ВИКОНАННЯ АЛЬФРЕЙНИХ РОБІТ
Мета уроку:
навчальна: сформувати на основі теоретичних знань практичні навики, прийоми і початкові уміння в оволодінні прийомами виконання альфрейних робіт..
розвиваюча: розвивати пізнавальні навики в роботі на основі новинок науки, виробництва, розвивати уміння створювати естетичний вигляд оформлення приміщення.
виховна: зрозуміти значення вибраної професії,та розвивати дружні відносини між собою.
Тип уроку: контроль і корекція знань, навиків і умінь.
Вид уроку: урок-вправи.
Дидактичне забезпечення уроку: план уроку, інструкційні карти, картки-завдання.
Матеріальне забезпечення уроку: інструменти, матеріали, пристрої, інвентар.
Місце проведення уроку: навчальна майстерня.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ прийняття рапорту від чергового, огляд зовнішнього вигляду учнів, з дотриманням правил техніки безпеки, перевірка кількості учнів на уроці.
ІІ. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1.Мотиваційно - цільова частина уроку:
- повідомити тему уроку;
- повідомити мету уроку.
2. Актуалізація знань учнів :
усне опитування попереднього матеріалу:
Повторення матеріалу уроку з предмету спецтехнології, матеріалознавства та в/н, за запитаннями, та розв’язування кросворду,з врахуванням відповідей на оцінку.
Пояснення матеріалу уроку.
Особистий показ майстром в/н прийомів практичного виконання альфрейних робіт з ретельним поясненням. До виконання альфрейних робіт відносяться такі обробки поверхонь: бронзування, золочення, аерографія, набивання трафаретів, матування, оздоблення під шовк, розпис по припороху та ін.
Альфрейні роботи це комбінування різних базових прийомів, що дозволяють створювати різні малюнки у відповідності з своїм бажанням і смаком, експериментувати поверхні і навіть придумувати свої фантазії.
Для прикладу розглянемо один з видів альфрейних робіт-це аерографія.
Аерографія –це декоративний розпис, що здійснюється з використанням компресорних установок, аерографічних розпилювачів і різних трафаретів. Аерографічний розпис дозволяє наносити декоративні малюнки з площинним та об’ємним зображенням. Технологія використання декоративного малюнка є такою як виконання звичайного трафарету.
Для нанесення трафарету використовуємо фарборозпилювач, для аерографії. інвентарний столик, віскозиметр.
Набір фарб:
Розглянемо технологію виконання декоративного малюнка з об'ємним зображенням. Малюнок виконують за допомогою кількох трафаретів за кількістю відтінків (сильні, слабкі й середні тіні, відблиски). Щоб одержати м'які й непомітні переходи кольорів, змінюють відстань головки фарборозпилювача щодо поверхні (від 12-15 см до 1 м). Після закінчення роботи трафарети добре очищають, промивають пензлем.
Набір трафаретів:
Набір інструментів:
Закріплення матеріалу уроку:
1.Для закріплення матеріалу уроку викликаю учнів практично повторити прийоми нанесення фарб, на об'ємний малюнок.
2.Практично правильно направити головку фарборозпилювача до поверхні.
За допомогою картки-завдання проводжу закріплення матеріалу.
Знайомлю з інструкційними картами, роз’яснюю як ними користуватися.
Розподілення учнів по робочих місцях, по ланках
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1.Обхід з ціллю організації робочих місць та перевірки справності риштувань та інструменту, з дотриманням техніки безпеки.
2.Обхід з ціллю перевірки правильності виконання вправ нанесення фарби фарборозпилювачем на трафарет для отримання об'ємного малюнку.
3.Обхід з ціллю з ціллю проведення додаткового інструктажу та виправлення типових помилок.
4.Обхід з ціллю перевірки завдання та виставлення оцінок.
Прибирання робочих місць.
ІУ. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Об’явлення досягнення мети уроку. Глибокий аналіз уроку, виконання завдань, об’явлення оцінок, виявлення кращих робіт, кращих пар, звернути увагу на типові допущенні помилки, звернути увагу на дотримання правил техніки безпеки.
Видаю домашнє завдання.
Майстер в/н. Симоненко М.Г.
1. Які механізми використовують під час
виконання аерографії ?
2. Які трафарети використовують у декоративному
розписі методом аерографії ?
3. Чи можна одержати об’ємність, рельєфність
зображення за допомогою аерографії ?
4. Що дає зміна відстані головки фарборозпилювача
від поверхні, що обробляється, під час виконання
аерографії ?
ТЕМА:
Виконання альфрейних робіт
№ п/п |
Інструменти , обладнання |
Порядок виконання вправ |
1. |
Інструменти: Фарборозпилювач Набір трафаретів
Риштування, інвентар, матеріали: Інвентарний столик Фарби
|
Приготування трафаретів Приготування фарби Нанесення фарби Очищення трафаретів
|
2. |
Ескіз |
Інструктивні вказівки, пояснення
|
|
|
Малюнок виконують за допомогою кількох трафаретів за кількістю відтінків (сильні, слабкі й середні тіні, відблиски). Щоб одержати м'які й непомітні переходи кольорів, змінюють відстань головки фарборозпилювача щодо поверхні (від 12-15 см до 1 м). Після закінчення роботи трафарети добре очищають, промивають пензлем.
|