Урок "Усне та письмове додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння в яких один із компонентів є числовим виразом.

Про матеріал
Закріпити знання усних та письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати самостійність під час роботи; виховувати інтерес до роботи.
Перегляд файлу

Тема. Усне та письмове додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

Мета. Закріпити знання усних та письмових прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000; формувати вміння розв’язувати  рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати самостійність під час роботи; виховувати інтерес до роботи.

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора нам на урок.

Встаньте всі рівненько,

Привітаймося до всіх гарненько:

« Добрий день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Девіз уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок. Успіх його залежить від вас, діти. Будьте активні, сміливі, кмітливі, уважні, старанні і у вас все неодмінно вийде.

     І сувора, й солов’їна –

     Математика-країна.

     Праця тут іде завзята,

     Вмій лиш спритно рахувати.

     Бо без математики рахувать не зможеш

     Ні країни Африки, ані власні гроші.

І девіз нашого уроку «Математика – це гімнастика розуму», що ми й доведемо на уроці, вправляючись у розв’язуванні   усного та письмового додавання і віднімання двоцифрових і трицифрових чисел, розв’язуванні     рівнянь та складених задач.

  1. План уроку    

Каліграфічна хвилинка                                       Рівняння

       C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg                                                         C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg                    Математичний диктант                                   Фізкультхвилинка

           C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg                                                         C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg

        Усний рахунок                                            Робота над задачею

     C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg                                                           C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg

Обчислення прикладів                                     Логічні вправи

      C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg                                                        C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg

                                               C:\Users\Sann1\Desktop\крапля.jpg

                                              Оцінювання

В кінці уроку побачимо, чи все ми встигли зробити, що запланували. За активну роботу, за правильні відповіді ви будете отримувати краплинку. А краплинка до краплинки і вийде потічок знань.

  1. Мозковий штурм
  • Які числа називаються одноцифровими?
  • Які числа називаються двоцифровими?
  • Які числа називаються трицифровими?
  1. Каліграфічна хвилинка

Запишіть найбільше одноцифрове число (рядок)

Запишіть число, що складається з 6 десятків і 8 одиниць(рядок)

Запишіть найменше трицифрове число (рядок)

(Вручення краплинки за каліграфічне написання цифр).

  1. Математичний диктант

     Уявіть собі, що у нас на уроці трапилось диво. До нас з хмаринки завітала Капітошка. І від неї математичний диктант.

Вам потрібно з розповіді краплинки записати всі числа. Ось, що розповіла про себе краплинка.

     Я – одна із багатьох краплинок великого світового океану, який об’єднує  в собі 4 океани і 3 десятка морів. У нас на Україні є 2 моря – Чорне і Азовське, більше 3 десятків річок. Тіло людини приблизно на 75% складається із води. Без води організм людини може прожити тільки 4 доби. Людина випиває в день біля 2 літрів води і в 2 десятки разів більше використовує для миття посуду і приготування їжі. Якщо уявити, що всю воду Землі вмістили в ста відрах, то тільки три з них будуть заповнені прісною водою. Тому в побуті потрібно берегти кожну краплину прісної води. (1, 4, 30, 2, 30, 75, 4, 2, 20, 100, 3)

Вручення краплинок.

ІІІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

  1. Усний рахунок

Наступне завдання від Капітошки – це усний рахунок у вигляді кругових прикладів с. 81, впр. 509

950 – 320=630                565 – 135=430

630 – 240=390                430 + 346=776

390 + 175=565                776 + 174=950

  1. Логічні вправи. Обчислення прикладів

Щоб дізнатися, де живе Капітошка, потрібно згадати як письмово додавати та віднімати трицифрові числа с. 81, впр. 507

Якщо правильно виконаєте завдання, то за допомогою цієї шкали дізнаєтеся, як називається це місце.

803    1012      493     517      362        279       243      267

  И        К           А       Х         А            М         Р          Н

Отже, Капітошка живе на хмаринці.

(Вручення краплинок)

  1. Завдання від хмаринок

А ми далі продовжуємо подорож.

Сонечко припекло, нагрілася вода в океанах, морях, річках і випарувалася, піднялась вверх і білою хмаринкою попливла над землею. А легенький вітерець подув і до нас пригнав ці хмаринки з наступним завданням – це рівняння з вправи 510.

( Вручення краплинок за правильне виконання завдання)

  1. Фізкультхвилинка

Всі хутесенько вставайте,

До роботи приступайте.

Є у нас важлива справа –

Будемо робити фізичні вправи.

Нумо, руки піднімайте,

Хутко ними помахайте.

За голівки закладіть,

Вправо, вліво нахиліть.

Пострибайте на лівій ніжці,

А тепер – на правій.

Ось настав вже час робити

Математичні вправи.

  1. Робота над задачею

Потім з хмаринок пішов рясний і теплий дощик. І на нашій грядці виросли помідори та перець. І саме про ці овочі ми складемо задачу до скороченого запису вправи 511.

Зібрали 8 ящиків перцю та 9 ящиків помідорів. Відомо, що маса одного ящика з перцем становить 7 кг, а одного ящика з помідорами на 2 кг більше, ніж перцю. Яку загальну масу овочів зібрали з грядки?

  • Які овочі росли на грядці?
  • Скільки зібрали ящиків з перцем?
  • Скільки зібрали ящиків з помідорами?
  • Яка маса одного ящика з перцем?
  • Яка маса одного ящика з помідорами?
  • А дізнатися можна? Як?
  • Коли ми знаємо масу одного ящика з перцем і одного ящика з помідорами, ми можемо дізнатися скільки всього зібрано овочів?
  • Чому? ( Бо не знаємо скільки зібрано окремо перцю і окремо помідорів)
  • А дізнатися можемо? Як?
  1. 7*8=56 (кг) – загальна маса перцю;
  2. 9*9=81 (кг) – загальна маса помідорів;
  3. 56 + 81=137 (кг)

Відповідь: з грядки зібрали 137 кг овочів.

  1. Веселі задачі. Гра «Рибки»

А ще Капітошка може жити і у воді. Це і у озерах, річках, морях,океанах. І, навіть, в акваріумі. І разом з рибками підготувала задачі на логічне мислення.

  • Гусак важить два кілограми. Скільки він важитиме, якщо стане на одну ногу?
  • Що легше 1кг пір’я, чи 1кг заліза?
  • Матуся розрізала шоколадний батончик на три частини. Скільки розрізів їй довелося зробити?
  • Бабуся зв’язала  онукам на зиму шарфи та рукавички – всього три шарфа і шість рукавичок. Скільки онуків у бабусі?
  • Скільки кінців у однієї палиці? А в половини палиці?
  • Світланка і Мишко прийшли вранці до класу, а там уже було 4 учениці. Скільки учениць стало в класі?
  • Одне яйце мама варить за 4 хвилини. За скільки хвилин мама зварить 3 таких яйця?
  1. Робота над задачею
  • Давайте згадаємо, коли вода перебуває в твердому стані (Лід,сніг, бурулька).
  • Коли ці явища природи можемо спостерігати? (Взимку)
  • А яке улюблене зимове свято у дітей? (Новий рік)
  • А хто головна гостя на цьому святі? (Ялинка)
  • Зараз ми усно  розв’яжемо  задачу ,  що стосується головної ялинки України . С.81, впр.512

ІV. Підсумок уроку

1.Робота над прислів’ям.

Поясніть, як ви розумієте вислів «Без води нема життя на землі»

  • Що ми повинні робити, щоб зберегти водні багатства?
  • Молодці, дітки.

2. Оцінювання

Допоможуть краплинки зібрані учнями за правильні відповіді

3. Подарунок Капітошки

Капітошці сподобалося з вами на уроці, але час повертатися на хмаринку. Проте на згадку про себе і сьогоднішній урок, вона кожному з вас залишає своє фото.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 лютого 2020
Переглядів
485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку