Урок "Віднімання раціональних чисел"

Про матеріал
Даний конспект уроку можна використати для очного навчання, дистанційного або змішаного.
Перегляд файлу

Тема: Віднімання раціональних чисел

Мета: Повторити з учнями теоретичні основи  додавання раціональних чисел. Ознайомити учнів з  теоретичними основи  віднімання раціональних чисел. Відпрацювати навички віднімання раціональних чисел. Вчити учнів застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, контролювати та оцінювати свої дії, дії інших учнів.

Розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів, самостійність, творчу активність, обчислювальні навички, вдосконалювати критичне мислення учнів.

Виховувати стійкий інтерес до вивчення математики, почуття гордості за добре виконану роботу.

Формувати групи компетентностей:

     Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.

     Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.

     Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.

     Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.

     Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.

 

Тип уроку: застосування знань, вмінь і навичок учнів

Обладнання та матеріали для уроку: зошит, підручник, комп’ютер з виходом в Інтернет , роздатковий матеріал

 

                                                                                               Девіз уроку:

Те, що я встиг пізнати, - чудово.

Сподіваюсь, таке  ж чудове те,

що мені ще доведеться пізнати.

                                                                                                                   Сократ

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Добрий день, шановні гості! Добрий день діти!

Привітаємо один одного, партнери по обличчю – посміхніться один одному, партнери по плечу – потисніть руки один одному. Ми команда, сідайте.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Обчислити: 12,5 + 17, 34 + (- 12, 5) + (-87,92) + (- 17,34) =

Розмістити числа, які знаходяться на слайді,  в порядку спадання і прочитай назву міста, яке дороге кожному українцю.

Одне з чисел – це відповідь до даного прикладу. А де взялися інші числа? Так, це відповіді до прикладів з домашнього завдання.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

     Графічний математичний  диктант «Повторюємо правила »

  1. Раціональні числа – це додатні і від’ємні числа
  2. Сума від’ємних чисел завжди від’ємна
  3. Сума двох раціональних чисел із різними знаками завжди додатня
  4. Сума протилежних чисел дорівнюю нулю
  5. Сума двох від’ємних чисел може бути додатньою
  6. Сума двох від’ємних чисел може дорівнювати нулю
  7. Якщо сума двох раціональних чисел додатня, то доданки мають різні знаки.
  8. Число, протилежне 5, це -5
  9. Модуль числа 7-  це число
  10. Модуль будь-якого числа – число додатнє

Відповідь: ^1 ^2 -3 ^4 -5 -6 -7 ^8 -9 ^10

 

     Інтерактивні вправи

  Для того, щоб гарно засвоїти матеріал уроку, потрібно все повторити.

-         Які числа називаються протилежними?

-         Давайте подивимося, як ви знаходите протилежні числа.

Протилежні числа

https://learningapps.org/display?v=p0wuo4m6t24

-         Як додати два від’ємних числа?

-         Як додати два числа з різними знаками?

 

Додавання раціональних чисел

https://wordwall.net/uk/resource/68493212

Проблемна ситуація:

-         Згадаємо: як називаються числа при відніманні?

-         Давайте віднімемо 52 – 84 =   А розібратися з цією ситуацією нам допоможе сьогоднішній урок.

-         Знання збираються по краплині,

як вода в долині.

-         Тож давайте і ми добавимо краплинку нових знань в наші розумні голови. Від цього ви будете ще розумнішими.

    

ІV.  Повідомлення теми та мети уроку.

Чи можна від меншого числа відняти більше?

4 – 5 = ?

Допоможе нам в цьому координатна пряма.

4 +(–5) = -1

 

Правило:

Щоб відняти від одного числа друге потрібно до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику. 


V. Закріплення знань і вмінь учнів

Робота на дошці.

  1.     Приклади виду a – b, де b > a
  2.     Приклади виду a – (– b)
  3.     Приклади виду – a – (– b)
  4.     Приклади виду – a – b

 

Робота в парах.

Заповнити таблицю.

а

94

-58

-26,9

48,3

2

b

126

-42

71,64

-39,64

7

a - b

 

 

 

 

 

Відповідь:

а

94

  -58

-26,9

48,3

2

b

126

-42

71,64

-39,64

7

a - b

-32

-16

-98,54

87,94

-4

 

 

Робота в групах.

Обчислити:

 

Відповідь:

 

Робота з підручником

№ 1126

1)3,4 – 6, 7 = - 3,4                                   2) 12,7 – (- 8) = 20,7

  1.      – 14,7 – 17,4 =- 32,1                             4) – 18,9 – (- 19,2) = 0,3

5) - 1 = -                                              6) -    - 4 = - 4         

7) – 5     - (- 4  ) = -1                          8) 4   - ( - 3 ) = 7  .

                                                                                                                                     

VІ. Застосування знань і вмінь учнів

 

Розв’язування задач

 

  1. Найтепліша країна - це Лівія, там температура  досягає +56 градусів.   Найбільш низька температура  в Антарктиді -88. Обчислити

         різницю між найбільшою  і найменшою температурою на Землі?

  1. Мертве море знаходиться на висоті – 425 м  відносно рівня Світового океану. Каспійське море, що є найбільшим у світі озером,

 знаходиться на висоті – 28 м відносно Світового океану.

На скільки рівень Каспійського моря вищий за рівень Мертвого моря?

  1. Ртуть плавиться при температурі – 38,9  ̊С, а мідь – при температурі 1083,4  ̊С. На скільки градусів температура плавлення міді вища за температуру плавлення ртуті?

 

VІІ.  Підведення підсумків.

  1. Замініть зірочки знаками «+» або «-» так, щоб утворились правильні рівності:

а) 7,2 * (-5,3) = 12,5;

 б) 3,6 * 8,1 = -4,5;  

 в) -6,1 * (-2,3) * 3,8 = 0;

г) -3,7* (-6,9) = -10,1;

 д) -4,9 * 1,7 = -3,2; 

є) 3,9 * 7,4 * (-9,3) = -12,8.

2. Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності:

а) -9 – 12 = 9 - □;

б) – 2 - □ = □ – 3;

 в) □ – 7 = 13 - □;

г) □ + □ = -8;

д) □ - □ = -8.

 

VІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати п. 34,

повторити п. 10

виконати № 1127

 

ІХ. Рефлексія.

 

 

       Як приємно дізнатися,

     що ти чогось навчився.

                               Ж. Мольєр

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку