Урок узагальнення та систематизація знань з теми "Чотирикутники"

Про матеріал

У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком...

Гільберт Д.

Перегляд файлу

1

 

Конспект уроку з геометрії для 8 класу

Підготувала вчитель математики Хмільської ЗОШ Лесковець І.Ю.

 

Тема:  Узагальнення та систематизація знань з теми "Чотирикутники"

Мета: 

  • узагальнити та систематизувати навчальні досягнення учнів із теми «Чотирикутники», підготувати учнів до контрольної роботи шляхом розв'язування різнорівневих задач і повторення теоретичного матеріалу;
  •  розвивати навички творчого мислення, пам'ять, логічне мислення, комунікативні навички, креативність;
  • виховувати інтерес до математики, увагу, активність та дисциплінованість.

Тип уроку: узагальнення, систематизація й корекція знань, умінь та навичок.

Обладнання: набір креслярських інструментів, картки.

У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком...

Гільберт Д.

Хід уроку

І. Організаційний етап

     Учитель. Д.Гільберт якось сказав: «У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком...», тож давайте на сьогоднішньому уроці складемо собі чарівний букетик із чотирикутників.

II. Перевірка домашнього завдання

Зошити із домашнім завданням наприкінці уроку збираються на перевірку.

III. Формування мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності

    Учитель. Ми з вами вивчили тему «Чотирикутники», яка має широке значення у нашому житті, тож наведіть приклади застосування чотирикутників в навколишньому світі (учні наводять приклади).

Паралелограм

     У фізиці: при вивченні сил, при знаходженні рівнодійної сили.

     У житті: рами велосипедів, мотоциклів, де для пружності проведена діагональ.

Прямокутник

     У життя несе красу, чіткість, стрункість. Поглянь навколо себе: стіни, підлога, поверхня столу, зошити тощо. Спробуй побудувати дім або зробити раму для картин, не знаючи властивостей прямокутника.

Ромб, квадрат

     Використовують у мистецтві: на тканинах художники, у візерунках на килимах; робітники укладають плитку у вигляді ромба, квадрата; домкрат для легкових автомобілів має форму ромба.

     Учитель. Сьогодні на  уроці ми повторимо все, що вивчили, і підготуємося до тематичного оцінювання. Проведемо заняття у формі уроку-бенефісу, що в перекладі з французької мови означає «свято на честь когось, визнання його заслуг».

     А з огляду на ваші відповіді, спробуємо визначити якими є ваші знання про чотирикутник та його властивості та що слід ще детально повторити.

IV. Актуалізація опорних знань

Інтерактивний прийом «Мікрофон»

  1. Чи можна стверджувати, що чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші рівні, ромб?                                                                      (ні)
  2. Чи можна стверджувати: якщо в чотирикутнику діагоналі не перпендикулярні, то цей чотирикутник не ромб?                                          (так)
  3. Кожний з трьох кутів чотирикутника дорівнює 100о. Знайдіть градусну міру його четвертого кута.                                                                                     (60о)
  4. Чи правильне твердження: існує ромб, який є прямокутником? (так)
  5. Про паралелограм відомо, що жоден з його кутів не є тупим. Що це за паралелограм?                                                                                    (прямокутник)

 

  1. У чотирикутнику точка перетину діагоналей ділить їх на чотири рівні відрізки. Якого виду цей чотирикутник?                            (прямокутник або квадрат)
  2.  Сума двох кутів паралелограма дорівнює 100о. Чому дорівнює кожний з цих кутів?                                                                                                                (50о,50о)
  3. У якого ромба висота дорівнює стороні?    (у квадрата)
  4.  У прямокутнику діагональ у 2 рази більша за сторону. Який кут між діагоналями цього прямокутника?                                                                      (60о або 120о)

 

V. Перевірка й корекція знань, умінь та навичок

     Уміє розв 'язувати задачі той, хто їх розв 'язує.

Д. Пойа

  • Усно.
  1. Назвіть спільні і відмінні властивості прямокутника і ромба
  2. Відомо, що 52=25 102=100; половина в квадраті = , третина в квадраті =; а чому дорівнює кут у квадраті?                                                                                    (900)
  • Практичні завдання
  1. Розвяжіть задачу за поданим малюнком

Дано: ABCD – прямокутник,

        

Знайти:


 

  1. Периметр чотирикутника дорівнює 76 м. Знайти сторони чотирикутника, якщо вони відносяться як 2:5:4:8.

Розв'язання

Периметр чотирикутника — це сума довжин усіх його сторін. Нехай коефіцієнт пропорційності х, тоді довжина першої сторони — 2х, другої — 5х, третьої — 4х, четвертої — 8х. Складаємо рівняння:

     2х+5х+4х+8х=76,

     19х=76,

     х=4.

     Довжина першої сторони: 2∙4=8 (см).

     Довжина другої сторони: 5∙4=20 (см).

     Довжина третьої сторони: 4∙4=16 (см).

     Довжина четвертої сторони: 8∙4=32 (см).

     Відповідь. 8 см, 20 см, 16 см, 32 см.

 

  • Робота в групах

Кожна група отримує завдання з карткою, переможцем стає та учні якої швидше розв’яжуть всі 4 задачі

VI.  Фізкультхвилинка


Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.


 

VIІ. Підбиття підсумків уроку

    Рефлексія

Інтерактивний прийом «Закінчіть речення»:

1. Під час уроку мені сподобалося ...

2. Під час уроку мені не сподобалося ...

3. Я змінив би (змінила б) ...

4. Найскладнішим для мене було ...

5. Я добре виконав (ла)...

VIІI. Домашнє завдання

  1. Повторити теоретичний матеріал.

  2. Розв'язати задачі:

1) Знайдіть сторони чотирикутника, вершинами якого є середини сторін ромба з діагоналями 4 см і 6 см.

2) Діагональ рівнобічної трапеції ділить її середню лінію на відрізки завдовжки 5 см і 11 см, а бічна сторона дорівнює 12 см. Знайти кути трапеції.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2018
Переглядів
3112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку