Мета: розповісти про природнокліматичні умови Апеннінського півострова; простежити їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення Стародавньої Італії; ознайомити учнів із історією виникнення міста Рима та суспільно-політичним життям римлян.
Тема: « Виникнення міста Рима»
Мета: розповісти про природнокліматичні умови Апеннінського півострова; простежити їхній вплив на розвиток господарської діяльності населення Стародавньої Італії; ознайомити учнів із історією виникнення міста Рима та суспільно-політичним життям римлян.
Розвивати вміння аналізувати текст підручника, на основі якого складати блок-схеми суспільного устрою римського суспільства; удосконалити навички роботи з історичною картою.
Виховувати інтерес до вивчення античної історії.
Основні терміни і поняття. Патриції, плебеї.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: підручник для 6 кл. –К.: Пед. преса, 2006. -288 с.; комп’ютерна презентація та фрагменти фільму « Ромул і Рем».
Структура уроку
VI. Домашнє завдання
ХІД УРОКУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Запитання на повторення.
1.Історію виникнення яких держав стародавнього світу ми вивчили?
2. Які характерні особливості виникнення цих держав?
3. Чому у людей з’явилась потреба у створенні держави?
III. Мотиваційний аспект.
Оголошення теми і мети уроку. ( слайд №1, 2)
План( слайд № 3)
IV.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Природнокліматичні умови Італії.
Слайд № 4
Заповненя таблиці.
Півострів, на якому знаходиться |
|
Якими морями омивається |
|
Клімат |
|
Острови |
|
Запитання до учнів.
1. Яким заняттям людей сприяли природні умови Апеннінського півострова?
2. .Звідки походить назва країни « Італія»?
Слайди № 6, 7.( заняття населення)
ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ.
Апеннінський півострів, розташований на півдні Європи, сильно виступає в Середземне море і формою нагадує чобіт. Має довжину близько 1100 км, найбільша його ширина 240 км. Недалеко від півострова лежить багато островів, історично пов'язаних із півостровом і кліматичне подібних до нього; найбільші й найвідоміші серед них — Корсика, Сардинія, Сицилія.
Апеннінський півострів омивається Адріатичним морем на сході, Іонічним морем і Тарантською затокою — на півдні та південному сході, Середземним, Тірренським і Лігурійським морями — на заході та південному заході. Східне узбережжя не має зручних бухт, на відміну від південного і західного
Назву півострову дали греки. « Італія» у перекладі з грецької означає « Країна телят». Бик був символом південних італійських племен. Існує і інша версія назви країни. Грецький історик Діонісій Галікарнаський пов’язує назву країни з ім’ям царя Італа-цар кочового племені енотрів. За легендою саме в його честь була названа країна.
На Апеннінському півострові багато жило племен, які говорили різними мовами. За домогою атласу( карта ст. 12) запишіть назви племен, які населяли Італію. (Умбри, сабіни, самніти, апули, греки,етруски.)
Відшукати відповідь ст. 205 п. 2у §42 підручника.
Висновок. Розвиток племен був не однаковий, етруски були найчисельніші і сильніші, вони створили свою сильну державу.
Робота в парах. ( слайд № 7)
Прочитайте інформацію підручника на ст. 207. «Патриції» і придумайте запитання. Один із вас житель Риму, а інший журналіст.
У Стародавньому Римі спочатку до патриціїв відносили усе корінне населення, що входило до родової общини і становило римський народ (лат. Populus Romanus Quiritium), яке протистояло плебеям.
Плебе́ї (лат. Plebs — простолюдин) — незнатне вільне населення Стародавнього Риму, яке не входило в родові общини і не мало права на землю, а також політичних прав на відміну від патриціїв.
Доповніть схему.( слайд № 8), по завершенні ( Слайд № 9)
Отже, найнижчою верствою населення були слуги та раби. Пригадайте як ставали рабами у Давній Греції?
Слайд як ставали рабами( слайд № 10)
Перегляд фрагменту відеофільму.
Сім римських царів.
Слайди (11- 17)
Римські чесноти.
4. Дисциплінованість.
V. Закріплення нових знань.
Графічний диктант.
Серед пропонованих тверджень є правильні й помилкові. Правильне твердження учні позначають знаком , а помилкове — -І.
1. Італія розташована на Балканському півострові.
2. Найчисленнішим був народ етрусків.
3. Засновником Рима був Нума Помпілій.
4. Патриції — нащадки найбільш знатних родів.
5. Роком заснування Рима вважається 750 р. до н. е.
6. Місто рим назване іменем Ромула.
7. Разом із царем в Римі правили плебеї.
Самооцінювання учнів на шкалі оцінок.
VI. Підсумки уроку.
Зв’язок із сучасністю.
На дошці розміщені зображення визначних місць Рима.
VII. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 42, контурна карта ст.12
Експрес- конспект( учні заповнюють протягом уроку).
Тема: «Виникнення міста Рима».
План:
1. Природнокліматичні умови Італії.
Півострів, на якому знаходиться |
|
Якими морями омивається |
|
Клімат |
|
Навколишні острови |
|
2. Населення стародавньої Італії.
На Апеннінському півострові жило багато племен:
_____________________________________________________
______________________________________________________
«Суспільний устрій римського суспільства»
1