Урок узагальнення "Антична цивілізація"(конспект уроку з історії для 6 класу, урок 39)

Про матеріал

Урок узагальнення в 6 класі включає ігрові форми, що забезпечують добровільне включення в ігру. Передбачається наступна послідовність роботи. На початку уроку пропонується розминка, щоб налаштувати учнів на гру. Пояснються умови проведення уроку, правила. Розминка включає нескладні питання з теми. Слідуючим моментом пропоную їм "Чорний ящик". Учні 6 класу полюбдяють таємниці, загадки і для розвитку їх уявлення це завдання буде доречним. Від теоретичних знань поступово переходимо до практичних,розвиваємо вміння роботи з картою. Гра "Картографи". Так граючи, учні краще повторюють вивчений матеріал. В той час як частина учнів працює з картами сильнішим учням пропоную хронологічну задачу(1 або 2) Перевірити відповідь пропоную обмінявши зошити(взаємоперевірка), а правильна відповідь висвітлюється на дошці. Для повторення дат використовую гру "марафонський забіг". При цьому учні згадують події, показують їх на карті і згадують перебіг подій. Ще одним базовим умінням є вміння розподілити твердження , віднести їх до певного обєкту чи події, міста або історичної постатті. Учні досить швидко справляються з поданим завданням. " Гра понять Хто більше срияє повторенню основних понять теми.В ході уроку використанні такі заавдання "Відтвори текст", "Боги Олімпу", "Про кого йде мова". На завершення пропоную такі прийоми" Займи позицію", метод "Прес", що дає можливість учням висловити свою власну думку. Враженнями від уроку учні можуть поділитись за допомогою прийому "Мікрофон". За допомогою філіпіків, які отримували учні в ході уроку виставляю оцінки.

Перегляд файлу

 6 клас. Урок 39. Урок контролю і корекції знань «Антична цивілізація»

Мета: узагальнити та закріпити знання з теми, перевірити вміння, систематизувати матеріал, порівнювати, висловлювати власну думку, виділяти найважливіші події, орієнтуватись по карті та  виховувати інтерес до історії, видатних постатей .

І. Організаційна частина.

ІІ. Основна частина.

Ми з вами вивчаємо  великий розділ Античної Греції. Наша подорож  цією темою ще не завершена, але частину теми ми   вже опрацювали. Давайте сьогодні з’ясуємо, що нам найбільше запам’яталось, що виявилось цікавим та які труднощі виникали під час вивчення. Чого ми навчились? Тож повторимо вивчений матеріал.

Від вашої активності залежить ваша оцінка. Кількість філіпіків, які ви отримуєте в процесі гри, результат вашої роботи на уроці. Тож бажаю вам буди активними, впевненими, вдумливими, врівноваженими, дружніми та розсудливими.

2.1.Для початку нашої гри проведемо невелику розминку.(по 0, 5б)

  1. Греція розташована на: а)Балканському пів- ві  б)Апенінському пів- ві.
  2. Умовно Грецію поділяють на: а) 4 частини б) 2 частини в) 3 частини.
  3. Мінойська палацова цивілізація виникла на…..(продовжіть речення)
  4. Афіни знаходяться в південній частині Греції? Так чи ні?
  5. Марафонська дистація: а)45 км б)69км в)42 км
  6.  Що таке фаланга? А)Бойовий корабель; Б)Бойовий стрій піхоти; Г) Піший воїн
  7. Як часто проводились Олімпійські ігри? А)1 раз у рік; б) 1 раз у 3 роки;              в) 1 раз у 4 роки
  8. Час його правління називаю «золотою добою» Афінської держави.

А) Солон     Б) Перикл    В) Дарій      Г) Демосфен

Давайте пригадаємо за  допомогою яких історичних джерел ми вивчаємо історію?(усних, писемних, речових) Вивчати історію Греції нам  допомагали  міфи, які передавались з покоління в покоління та збереглися в пам’яті народу. Саме  в міфах описувались подвиги та пригоди героїв, велетнів, богів, описувались заняття та звичаї греків. Один з міфів пов'язаний з островом Крит.

І слідуюче завдання «Чорний ящик»(2б)

Яка річ знаходиться в чорному ящику? Підказка:  саме ця річ врятувала Тесея від загибелі в палаці Лабіринт на острові Крит.(Клубок ниток- «Нитка Аріадни», пояснити вислів)

Як ми вже  знаємо греки  любили подорожували . Зараз наш корабель з острову Криту вирушає до Афін , звідки ми здійснемо подорож  до Спарти. Але для цього нам треба добре орієнтуватись по карті.

Слідуючий конкурс «Картографи»(1 бал)

Завдання:  на контурній карті  позначити маршрут шляху, відмічаючи м. Афіни, Саламінський прохід, м. Спарта. 

Хронологічна задача.(по 1 балу)

 1  -441р. до н.е. афінським стратегом обрали Перікла. Відтоді його обирали стратегом ще 15 разів. Коли Перікла обрали стратегом востаннє?    

 2 - Найурочистішим святом у Давній Греції були Олімпійські ігри. Скільки років минуло з початку їх проведення?

 

Здійснюючи нашу подорож до Спарти ми проходили Марафонську рівнину і слідуючий конкурс

 «Марафонський забіг»

Ваше завдання: знайти місця головних битв, поставити прапорець та коротко розказати про одну з них. (Марафонська битва – 490р. до н. е., Фермопільська битва 480р. до н. е., Саламінська – 480р. до н.е.,  біля м. Платеї та мису Мікале 479р. до н. н.)

Гра «Співвідношення тверджень»

У давнину Греція була не єдиною державою. Це були окремі області, кожна зі своєю системою правління, виховання.

Наступне завдання: скласти з поданих літер назви найбільших полісів Давньої Греції. (Афіни(   Фіниа) та Спарта(Атрспа)

Але є ще одна умова, розділити твердження, які за не відомих причин змішались у купу. Які твердження відносяться до Спарти, а які до Афін.

Правильна відповідь. Звіряють на екрані, кожне правильне твердження 0,5 б.

Афіни

1.Свого розквіту демократія досягла невдовзі після закінчення війн із персами, коли стратегом був Перікл.

2.В державі надовго встановлюються демократичні порядки.

3.Влада поділялася на законодавчу, виконавчу та судову.

4.Вищим державним органом стали народні збори- еклесія.

5.Виконавча влада в державі була зосереджена в колегіях.

6.Кожен громадянин міг бути обраним на будь-яку державну посаду.

7.У державному житті не брали участі жінки, ілоти, метки.

Спарта

1.Провідну роль в управлінні державою відігравала рада старійшин.

2.Єдиним їхнім заняттям була військова справа.

3. Справжній чоловік  ніколи не питає, скільки ворогів, він питає: «Де вони!?»

4.Батько не мав права розпоряджатися дитиною — він відносив немовля до старійшин.

5.Усі  носили грубий одяг, жили в однакових одноповерхових дерев’яних будинках.

6.Завжди ходить, тримаючи в руках списа, щоб бути сильнішим від ілота, коли той збунтується.

7.Із 16 років і до старості  зобов’язаний був служити в армії.

Гра  кущ «Хто більше?»

Греки займалися вирощуванням винограду, бо він користувався славою цілющого, високопоживного продукту, то і ми складемо асоціативний кущ за допомогою цієї рослини. Ваше завдання  пригадати основні вивчені  поняття теми та прикріпити їх на лозу.(1 б)

 (фаланга,  Рада 500,  аристократи, філіпики,  педагог, ……..)

Історія Греції багата на видатних людей.  Слідуючий конкурс

«Про кого мова»

Завдання: назвати за описом  про кого йде мова (1б)

1.Відомий грецький  вчений  і лікар. Сьогодні кожен лікар складає його клятву. (Гіпократ)

2.Відомий державний діяч Стародавньої Греції. Якого по праву вважають творцем афінської демократії. За його наказом було відбудовано знаменитий Парфенон. (Перікл)

3.Грецький герой, учасник Троянської війни. За те, що з всіх пасток та небезпечних ситуацій він виходив з гідністю його прозвали хитромудрим. (Одісей).

4.Знаменитий філософ, оратор, який виступав зі своїми промовами проти царя Філіпа ІІ(Демосфен)

5. Знав усіх своїх воїнів, мріяв про нову світову державу, в якій були б рівними як греки так і перси(О.Македонський)

«Боги Олімпу» Кожен з вас  мріє досягти вершини. А яка вершина відома в Греції?(Олімп) Чим вона відома?

Завдання: перелічити  імена богів, покровителями яких занять вони були?

«Відтвори текст»

До нас дійшов фрагмент стародавнього документу. Допоможіть його відтворити, деякі слова були не чіткі і я намагалась пригадати, перевірьте чи я вірно це зробила.

На півночі  Греції виникла марсіянська, держава, яку в 359 році до н. е. очолив Фелікс ІІ,. Греки зібрали армію та вирушили проти нової держави. Битва відбулася біля міста Херонеята закінчилася перемогою греків. У цій битві особливо відзначився Олег.

Метод «Прес.

Використовуючи метод «Пресс» дати відповідь на запитання

-Яку школу для навчання ви б обрали: афінську чи спартанську? Обґрунтуйте чому?

Метод «Займи позицію»

Чи хотіли б ви жити в Давній Греції? (Так або ні) Відповідь обґрунтуйте.

  Наш урок добіг до кінця. Підрахуйте філіпіки які ви  отримали  під час нашої гри? Чи задоволені ви своїм результатом? Що  можливо завадило вам і ви не задоволені власним результатом ?

Як бачите  результат у всіх різний, а це значить що в нас ще дуже багато роботи, щоб зробити наші знання міцнішими. Сьогодні ми згадали лише невелику частину з історії Греції, яка багата своїми подіями. У вас ще буде можливість проявити себе на наступних уроках. Зараз кожен з вас отримає листок і ви поділитесь своїм враженням від уроку.(«Мікрофон»)

1.Чи задоволені ви уроком?

2. Що найбільше запам’яталось?

3. Хто на вашу думку був найактивнішим?

Домашнє завдання

Підготуйте презентацію «Місто колонія Північного Причорномор’я».(на вибір Ольвія, Пантікапей, Херсонес..)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Давиденко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
9 лютого 2018
Переглядів
7734
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку