Урок "Узагальнено-особові речення"

Про матеріал
Конспект уроку української мови у 8 класі "Односкладні речення. Узагальнено-особові речення".
Перегляд файлу

Тема. Узагальнено-особові  речення.

Мета: поглибити знання учнів про односкладні речення, сформувати поняття про узагальнено-особове речення, способи вираження головного члена; розвивати вміння аналізувати ці речення у висловлюваннях, розрізняти їх, розвивати логічне мислення та увагу; підвищувати мовленнєвий етикет за допомогою дидактичного матеріалу.

Очікувані результати: учень/учениця знає види односкладних речень, пояснює будову односкладних речень кожного з типів; визначає види односкладних речень (також як частин складних речень); конструює односкладні речення вивчених видів; правильно використовує їх у власному мовленні; вживає в мовленні речення двоскладні й односкладні різних видів як синтаксичні синоніми; оцінює виражальні можливості й роль односкладних  і неповних речень у текстах художнього, розмовного, публіцистичного стилів.

Обладнання: мультимедійний комплект.

Вид діяльності

(слайд)

Перебіг уроку

Примітки

Тема уроку

Узагальнено-особові  речення.

 

Актуалізація опорних знань

Вправа «Картотека»

Відповідайте на запитання, відкриваючи картки в довільному порядку.

 

Завдання уроку

Це потрібно…

знати:

які речення називаються узагальнено-особовими;

яку роль виконують односкладні речення в мовленні;

вміти:

виділяти односкладні речення з-поміж інших видів речень;

відновлювати прислів’я та приказки;

використовувати їх в усному та писемному мовленні.

 

Вправа-спостережен-ня

Визначте, кого стосується дія присудка в реченнях.

  • 1. Гортаємо історії томи (Л. Забашта).
  • 2. Задзвонили в усі дзвони по всій Україні (Т. Шевченко).
  • 1. Поживемо – побачимо (Народна творчість).
  • 2. За битого двох небитих дають (Народна творчість).

 

Робота з підручником

§22, с. 153.

 

 

Робота з таблицею

 

 

Вправа 256

 

Віднови прислів’я

 

Будьте уважні!

Не всі прислів’я – узагальнено-особові речення.

Ілюстрації львівської художниці Анастасії Стефурак

 

Вправа-розрізнення

Визначте види речень

  • 1. Учений іде, а неук слідом спотикається.
  • (ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ)
  • 2. Учись не до старості, а до смерті.
  • (ОДНОСКЛАДНЕ УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВЕ РЕЧЕННЯ)
  • 3. Не соромно не знати, соромно не вчитись.
  • (ОДНОСКЛАДНЕ БЕЗОСОБОВЕ РЕЧЕННЯ)
  • 4. Перемагай труднощі розумом, а небезпеку – досвідом!
  • (ОДНОСКЛАДНЕ УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВЕ)
  • 5. Розумний всякому дає лад.
  • (ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ).

Що спільного в цих прислів’ях?

 

Рефлексія

3-2-1

  • Назвіть 3 факти, які були новими на уроці.
  • Назвіть 2 факти, які були вже відомі.
  • Назвіть 1 факт, який хотілося б вивчити детальніше.

 

Домашнє завдання

Підручник, §22, с. 153,

вправа 259 – переписати речення, розставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи, указати вид односкладних речень.

 

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку