Урок виробничого навчання
Тема програми: Базові модельні стрижки
Тема уроку: Виконання базової модельної сучасної жіночої стрижки «Фуете».
Мета уроку:
навчальна: формування і закріплення професійних знань, вмінь та навичок з технології виконання операцій стрижки, базових модельних стрижок і на їх основі сучасних модельних стрижок;
розвиваюча: розвивати аналітичне, критичне і логічне мислення при вирішенні виробничих ситуацій, пізнавальну активність і самостійність у роботі, творчу уяву, естетичний смак, інтерес до обраної професії, повагу до праці, вміння планувати свою діяльність;
виховна: виховувати акуратність, працелюбність, відповідальність за кінцевий результат праці, ініціативність, доброзичливість та культуру спілкування.
Тип уроку: урок виконання складних комплексних робіт.
Комплексно-методичне забезпечення заняття:
Дидактичні засоби навчання за темою: робоча навчальна-програма, поурочно-тематичний план, опорний конспект лекції за темою уроку.
Матеріально-технічне забезпечення
Інструменти та матеріали для ознайомлення й тренування
Хід уроку
І. Організаційна частина уроку:
- привітання;
- перевірка присутності здобувачів освіти;
- перевірка готовності здобувачів освіти до уроку;
- перевірка санітарно-гігієнічного стану приміщення, електрообладнання та інструментів
ІІ. Вступний інструктаж:
1. Мотивація навчальної діяльності
Стрижка волосся — досить складна операція, що виконується при зміні форми волосяного покриву голови. Необхідно пам'ятати, що від якості стрижки, що виконується, залежить зовнішній вигляд зачіски. І чим якісніше буде виконана стрижка, тим довговічніше буде зачіска.
Стрижка явилася основою вашої майбутньої зачіски. В даний час стрижка як самостійна операція не використовується, а обов'язково присутній елемент укладання.
Існує величезна кількість стрижок, але всі вони відрізняються по своєму фасону. Стрижки залежать від напряму моди, характерної для даного часу. Але на фасон стрижок робить вплив не тільки мода, величезний вплив надає і появу нових інструментів і пристосувань, використовуваних для обробки волосся. У зв'язку з цим змінюється і технологія стрижки. Це веде за собою появу нових форм і зачісок.
Тож, сьогодні на уроці ми закріпимо і поглибимо знання з теми Виконання базової модельної сучасної жіночої стрижки «Фуете».
2. Повідомлення теми уроку
Виконання базової модельної сучасної жіночої стрижки «Фуете».
3. Охорона праці:
1. під час роботи учні повинні бути в спецодязі;
2. протерти туалетний стіл та крісло;
3. підготувати до роботи інструмент;
4. перевірити та обережно поводитись з електроприладами;
5. не брати вологими руками електроприлади;
6. перед початком роботи клієнта вкриваємо пеньюаром, перукар проводить діагностику волосся та перевірку на наявність захворювань шкіри голови та волосся;
7. бути уважними при використанні фіксуючих засобів, запобігти потраплянню їх до очей клієнта.
4. Актуалізація опорних знань
Питання для перевірки
1. Скільки зон поділу волосся існує?
2.Які варіанти стрижки «лисячий хвіст» ви знаєте?
3.В чому полягає особливість виконання стрижки «Комета»?
4.Технологія виконання стрижки «Вояж»?
5.В чому відмінність стрижок «Шарм» та «Італійка»?
6.Які проділи використовують при виконанні стрижки «Італійка»?
Повідомлення нового матеріалу
План
1. Виконання підготовчих робіт.
Перед початком обслуговування кожного клієнта необхідно провести підготовчі роботи: робоче місце привести в порядок, прибрати брудну білизну, помісти волосся, помити раковину, підготувати апаратуру, приналежності, чиста білизна, матеріали.
Запросити клієнта в крісло. Майстер розгортає крісло так, щоб клієнту зручно було сідати. Після того як він сяде, крісло розгортають до дзеркала. Майстер веде бесіду, з'ясовуючи, які послуги бажає отримати клієнт. Майстер може запропонувати додаткові послуги, заздалегідь обумовивши їх вартість.
Приступаючи до роботи, майстер миє руки і дезінфікує інструменти, щоб клієнт це бачив. У майстра повинно бути три комплекти інструментів: 1-ий- для роботи, 2-й- для дезінфекції, 3-й- для заточування або про запас.
2. Особливості базової модельної сучасної жіночої стрижки «Фуете».
Фуете – один із найпопулярніших видів коротких стрижок. Вона відмінно підходить володаркам пишного волосся, бо не потребує постійного укладання і виглядає охайно в будь-якій ситуації. Багато майстрів часто пропонують жінкам з прямим волоссям зробити хімічну завивку, щоб візуально збільшити об’єм зачіски.
Фуете – це коротко підстрижене волосся на маківці, а біля скронь, чола, потилиці довжина локонів збільшується. Чуприна при цьому не повинна бути занадто короткою. Дуже часто вона робиться асиметричною і укладається на бік.
В залежності від довжини волосся вибирається техніка виконання.
На коротке волосся
Перед початком виконання роботи майстер повинен виконати по центру голови круговий горизонтальний проділ і підняти пасмо з цієї області точно перпендикулярно голові. Робиться зріз, далі воно буде контрольним для наступних, бо є найкоротшим. Після цього перукар надає форму локонам на скронях і на потилиці.
За технікою виконання стрижка «Фуете» схожа на «Бітл», проте окантування потиличної і скроневих зон виконується по-іншому, тому візуально найбільш об’ємною зоною буде маківка, а біля лінії росту волосся об’єм зводиться «нанівець».
Наступним етапом майстер робить вертикальні кругові проділи на голові, потім зрізає пасма по спіралі, спускаючись від маківки. Під час роботи перукар має тримати руки строго паралельно голові, щоб уникнути нерівних зрізів. Після закінчення роботи стрижку можна профілірувати по всій довжині.
На волосся середньої довжини
Технологія виконання стрижки на волосся середньої довжини або довгі локони відрізняється незначно: перед виконанням зрізу контрольного пасма на маківці майстер повинен обрізати основну довжину.
На хвилясте волосся
Багато майстрів вважають, що хвилясте волосся слід стригти тільки в сухому вигляді. Зазвичай, використовуючи такий метод, голову клієнту миють з використанням тільки кондиціонеру (ковошинг), щоб зробити пасма м’якими та еластичними. Перевагою цього методу вважається те, що клієнт може одразу побачити і оцінити довжину зачіски.
Проте найбільш звичним методом є стрижка вологого волосся. Техніка самої роботи в обох випадках не відрізняється.
Варіанти укладання
Повністю змінити зовнішній вигляд стрижки можна використовуючи різноманітні варіанти укладання:
1. Укласти локони від обличчя, щоб відкрити зону чола, використовуючи фен і брашинг.
2. Спочатку пасма вирівнюють за допомогою праски, потім, використовуючи фен укладають в різні сторони для надання об’єму. Завершальний етап – обробка кінців пасом воском.
3. укладання таким чином, щоб закрити зону чола. При цьому укладанні чуприна зачісується наперед і фіксується лаком.
4. Найбільш святковим варіантом є укладання на декоративний проділ (зигзаг), на якому акцентується увага. Проділ можна зробити як на початку роботи, так і по її завершенні. Зачіску необхідно зафіксувати лаком.
Догляд за стрижкою
Фуете – чудовий варіант для жінок, у яких немає багато вільного часу для щоденного укладання. За стрижкою легко доглядати, тому з такою стрижкою жінка кожного дня буде виглядати охайно і стильно. Численні варіанти укладання допомагають змінювати зовнішній вигляд в залежності від настрою, тому «Фуете» можна назвати універсальною стрижкою.
Варіанти виконання стрижки
Радіальні проділи
Вихідні з однієї точки на маківці, радіальні проділи розбігаються в різні боки по голові до крайової лінії. Контрольне пасмо при стрижці буде постійним. Воно виділяється навколо найвищої точки голови.
Такий вид поділу добре підходить для стрижки прогресивних форм.
Стрижка «Фуете» радіальними проділами може бути виконана в двох протилежних варіаціях – з короткою верхівкою і, навпаки, з довгими прядками фронтально-тім'яної зони.
Коротка стрижка «Фуете» з подовженням волосся в тім'яній області і зоні верхньої потилиці
Комбінація короткої потилиці з довгим волоссям фронтальної зони створює щось особливе – витончений і повітряний образ. Таку зачіску легко укласти феном і щіткою. Мета – формування об'ємної верхівки.
Як виконати стрижку
Виділіть по зовнішньому контуру волосся 1-2 прядки. Дотримуйтесь відстані між ними 1см. Виконайте бритвою або ножицями окантування типу «бахроми», причому на скронях і в районі нижньої потилиці залишайте волосся довшим. Додатково профіліруйте окантовані пасма простими ножицями ковзанням або методом «вищіп». В результаті вийде поступовий перехід між волоссям.
Задайте КП1 у фронтальній зоні проділом від чуприни до найвищої точки на маківці. Подовжуєте волосся від обличчя до верхівки. Тім'яну зону опрацювати радіальними проділами з орієнтиром на КП1.
Визначтеся з довжиною волосся скронь і потилиці, потім стрижіть філірувальними ножицями радіальними проділами, подовжуючи волосся до маківки. КП2 буде орієнтиром при стрижці.
Виконайте перевірку стрижки нижньо-потиличної області.
«Фуете» з короткою верхньою зоною і довгою чуприною
Жіноча стрижка зі злегка неохайнимним, неслухняними волоссям і короткою верхівкою – це одночасно і природність, і авангард. Образ виходить легким і злегка недбалим, проте в той же час стильним: стрижка на коротке волосся моделюється за чуприною, невеликою довжиною волосся в зоні верхівки і подовжується локонами, що спускаються вниз по спіралі. Сильно текстуроване волосся утворює форму, ніби «виліплену» відомим майстром.
Технологія стрижки
Почніть стрижку з визначення довжини чуприни і окантування скроневої області і потилиці. Виконати це можна ножицями або бритвою. Весь об’єм фронтальної зони поділіть на радіальні сектора з точки на маківці. Стрижіть, використовуючи операцію «пасмо за пасмом», збільшуючи довжину волосся до обличчя.
Потиличну зону опрацювати зверху вниз з орієнтиром на тім'яне пасмо, довжину волосся поступово замикайте до зовнішнього контуру. Волосся нижньої потилиці філірують ковзанням розкритих лез ножиць по поверхні волосся. Причому чим більше кут розкриття лез, тим сильніше філірувння.
Наступний крок – отримання найкоротшого в цій стрижці пасма. Виділіть на маківці частину волосся з основою у формі кола, скрутіть їх в джгут і зріжте на бажаній висоті.
Профіліруйте стрижку. Ступінь філірування залежить від бажаного результату.
3. Виконання заключних робіт.
Заключні роботи з обслуговування відвідувачів у перукарнях розглядаються як завершальні етапи основного технологічного процесу.
Після виконання операції стрижки перукар зобов'язаний вичесати дрібним гребінцем стрижене волосся. Для цього необхідно взяти гребінець з чистими зубами і закласти в нього шматочок вати, рівномірно розподіливши її по всій площині гребінця. Потім, змочивши закладену в гребінець вату водою, розчесати бажано весь волосяний покрив голови. При цьому зістрижене волосся, затримуючись в ваті, буде вичісуватись. Потім шматочком вати або спеціальним пензликом необхідно очистити від волосся обличчя і шию клієнта.
Перш ніж зняти пеньюар, потрібно витягнути закладений навколо шиї джгут з вати і взяти серветку. Знімаючи пеньюар, необхідно дотримуватися запобіжних заходів, щоб що знаходиться на пеньюарі волосся не потрапило на одяг клієнта. Для цього, знімаючи пеньюар, слід підвертати краї його всередину.
Враховуючи, що після кожного виду обробки волосся виконуються специфічні і характерні тільки для цієї операції заключні роботи, доцільно розглядати їх більш детально безпосередньо в єдиній технологічній послідовності.
Закріплення нової теми
Питання для перевірки
1. Скільки зон поділу волосся існує?
2.Які варіанти стрижки «лисячий хвіст» ви знаєте?
3.В чому полягає особливість виконання стрижки «Фуете»?
4.Які варіанти укладання стрижки ви знаєте?
5.Технологія виконання стрижки «Фуете» з короткою верхньою зоною і довгою чуприною?
6.Які проділи використовують при виконанні стрижки «Фуете»?
І.Поточний інструктаж.
Видача завдань:
Самостійне виконання завдань учнями, розв’язування проблемних ситуацій.
Майстер виробничого навчання робить обходи робочих місць здобувачів освіти з метою:
- перевірки правильності організації робочого місця;
- контроль за дотриманням правил охорони праці, санітарії і гігієни;
- надання допомоги та контроль виконання всіх операцій технологічного процесу;
- під час виконання здобувачами освіти вправ: вказати на допущенні помилки слабшим здобувачам освіти і за допомогою додаткових запитань допомогти їм самостійно усунути ці помилки;
- при потребі, з урахуванням типових помилок, допущених здобувачами освіти, проведення повторного інструктажу.
ІІ. Заключний інструктаж.
Аналіз виконаних робіт.
1.Закріплення та підведення підсумків:
- аналіз діяльності здобувачів освіти у процесі всього уроку;
- оцінка роботи здобувачів освіти, її об’єктивне обговорення;
- аналіз причин типових помилок здобувачів освіти та способи їх усунення;
- повідомлення та обґрунтування результатів оцінювання здобувачів освіти;
- виставлення оцінок, враховуючи відповіді під час опитування та відпрацюванню практичного завдання.
Домашнє завдання (5 хв.)
2. Домашнє завдання:
Вивчити пройдений матеріал. Вправлятися у виконання жіночої стрижки «Фуете».