Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми «Прислівник»"

Про матеріал

Розробка уроку "Узагальнення і систематизація знань з теми «Прислівник»". Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про прислівник, його вживання та правопис; розвивати кмітливість, інтерес до мовних явищ, сприяти виро­бленню в учнів уміння знаходити в тексті прислівники; виховувати культуру мови, любов до художнього слова.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизації знань з теми «Прислівник»

Мета:

  • узагальнити і систематизувати знання учнів про прислівник, його вживання та правопис;
  •  розвивати кмітливість, інтерес до мовних явищ, сприяти виро­бленню в учнів уміння знаходити в тексті прислівники;
  • виховувати культуру мови, любов до художнього слова.

Обладнання: мультимедійна дошка, ноутбук, індивідуальні картки,  дидактичний роздатковий матеріал.

Тип уроку: Урок - узагальнення та систематизації знань.

Ключові компетентності:

  • Спілкування державною мовою;
  • Математична компетентність (групувати матеріал за певною ознакою);
  • Інформаційно-цифрова компетентність (використовувати інформаційно-комунікаційні засоби для ефективного здобуття і передачі інформації); 
  • Уміння вчитися впродовж життя (здатність організовувати власну і колективну навчальну діяльність);
  • Ініціативність і підприємливість (активно й ефективно працювати в команді);
  • Екологічна грамотність і здорове життя (бережливо ставитися до природи – джерела життя й важливої умови гармонійного розвитку особистості; ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей як до найбільшої цінності).

Наскрізна тема «Екологічна безпека і сталий розвиток» - усвідомлювати значення природи для духовного розвитку особистості;  передавати засобами мови красу природи, відчуття співпричетності зі світом природи.

Форми роботи: фронтальна, групова, парна.

Методи роботи:     

                                  Зміст і структура уроку


І. Організація класу 


1. Привітання гостей.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок

Сьогодні гості до нас завітали

Повернемося обличчям до гостей

І скажемо щиро: «Добрий день!»

2. Налаштування на роботу. Настрій.

- Посміхніться один одному. І нехай у вас все буде прекрасно. Діти, квіти - це прекрасно?! На урок у вас було завдання: виготовити квітку. Чому саме цю квітку ви виготовили?

- Я вам пропоную висловити свої побажання, як ви хочете, щоб пройшов наш урок? (весело, цікаво, швидко, пізнавально, творчо, круто, смачно)

-  Ну що ж, хочу нагадати тільки наш девіз уроку:


Думати швидко,

Відповідати чітко,

Грамотно писати,

Творчо працювати.

 

ІI. Актуалізація знань.

Діти, другий рік ми вивчаємо розділ науки про мову, який називається... Морфологія вивчає... Скільки частин мови? (10).

Фронтально (усно). Ми з вами маємо пригадати які частини мови ми вивчили і на які питання вони відповідають. Увага на екран (відео Квітка):

- Що це?

- Квітка яка?

- Скільки?

- Що робить?

- Я кажу квітка, квітка, це гарно? Ні. Вона - яка частина мови?

- Квітка як виглядає? Гарно, красиво,чудово, яскраво.

І це слова частини мови, яку ми сьогодні повторимо.

 

Епіграф уроку:  Прислівник звик, незмінюваний в мові,

                                                                               Ознаки різні виражать при слові.

                                                                                                                             Д.Білоус

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів та оголошення теми, мети уроку.

- Сьогоднішній урок має систематизувати та узагальнити ваші знання з даної теми. Ми будемо повторювати вивчений матеріал, узагальнювати та закріплювати набуті знання про прислівник, його ознаки, правильне використання та написання.  Це допоможе вам краще справитися з виконанням контрольної роботи на наступному уроці.

- Я бажаю вам отримати сьогодні бали достатнього і високого рівнів. І щоб урок пройшов смачно, пригощаю вас цукерками.  Але їсти ми їх зараз не будемо. Я пропоную вам об`єднатися у 2 групи, а назву групи визначимо за назвою цукерки "Червоний мак" і "Ромашка"

Отже, запишіть у зошитах число, класна робота, тема.

 

IV. Узагальнення і систематизація вивченого.

1. Робота в групах (усно). «Мозковий штурм»

   Завдання. Дати швидку відповідь. Якщо одна з підгруп відповіла невірно або не знає відповіді, то право відповідати і отримати додатковий бал  належить іншій групі. 

1. До якої частини мови ми відносимо прислівник?

2. Що таке прислівник?

3. Чим прислівник відрізняється від інших частин мови?

4. Чи можемо ми виділити закінчення у прислівника?

5. Якого члена речення виконує функції прислівник?

6. Які прислівники можуть мати ступені порівняння?

7. Як утворюється вищий ступінь порівняння прислівників?

8. Як утворюється найвищий ступінь порівняння прислівників?

 

2. Робота в групах . Гра "Швидко і правильно відгадай ребуси" (записати відповіді на листах)

 

3. Робота в групах (усно) . Вправа "Диспут".

Засперечалися два учні. Один доводив, що у реченнях:

Найтепліше літо в цьому році.  Він зустрів її найтепліше.

Слово "найтепліше"  є прислівником. Другий учень доводив, що у першому реченні слово найтепліше прикметник, а в другому – прислівник.

Хто з учнів мав рацію і чому? Доведіть.

4. Робота в парах (письмово) "Спеціальне завдання" 

Завдання: Знайти та виписати  прислівники, які можуть мати ступені порівняння. Утворіть  від двох цих слів вищий та найвищий  ступені порівняння.

Сьогодні виходжу надвір, а в ніс впивається п'янкий запах  весняних квітів. У садку з'явилася перша зелень. На деревах весело цвірінькають пташечки. Роблю кілька кроків і помічаю, що під ногами повільно течуть весняні струмочки. Мій настрій швидко підіймається і хочеться сягнути високо, ближче до сонечка, що світить яскравіше. Гарний  сьогодні день, по-весняному гарний.

 

Фізкультхвилинка. 

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Пострибали, пострибали,

Всі за парти посідали.

 

5. Фронтально (усно) «Корисні поради»

- Діти, ми повинні думати про чистоту нашої мови. І зараз я пропоную вам урок від Олександра Авраменко (відео).

 - Шануйте себе, дбаючи про чистоту своєї мови.

Будь уважний у розмові. Не говори голосно. Коротко, ясно, яскраво, образно, барвисто висловлюй свої думки. Чітко і правильно записуй кожне слово, речення. «Краще менше та краще», - говорить народна мудрість.

 

6. Робота в групах (усно) .Інтерактивна вправа «Прислівник»

Завдання. Підібрати до фразеологізмів прислівники-синоніми (вправа виконується в електронному навчальному середовищі Learning Apps).

 

7. Фронтально (усно) Гра «Червоний, жовтий, зелений»

- Діти, наступне завдання ми виконуємо усно. Треба підняти картку відповідного кольору (слова на слайді): зелена - пишемо разом, жовта – окремо, червона – через дефіс.

-    А з чим у вас асоціюються слова «Червоний, жовтий, зелений»?

- Правильно - Світлофо́р - пристрій, призначений для регулювання руху людей, автомобілів і інших учасників дорожнього руху.

Нагадую: Будьте обережні на дорозі! Дотримуйтесь правил дорожнього руху!

 

8.  Робота в групах (письмово) «Світ навиворіт».

Завдяки телебаченню ми можемо об‘їздити цілий світ. Але сьогодні обираємо передачу «Світ навиворіт». Чому? (Бо у назві зустрічається прислівник, правопис якого треба запам‘ятати)

Самостійна робота

Д.Комаров ставить перед нами ось таке завдання.

Прочитайте мовчки, вставляючи пропущені букви. Доберіть заголовок.

Він брів пішк…, навма…я. Вийшовши з дому опівноч…, йшов позаоч…, озираючись злякано, по-вовч…. Зупинився, трохи відхекався. Нахилився і швидко намацав якусь рослину. Його пальці заплутались у якомусь цупкому стеблі. Розірвав його похапцем. Залю…ки підніс барвінок до обличчя. (слайд   13 ).

Яку квітку знайшов герой тексту?

Що ми можемо сказати про барвінок. Це символ України. В українському фольклорі він символізує молодість, кохання, нев’янучу красу, материнську любов. Де б ми не були, а завжди повертаємось додому.

 

       ІV.  Підсумок уроку

- Оцініть свою роботу на уроці. Чи ваші очікування здійснилися?

Здайте зошити. Дякую за урок.

* Я вважаю, що урок пройшов (як?): ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

* Оцініть свою роботу на уроці (біля смайлика постав літеру Я)

V. Дом.завдання. 

Повторити відомості про прислівник. Підготуватися до контрольної роботи. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 травня 2018
Переглядів
1979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку