Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Антична цивілізація. Давня Греція. Доба еллінізму». Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас
Мойсейчук Наталія Вікторівна, Костогризівська ЗОШ І- ІІІ ступенів, Каховський район, Херсонська область
Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Антична цивілізація. Давня Греція. Доба еллінізму». Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас
Мета : закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми « Антична цивілізація.Давня Греція .Доба еллінізму» ; розвивати вміння та навички, учнівські та ключові компетентності ,які формувалися на уроках ; удосконалювати навички роботи в групах(командах), орієнтуватися у вивченому матеріалі, застосовувати набуті знання на практиці. Виховувати в учнів почуття поваги до світової історії та культури, толерантність.
Тип уроку : урок узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок
Форма проведення : урок – гра «Слідами давніх еллінів»
Обладнання : підручник , конспект, історичні атласи , історична карта «Східний похід А.Македонського», комп’ютер, мультимедійна презентація, ілюстрації, постер «Пергамент побажань», стікери, оливкові вінки, грамоти, музичний запис «Сіртакі»,символічні прапорці, мікрофон.
Хід уроку
І. Організаційний момент уроку
Учитель (у супроводі музики «Сіртакі»).Діти, ми з вами закінчили вивчення теми «Доба еллінізму» і сьогодні проведемо урок узагальнення і систематизації знань. Ми поринемо у світ давніх еллінів та цікавої гри.
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Епіграфом до нашого уроку я обрала античний афоризм : «Незнаючі нехай навчаться, а знаючі згадають ще раз».
Поміркуйте і дайте відповідь, чому саме такий епіграф був обраний до теми.
Зараз ми запишемо на «Пергамент побажань» всі наші очікування від уроку. Хто підготувався, виходить до дошки , читає своє побажання і прикріплює його до постера.
ІІІ. Повторення та систематизація вивченого
Наш урок ми проведемо у формі гри між двома командами.( Об’єднання учнів у групи. Команди займають місця за столами, обирають назви та капітанів.)
За кожен конкурс команда отримуватиме певні бали , і наприкінці гри ми дізнаємось, хто стане переможцем.
Слайд 1
Розставте події у хронологічній послідовності , укажіть дати
Битва під Гавгамелами
Битва під Херонеєю
Битва біля м.Ісс
Розпад імперії Александра Македонського
Слайд 2
Кому належать ці слова?
Слайд 3
Необхідно швидко і правильно пояснити терміни і поняття.
Еллінізм
Мусейон
Пергамент
Монархія
Діадохи
Слайд 4
Кожна команда повинна знайти на карті місто і прикріпити до нього прапорець.
Пелла Афіни
Александрія Єгипетська Ісс
Гордій Гавгамели
Вавилон Мемфіс
Слайд 5
Команди мають обрати предмети, які можна було побачити у мусейоні (Правильна відповідь 1 бал)
Слайд 6
Команди повинні правильно вказати назви творів мистецтва
Слайд 7
Назвіть українські слова, що утворилися від грецьких мусейон, лікей, колос.
Слайд 8
Розповідь про одне із семи чудес світу (Колос Родоський, Александрійський маяк).Учні тягнуть жереб.
IV. Підсумок уроку
Учні висловлюють свою думку про урок, говорять чи справдилися їхні очікування.
V.Домашнє завдання
Скласти кросворд до теми «Доба еллінізму»