Урок "«Узагальнювальні слова при однорідних членах речення»

Про матеріал
Розробка уроку з української мови у 5 класі за новою програмою. Урок містить творчі завдання, роботу з опорними картками, матеріали для роботи в групах.
Перегляд файлу

Миколаївська   ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Урок української мови у 5 класі на тему:

«Узагальнювальні слова при однорідних членах речення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Підготувала Вергун Н.А.,                                                                             учитель української мови та літератури

 

2019 рік

 

 

 

Тема. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка  при узагальню­вальних словах у реченнях з однорідними членами.

Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення,  навчити розрізняти узагальнювальні слова при них;  формувати навички пунктуаційної грамотності учнів; конструювати речення з узагальнювальними словами;  за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу прищеплювати навички здорового способу життя, виховувати любов до природи, природних багатств України.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Перебіг уроку

І. Оргмомент

Треба всім нам привітатись:
— Добрий день!
Дружно весело сказати:
— Добрий день!
Вліво-вправо повернімось,
Туди-сюди усміхнімось:
— Добрий, добрий, добрий день!

ІІ.  Мотивація навчальної діяльності . Метод «Чиста дошка»

  1. Фронтальне опитування (Кожна група отримує завдання, визначає учня, який буде відповідати)
  • Що таке речення ?  З чого складається граматична основа?
  • Які ви знаєте другорядні члени речення? Дати визначення кожному другорядному члену.
  • Які члени речення називаються однорідними? Які розділові знаки використовуються в реченнях з однорідними членами речення?

     2. Робота з опорними картками (Є однорідні члени речення, немає однорідних членів речення в поданих реченнях)

  • Я не гризу на уроках ручки, олівці, нігті.
  • Я допомагаю слабшим, маленьким, хворим.
  • Я виконую ранкову гімнастику.
  • Я доглядаю за власним одягом, взуттям.
  • Я дотримуюся режиму дня.
  • Я довго не засиджуюся біля телевізора.

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку Робота з підручником. (Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./ С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова.-К.: «Грамота», 2018.-256 с.)

  • С. 183-184 – опрацювання теоретичного матеріалу.

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

       1. Проблемна ситуація (Чому в реченнях з однаковими однорідними членами різні розділові знаки? Чим можна це пояснити?)

Для дитячого організму  корисні страви: борщ і каша, овочевий салат і молочний суп.

Для дитячого організму корисні  борщ і каша, овочевий салат і молочний суп.

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і творчих умінь з теми

  1. Робота в групах. Доповніть речення потрібними за змістом однорідними членами речення. Визначити, чи всі речення мають узагальню вальне слово?

Шкодять моєму здоров’ю такі продукти: … (солодкі газовані напої, чіпси, цукерки.)

Шкодять моїм зубам такі продукти: … (цукерки, печиво, морозиво.)

Шкодять моєму зорові (читання лежачи, гра за комп’ютером.)

Фізкультхвилинка

Виписати з тексту речення, які мають однорідні члени з узагальнювальним словом. Зробити його синтаксичний розбір.

Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини. Вони необхідні для роботи наших органів: мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.

Вітаміни  сприяють  росту, допомагають нормальному зору. Вони потрібні для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення.  Також запобігають простуді, поліпшують кровообіг. У моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі – у таких продуктах живуть вітаміни.

 Для гарної роботи мозку обов’язково слід включати в щоденний раціон харчування корисні продукти.  Рибу, яйця, м’ясо, сир, молоко, банани і морепродукти – ці продукти природа збагатила корисними мікроелементами.

VІ. Виконання  вправ на закріплення.вправа 456 (усно),457 (письмово)

VІІ. Підсумок уроку.Рефлексія.

Метод « Незакінчене речення»

1.  Сьогодні я дізнався …

2.  Я можу …

Оцінювання

Учні

1. Я активно працював(ла) у групі -...

2. Я вносив(ла) удалі про позиції, які були враховані групою...

3. Я допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи...

4. Я узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу групи вперед...

Учитель

 1.  На уроці найактивнішими були …

 2.  Швидко й добре працювали …

VІІI. Домашнє завдання. На вибір: 1.Скласти текст- розповідь у якому були б  узагальнювальні слова при однорідних членах речення. 2.Виконати вправу 463.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Вергун Наталія
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку