Урок «Узагальнення, систематизація знань з теми «Прислівник»»

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 7 класу на тему «Узагальнення, систематизація знань з теми «Прислівник»»
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

з української мови

в 7 класі

за темою «Узагальнення, систематизація знань

з теми «Прислівник»»

 

Учитель української мови та літератури Красноградської гімназії «Гранд»

Красноградської районної ради Харківської області

Супрун Тетяна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Узагальнення, систематизація знань з теми «Прислівник»

 Мета: повторити та систематизувати вивчене про прислівник;

розвивати увагу, кмітливість, удосконалювати вміння використовувати прислівники в мовленні; виховувати національну гідність.

Обладнання: підручник.

                                                          Хід уроку

 1. Мотивація навчальної діяльності школярів

       1. Організаційний момент

       2. Оголошення теми та мети уроку

2. Актуалізація опорних знань учнів

 1. Словниковий диктант ( тема «Прислівник»)

 3. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Завершуємо з учнями віртуальну подорож країною «Морфологія». Робимо зупинку в місті Прислівник. (Учні самостійно визначають завдання уроку).

- Вам уже багато відомо про це місто. Тож спробуймо скласти карту місцевості за допомогою гронування

 

            

 

 

 

 

 

 

 

- Отже, характеристика місцевості виявилася пізнавальною. А ще у великому місті є бізнес. І наш урок буде побудовано на завданнях від різноманітних фірм.

2. Словникова робота.

 Бізнес – будь-який вид підприємницької діяльності, що дає прибуток.

Бізнесмен – людина, яка робить бізнес.

3. Фірма «Орфограма» пропонує знайти і виправити помилки, пригадавши правила «Правопис прислівників».

   По –друге, хтозна-куди, ані-трохи, будь-де, щогодино, впевнено, віч-на-віч, як небудь, навмання, аби де, коли то, якнеяк.

4. Фірма «Дослідження-зіставлення» пропонує дібрати прислівники до поданих схем-моделей, визначити спосіб словотворення.

  1. По------------и (по-вовчи, по-українськи, по-заячи(префіксально-суфіксальний спосіб).

   2. Тишком----------- (тишком-нишком, ледь-ледь, часто-густо).

 5. Фірма «Знайди зайве слово» пропонує виписати з поданих слів у ряду лише зайве.

   1-В. Ледве-ледве, сіро-блакитний (прикметник), любо-дорого.

   2-В.  Написано по-латинськи, відпустка по перше вересня (прийменник, числівник).

   3-В. Десь (прислівники з частками де-, аби-, сь- пишуться разом),

 будь-коли, як-от, гег-ген.

6. Рольова гра « Адвокат».

    Де є бізнес, там неодмінно знайдеться робота для адвокатів.

- Діти, у даній грі ви виступатимете адвокатами, бо маєте захистити свої знання з теми «Прислівник».

 Учень-мовознавець:

   - Прислівник – цікава й складна частина мови. Його характерною особливістю є різноманітність. Це пояснюється тим, що протягом багатьох віків прислівники формувалися й формуються з різних частин мови. Найбільше їх утворюється від прикметників та іменників.

  Прокурор:

   - Звинувачення перше. Невідомому Х були запропоновані такі речення:

1. У нього добре (прикметник) серце. 2. Їм добре (прислівник) жилося.

                                   3. Сказати добре (прикметник) слово.

- Невідомий припустився помилки, не виділивши в другому реченні в слові добре закінчення.

     Адвокати доводять, що у другому реченні слово «добре» є прислівником, а не прикметником.Отже, у ньому немає закінчення -е-.

    Суддя:

- Таким чином, дане звинувачення є безпідставним.

4. Закріплення вивченого матеріалу.

 1. Інтерактивний метод «Мікрофон»

     -Чого я навчився (навчилася) на сьогоднішньому уроці?

     - Тепер мені зрозуміло, що…..

5. Домашнє завдання. Скласти словниковий диктант за темою «Прислівник»

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку