Урок " Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для учнів 6 класу за підручником

В. Заболотного.

Перегляд файлу

Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни

Мета уроку: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сформувати поняття про поділ іменників на відміни;формувати вміння самостійно відмінювати іменники, знаходити їх у тексті, позначати орфограми у відмінкових закінченнях; розвивати  усне й писемне мовлення, логічне мислення, пізнавальну активність, пам´ять, увагу, спостережливість, самостійність; виховувати бережливе ставлення і любов до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Опитування.

-Що таке форма слова?

-Скільки відмінків мають іменники в українській мові?

-Які відмінки ми називаємо прямими, які - непрямими?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та мети уроку.

1.Проблемне запитання.

-Іменник дівчинка та дівча належать до однієї відміни?

2.Робота в групах.

 - Наведені іменники провідміняти. Виділити закінчення. Чому, на вашу думку, ці слова відмінюються по-різному?


 1 група – зоря

2 група - сонце

3 група -  любов

4 група – маля


- Над якою темою ми сьогодні будемо працювати? Навіщо нам треба її опанувати?

ІV. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

1.Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу, с.142

2) Вибірковий диктант.

Наступне завдання для уважних і допитливих. З поданих вам слів ви повинні вибрати ті, які стосуються вашої тематичної групи.

1 варіант – предмети побуту,

2 варіант – меблі,

3 варіант – продукти,

4 варіант – домашній  одяг і взуття.

Дзеркало, мама, сім’я, килимок, диван, телевізор, ліжко, іграшка, тато, бабуся, дідусь, батон, хліб, сир, масло, яблуня, кішка, молоко, годинник, торшер,  ванна, капці, халат, Карпати, двері,  брат, стілець, куртка, пальто, стіл, шуба.

- У вибраних словах визначити відміни.

3) Хто швидше?

Відгадайте загадки. Запишіть відгадки у стовпчик, додайте до кожного іменника  прикметник, утворивши словосполучення, і визначте відміну.

1.Чорненький собака весь дім стереже. 2. Що без очей плаче. 3.Завжди в роті, а не проковтнеш. 4.Має гребінь, та не може ним чесатися. 5. Іде років двісті, стоїть на місці, лічить людський вік, а не чоловік. 6. Сидить баба серед літа, в сто сорочок одіта. 7. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. 

Довідка: 1) замок; 2) дощ; 3) зуби; 4) півень; 5) годинник; 6) капуста;

7) річка.

4) Гра « Четверте зайве»

 Знайди зайве слово у кожному рядку, обґрунтуй відповідь.


Холод, кінь, море, мати.

Мідь, січ, квітка,радість.

Вишня, Микола, плем’я, сім’я.

Ім’я, насіння, каченя, коліща.


5) Виписати іменники. Визначити відміну іменників та їх синтаксичну роль у реченнях.  Звернути увагу на кличний відмінок.


Шипшина важко віддає плоди.
Вона людей хапає за рукава.
Вона кричить: - Людино, підожди!
О, підожди, людино, будь ласкава.

              Ліна Костенко

VІ . Підсумки уроку. Оцінювання.

«Мікрофон»

Урок пройшов…

Відповідь на проблемне питання:

-Іменник дівчинка і дівча належать до однієї відміни?

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати правила с. 142. Виписати іменники з вірша Лесі Українки «Як дитиною, бувало…». Визначити їх відміну.

docx
Додано
15 травня 2020
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку