Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Урок української мови у 5 класі на тему:
«Узагальнювальні слова при однорідних членах речення»
Підготувала Вергун Н.А., учитель української мови та літератури
2019 рік
Тема. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
Мета: поглибити знання учнів про однорідні члени речення, навчити розрізняти узагальнювальні слова при них; формувати навички пунктуаційної грамотності учнів; конструювати речення з узагальнювальними словами; за допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу прищеплювати навички здорового способу життя, виховувати любов до природи, природних багатств України.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Перебіг уроку
І. Оргмомент
Треба всім нам привітатись:
— Добрий день!
Дружно весело сказати:
— Добрий день!
Вліво-вправо повернімось,
Туди-сюди усміхнімось:
— Добрий, добрий, добрий день!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності . Метод «Чиста дошка»
2. Робота з опорними картками (Є однорідні члени речення, немає однорідних членів речення в поданих реченнях)
ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку Робота з підручником. (Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл./ С.Я.Єрмоленко, В.Т.Сичова.-К.: «Грамота», 2018.-256 с.)
ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
1. Проблемна ситуація (Чому в реченнях з однаковими однорідними членами різні розділові знаки? Чим можна це пояснити?)
Для дитячого організму корисні страви: борщ і каша, овочевий салат і молочний суп.
Для дитячого організму корисні борщ і каша, овочевий салат і молочний суп.
V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загальнопізнавальних і творчих умінь з теми
Шкодять моєму здоров’ю такі продукти: … (солодкі газовані напої, чіпси, цукерки.)
Шкодять моїм зубам такі продукти: … (цукерки, печиво, морозиво.)
Шкодять моєму зорові (читання лежачи, гра за комп’ютером.)
Фізкультхвилинка
Виписати з тексту речення, які мають однорідні члени з узагальнювальним словом. Зробити його синтаксичний розбір.
Харчування – неодмінна умова вашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини. Вони необхідні для роботи наших органів: мозку, серця, легенів, м’язів. Від того, яку їжу ви вживаєте, залежить ваше здоров’я. Отже, щоб бути здоровими, потрібно правильно харчуватися.
Вітаміни сприяють росту, допомагають нормальному зору. Вони потрібні для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Також запобігають простуді, поліпшують кровообіг. У моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі – у таких продуктах живуть вітаміни.
Для гарної роботи мозку обов’язково слід включати в щоденний раціон харчування корисні продукти. Рибу, яйця, м’ясо, сир, молоко, банани і морепродукти – ці продукти природа збагатила корисними мікроелементами.
VІ. Виконання вправ на закріплення.вправа 456 (усно),457 (письмово)
VІІ. Підсумок уроку.Рефлексія.
Метод « Незакінчене речення»
1. Сьогодні я дізнався …
2. Я можу …
Оцінювання
Учні
1. Я активно працював(ла) у групі -...
2. Я вносив(ла) удалі про позиції, які були враховані групою...
3. Я допомагав(ла) іншим учасникам, заохочував(ла) їх до роботи...
4. Я узагальнював(ла) думки інших і просував(ла) роботу групи вперед...
Учитель
1. На уроці найактивнішими були …
2. Швидко й добре працювали …
VІІI. Домашнє завдання. На вибір: 1.Скласти текст- розповідь у якому були б узагальнювальні слова при однорідних членах речення. 2.Виконати вправу 463.