Урок з всесвітньої історії для 6-го класу на тему «Початок Великого переселення народів»

Про матеріал

Тема. Початок Великого переселення народів

Мета: визначити причини Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії, основні напрями Великого переселення народів, пояснити учням хто такі слов'яни; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, навички роботи з історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

на тему

«Початок Великого переселення народів»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала учитель

історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

 

 

2018

Тема. Початок Великого переселення народів

Мета: визначити причини Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії, основні напрями Великого переселення народів, пояснити учням хто такі слов’яни; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, навички роботи з історичними джерелами; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», ілюстрації до теми, роздатковий матеріал, історичні карти.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Знайдіть слово».
  • Знайдіть слово та поясніть його значення.

А

Б

А

З

О

К

К

Ц

И

И

К

У

В

К

Р

Л

Й

П

Е

К

К

І

Е

О

Д

О

Л

І

З

Л

У

К

О

Л

О

А

К

К

А

А

Н

Р

А

Р

Д

А

О

Н

 П

А

Н

Т

Е

Т

А

Б

А

З

О

К

К

Ц

И

И

К

У

В

К

Р

Л

Й

П

Е

К

К

І

Е

О

Д

О

Л

І

З

Л

У

К

О

Л

О

А

К

К

А

А

Н

Р

А

Р

Д

А

О

Н

П

А

Н

Т

Е

Т

  1. Розподіліть твердження у відповідні колонки.

Греція

Рим

3, 4, 6

1, 2, 5, 7

  1. У скульптурі прагнули відтворити внутрішню енергію та риси характеру.
  2. З метою втілення величі та могутності споруджували тріумфальні арки та колони.
  3. Прагнули передати у скульптурі красу людського тіла.
  4. Найяскравішим свідченням архітектури були храми.
  5. Винайшли бетон.
  6. Споруджували театри під відкритим небом.
  7. Будували кам’яні мости через ріки, якими проходив водогін.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.

Картинки по запросу падіння   Картинки по запросу падіння   Картинки по запросу падіння   Картинки по запросу падіння дерева

Картинки по запросу одяг пнгКартинки по запросу переезд Картинки по запросу мебель пнг  Картинки по запросу кот пнг

  • Розгляньте зображення.
  • Назвіть одним словом кожну групу зображень. (Падіння; переїзд)
  • Коли говорять про падіння?
  • Що може падати? Наведіть кілька прикладів.
  • Що означає вислів «Падіння держави»?
  • Сьогодні ми дізнаємося про причини падіння Західної Римської імперії та Великого переселення народів.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.
  • Пригадайте, кого римляни називали готами та яких проблем вони завдавали імперії.
  • Коли та за яких обставин Римська імперія розділилася на Західну та Східну? (У 395 р., після смерті Феодосія)

Після того, як імперія розділилася, вона стала слабкою і більше не могла захищати свої території від варварів. На території Західної Римської імперії варвари створювали власні королівства, які називають варварськими королівствами. У 418 р. в Південно-Західній Галлії своє королівство створили вестготи зі столицею в Тулузі.  Пізніше у Північній Африці виникли королівства вандалів, у Британії – англів та саксів, у Галлії – бургундів та франків.

У 70-х роках 4 ст. зі степів Азії в Європу прийшли гуни. Осілі землероби, боячись гунських вершників, знімалися з місць, зрушуючи і сусідів. Так гунська навала спричинила рух ,який отримав назву Велике переселення народів.

Велике переселення народів – грандіозні переселення, що відбулися в Європі в 4 – 7 ст., у разі чого почали формуватися народи та території, що визначають сучасну політичну карту Європи.

У Північному Причорномор’ї гуни знищили Боспорське царство та інші грецькі міста-колонії. Кіннота гунів здійснювала набіги на терени Західної та Східної Римських імперій. На території сучасної Угорщини гуни створили гунську державу. У 435 р. її очолив Аттіла. Західна та Східна Римські імперії сплачували гунам данину. У 451 р., у битві на Каталаунських полях, командувач римської армії взяв гору над Аттілою. У 453 р. держава гунів розпалася.

  1. Робота з текстом підручника (с. 266 – 267).
  1. Вибіркове читання.
  • Зачитайте всі речення, у яких зустрічаються:
  • дати;
  • імена;
  • назви держав.
  • Зачитайте закінчення речення:
  • Той погром…
  • Коли на території імперії…
  • Оскільки вандали…
  • Дайте відповіді на запитання:
  • У якому році вестготи захопили Рим?   (410 р.)
  • Хто очолив вандалів при захопленні Рима у 455 р.? (Гейзеріх)
  • Що означає слово «вандалізм»? (жорстоке, позбавлене глузду нищення культурних цінностей)
  • Хто став останнім римським імператором? (Ромул Август)
  • Який рік вважають датою остаточного падіння Західної римської імперії? (476 р.)
  1. Хронологічна задача.
  • Накресліть лінію часу та розв’яжіть хронологічну задачу.

Скільки минуло років від заснування Рима до остаточного падіння Західної Римської імперії?

(753 + 476 – 1 = 1228 років)

  1. Робота з історичним джерелом (с. 257 підручника)
  • Прочитайте уривок із твору римського письменника 5 ст. Сальвіана.
  • На які ознаки занепаду імперії вказує автор джерела?
  • У чому він вбачає найбільшу загрозу для Римської Держави?
  1. Розповідь учителя.
  • Кого вважають предками українців? (слов’ян)
  • Що вам про них відомо?

Слов’яни з’явилися протягом 2–1 тис. до н.е. на лісистих просторах від Вісли до Дніпра. Речові пам’ятки давніх слов’ян мають свої особливості. Їх поселення розташовувалися групами на близькій відстані одне від одного на схилах річок. За житла в них правили напівземлянки або землянки із плетеними чи складеними зі зрубаних стовбурів стінами і вогнищем, а від 5 ст. н.е. – з кам’яною піччю на долівці. Померлих здебільшого спалювали. Найдавніші свідчення про слов’ян належать римським історикам 1–2 ст. Планію Старшому, Тациту й олександрійському географові Птолемею. Всі вони називали слов’ян венедами. Йордан писав, що «венеди походять від одного кореня і сьогодні відомі під трьома назвами: венедів, антів, склавинів…». У 4 ст. слов’ян підкорив Германаріх. У середині 5 ст. слов’яни рушили на землі Східної Римської імперії. Так почалося Велике переселення слов’ян.

  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на карті:
  • територію Західної Римської імперії;
  • Східної Римської імперії;
  • напрями переселення вестготів, вандалів, франків.
  • Які території належали давньослов’янським племенам наприкінці 5 ст.?
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Вправа «Ромашка Блума».
  • Діти діляться на 6 малих груп. Кожна група має скласти запитання відповідно до своєї пелюстки.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\4. Рим\12. Початок Великого переселення народів\Рисунок1.png

  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 54 підручника.
  2. Скласти словничок до теми.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Волошина Альона Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
19 березня 2018
Переглядів
7838
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку