Урок "Вчимося додавати і віднімати числа."

Про матеріал
Інтерактивний урок-подорож за казкою "Гуси-лебеді" з використанням ігрових елементів. Переважають індивідуальні та фронтальні види робіт.
Перегляд файлу

Тема: Вчимося додавати і віднімати числа.

Мета: Повторити терміни "Доданок", "Сума"; закріпити вміння додавати і віднімати по 1, по 2; активізувати розумову діяльність, розвивати логічне мислення, посидючість; пробуджувати інтерес до предмету через дидактичну гру, логічні завдання; формувати підприємницьку компетентність; прищеплювати любов до математики.

Обладнання: картки з числами в межах 10, м'ячик, таблиця, на якій написаний приклад на додавання (3 + 2 = 5) і позначені перший доданок, другий доданок і сума, малюнок із зображенням Марійки, Ванюшки, гусей-лебедів, малюнок із зображенням хатинки, ілюстрації до казки "Гуси-лебеді", книжка-розмальовка для кожного учня, м'які іграшки.

Хід уроку

I. Oрганізаційний етап

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось - не шуміти!

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Ви готові до уроку?

Тож гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо!

Що ж, почнемо ми з загадки

II. Актуалізаційний та мотиваційний етап

1. Загадка-жарт

- Півень залетів на тин, а там півник ще один.

Скільки півників усіх, порахуймо швидко їх! (2)

- Дві синички, дві сестрички у зеленому гаю,

Поруч ніжний соловейко веде пісеньку свою.

Лине звідти тихий сміх. Порахуйте їх усіх! (3)

- Як можна назвати тварин, що я називала (птахи)

- Сьогодні до нас в гості завітають ще й інші птахи, але спочатку скажіть мені, що вам необхідно було зробити, щоб дізнатись відповіді на наші загадки? А яку дію вам довелось зробити?

- На цьому уроці ми з вами згадаємо цифри, будемо розв’язувати задачі, закріпимо вміння додавати  та вилучати по 1, по 2 та познайомимося з термінами «перший доданок», «другий доданок», «сума»

2. Гра «Де моє місце?»

- До нашої дошки вийшло 10 дітей, кожен з них отримав картку з числом від 1 до 10. Що ж, прошу вас швидко вишикуватися біля дошки по порядку.

- Чи правильно вишикувалися хлопці?

- Назвіть сусідів чила 3 (2 і 4)

- Назвіть число, що передує 7 (6)

- Назвіть число наступне після 8 (9)

- А тепер побудуйте з самого найбільшого до найменшого.

- Хто стоїть перед ________?

- А після _________?

- А між ___________ і __________?

- Хто тримає найбільше число?

- А хто тримає найменше число?

- Молодці!

3. Гра "Чарівний м'яч"

Діти, у нас в класі трапляються чудеса. До нас у вікно залетів чарівний м'яч. Давайте пограємо. Тому, кому м'яч потрапив в руки, треба назвати приклад на додавання чи віднімання 1 або 2 (наприклад 1 + 2 = 3, 3 + 1 + 4, 5-1 = 4)

4. Гра "Порівняння"

На стільцях біля дошки виставлені 2 стільці, на одному 4 іграшки, а другому 2 іграшки.

- На якому стільці іграшок більше?

- На скільки іграшок більше? Як ви це дізналися?

- Що потрібно зробити, щоб іграшок було порівну?

- Молодці!

III. Вивчення нового матеріалу

Сьогодні, друзі, у нас не зовсім звичайні урок. На ньому ми з вами вирушимо в чарівний світ казок. Ви, звичайно її вже читали або бачили мультфільм. А зараз ви можете стати її героями. Я нагадаю вам початок казки.

Жили мужик та баба. У них була дочка та синок маленький.

— Донечко, — каже мати, — ми підемо на роботу, бережи братика! Не ходи з двору, будь розумницею — ми купимо тобі хустинку.

Батько з матір'ю пішли, а донька забула, що їй наказували: посадила братика на травичці під віконце, сама побігла на вулицю, загралася, загулялася.

Налетіли гуси-лебеді, підхопили хлопчика, понесли на крилах.

Повернулася дівчинка, дивиться — братика немає! Охнула, кинулася туди-сюди — немає! Вона його гукала, сльозами заливалася, голосила, що сваритимуть батько з матір'ю, — братик не відгукнувся.

Вибігла вона в чисте поле і тільки бачила, як полетіли далеко гуси-лебеді і пропали за темним лісом. Тут вона здогадалася, що вони забрали її братика: про гусей-лебедів давно йшла дурна слава — що вони маленьких дітей крадуть.

- Діти, давайте допоможемо дівчинці Марійці звільнити братика. Для цього нам прийдеться добре думати, рахувати і правильно виконувати завдання.

1. Випробування

Кинулася дівчинка наздоганяти їх. Бігла, бігла, побачила — стоїть піч.

— Пічко, пічко, скажи, куди гуси-лебеді полетіли?

Піч їй відповідає:

— З'їж мого житнього пиріжка та завдання мої виконай— скажу.

5-2=_   7+1=_  _-1=5

8-1-1=_  10-_=8  3+_+_=5

2. Випробування

Побігла дівчинка далі — стоїть яблуня.

— Яблуню, яблуню, скажи, куди гуси-лебеді полетіли?

— З'їж мого лісового яблучка та задачу мою розв'яжи— скажу.

«У небі летіло 5 гусей-лебедів. До них підлетіло ще 2 гусей-лебедів. Скільки всього летить в небі гусей-лебедів?»

3. Випробування

Побігла дівчинка далі. Тече молочна річка в киселевих берегах.

— Молочна річко, киселеві береги, куди гуси-лебеді полетіли?

— Поїж мого простого киселю з молочком, побудуй місточок з розв’язаних прикладів через мої береги— скажу.

5-2=

7-1-1=  3-1=

8-1=    2+2=

6+1+1=    4+1+1=

4+1=1=     6+2=

2+1+1=      8-1-1=

 

IV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Що ж, саме час розім'ятися та пройти через наш місточок

Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири – набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

Руки вгору піднесіть.
Пальці швидко полічіть:
Ліворуч – 5, праворуч – 5,
Скільки разом? Як сказать?

Руки вгору піднесіть
І почнемо всі лічить.
Скільки пальців на руці
Хором скажемо усі.

 

V. Підведення підсумків. Узагальнення знань.

Ось наша Марійка і добігла до Баби-Яги. Але ж як їй витягти братика з хатинки? Для цього ми повинні їй допомогти розв'язати задачу №__ на сторінці__

Молодці! Виконали всі завдання і допомогли Марійці врятувати братика та бути вдома до повернення батьків і отримати від них подарунки. І ви отримаєте у подарунок за роботу розмальовку: будете рахувати та малювати!

 

1-жовтий, 2-червоний, 3-оранжевий, 4-зелений, 5-блакитний; 6-коричневий, 7-синій, 8-рожевий, 9-фіолетовий

 

VI. Рефлексія

Мені сподобалось як ви сьогодні працювали на уроці. А вам сподобалося? Що вам найбільше сподобалося?

- А тепер давайте згадаємо, які нові слова ми дізналися?

- Погляньте на дошку і розв’яжіть приклад: 6 + 2 = (8)

- А тепер давайте згадаємо: 6 - це ... (перший доданок),

2 - це ... (другий доданок), 8 - це ... (сума), а де ще є сума в цьому прикладі? (6 + 2)

Молодці! Нехай казка завжди буде поруч з вами!

Ось і скінчився урок і дзвенить для вас дзвінок!

Працювали добре друзі! Відпочиньмо по заслузі!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 липня 2021
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку