Урок узагальнення та систематизації знань за темою « На крилах давньогрецьких міфів»

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань за темою « На крилах давньогрецьких міфів» Мета: закріпити здобуті знання з теми « Міфи Стародавньої Греції», виявити рівень загальної ерудиції учнів, вміння застосовувати знання, розвивати логічне мислення, увагу, удосконалювати вміння висловлювати свої думки, здійснювати між предметні і міжлітературні зв’язки, виховувати інтерес до культури Давньої Греції,Урок насичений інтерактивними прийомами в інтеграції з стем -курсом.
Перегляд файлу

             Урок узагальнення та систематизації знань  за темою

          « На крилах давньогрецьких міфів»

 

Мета: закріпити здобуті знання з теми « Міфи Стародавньої Греції», виявити рівень загальної ерудиції учнів, вміння застосовувати знання, розвивати логічне мислення, увагу, удосконалювати вміння висловлювати свої думки, здійснювати між предметні і міжлітературні зв’язки, виховувати інтерес до культури Давньої Греції, волелюбність, почуття гідності, готовності пожертвувати власними інтересами заради щастя інших людей на прикладі герої давньогрецьких міфів

 

Обладнання: презентація , малюнки учнів та ілюстрації до прочитаних  міфів,

Тип уроку: узагальнення і систематизації знань.

 

Форма уроку: гра – подорож

 

Хід уроку

Слово вчителя.

    Сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати сторінками чудової країни       Міфів,ви станете учасниками  загадкової подорожі до Стародавньої Греції.

(слайд 1)

Ваш шлях проляже через віки, ви пройдете сушею і морем, на вас чекатимуть несподіванки і перешкоди. Але правильний шлях кожному вкажуть міцні знання , які ви отримали на попередніх уроках Тож успіхів вам!

(слайд 2) – організація класу  Вправа «Чи все взяли на урок»

(слайд 3) епіграф

   Щоб розпочати нашу подорож, треба отримати карту маршруту по Стародавній Греції. Для цього ви повинні дати правильні відповіді на питання з теорії літератури. Бо, як усім відомо, спочатку теорія, а потім практика.

 

Запитання.

-         Що в перекладі означає слово «Міф»? (слово, переказ)

-         Що таке міф? (Міфи - це фантастичні оповідання про виникнення світу, народження богів, появу людей на землі, про все «надприродне»)

-         Коли виникли давньогрецькі міфи? ( на зламі ІІІ тис. до н.е., тобто близько 5 тис. років тому).

-          

Діти отримують карти з маршрутом подорожі .

Перша позначка –Олімп.

(слайд 4,5)

Слово вчителя.

Діти, до вашої уваги – сцена із вивченого міфу та запитання після її перегляду. Будьте уважними!

Інсценування.

Влада. Нарешті ми дісталися краю землі. Ось ця скеля буде місцем твоїх вічних мук. Тепер, Гефесте, виконуй наказ Зевса – прикуй цього злодія до гірської скелі, щоб навчився він шанувати владу головного бога і назавжди забув про свою любов до нікчемних людей.

Гефест. (тяжко зітхає)О Владо і Сило! Як же мені зважитися прикувати до скелі бога, якого я шаную?

 

Сила. Та поспішай! І пам’ятай, як карає Зевс непослухів.

 

Влада. Бий молотком дужче! Щоб Прометей не зміг у путах і поворухнутися. Та не зітхай, не стогни – він же Зевсів ворог, злочинець.

Гефест   .Яке огидне моє ремесло! Я не хочу приковувати друга до скелі. О Прометею, сину великої Феміди! Я сам плачу з твоєї тяжкої муки та мушу коритися невблаганному Зевсові.

Прометей

Яких би мук я не терпів, ніколи не підкорюся жорстокому Зевсові!

Гефест. Ніхто тобі  тепер не зарадить, невблаганне – бо серце в Зевса.

Яку жорстоку кару він вигадав! Очам нестерпно дивитися на Прометея .

Влада. Стережися, щоб за такі слова Зевс не покарав і тебе. Годі вболівати за тим зухвальцем , ходімо звідси.

 

(слайд 7) Сила і Влада

 

Завдання для учнів.

1.За що було покарано Прометея?( Порушив заборону Зевса. Узяв із божественного вогнища іскру, приніс людям на землю)

     2.Як вдалося Прометеєві заволодіти вогнем і передати його людям?

     3.Чого навчилися люди завдяки Прометеєві?

 

(слайд 9) Допомога Прометея  людям (запис у картку)

 

5.Кого послав Зевс звільнити Прометея?

 

 (слайд 10) Інтерактивна  вправа за кюар –кодами « Порівняльна характеристика Зевса і Прометея»

 

 

Вчитель. Учень, який найбільше дав правильних відповідей отримує на згадку про зупинку на Олімпі перстень з камінцем.

 Пам’ятайте, діти: «В тих мужніх, волелюбних людей, що віддають свої сили і розум, усе життя на благо народові, палає в серцях іскра незгасного Прометеєвого вогню»

Що означає перстень з камінцем?

 

Записи у картку після 1 зупинки (асоціативний ряд до слова «вогонь Прометея»)є

 

Слово вчителя. (слайд 11) Фіви

Продовжуємо подорож . Минули тисячоліття, а Геракл , який уособлює безсмертя народу Еллади, і досі живий.

Що ви дізналися із міфів про нього , продемонструєте зараз  під час виконання  наступних завдань.

 

(слайд 12) Інтерактивна  вправа- Подвиги Геракла

 

 

Завдання для учнів

1.Викресліть те, чого не зумів навчитися Геракл.

Картка «Освіта Геракла»

1.Стріляти з лука

     2.Носити важку зброю, битися нею

   3.Шикувати фаланги до битви

   4.Лікуватися цілющим зіллям

   5.Чудово грати на кіфарі та співати

   6.За зірками знаходити правильний шлях

   7.Перемагати в двобої

   8.Мчати на бойовій колісниці

   9.Спритно правити кіньми

10.( Чудово грати на кіфарі та співати).

(слайд 13)

Геракл-«Ггронування « (запис у картку).

 

Вчитель. Продовжуємо нашу мандрівку. Нас чекають славні Афіни. (слайд 14) -Афіни

Нашу подорож ми розпочинаємо із завдання (слайд 16) Чи добре ви знаєте міф про Дедала?

 

(слайд 17) Вправа «Так-ні» (дві групи, взаємоперевірка).

 

Вчитель. Втіленням одвічної мрії людства про крила став не розумний, розважливий Дедалі, а неслухняний, завзятий хлопець Ікар, який перший відчув радість вільного лету і віддав за це власне життя. На світі завжди є відчайдушні мрійники, готові вести за собою людство.

    

Вчитель. Образ Ікара  втілює мрію людей до  недосяжного.

Крила – символ польоту,мрії,творчості.

Стем-прийом Хмара слів- 1 учень за комп’ютером

Всі учні малюють хмару слів поки капітани виконують завдання

Запис до картки

Учні (1-2) презентують власні малюнки ( крила – опорна схема)

 

Вчитель. А зараз настав час конкурсів для капітанів команд – славних титанів

 

Конкурс 1 .Знайди «Зайве слово»

 

Міф «Прометей»: Вогонь, Зевс, люди, лабіринт, Прометей

Міф « Дедал та Ікар»: Крила, Дедал, Геракл, Мінос, Ікар

Міф «Геракл»: Зевс, Гера, Кліо, Еврисфей, лев.

Міф «Прометей»: Зевс,Дедал.Гефест, Сила,Влада.

 

 

Оцінювання.

 

Вчитель. Любі друзі! Наша подорож підходить до завершення. Попереду в нас чимало цікавих пригод ,але ви завжди повинні пам’ятати, що міфи – це золотий фонд, що його в скарбниці своєї  пам’яті повинна мати кожна освічена людина. На згадку про наш урок ви отримали невеличкі вогники від великого серця Прометея, що палало любов ю до людей (вклеїти у зошит).

 

     Домашнє завдання

Малюнок або презентація із теми «Міфи Давньої Греції»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку