Урок з української мови для 7 класу на тему: «Узагальнення й систематизація вивченого про прийменник» із використанням інтерактивної дошки

Про матеріал

Урок з української мови для 7 класу на тему: «Узагальнення й систематизація вивченого про прийменник»( із використанням інтерактивної дошки)

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про прийменник як службову частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення виду прийменників за походженням і будовою, формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти похідні прийменники від однозвучних слів, правильно поєднувати похідні прийменники з іменниками, писати прийменники разом, окремо й через дефіс, виконувати морфологічний розбір прийменників; удосконалювати творчі вміння будувати словосполучення, доречно використовуючи непохідні й похідні прийменники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати відповідальне ставлення до навчання.



Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з української мови

«Узагальнення й систематизація

 вивченого про прийменник»

 

з використанням інтерактивної дошки

 

7 клас

 

 

 

Учитель : Бойко Вікторія Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «старший учитель»

 


Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про прийменник як службову частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення виду прийменників за походженням і будовою, формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти похідні прийменники від однозвучних слів, правильно поєднувати похідні прийменники з іменниками, писати прийменники разом, окремо й через дефіс, виконувати морфологічний розбір прийменників, удосконалювати творчі вміння будувати словосполучення, доречно використовуючи непохідні й похідні прийменники; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати серйозне ставлення до навчання.

Тип уроку: урок  узагальнення й систематизації.

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент. Повідомлення епіграфа уроку

II. Актуалізація опорних знань

  • Яку тему ми вивчали протягом останніх уроків?
  • До якої групи частин мови належить прийменник?

«Мозковий штурм»

  • Що вам відомо про прийменник як службову частину мови?

                (прийом «Гронування»)

 

III. Оголошення теми, мети уроку

  • Тема уроку така: «Узагальнення й систематизація вивченого про прийменник»

                              (запис теми учнями)

«Мікрофон»

  • Як ви думаєте, якою буде мета уроку? (після відповідей учнів мета уроку з’являється на екрані).
  • Зверніть увагу на екран. Порівняйте ваші відповіді з прочитаним. Про що ви не сказали?

- Отже, тема й мета уроку вам відомі. Поясніть, чому епіграфом до нашого уроку обрано саме вислів Й. В. Гете?

 

IV. Виконання системи завдань і вправ на застосування вивченого з теми «Прийменник»

  1. Коментоване письмо

Переписати, розкриваючи дужки, пояснюючи написання даних слів. Визначити непохідні й похідні прийменники.

  1. Морфологічний розбір прийменника

Виконати морфологічний розбір двох прийменників із поданих вище речень.

 

  1. Вибірково-розподільна робота

     Ключ. Підкресліть останню букву в останньому слові кожного сполучення. З цих літер  прочитаєте закінчення вислову давньоримського оратора Цицерона: «Треба не тільки опанувати мудрість, а й…».

  1. Творче конструювання

З поданими словами скласти й записати речення. З’ясувати синтаксичну роль цих однозвучних слів.

  1. «Ти – редактор»

Записати сполучення слів, добираючи з дужок потрібний прийменник і ставлячи іменник у потрібному відмінку.

  1. Експрес-тест

Обери правильний варіант відповіді.

Ключ для самоперевірки

1 .В.

2 .В.

3. А.

4. Б.

5. Б.

6. Б.

За кожну правильну відповідь – 2 бали.

 

V. Диференційоване домашнє завдання

  Підготуватися до написання контрольної роботи:

а) повторити вивчене про прийменник (стор. 234-242);

 б) виконати письмово одне із завдань:

- вправа 459 (скласти й записати речення зі словами так, щоб вони були то прийменниками, то самостійними частинами мови);

- вправа 458 ( переписати речення, визначити, якими частинами мови є однозвучні слова);

- вправа 462 ( виписати з речень прийменники, виконати морфологічний розбір слів).

 

VI. Підсумок уроку

  • Поміркуйте, наскільки ви зараз готові до написання контрольної роботи.
  • У яких питаннях ви розібралися найкраще?
  • На що, на вашу думку, слід ще раз звернути увагу, що треба довчити?

-    Отже, ви проаналізували рівень своїх знань, усвідомили недоліки. Значить, є надія, що ви зумієте якісно підготуватися до контрольної роботи. Бажаю вам успіху!

doc
Додано
30 травня 2018
Переглядів
3131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку