Господарювання, повсякденне життя, освіта та сімейне виховання в Стародавній Греції

Про матеріал

Дана розробка уроку - це характеристика господарського життя давніх греків, особливостей розвитку науки, освіти та сімейного виховання. Запорукою результативності засвоєння матеріалу вважаю постійну зміну діяльності, тому під час уроку використовувала дідактичні ігри, перегляд та аналіз відеоролика, розв'язування кросвордів, робота із таблицею, випереджувальні завдання.

Перегляд файлу

                                               Урок № 20                                         

Тема: Господарювання, повсякденне життя, освіта та сімейне виховання в Стародавній Греції

Мета:

охарактеризувати особливості господарського та повсякденного життя, визначити характерні риси освіти та сімейного виховання давніх греків;

розвивати вміння аналізувати історичні події та процеси, визначати їх характерні риси та особливості;

виховувати толерантне ставлення до звичаїв і традицій інших народів.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни і поняття: діалектика, риторика, ефеби, педагог.

Обладнання: підручник, таблиця, кросворд, відеоролик.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

      Дидактична гра «Чиста дошка»

        Умови. На дошці записані запитання по темі домашнього завдання. Після обговорення кожного, запитання стирається. Опитування ведеться до того часу поки дошка не буде чистою.

     Зразок запитань

1. Які причини греко-перських війн?

2. Вкажіть хронологічні межі греко-перських війн.

3. Назвіть основні битви греко-перського протистояння.

4. Які наслідки суперництва греків з персами?

5. Чому Перікла вважають засновником афінської демократії?

6. Якими правами та обов’язками володіли давні греки?

7. Хто належав до негромадянського населення в Стародавній Греції?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

     Випереджувальне завдання: «Пригадайте особливості природно-географічних умов Стародавньої Греції, упродовж розгляду теми визначте, як вони впливали на господарське життя давніх греків»

ІV. Засвоєння нових знань

      1. Особливості господарського життя давніх греків

      Аналіз таблиці «Особливості господарства давніх греків»

Вид заняття

Особливості

Землеробство

вирощували ячмінь, пшеницю, оливки, виноград, капуста, цибуля морква. Сільське господарство було основним заняттям мешканців Спарти, Беотії, ФессаліїV- ІV ст. до н.е. зернові культури витіснили оливкові, овочі та фрукти)

Тваринництво

вигодовували биків, мулів, корів, овець, свиней (які допомагали обробляти землю, перевозити вантажі та забезпечували продуктами харчування).

Ремесло і торгівля

Вдосконалення виробництва заліза, греки знали кілька видів сталі, виробляли бронзові та мідні вироби. Грецькі амфори та піфоси для збереження й перевезення вина, олії, зерна, святковий столовий посуд, теракотові статуетки й світильники славилися в усьому Середземномор’ї ід VІ ст. до н. е. греки використовували монети).

Класичне рабство

в V- ІV ст. до н.е. нова форма рабства, в Афінах раби становили третину всього населення. Завдяки рабській праці процвітали маєтки землевласників, ремісничі майстерні, працювали шахти й копальні, велося будівництво, розвивалася торгівля. Раби працювали і в домашніх господарствах: мололи зерно, готували їжу, прибирали житло, доглядали за дітьми, працювали секретарями, писарями, кур’єрами, катами та поліцейськими.

 

       2. Розвиток освіти та науки в Стародавній Греції

     Перегляд відеоролика «Освіта та наука в Давній Греції»

   Запитання до перегляду

1. Яке значення в системі виховання давніх греків відігравало сімейне виховання?

2. Яка основна особливість давньогрецької системи освіти?

3. Чого навчали в давньогрецьких школах?

4. Що стало основою для матеріального забезпечення шкіл в Давній Греції?

     3. Виховання та сімейне життя

       Самостійна робота з текстом підручника

     Учні самостійно опрацьовують пункти 1-2 § 35 і розв’язують кросворд «Виховання»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Х

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Коли народжувався хлопчик, на двері будинку чіпляли гілки оливи, а коли дівчинка - ………… нитки (вовняні)

2. Основними предметами з 12 років була граматика (література, переважно поезія), ……….. - мистецтво красномовства (риторика).

 3. Найчастіше діти мали …..    учителів (трьох).

4. Коли народжувався хлопчик, на двері будинку чіпляли гілки ………  (оливи).

5. У 18 років юнак вступав у вік ефебів (початкова 2-річна …………  або прикордонна служба)  військова.

6. Дитину із семи років передавали під опіку раба, якого називали педагог.

7. Виходячи заміж, жінка втрачала (самостійність).

8. Після завершення військової служби чоловік вважався ……… (повнолітнім).

9. Мистецтво діалектики – правильне …………. (розмірковування).

V. Узагальнення та систематизація знань

       Обговорення випереджувального завдання.

VІ. Домашнє завдання

      Опрацювати §34-36.

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
19 березня 2018
Переглядів
3022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку