Урок "Узагальнюємо вивчене про математичні вирази, рівності та нерівності"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для учнів 4-го класу на закріплення та узагальнення знань про вивчене про математчні вирази рівності та нерівності. Урок проходив дистанційно , онлайн.
Перегляд файлу

 

 «16 » травня 2022 року

Конспект уроку математики з використанням навчально-методичного комплекту «Математика. 4 клас. С.О.Скворцова, О.В. Онопрієнко» (підручник у 2-х частинах; навчальний зошит у 4-х частинах; додаток «Працюю самостійно» у 4-х частинах; методичний супровід для учителя).
 

Урок № 167. Узагальнюємо вивчене про математичні вирази, рівності, нерівності  (онлайн )

Мета: узагальнити й систематизувати алгебраїчні поняття.  Дидактичні задачі. Узагальнити уявлення про математичні вирази; класифікувати математичні вирази на числові та вирази зі змінною; актуалізувати вміння читати математичні вирази (із застосуванням назви виразу та назв компонентів арифметичної дії); зумовити висновок про неможливість знаходження значення виразу зі змінною без відомого значення змінної. Актуалізувати розуміння залежності значення добутку від зміни одного з множників, застосувати розуміння цієї залежності для одержання певного результату; знання правил порядку виконання дій у виразах із дужками та без дужок; удосконалювати обчислювальні навички та вміння знаходити значення виразів на кілька дій. Удосконалювати вміння знаходити значення виразу зі змінною при заданому значенні змінної; встановлювати залежність значення виразу зі змінною від її числового значення. Актуалізувати поняття рівняння та розв’язку (кореня) рівняння; удосконалювати вміння розв’язувати рівняння і робити перевірку правильності розв’язку; уявлення про нерівності зі змінною. Удосконалювати вміння добирати кілька розв’язків нерівності зі змінною, розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного; на пропорційне ділення; на знаходження невідомих за двома різницями. Актуалізувати уявлення про алгебраїчний метод розв’язування задач (для учнів із високим рівнем пізнавальних потреб і можливостей). Удосконалювати вміння знаходити дріб від числа. Розвивальна задача: розвивати варіативне мислення; абстрактне мислення під час розв’язування задач алгебраїчним методом.

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)
  2. МНД (мотивація навчальної діяльності)
  3. АОЗ (актуалізація опорних знань)
  4. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Демонстрація навчальної презентації.

Слайд 2. Емоційне налаштування.

Слайд 3. Перевірка домашнього завдання.

Слайд 4-5. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Слайд 6-8. Математичний диктант.

Слайд 9. Рухлива вправа для очей.

Слайд 10-11. Хвилинка каліграфії.

Слайд 12. Завдання 1. Розбий математичні вирази на дві групи. Прочитай математичні вирази різними способами. Значення яких виразів ти можеш знайти? Знайди їх значення. Чого не вистачає, щоб знайти значення виразів іншої підмножини?

Слайд 13-14. Завдання 2. Знайди значення добутків. Кожний добуток зміни так, щоб його значення зменшилось у 2 рази.

Слайд 15. Завдання 3. Згадай правила порядку виконання арифметичних дій у виразах і знайди значення виразів. Запиши результати. Запиши значення виразів у порядку спадання.

Слайд 16. Завдання 4. Постав дужки так, щоб значення кожного виразу збільшилося.

Слайд 17. Завдання 5. Знайди значення виразу зі змінними. Від чого залежить значення виразу зі змінною?

Слайд 18. Фізкультхвилинка.

Слайд 19-22. Завдання 6. Згадай означення рівняння та кореня (розв’язку) рівняння. Розв’яжи рівняння та знайди суму їх коренів (розв’язків).

Слайд 23. Завдання 7. Знайди хоча б один розв’язок кожної нерівності.

Слайд 24-26. Завдання 8. Розв’яжи задачі. Спробуй розв’язати задачі алгебраїчним методом.

Слайд 27. Завдання 9. Віднови розв’язання.

Слайд 28. Завдання 10. Запиши в істинних рівностях пропущені знаки арифметичних дій, постав дужки.

Слайд 29. Рухлива вправа.

Слайд 30. Завдання 1. Прочитай математичні вирази різними способами. Значення яких виразів ти можеш знайти? Знайди їх значення. Чого не вистачає, щоб знайти значення решти виразів?

Слайд 31. Завдання 2. Знайди значення добутків. Кожний вираз зміни так, щоб його значення зменшилось у 2 рази.

Слайд 32. Завдання 3. Знайди значення виразів. Запиши їх у порядку спадання.

Слайд 33. Завдання 4. Постав дужки так, щоб значення кожного виразу збільшилося.

Слайд 34-35. Завдання 5. Знайди значення виразу зі змінними. Від чого залежить значення виразу зі змінною?

Слайд 36-39. Завдання 6. Згадай означення рівняння і розв’язку рівняння. Розв’яжи рівняння та знайди суму їх розв’язків. 

Слайд 40. Рухлива вправа.

  1. ЗВ (закріплення вивченого)
  2.               Підсумок
  3.               Рефлексія

Слайд 41-43. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Слайд 44. Завдання для домашньої роботи.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 червня 2022
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку