Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Антична цивілізація. Давня Греція. Доба еллінізму». Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас

Про матеріал

Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Антична цивілізація. Давня Греція. Доба еллінізму». Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас

Зміст архіву
Перегляд файлу

Мойсейчук Наталія Вікторівна, Костогризівська ЗОШ І- ІІІ ступенів, Каховський район, Херсонська область

Урок узагальнення і систематизації знань з теми « Антична цивілізація. Давня Греція. Доба еллінізму». Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс). 6 клас

Мета : закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми « Антична цивілізація.Давня Греція .Доба еллінізму» ; розвивати вміння та навички,   учнівські та ключові компетентності ,які формувалися на уроках ; удосконалювати навички роботи в групах(командах), орієнтуватися у вивченому матеріалі, застосовувати набуті  знання на практиці. Виховувати в учнів почуття поваги до світової історії та культури, толерантність.

Тип уроку : урок  узагальнення та систематизації знань, умінь та навичок

Форма проведення : урок – гра «Слідами давніх еллінів» 

Обладнання : підручник , конспект, історичні атласи , історична карта «Східний похід А.Македонського», комп’ютер,  мультимедійна презентація, ілюстрації, постер «Пергамент побажань», стікери, оливкові вінки, грамоти, музичний запис «Сіртакі»,символічні прапорці, мікрофон.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

Учитель (у супроводі музики «Сіртакі»).Діти, ми з вами закінчили вивчення теми «Доба еллінізму» і сьогодні проведемо урок узагальнення і систематизації знань. Ми поринемо у світ давніх еллінів та цікавої гри.

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  Епіграфом до нашого уроку я обрала античний афоризм : «Незнаючі нехай навчаться, а знаючі згадають ще раз».

 Поміркуйте і дайте відповідь, чому саме такий  епіграф був обраний до  теми.

  • Прийом «Очікування»

Зараз ми запишемо  на «Пергамент побажань» всі наші очікування від уроку. Хто підготувався, виходить до дошки , читає своє побажання і прикріплює його до постера.

ІІІ. Повторення та систематизація вивченого

Наш урок ми проведемо у формі гри між двома командами.( Обєднання учнів у групи. Команди займають місця за столами, обирають назви та капітанів.)

 За кожен конкурс команда отримуватиме певні бали , і наприкінці гри ми дізнаємось, хто стане переможцем.

  • Конкурс «Боротьба з хронологією» (Правильна відповідь 1 бал)

Слайд 1

Розставте події у хронологічній послідовності , укажіть дати

Битва під Гавгамелами

Битва під Херонеєю

Битва біля м.Ісс

Розпад імперії Александра Македонського

  • Конкурс «Метання крилатих виразів» (Правильна відповідь 2 бали)

Слайд 2

Кому належать ці слова?

  1. «Я не краду перемог!» (А.Македонський)
  2. «Шукаю людину» (Діоген)
  3. «Евріка!» (Архімед)
  4. «Відійди  і не затуляй мені сонця»(Діоген)

 

  • Конкурс «Термінологічний біг» (Правильна відповідь 2 бали)

Слайд 3

Необхідно швидко і правильно пояснити терміни і поняття.

Еллінізм

Мусейон

Пергамент

Монархія

Діадохи

  • Конкурс «Картографічні стрибки» (Правильна відповідь 2 бали)

Слайд 4

Кожна команда повинна знайти на карті місто і прикріпити до нього прапорець.

Пелла                                         Афіни

Александрія Єгипетська         Ісс

Гордій                                       Гавгамели

Вавилон                                    Мемфіс

  • Конкурс «Екскурсія мусейоном»

Слайд 5

Команди мають обрати предмети, які можна було побачити у мусейоні (Правильна відповідь 1 бал)

 

  • Конкурс «Знавці мистецтва» (Правильна відповідь 2 бали)

 

Слайд 6

Команди повинні правильно вказати назви творів мистецтва

 

  http://earth-chronicles.ru/Publications_2/8/hram.jpghttps://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRCHl6AA7e79KMba8n-46IWx0LRQi5aDTXMFjrkZy8PfF0AVjF6o-GBvAКартинки по запросу мавзолей в галикарнасе

 

 

              https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9c/MG-Paris-Aphrodite_of_Milos.jpg/300px-MG-Paris-Aphrodite_of_Milos.jpghttp://www.manwb.ru/pub/Pictures-Articles/2009/10/victory/Nika.jpg

  • Конкурс «Мовна спадщина греків» (Правильна відповідь 2 бали)

Слайд 7

Назвіть українські слова, що утворилися від грецьких мусейон, лікей, колос.

 

  • Конкурс «Ораторське мистецтво» (Максимальна оцінка 5 балів)

Слайд 8

Розповідь про одне із семи чудес світу (Колос Родоський, Александрійський маяк).Учні тягнуть жереб.

IV. Підсумок уроку

  • Підведення підсумків, нагородження переможців символічними оливковими вінками та грамотами.
  • Оцінювання учнів.
  • Метод «Мікрофон»

Учні висловлюють свою думку про урок, говорять чи справдилися їхні очікування.

V.Домашнє завдання

Скласти кросворд до теми «Доба еллінізму»

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конкурс «Боротьба з хронологією»Битва під Гавгамелами. Битва під Херонеєю. Битва біля м.Ісс. Розпад імперії А. Македонського

Номер слайду 2

Конкурс «Метання крилатих виразів«Я не краду перемог!»«Шукаю людину»«Евріка!»«Відійди і не затуляй мені сонця»

Номер слайду 3

Конкурс «Термінологічний біг»Еллінізм. Мусейон. Пергамент. Монархія. Діадохи

Номер слайду 4

Конкурс «Картографічні стрибки»Пелла Афіни. Александрія Єгипетська Ісс. Гордій Гавгамели. Вавилон Мемфіс

Номер слайду 5

КОНКУРС «ЕКСКУРСІЯ ДО МУСЕЙОНУ»

Номер слайду 6

КОНКУРС «ЗНАВЦІ МИСТЕЦТВА»

Номер слайду 7

Конкурс «Мовна спадщина греків»Назвіть українські слова, що утворилися від грецьких. Мусейон. Лікей. Колос

Номер слайду 8

Конкурс «ораторське мистецтво»

Номер слайду 9

Мікрофон

Номер слайду 10

Мойсейчук наталія вікторівна. Вчитель історії та правознавства. Костогризівської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Каховський район. Херсонська область

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Авдєєва Анастасія Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
4388
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку