Урок з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Культура Давнього Риму»

Про матеріал

Тема. Культура Давнього Риму

Мета: ознайомити учнів з досягненнями та особливостями давньоримської культури; вчити порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до світових культурних надбань.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Культура Давнього Риму»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

 

 

2018

 

Тема. Культура Давнього Риму   (Слайд 1)

Мета: ознайомити учнів з досягненнями та особливостями давньоримської культури; вчити порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до світових культурних надбань.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми, мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Заповніть пропуски.   (Слайд 3)

У 37 р. до н.е. правителем Палестини став ______ (Ірод Великий). Центром релігійного життя знову став ___ (Єрусалимський) храм. Тут розпочав проповідувати ___ (Ісус Христос). На початку діяльності Ісус прийшов до _____ (Іоанна Хрестителя), який охрестив його. Основним джерелом, яке розповідає про життя Христа, є ___ (Євангеліє). Було затверджено ___ (Символ віри) – короткий і точний виклад основних християнських істин.

  1. Розташуйте зображення з життя Ісуса Христа у хронологічній послідовності.      (Слайд 4)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\11. Культура Давнього Риму\Рисунок1.png

Відповідь: 1Г; 2В; 3Е; 4Б; 5Д; 6А.

  1. Розшифруйте анаграми та поясніть поняття та терміни.     (Слайд 5)

КРАВЕЦ – церква (святе місце, призначене для богослужінь і молитов, а також – громада віруючих).

СПОТОЛА – апостол (12 перших послідовників і учні Христа).

ПОРВІДЬПО – проповідь (промова урочистого, повчального змісту).

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.     (Слайд 6)
  • Розгляньте зображення. З курсу образотворчого мистецтва, пригадайте назви видів мистецтва.

Картинки по запросу рельєф скульптура     Похожее изображение       Картинки по запросу архітектура     

Рельєф               Скульптура          Архітектура

  • Що вам відомо про архітектуру давнього Риму?
  • Сьогодні ми дізнаємося про досягнення давніх римлян у мистецтві та архітектурі, навчимося порівнювати давньогрецькі та давньоримські культурні досягнення. 
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Слово вчителя.

На мистецтво Риму визначальний вплив справили культурні досягнення Греції. Однак римляни перевершили їх у мистецтві скульптурного портрету. Римські скульптори прагнули досягти портретної схожості, передати рису характеру, внутрішню енергію. Частина портретів виконана в грецьких традиціях, що передбачали створення ідеального образу могутнього й мудрого правителя.   (Слайд 7)

Розвивався також рельєф. (Слайд 8) Ним прикрашали храми, вівтарі, тріумфальні арки та колони. Найпопулярнішим у Римі був історичний рельєф. Яскравим прикладом такого рельєфу є зображення на колоні Траяна, присвячені підкоренню даків римлянами. (Слайд 9)

Про розвиток мистецтва свідчать настінні розписи та мозаїки. Здебільшого в них передавалися міфологічні та історичні сюжети. Також траплялися й сцени побуту, портрети, фантастичні й реальні пейзажі. (Слайд 10)

  1. Робота з візуальними джерелами.     (Слайд 11)
  • Розгляньте зображення. Чи можна сказати, що зображено ту саму людину?
  • Як, на вашу думку, римські митці досягли ефекту відтворення в скульптурному зображенні внутрішнього світу портретованого?
  1. Робота з підручником (с. 259).
  • Розгляньте портрети та прочитайте уривки з твору Светонія «Життя дванадцяти цезарів».
  • Доберіть до кожного скульптурного портрета уривок, який стосується зображеного історичного діяча.

Відповідь:

  • Портретові Октавіана Августа відповідає уривок № В, тому що обличчя його було спокійним.
  • Портретові Нерона відповідає уривок № А, оскільки волосся він завжди завивав кучерями і укладав рядами, а під час грецької їзди навіть відпускав їх на потилиці.
  • Портретові Веспасіана відповідає уривок № Б, бо він був будови міцної й кремезної, з суворим виразом обличчя.
  • Особливостями скульптурного портрета в Давньому Римі було те, що римські метці навчилися передавати риси характеру особи.
  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 260 – 261).
  • Опрацюйте текст підручника та виконайте завдання.
  1.  Закінчіть речення.
  • Римляни будували кам’яні мости через ріки, багатоповерхові будинки з …(водогоном, каналізацією, опаленням).
  • Вода надходила до будинків прокладеними свинцевими трубами в … (акведуках).
  • Особливим типом споруд були … (терми).
  • Споруди, що призначалися для судових засідань, були місцем укладання торгових угод та ділових зустрічей називали… (базиліками).
  • Утіленням міці й величі були… (тріумфальні арки та колони).
  • Найбільшою спорудою тогочасного Риму був… (Великий цирк).
  • Найвідомішою спорудою Рима й досі залишається… (Колізей).
  1. Роздивіться зображення на с. 261. Установіть відповідність між назвами та їхніми зображеннями. Одним реченням поясніть призначення споруд.

Відповідь: 1Б; 2В; 3Д; 4Г; 5А; 6Е.

  1. Слово вчителя.
  • Розгляньте зображення на с. 262 підручника.
  • Що будують зображені на малюнку майстри?
  • Про які досягнення давньоримських інженерів свідчить ілюстрація?

Відкриття в 2 ст. до н.е. бетону дозволило будівельникам широко застосовувати купольні конструкції. Найхарактерніший елемент римської архітектури – арка. (Слайд 12) Неперевершеним зразком римської купольної споруди є Пантеон – «храм усіх богів». (Слайд 13) До 19 століття його купол залишався найбільшим у світі 43 м в діаметрі. Щоб втримати склепіння такої ваги, довелося зробити стіни завтовшки 6 метрів. Пантеон став першим античним храмом, у якому акцент у сприйнятті перенесено із зовнішнього вигляду на внутрішнє оздоблення.

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Установіть відповідність між назвами архітектурних та інженерних споруд Давнього Риму та їх характеристиками.     (Слайд 14)

1 Терми

2 Акведук

3 Амфітеатр

4 Базиліка

А Водогінний канал у вигляді довгих рядів арок, що підтримували глиняні труби

Б  Громадська споруда, призначена для проведення масових заходів

В Прямокутні, витягнуті в довжину будівлі, із великим залом, розділеним рядами колон або арок

Г Будівля, у якій зберігалися картини та інші твори мистецтва

Д Назва лазень у Давньому Римі

Відповідь: 1Д; 2А; 3Б; 4В.

  1. Робота з цитатою.
  • Подумайте, що мав на увазі римлянин, характеризуючи римську архітектуру словами: «Кам’яні громади не можна порівнювати з безглуздими пірамідами Єгипту чи з найславетнішими спорудами греків»?
  1. Робота з ілюстраціями.     (Слайд 15)
  1. Розгляньте зображення.

Похожее изображение    E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\11. Культура Давнього Риму\экскурсия-в-колизей-на-русском.jpg    Картинки по запросу дискобол       Картинки по запросу октавіан

  1. Доповніть твердження.
  • Грецькі скульптори прагнути відтворити… (людську красу та досконалість), а римські… (риси характеру та внутрішню енергію).
  • Талант грецьких архітекторів втілювався у … (храмах), а римських … (громадських спорудах).
  • Особливістю грецької архітектури були… (колони), римських… (арки).
  • Греки облаштовували свої театри під… (відкритим небом), римляни… (зводили спеціальні замкнуті багатоярусні будівлі).
  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 53 підручника.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Смалій Ольга Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ковтуновська Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бесага Альона Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
18 березня 2018
Переглядів
20571
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку