Урок "Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного."
Мета. Ознайомити учнів з прийомами утворення чисел другої сотні, назвами круглих сотень; формувати вміння розв'язувати задачі, що містять знаходження невідомого зменшуваного; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, пам'ять, виховувати інтереси до знань і бажання пізнавати таємниці математики через самостійно - практичну діяльність.
Обладнання. Навчальна презентація, мікрофон, картки із завданнями, цифри, схема задачі, роздатковий матеріал «Гроші», музичний супровід..
Список використаних джерел: https://childdevelop.com.ua, Галина Кирпа «Безкінечна поезія», https://uk.wikipedia.org
Тема. Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного.
Мета. Ознайомити учнів з прийомами утворення чисел другої сотні, назвами круглих сотень; формувати вміння розв’язувати задачі, що містять знаходження невідомого зменшуваного; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, пам'ять, виховувати інтереси до знань і бажання пізнавати таємниці математики через самостійно - практичну діяльність.
Обладнання. Навчальна презентація, мікрофон, картки із завданнями, цифри, схема задачі, роздатковий матеріал «Гроші», музичний супровід..
Список використаних джерел: https://childdevelop.com.ua, Галина Кирпа «Безкінечна поезія», https://uk.wikipedia.org
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.1. Створення ситуації успіху
(Звучить приємна музика)
− Створіть в уяві свою коробку математичного щастя. «Складіть» в неї все, що асоціюється у вас зі успіхом на уроці, коли у вас гарний настрій на занятті. Наповніть свої долоньки вашими бажаннями і подмухайте, щоб вони залетіли у нашу спільну скриньку-талісман. Ой, які молодці!
− Я бажаю вам задоволення, пам’ятайте, помилки роблять усі, головне хотіти їх виправити, а я вам допоможу…
ІІ. Актуалізація опорних знань
− Хм, цікаво, що ж це ви сьогодні будете вивчати на занятті? Математичні танці допоможуть дізнатись нову тему.
Нумо-нумо танцювати!
А кого ж до танцю брати?
— Чечіточку!
Чечіточка — мов квіточка:
танок веселий водить.
− Чечітка підготувала завдання, виконавши яке дізнаєтесь рухи.
Назвіть сусідів числа 120.
− Нумо-нумо танцювати!
А кого ж до танцю брати?
— Синичку!
А синичка, мов сестричка,
танок веселий водить.
− І синичка підготувала завдання, виконавши яке дізнаєтесь рухи. Розклади на розрядні доданки числа 183, 127, 107, 120.
−Чудово, танцюємо!
ІІІ. Повідомлення теми уроку
−Які ви старанні, дивіться ось птахи залишили шифр нашого уроку, розгорніть свої зошити запишіть число, класна робота і розташуйте числа в порядку спадання, тоді дізнаємось тему уроку.
− Отже, головні слова уроку числа третього розряду. Ось наш мішечок запитань засвітився. Хто пам’ятає, що таке розряд? (Розряд є «робочим місцем» цифри в числі).
− А які розряди ви знаєте? ( Розряд одиниць, десятків та сотень)
3.1. Робота з картками. Увага, у кожного з Вас на парті картка – це перепустка до наступних завдань, часу обмаль, всього лише 2 хвилини, тобто скільки секунд? Прочитайте завдання. Кому не зрозуміло? Час пішов.
3.2. Створення проблемної ситуації.
3.3.Ознайомлення з назвою чисел ІІІ розряду
- Знайдіть номер № 391
- Погляньте на перший стовпчик. Як називають числа від 1 до 9? (одиниці). Отже, одноцифрові числа від 1 до 9 ще називають числами І розряду; двоцифрові числа від 10 до 90 – числами ІІ розряду. А трицифрові числа від 100 до 900 – ІІІ розряду.
- Зверніть увагу , що 900 + 100 = 1000. Тисяча – перше число четвертого розряду.
ІV. Фізкультхвилинка
Співаємо таблицю числа 9
4.1. Масаж стоп (Колові натиски на стопи у точці між великим та вказівними пальцями ноги)
V. Розвиток математичних знань.
Ой,задачо, розв’яжись мені задачо.
5.1. Робота над задачею. ( с. 58, завдання 392 із зміною сюжету відповідно до інтересів дітей)
Читання задачі учнями? (вголос, самостійно)
- Що купили дівчата до табору «Карамель»?
- Скільки кг витратили?
- А скільки кг залишилося?
- Що питається в задачі?
- Які головні слова виділимо? (Купили, витратили, залишилось)
- Можемо відразу дізнатися, скільки кг купили?
- А скільки залишилося? (9 · 3 = 27)
- Давайте повернемося до умови задачі.
- Скільки купили?
- А якщо витратили, то залишилося більше чи менше?
- Як називаються числа при відніманні?
- У нас невідоме зменшуване, як воно знаходиться?
- Яка друга дія? (27 + 9 = 36)
Сильніші учні записують розв’язання задачі самостійно. Решта з допомогою вчителя. (Картки - підказки)
5.2. Самостійна робота. ( с.58, № 393)
5.3. Рефлексія настрою.
- Діти позначте на полях свого зошита у вигляді «смайла», чи збулися ваші математичні бажання наприкінці уроку.
6.1.Підсумкова бесіда.
−На початку уроку я запитувала вас, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку. Протягом уроку я бачила, як ви працювали: мислили, розв’язували. І зараз я хочу почути, чи здійснилися ваші сподівання. Дайте відповідь доповнивши….
Я дізналась, що … .
Я навчилась…
Я вмію…
6.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання (№ 496, № 497)
6.3. Елементи методики «Ейдетики»
- Уявіть собі! Ви – художник – чарівник. Візьміть пензлик до рук, виберіть фарбу і помандруємо приміщенням школи, класом і писатимемо де захочемо. Напишіть букву «р» на дверях спортивної зали, букву «о» - в кабінеті інформатики, букву «з» - на вхідних дверях школи, букву «у» - на дверях класу, букву «м» - на вікні, букву «и» - на стелі, букву «ц» - на дошці, букву «і» - у зошиті.
Заплющіть очі і пройдіть ще раз уявним шляхом та зберіть букви . Яке слово вийшло? (Розумниці).
- Урок закінчено! Ви найкращі!