 ящиків помідорів. Відомо, що маса одного ящика з перцем становить 7 кг, а одного ящика з помідорами на 2 кг більше, ніж перцю. Яку загальну масу овочів зібрали з грядки?
Відповідь: з грядки зібрали 137 кг овочів.
А ще Капітошка може жити і у воді. Це і у озерах, річках, морях,океанах. І, навіть, в акваріумі. І разом з рибками підготувала задачі на логічне мислення.
ІV. Підсумок уроку
1.Робота над прислів’ям.
Поясніть, як ви розумієте вислів «Без води нема життя на землі»
2. Оцінювання
Допоможуть краплинки зібрані учнями за правильні відповіді
3. Подарунок Капітошки
Капітошці сподобалося з вами на уроці, але час повертатися на хмаринку. Проте на згадку про себе і сьогоднішній урок, вона кожному з вас залишає своє фото.