Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми «Складне речення», 9 спец клас"

Про матеріал
Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складне речення», 9 спец клас Мета : навчальна - узагальнити набуті знання про складне речення; розставляти розділові знаки та пояснювати пунктограми в реченнях; розвивати вміння і навички учнів розпізнавати вивчені поняття; правильно будувати й використовувати у мовленні речення різних типів і видів, правильно ставити пунктуаційні знаки; виховна – через залучення багатства мовних засобів виховувати в учнів прагнення до національної самоідентифікації; виховання любові до природи; корекційна – розвиток комунікативної функції мовлення на основі збагачення мовлення складними реченнями; розвиток позитивного ставлення до навчальної діяльності; формування вмінь обґрунтовувати особисту думку; розвиток пізнавального інтересу на основі знань про складні речення. Тип уроку : комбінований. Обладнання : презентація, роздатковий матеріал, папка «Складне речення», онлайнові ресурси.
Перегляд файлу

Тема. Узагальнення і систематизація знань з теми «Складне речення», 9 спец клас

Мета :

навчальна - узагальнити набуті знання про складне речення; розставляти розділові знаки та пояснювати пунктограми в реченнях; розвивати вміння і навички учнів  розпізнавати вивчені поняття; правильно будувати й використовувати у мовленні речення різних типів і видів, правильно ставити пунктуаційні знаки;

виховна – через залучення багатства мовних засобів виховувати в учнів прагнення до національної самоідентифікації; виховання любові до природи;

корекційна – розвиток комунікативної функції мовлення на основі збагачення мовлення складними реченнями; розвиток позитивного ставлення до навчальної діяльності; формування вмінь обґрунтовувати особисту думку; розвиток пізнавального  інтересу на основі знань про складні речення.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання : презентація, роздатковий матеріал, папка «Складне речення», онлайнові ресурси.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

1. Організаційний момент

2. Нервово-психічна підготовка

Гра «Плутанка»

3. Мотивація навчальної діяльності

Для створення висловлювань  мовці використовують і прості, і складні речення. Як ви вважаєте, які з них несуть найбільше інформації? Звичайно, складні. Вони  роблять наше мовлення багатшим, змістовнішим.

Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати знання про складне речення, його будову, ознаки, інтонаційні особливості; учитися знаходити в тексті складні речення із сполучниковим та безсполучниковим зв’язками. Ці знання знадобляться вам при оформленні, повідомленні й вираженні своїх думок,  емоцій.

ІІ. Основна частина уроку

  1. Актуалізація опорних знань

Репродуктивна бесіда. Використання ресурсу Квізлет.

  • Що називаємо «реченням»? (Речення – це синтаксична одиниця, оформлена за законами даної мови, що виражає закінчену думку;  найменша комунікативна одиниця.)
  • Які ви знаєте речення за метою висловлювання? (Розповідні, питальні, спонукальні)
  • Які ви знаєте речення за будовою? (Прості і складні).
  • Яке речення називається простим? (Що має одну граматичну основу).
  • Складне речення – це…(Речення, яке має дві або більше граматичних основ).
  • А що таке граматична основа?
  • Як вони підкреслюються?
  1. Складання схеми

 

 

 

                                        

                                         Складне речення

 

 

 

 

                                       Сполучникове              Безсполучникове  

                                              речення                           речення

 

  

Складносурядне              Складнопідрядне

      речення                            речення      

 

 Давайте на прикладах пригадаємо і з’ясуємо типи речень.

Закінчилися суворі морози.

Закінчилися суворі морози, і на всьому відчувався подих весни.

Закінчилися суворі морози, які надокучили нам усім.

Щоб з’ясувати і розрізнити просте і складне речення, треба підкреслити граматичні основи і  порахувати підмети і присудки , а потім звернути увагу на сполучник.

 

Вправа 1 Онлайнова вправа «Розподіли сполучники»

Вправа 2 «Редактор». Вставити пропущені літери. З’ясувати вид складних речень.

В…сна

   В…сна прийшла. Сніг сходит… з пагорбів веселими струмочками. Звідусіль чується їх дзюрчан…я.

   Зима ще намагаєт…ся втриматись на своєму троні, проте з кожним днем сили її тануть. Коли в…сна вже зайняла свої володін…я, починають прилітати птахи.

Словникова робота. Пояснення слів пагорб і трон.

  • Фізкультхвилинка

1,2! Час вставати-

Будемо відпочивати!

3,4! Присідаймо,

Швидко втому проганяймо.

5,6! Засміялись.

Кілька раз понахилялись.

7,8! Час настав

Повернутися до справ.

 

Вправа 3. Онлайнова вправа «Розподіли речення»

Вправа 4 . Склади прислів’я.

 

Вправа 5. Творче конструювання. Скласти складні речення з поданих простих, за допомогою сполучників сурядності і підрядності.

ІІІ. Заключний етап

  1. Підведення підсумків
  • Які речення називаються складними?
  • Чим відрізняється просте речення від складного?
  • Назвіть види складних речень.
  • Назвіть сполучники сурядності.
  • Назвіть сполучники підрядності.
  1. Домашнє завдання

Розгадати загадки, визначити вид виділених складних речень.

 

Коли хочеш ти читати,

То повинен мене знати.

Коли мене ти не знаєш,

То нічого не вчитаєш.

 

 

Я негарно написала,

А вона усе злизала.

Олівців моїх сусідка,

Ця вертлява-буквоїдка.

 

Оцінювання

 

Релаксація

Gra t21.jpg

 ГРА
Розглядай малюнок протягом декількох секунд, намагаючись запам`ятати все, що на ньому зображено, а потім прибери його або затули аркушем. 
Перелічи спочатку всі літери, а потім – геометричні фігури, у які вони вписані.

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1736
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку