Тема. Узагальнено-особові речення.
Мета: поглибити знання учнів про односкладні речення, сформувати поняття про узагальнено-особове речення, способи вираження головного члена; розвивати вміння аналізувати ці речення у висловлюваннях, розрізняти їх, розвивати логічне мислення та увагу; підвищувати мовленнєвий етикет за допомогою дидактичного матеріалу.
Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів; правильно використовує їх у власному мовленні; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; оцінює виражальні можливості й роль односкладних і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.
Обладнання: мультимедійний комплект.
Вид діяльності (слайд) |
Перебіг уроку |
Примітки |
Тема уроку |
Узагальнено-особові речення. |
|
Актуалізація опорних знань |
Вправа «Картотека» Відповідайте на запитання, відкриваючи картки в довільному порядку. |
|
Завдання уроку |
Це потрібно… знати: які речення називаються узагальнено-особовими; яку роль виконують односкладні речення в мовленні; вміти: виділяти односкладні речення з-поміж інших видів речень; відновлювати прислів’я та приказки; використовувати їх в усному та писемному мовленні. |
|
Вправа-спостережен-ня |
Визначте, кого стосується дія присудка в реченнях.
|
|
Робота з підручником |
§22, с. 153.
|
|
Робота з таблицею |
|
|
|
Вправа 256 |
|
Віднови прислів’я |
|
|
Будьте уважні! |
Не всі прислів’я – узагальнено-особові речення. Ілюстрації львівської художниці Анастасії Стефурак |
|
Вправа-розрізнення |
Визначте види речень
Що спільного в цих прислів’ях? |
|
Рефлексія |
3-2-1
|
|
Домашнє завдання |
Підручник, §22, с. 153, вправа 259 – переписати речення, розставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи, указати вид односкладних речень. |
|