Тема: Віднімання раціональних чисел
Мета: Повторити з учнями теоретичні основи додавання раціональних чисел. Ознайомити учнів з теоретичними основи віднімання раціональних чисел. Відпрацювати навички віднімання раціональних чисел. Вчити учнів застосовувати знання у нестандартних ситуаціях, контролювати та оцінювати свої дії, дії інших учнів.
Розвивати логічне мислення, культуру математичної мови і записів, самостійність, творчу активність, обчислювальні навички, вдосконалювати критичне мислення учнів.
Виховувати стійкий інтерес до вивчення математики, почуття гордості за добре виконану роботу.
Формувати групи компетентностей:
Соціальну – готовність до самостійного пошуку розв’язання проблеми, прояву ініціативи, вміння спілкуватися, усвідомлення власного внеску в суспільну роботу.
Полікультурну – вміння застосовувати здобуті знання на практиці, розвивати вміння робити висновки.
Самоосвітню – мати бажання до навчання, розвивати пам'ять, увагу, творчий підхід, бажання організувати власну працю з метою досягнення успішного результату.
Комунікативну – опанувати засади культурного спілкування в ході обговорення завдання.
Інформаційну – вміння використовувати різну інформацію, аналізувати, систематизувати її, розширювати кругозір.
Тип уроку: застосування знань, вмінь і навичок учнів
Обладнання та матеріали для уроку: зошит, підручник, комп’ютер з виходом в Інтернет , роздатковий матеріал
Девіз уроку:
Те, що я встиг пізнати, - чудово.
Сподіваюсь, таке ж чудове те,
що мені ще доведеться пізнати.
Сократ
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день, шановні гості! Добрий день діти!
Привітаємо один одного, партнери по обличчю – посміхніться один одному, партнери по плечу – потисніть руки один одному. Ми команда, сідайте.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Обчислити: 12,5 + 17, 34 + (- 12, 5) + (-87,92) + (- 17,34) =
Розмістити числа, які знаходяться на слайді, в порядку спадання і прочитай назву міста, яке дороге кожному українцю.
Одне з чисел – це відповідь до даного прикладу. А де взялися інші числа? Так, це відповіді до прикладів з домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Графічний математичний диктант «Повторюємо правила »
Відповідь: ^1 ^2 -3 ^4 -5 -6 -7 ^8 -9 ^10
Інтерактивні вправи
Для того, щоб гарно засвоїти матеріал уроку, потрібно все повторити.
- Які числа називаються протилежними?
- Давайте подивимося, як ви знаходите протилежні числа.
Протилежні числа
https://learningapps.org/display?v=p0wuo4m6t24
- Як додати два від’ємних числа?
- Як додати два числа з різними знаками?
Додавання раціональних чисел
https://wordwall.net/uk/resource/68493212
Проблемна ситуація:
- Згадаємо: як називаються числа при відніманні?
- Давайте віднімемо 52 – 84 = А розібратися з цією ситуацією нам допоможе сьогоднішній урок.
- Знання збираються по краплині,
як вода в долині.
- Тож давайте і ми добавимо краплинку нових знань в наші розумні голови. Від цього ви будете ще розумнішими.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
Чи можна від меншого числа відняти більше?
4 – 5 = ?
Допоможе нам в цьому координатна пряма.
4 +(–5) = -1
Правило:
Щоб відняти від одного числа друге потрібно до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику.
V. Закріплення знань і вмінь учнів
Робота на дошці.
Робота в парах.
Заповнити таблицю.
а |
94 |
-58 |
-26,9 |
48,3 |
2 |
b |
126 |
-42 |
71,64 |
-39,64 |
7 |
a - b |
|
|
|
|
|
Відповідь:
а |
94 |
-58 |
-26,9 |
48,3 |
2 |
b |
126 |
-42 |
71,64 |
-39,64 |
7 |
a - b |
-32 |
-16 |
-98,54 |
87,94 |
-4 |
Робота в групах.
Обчислити:
Відповідь:
Робота з підручником
№ 1126
1)3,4 – 6, 7 = - 3,4 2) 12,7 – (- 8) = 20,7
5) - 1 = - 6) - - 4 = - 4
7) – 5 - (- 4 ) = -1 8) 4 - ( - 3 ) = 7 .
VІ. Застосування знань і вмінь учнів
Розв’язування задач
різницю між найбільшою і найменшою температурою на Землі?
знаходиться на висоті – 28 м відносно Світового океану.
На скільки рівень Каспійського моря вищий за рівень Мертвого моря?
VІІ. Підведення підсумків.
а) 7,2 * (-5,3) = 12,5;
б) 3,6 * 8,1 = -4,5;
в) -6,1 * (-2,3) * 3,8 = 0;
г) -3,7* (-6,9) = -10,1;
д) -4,9 * 1,7 = -3,2;
є) 3,9 * 7,4 * (-9,3) = -12,8.
2. Замість квадратиків запишіть такі числа, щоб утворились правильні рівності:
а) -9 – 12 = 9 - □;
б) – 2 - □ = □ – 3;
в) □ – 7 = 13 - □;
г) □ + □ = -8;
д) □ - □ = -8.
VІІІ. Домашнє завдання
Опрацювати п. 34,
повторити п. 10
виконати № 1127
ІХ. Рефлексія.
Як приємно дізнатися,
що ти чогось навчився.
Ж. Мольєр