Урок. "Василь Сухомлинський. Осінні дарунки. П’ять дубків. Моя мама пахне хлібом. Ледача подушка."

Про матеріал

2 клас. Літературне читання. Конспект уроку

Василь Сухомлинський.

Осінні дарунки. П'ять дубків.

Моя мама пахне хлібом. Ледача подушка.

Перегляд файлу

Василь Сухомлинський.

 Осінні дарунки. Пять дубків.

Моя мама пахне хлібом. Ледача подушка.

 

     Мета. Повторити відомості про життя Василя Сухомлинського. Удосконалювати навички свідомого, правильного читання, уміння визначати головну думку твору. Навчати характеризувати дійових осіб, давати оцінку вчинкам. Розвивати усне мовлення учнів, увагу, мислення, уяву. Заохочувати дітей до читання оповідань В. Сухомлинського. Виховувати колективізм, взаємодопомогу; повагу до людей праці; бережне ставлення до природи.

 

     Матеріали та обладнання. Емблеми команд, картки для групової роботи (анаграми, «вузлики», «доміно», прислів’я – переплутанки, загадки з малюнками, «шифровка»), індивідуальні таблиці слів, магнітофонні записи текстів.

Хід уроку

І. Організація класу.

     Знайомство з командами і емблемами.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Гра «Вузлики». Розшифрувати основні правила читання.

 

 

№ 1           погрчитатимемотирсправильнобол

 

№ 2            ставчитатимемоздрусвідомофірук

 

№ 3           хранчитатимемосболувиразномистр

 

№ 4       рекшчитатимемодоруцілимитаренсловамиву

 

  1. Читання за таблицею.

 

  1.  

деревце

щедра

лежить

  1.  

подушка

свіжі

зеленіє

  1.  

земля

ледача

пригостила

  1.  

осінь

сонячний

зібрали

  1.  

промінь

маленьке

прокинулась

  1.  

огірки

суха

впав

 

  • Прочитати про себе.
  • Прочитати за 6 сек. іменники (прикметники, дієслова).
  • Розшифрувати

                                                                                              

 

 

ІІІ. Повідомлення теми.

 

  1. Фронтальна робота.

 

  • Розшифрування анаграми. (Фронтальна картка)

                                        

 

 

     Серед даних портретів знайти портрет В. Сухомлинського.

  • Гра «Мікрофон». Питання (задає учень і викликає відповідача за допомогою мікрофона) – відповідь.

     а) Де народився Василь Олександрович Сухомлинський?

     б) Василь Сухомлинський народився у заможній сімї?

     в) Чим заробляв на життя батько Василя Олександр Омельянович?

     г) Чим займалася мати?

     д) Як відносилися у родині до літератури?

     е) Якою була професія 17 – річного Василя Сухомлинського?

     є) Що робив Василь Олександрович під час Великої Вітчизняної війни?

 

  1.    Робота в групі.
    • Прочитай анаграми і пригадай оповідання Василя Сухомлинського. Вилучи зайве.

 

№ 1       кЯ   таляНа   у   сиЛиці    тринхику     пикула

№ 2       оП   лосинвоці

№ 3       баГоркатень     чиндівка

№ 4       дайСі,   дьбу     скала

№ 5       вейСоло     і      уЖк

 

  1.    Вчитель.
    • Сьогодні ми прочитаємо ще декілька оповідань Василя Олександровича Сухомлинського.

 

ІV. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

 

  1.               а) Розгадати назву першого оповідання.

 

 

 

           б) Читання тексту під магнітофонний запис.

     Завдання: знайти в тексті прислівя; запамятовувати, які рослини пригадав автор . Гра «Блискавка» (читання з прискоренням)

 

           в) Робота в групах.

 

  • Відгадати загадки, написані на картках. Малюнки – відгадки повісити на дошці під командною емблемою.
  • Про які рослини не згадується в оповіданні «Осінні дарунки»?

 

 

Під землею птиця                                

Кубло звила і яєць нанесла.

                              (Картопля)

 

     Сидить дівчина в коморі,

     а коса її на дворі.

                                     (Морква)

 

     Одежин багато маю:

     хто мене роздягає,

     той сльози проливає.

                                    (Цибуля)

 

     Без вікон, без дверей,

     повна хата людей.

                                     (Огірок)

 

 

    В чистім полі він росте:

    На високих ніжках,

    В зелених панчішках.

    Квіточки блакитні,

    Оченьки привітні.

                                           (Льон)

     Налите сонцем,

     Налите соком,

     З гілки зірвалось,

     Впало звисока.

     - Боляче, певно?

     - То вам здається,

     Лежить румяне в траві

     й сміється.

                    Дмитро Онкович

                                           (Яблуко)

     Що за дерево з золотими солодкими лампочками?

                                            (Груша)

 

 

 

    2.   а) Розгадати анаграму другого оповідання.

 

 

 

          б)  Читання під магнітофонний запис з пропуском слів. Завдання: чого навчає це оповідання.

 

          в)  Групова робота. Тест «+ або -»

  1. Сергійко і Дмитрик – першокласники. (+)
  2. Вчитель дав дітям по 5 маленьких дубочків.  (-)
  3. Учитель запропонував посадити дубки біля школи. (-)
  4. Дмитрик посадив тільки один дубок. (+)
  5. Сергійко посадив п’ять дубків. (+)
  6. Дмитрик піклувався про своє деревце. (-)
  7. Сергійко відчував любов до природи. (+)

 

3.    а)  Розшифрувати заголовок наступного оповідання.

 

 

 

       Що прославляється в оповіданні, виходячі з назви?

 

       б)  Читання під магнітофон з приглушенням звуку.

 

       в) Робота в групах. Скласти прислівя.

 

1 команда «Сонечко»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   (Хліб – батько, вода – мати.)

 

2 команда «Веселка»

 

 

 

 

 

    (Хто рано косить, той хліба не просить.)

 

3 команда «Чарівники». Гра «Доміно».

  

 

 

 

 

(Ледачому буть, то й кури загребуть.)

 

4 команда «Зірочка». Побудувати сузіря «Велика Ведмедиця».

     - Розшифруй анаграми і запиши слова у зірках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(У роботі «ох», а їсть за трьох.)

 

5 команда «Калинка». Розгадати шифрограму і зібрати ягідки у грона.

(Земля чорна, а хліб білий родить)

4 2 1 5 3          1 5 3 4 2          1         3 4 1 2          5 3 4 1 2          5 2 4 1 3 6

л е з я м          ч а р н о          а          і б х л           й л и б і          т о и р д ь

 

6 команда «Квіточка». Розшифрувати анаграми і записати на пелюстках квітки.

люЗем    ситькра      цесон,      а        динулю -       цяпра.  

(Землю красить сонце, а людину - праця.)  

 

4. а) Розшифрувати заголовок наступного оповідання.

 

 

     б) Читання оповідання під магнітофонний запис з приглушенням звуку.

     в)                             Тест

  1. Як звали дівчинку?

     а) Ярослава              б) Ясочка                в) Яринка

 

  1. Куди ходила кожного ранку дівчинка?

     а) До школи             б) у дитячий садок               в) у парк

 

  1. В якому значенні використано слово ледача у словосполученні ледача подушка?

     а) у прямому               б) у переносному

 

  1. Чого навчав дідусь онучку?

     а) любити природу     б) бути чемною       в) не бути ледачою

 

  1. Чи вибила Яринка з подушки лінощі?

     а) так    б) ні

 

Перевірка  (в, а, б, в, а).

 

V. Підсумок уроку.

     На дошці написані назви оповідань В. Сухомлинського, які діти вже читали.

«Соловей і Жук»

«По волосинці»

«Як Наталя у Лисиці хитринку купила»

«Горбатенька дівчинка»

«Осінні дарунки»

«Пять дубків»

«Моя мама пахне хлібом»

«Ледача подушка»

«Покинуте кошеня»

«Сьома дочка»

«Дідова колиска»

 

  • Чого навчають оповідання Василя Олександровича Сухомлинського?

(Усні індивідуальні відповіді та в групах на вирізаних долоньках на пальчиках діти записують короткі відповіді)

 

doc
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
1616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку