Урок з української мови для 7 класу на тему: «Узагальнення й систематизація вивченого про прийменник»( із використанням інтерактивної дошки)
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про прийменник як службову частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення виду прийменників за походженням і будовою, формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти похідні прийменники від однозвучних слів, правильно поєднувати похідні прийменники з іменниками, писати прийменники разом, окремо й через дефіс, виконувати морфологічний розбір прийменників; удосконалювати творчі вміння будувати словосполучення, доречно використовуючи непохідні й похідні прийменники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати відповідальне ставлення до навчання.
|
Урок з української мови
«Узагальнення й систематизація
вивченого про прийменник»
з використанням інтерактивної дошки
7 клас
Учитель : Бойко Вікторія Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про прийменник як службову частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення виду прийменників за походженням і будовою, формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти похідні прийменники від однозвучних слів, правильно поєднувати похідні прийменники з іменниками, писати прийменники разом, окремо й через дефіс, виконувати морфологічний розбір прийменників, удосконалювати творчі вміння будувати словосполучення, доречно використовуючи непохідні й похідні прийменники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати серйозне ставлення до навчання.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент. Повідомлення епіграфа уроку
II. Актуалізація опорних знань
«Мозковий штурм»
(прийом «Гронування»)
III. Оголошення теми, мети уроку
(запис теми учнями)
«Мікрофон»
- Отже, тема й мета уроку вам відомі. Поясніть, чому епіграфом до нашого уроку обрано саме вислів Й. В. Гете?
IV. Виконання системи завдань і вправ на застосування вивченого з теми «Прийменник»
Переписати, розкриваючи дужки, пояснюючи написання даних слів. Визначити непохідні й похідні прийменники.
Виконати морфологічний розбір двох прийменників із поданих вище речень.
Ключ. Підкресліть останню букву в останньому слові кожного сполучення. З цих літер прочитаєте закінчення вислову давньоримського оратора Цицерона: «Треба не тільки опанувати мудрість, а й…».
З поданими словами скласти й записати речення. З’ясувати синтаксичну роль цих однозвучних слів.
Записати сполучення слів, добираючи з дужок потрібний прийменник і ставлячи іменник у потрібному відмінку.
Обери правильний варіант відповіді.
Ключ для самоперевірки
1 .В.
2 .В.
3. А.
4. Б.
5. Б.
6. Б.
За кожну правильну відповідь – 2 бали.
V. Диференційоване домашнє завдання
Підготуватися до написання контрольної роботи:
а) повторити вивчене про прийменник (стор. 234-242);
б) виконати письмово одне із завдань:
- вправа 459 (скласти й записати речення зі словами так, щоб вони були то прийменниками, то самостійними частинами мови);
- вправа 458 ( переписати речення, визначити, якими частинами мови є однозвучні слова);
- вправа 462 ( виписати з речень прийменники, виконати морфологічний розбір слів).
VI. Підсумок уроку
- Отже, ви проаналізували рівень своїх знань, усвідомили недоліки. Значить, є надія, що ви зумієте якісно підготуватися до контрольної роботи. Бажаю вам успіху!