Урок "Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного."

Про матеріал

Урок "Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного."

Мета. Ознайомити учнів з прийомами утворення чисел другої сотні, назвами круглих сотень; формувати вміння розв'язувати задачі, що містять знаходження невідомого зменшуваного; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, пам'ять, виховувати інтереси до знань і бажання пізнавати таємниці математики через самостійно - практичну діяльність.

Обладнання. Навчальна презентація, мікрофон, картки із завданнями, цифри, схема задачі, роздатковий матеріал «Гроші», музичний супровід..

Список використаних джерел: https://childdevelop.com.ua, Галина Кирпа «Безкінечна поезія», https://uk.wikipedia.org

Перегляд файлу

Тема. Утворення числа 200. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що містять знаходження невідомого зменшуваного.

Мета. Ознайомити учнів з прийомами утворення чисел другої сотні, назвами круглих сотень; формувати вміння розв’язувати задачі, що містять знаходження невідомого зменшуваного; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, пам'ять, виховувати інтереси до знань і бажання пізнавати таємниці математики через самостійно -  практичну діяльність.

Обладнання. Навчальна презентація, мікрофон, картки із завданнями, цифри, схема задачі, роздатковий матеріал «Гроші», музичний супровід..

Список використаних джерел: https://childdevelop.com.ua, Галина Кирпа «Безкінечна поезія», https://uk.wikipedia.org

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.1. Створення ситуації успіху

(Звучить приємна музика)

− Створіть в уяві свою коробку математичного щастя. «Складіть» в неї все, що асоціюється у вас зі успіхом на уроці, коли у вас гарний настрій на занятті.  Наповніть свої долоньки вашими бажаннями і подмухайте, щоб вони залетіли у нашу спільну скриньку-талісман. Ой, які молодці!

− Я бажаю вам задоволення, пам’ятайте, помилки роблять усі, головне хотіти їх виправити, а я вам допоможу…

ІІ. Актуалізація опорних знань

  Хм, цікаво, що ж це ви сьогодні будете вивчати на занятті? Математичні танці допоможуть дізнатись нову тему.

Нумо-нумо танцювати!
А кого ж до танцю брати?
— Чечіточку!
Чечіточка — мов квіточка:
танок веселий водить.

− Чечітка підготувала завдання, виконавши яке дізнаєтесь рухи.

 Назвіть сусідів числа 120.

Нумо-нумо танцювати!
А кого ж до танцю брати?
— Синичку!
А синичка, мов сестричка,
танок веселий водить.

І синичка підготувала завдання, виконавши яке дізнаєтесь рухи. Розклади на розрядні доданки числа 183, 127, 107, 120.

−Чудово, танцюємо!

ІІІ. Повідомлення теми уроку

−Які ви старанні, дивіться ось птахи залишили шифр нашого уроку, розгорніть свої зошити запишіть число, класна робота і розташуйте числа в порядку спадання, тоді дізнаємось тему уроку.

− Отже, головні слова уроку числа третього розряду.  Ось наш мішечок запитань засвітився. Хто пам’ятає, що таке розряд? (Розряд є «робочим місцем» цифри в числі).

− А які розряди ви знаєте? ( Розряд одиниць, десятків та сотень)

3.1. Робота з картками. Увага, у кожного з Вас на парті картка – це перепустка до наступних завдань, часу обмаль, всього лише 2 хвилини, тобто скільки секунд?  Прочитайте завдання. Кому не зрозуміло? Час пішов.

Розряди чисел: учимо клас одиниць № 5Розряди чисел: учимо клас одиниць № 1 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Які ви розумнички. Заплющіть свої оченята. Уявіть число 135,  тепер поміняйте місцями розряд десятків та одиниць, яке число утворилось?
  • А зараз пропишіть правою рукою таку цифру, яка відповідає кількості одиниць у числі 198, що це  за цифра?
  • Щоб не сумувала наша ліва рученька , обведіть лівою рукою стільки клітинок – скільки десятків  у числі 135.
  • Молодці.
  • Порахуйте, яка кількість грошей на екрані.
  • Скільки ще потрібно гривень, щоб стало 200.

3.2. Створення проблемної ситуації.

  • Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот.  Кожне наступне число ми отримували способом додавання одиниці до попереднього. Таким способом можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т. д.  
  • Як ви думаєте, це зручний спосіб? (ні)
  • А чому? (бо це забере багато часу) 
  •  Так, дітки, чудово, далі ми будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць.

3.3.Ознайомлення з назвою чисел ІІІ розряду

  - Знайдіть номер № 391 

  - Погляньте на перший стовпчик.  Як називають числа від 1 до 9? (одиниці). Отже,  одноцифрові числа від 1 до 9 ще називають числами І розряду; двоцифрові числа від 10 до 90 – числами ІІ розряду. А трицифрові числа від 100 до 900 – ІІІ розряду.

- Зверніть увагу , що 900 + 100 = 1000. Тисяча – перше число четвертого розряду.

 ІV. Фізкультхвилинка

Співаємо таблицю числа 9

4.1. Масаж стоп (Колові натиски на  стопи у точці між великим та вказівними пальцями ноги)

V. Розвиток математичних знань.

Ой,задачо, розв’яжись мені задачо.

   5.1.  Робота над задачею.  ( с. 58, завдання 392 із зміною сюжету відповідно до інтересів дітей) 

     Читання задачі учнями? (вголос, самостійно)

   - Що купили дівчата до табору «Карамель»?

   - Скільки кг витратили?

   - А скільки кг залишилося?

   - Що питається в задачі?

   - Які головні слова виділимо? (Купили, витратили, залишилось)

   - Можемо відразу дізнатися, скільки кг купили?

   - А скільки залишилося? (9 · 3 = 27)

   - Давайте повернемося до умови задачі.

   - Скільки купили?

   - А якщо витратили, то залишилося більше чи менше?

   - Як називаються числа при відніманні?

   - У нас невідоме зменшуване, як воно знаходиться?

   - Яка друга дія? (27 + 9 = 36)

    Сильніші учні записують розв’язання задачі самостійно. Решта з допомогою  вчителя. (Картки - підказки)

  5.2.   Самостійна робота.  ( с.58, № 393)  

  5.3.   Рефлексія настрою.

    - Діти позначте на полях свого зошита у вигляді «смайла», чи збулися ваші математичні бажання наприкінці уроку.    

  1. Підсумок уроку.

6.1.Підсумкова бесіда.

−На початку уроку я запитувала вас, що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку. Протягом уроку я бачила, як ви працювали: мислили, розв’язували. І зараз я хочу почути, чи здійснилися ваші сподівання. Дайте відповідь доповнивши….

     Я дізналась, що … .

     Я навчилась…

     Я вмію…

    6.2. Інструктаж до виконання домашнього завдання (№ 496, № 497)

     6.3.  Елементи методики «Ейдетики»

-   Уявіть собі! Ви – художник – чарівник. Візьміть пензлик до рук, виберіть фарбу і помандруємо приміщенням школи, класом і писатимемо де захочемо. Напишіть букву «р» на дверях спортивної зали, букву «о»  - в кабінеті інформатики, букву «з» - на вхідних дверях школи, букву «у» - на дверях класу, букву «м» - на вікні, букву «и» - на стелі, букву «ц» - на дошці, букву «і» - у зошиті.

 Заплющіть очі і пройдіть ще раз уявним шляхом та зберіть букви . Яке слово вийшло?  (Розумниці).

-  Урок закінчено! Ви найкращі!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Аннас Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ущаповська Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Куницька Любов
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
17 листопада 2018
Переглядів
2118
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку