Тема. Культура Давнього Риму
Мета: ознайомити учнів з досягненнями та особливостями давньоримської культури; вчити порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до світових культурних надбань.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему
«Культура Давнього Риму»
Підготувала учитель
історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Культура Давнього Риму (Слайд 1)
Мета: ознайомити учнів з досягненнями та особливостями давньоримської культури; вчити порівнювати культурні досягнення давніх римлян та греків; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до світових культурних надбань. (Слайд 2)
Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. – 3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми, мультимедійна презентація, проектор.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
У 37 р. до н.е. правителем Палестини став ______ (Ірод Великий). Центром релігійного життя знову став ___ (Єрусалимський) храм. Тут розпочав проповідувати ___ (Ісус Христос). На початку діяльності Ісус прийшов до _____ (Іоанна Хрестителя), який охрестив його. Основним джерелом, яке розповідає про життя Христа, є ___ (Євангеліє). Було затверджено ___ (Символ віри) – короткий і точний виклад основних християнських істин.
Відповідь: 1Г; 2В; 3Е; 4Б; 5Д; 6А.
КРАВЕЦ – церква (святе місце, призначене для богослужінь і молитов, а також – громада віруючих).
СПОТОЛА – апостол (12 перших послідовників і учні Христа).
ПОРВІДЬПО – проповідь (промова урочистого, повчального змісту).
Рельєф Скульптура Архітектура
На мистецтво Риму визначальний вплив справили культурні досягнення Греції. Однак римляни перевершили їх у мистецтві скульптурного портрету. Римські скульптори прагнули досягти портретної схожості, передати рису характеру, внутрішню енергію. Частина портретів виконана в грецьких традиціях, що передбачали створення ідеального образу могутнього й мудрого правителя. (Слайд 7)
Розвивався також рельєф. (Слайд 8) Ним прикрашали храми, вівтарі, тріумфальні арки та колони. Найпопулярнішим у Римі був історичний рельєф. Яскравим прикладом такого рельєфу є зображення на колоні Траяна, присвячені підкоренню даків римлянами. (Слайд 9)
Про розвиток мистецтва свідчать настінні розписи та мозаїки. Здебільшого в них передавалися міфологічні та історичні сюжети. Також траплялися й сцени побуту, портрети, фантастичні й реальні пейзажі. (Слайд 10)
Відповідь:
Відповідь: 1Б; 2В; 3Д; 4Г; 5А; 6Е.
Відкриття в 2 ст. до н.е. бетону дозволило будівельникам широко застосовувати купольні конструкції. Найхарактерніший елемент римської архітектури – арка. (Слайд 12) Неперевершеним зразком римської купольної споруди є Пантеон – «храм усіх богів». (Слайд 13) До 19 століття його купол залишався найбільшим у світі 43 м в діаметрі. Щоб втримати склепіння такої ваги, довелося зробити стіни завтовшки 6 метрів. Пантеон став першим античним храмом, у якому акцент у сприйнятті перенесено із зовнішнього вигляду на внутрішнє оздоблення.
1 Терми 2 Акведук 3 Амфітеатр 4 Базиліка |
А Водогінний канал у вигляді довгих рядів арок, що підтримували глиняні труби Б Громадська споруда, призначена для проведення масових заходів В Прямокутні, витягнуті в довжину будівлі, із великим залом, розділеним рядами колон або арок Г Будівля, у якій зберігалися картини та інші твори мистецтва Д Назва лазень у Давньому Римі |
Відповідь: 1Д; 2А; 3Б; 4В.