У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком...
Гільберт Д.
1
Конспект уроку з геометрії для 8 класу
Підготувала вчитель математики Хмільської ЗОШ Лесковець І.Ю.
Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми "Чотирикутники"
Мета:
Тип уроку: узагальнення, систематизація й корекція знань, умінь та навичок.
Обладнання: набір креслярських інструментів, картки.
У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком...
Гільберт Д.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Учитель. Д.Гільберт якось сказав: «У величезному саду геометрії кожний може підібрати собі букет за смаком...», тож давайте на сьогоднішньому уроці складемо собі чарівний букетик із чотирикутників.
II. Перевірка домашнього завдання
Зошити із домашнім завданням наприкінці уроку збираються на перевірку.
III. Формування мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності
Учитель. Ми з вами вивчили тему «Чотирикутники», яка має широке значення у нашому житті, тож наведіть приклади застосування чотирикутників в навколишньому світі (учні наводять приклади).
Паралелограм
У фізиці: при вивченні сил, при знаходженні рівнодійної сили.
У житті: рами велосипедів, мотоциклів, де для пружності проведена діагональ.
Прямокутник
У життя несе красу, чіткість, стрункість. Поглянь навколо себе: стіни, підлога, поверхня столу, зошити тощо. Спробуй побудувати дім або зробити раму для картин, не знаючи властивостей прямокутника.
Ромб, квадрат
Використовують у мистецтві: на тканинах художники, у візерунках на килимах; робітники укладають плитку у вигляді ромба, квадрата; домкрат для легкових автомобілів має форму ромба.
Учитель. Сьогодні на уроці ми повторимо все, що вивчили, і підготуємося до тематичного оцінювання. Проведемо заняття у формі уроку-бенефісу, що в перекладі з французької мови означає «свято на честь когось, визнання його заслуг».
А з огляду на ваші відповіді, спробуємо визначити якими є ваші знання про чотирикутник та його властивості та що слід ще детально повторити.
IV. Актуалізація опорних знань
Інтерактивний прийом «Мікрофон»
V. Перевірка й корекція знань, умінь та навичок
Уміє розв 'язувати задачі той, хто їх розв 'язує.
Д. Пойа
Дано: ABCD – прямокутник,
Знайти:
Розв'язання
Периметр чотирикутника — це сума довжин усіх його сторін. Нехай коефіцієнт пропорційності х, тоді довжина першої сторони — 2х, другої — 5х, третьої — 4х, четвертої — 8х. Складаємо рівняння:
2х+5х+4х+8х=76,
19х=76,
х=4.
Довжина першої сторони: 2∙4=8 (см).
Довжина другої сторони: 5∙4=20 (см).
Довжина третьої сторони: 4∙4=16 (см).
Довжина четвертої сторони: 8∙4=32 (см).
Відповідь. 8 см, 20 см, 16 см, 32 см.
Кожна група отримує завдання з карткою, переможцем стає та учні якої швидше розв’яжуть всі 4 задачі
VI. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VIІ. Підбиття підсумків уроку
Рефлексія
Інтерактивний прийом «Закінчіть речення»:
1. Під час уроку мені сподобалося ...
2. Під час уроку мені не сподобалося ...
3. Я змінив би (змінила б) ...
4. Найскладнішим для мене було ...
5. Я добре виконав (ла)...
VIІI. Домашнє завдання
1. Повторити теоретичний матеріал.
2. Розв'язати задачі:
1) Знайдіть сторони чотирикутника, вершинами якого є середини сторін ромба з діагоналями 4 см і 6 см.
2) Діагональ рівнобічної трапеції ділить її середню лінію на відрізки завдовжки 5 см і 11 см, а бічна сторона дорівнює 12 см. Знайти кути трапеції.