28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Урок "Воєнні кампанії 1915—1916 рр."

Про матеріал

Розробка уроку №2 на тему "Воєнні кампанії 1915—1916 рр.". Розділи "Перша світова війна. Війни та революції", "Облаштування повоєнного світу".

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Воєнні кампанії 1915—1916 рр.

Мета: 

  •               охарактеризувати перебіг воєнних подій на Східному фронті, з’ясувати наслідки підводної війни;
  •               формувати вміння аналізувати історичні документи, простежувати причинно-наслідкові зв’язки, надавати оцінку діяльності історичних особистостей;
  •               на конкретних прикладах показати учням трагізм і безглуздість війни.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

ХІД УРОКУ

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Метод «Мозковий штурм»

Поміркуйте, чи готувалися країни, що вступили у війну в 1914 р., вести її протягом тривалого часу.

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Зміст теми заняття дозволить прослідкувати розширення масштабів воєнних дій на Західному та Східному фронтах.

 

  1. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •                називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •                показувати на карті основні театри воєнних дій, воєнні кампанії та основні битви;
  •                застосовувати та пояснювати на прикладах поняття і терміни;
  •                характеризувати підводну війну;
  •                висловлювати судження про доцільність використання різної зброї на війні.

 

  1.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Випереджальне завдання

З метою ефективного вивчення і засвоєння матеріалу про перебіг бойових дій на фронтах Європи в 1915—1916 рр. учні протягом уроку продовжують заповнення синхроністичної таблиці.

 

Пояснення вчителя

Головні події розгорталися на Східному фронті, й увесь тягар бойових дій кампанії 1915 р. припав на російські війська. Результатом цього став відступ російської армії, яка билася завзято, але була погано забезпечена боєприпасами. Незважаючи на величезні людські й матеріальні втрати, Росія не була виведена з війни. Досягнутий Німеччиною тактичний успіх не зміг створити зламу в ході війни. Прийнявши на себе в кампанії 1915 р. головний удар німецьких військ, Росія забезпечила Англії та Франції можливість розгортання сил і ресурсів. Результатом цього стала втрата німцями до 1916 р. переваг, які вони мали на початку війни.

Успіхи Троїстого союзу в бойових діях (битви в Східній Пруссії та Галичині) привели 11 жовтня 1915 р. до приєднання Болгарії, яка мала п’ятсоттисячну армію, до цього військово-політичного блоку.

 

Самостійна робота за завданням

Заповнити відповідну графу таблиці, вписавши битви 1915 р.

 

Продовжуючи розгляд подій 1915 р., вчитель акцентує увагу на тому, що на Західному фронті не відбулося ніяких змін. Країни, які брали участь у війні, накопичували сили.

 

Пояснення вчителя

22 квітня 1915 року в ході Першої Світової війни під час атаки біля міста Іпр (Бельгія) на шестикілометровій ділянці фронту німці вперше застосували отруйний газ - протягом 5 хвилин проти французів було випущено 180 тон хлору. Із 15 тисяч отруєних третина загинула. Через два роки в цьому ж районі німецька армія застосувала уже інший газ, гірчичний, котрий і отримав назву по місцю боїв - іприт. Після подій під Іпром обидві воюючі сторони почали активно застосовувати отруйні речовини, тим самим порушивши довоєнну конвенцію про незастосування задушливих газів у війні.

 

Робота з візуальним джерелом

Розгляньте фотодокумент. Прокоментуйте його. Які відчуття у вас викликає дана світлина?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Метод «Прес»

Вивчення питання про вступ у війну Італії проводиться з постановкою проблемного питання групам: Які причини змусили Італію стати учасницею Першої світової війни? Що вона здобула і що втратила внаслідок цього?

 

Робота з таблицею

Розгляд подій під Верденом відбувається в ході заповнення графи «Західний фронт, події 1916 р.» таблиці.

 

Повідомлення учнів

Учні виступають із повідомленнями про битву під Верденом. За потреби вчитель доповнює й узагальнює їхню інформацію.

 

Перегляд відео фрагменту «Війна у 1916 році. Верден»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота з історичним документом

З досвіду Верденської операції

Верденська фортеця, розташована на відстані близько 300 км від Парижа, вважалася перед війною першокласною. її основними укріпленнями були форти, зовнішній пояс яких був віддалений від центра на 7—8 км; лінія обведення фортеці тяглася на 45 кілометрів. Берлінський виступ поступово в ході розгортання боїв перетворився на укріплений район, що простягся на 112 км. Річкою Маас укріплений район Вердена розділявся на сектор правого, східного берега, що зазнав перших ударів німців, і на сектор лівого, західного берега. Глибину оборони складали 4 позиції. Перша позиція проходила в 5—7 км від лінії фортів: вона складалася з ряду центрів опору, розрахованих на батальйон, і мала лінії: передову, вогневої підтримки та земляного редуту. Бетонних споруд було мало, дротова мережа, що охороняла позиції, мала ширину 10—15 м, а місцями до 40 м. За першою позицією завтовшки 2—3 км, а на окремих ділянках 4 км, ішли друга й третя позиції.

Запитання:

  1. Проаналізуйте хід Верденської битви. Чому її назвали «м’ясорубкою»?
  2. Чому Верден вважався стратегічно важливим об’єктом?
  3. Якими, на вашу думку, були б наслідки падіння Вердена для і Німеччини і для Франції?

 

Пояснення вчителя

Висвітлюючи хід битви на р. Соммі, учитель розповідає про ретельну і підготовку французької та англійської армій, створення складів боєприпасів, що перевищували усі довоєнні запаси Франції, наступ союзників проти німецької армії 1 липня 1916 р., продовження воєнних дій до листопада 1916 р. Тільки контрнаступ російських військ у країнах Балтії й англо-французьких військ змусив Німеччину відмовитися від подальшого наступу в ході Верденської операції. Цікавим є той факт, що в битві на р. Соммі англійці вперше застосували танки.

 

Запитання для обговорення

1. Яку мету переслідували англо-французькі війська, готуючись до битви на річці Соммі? Чи вдалося їм досягти її?

2. Яке враження на учасників битви справили перші танки?

 

Повідомлення учнів

Учні виступають із повідомленнями про Брусиловський прорив. За потреби вчитель доповнює й узагальнює їхню інформацію.

 

Метод «Мікрофон»

Яке значення мав Брусиловський прорив для воєнних дій на Західному фронті?

 

Повідомлення учнів

Учні виступають із повідомленнями про трагедію американського трансатлантичного лайнера «Лузітанія», потопленого в травні 1915 р.

 

Формування понять

Підводна війна - умовний термін, під яким розуміють бойові дії, що ведуться підводними човнами; тип підводної війни, за якого підводні човни топлять цивільні торговельні й вантажні судна ворожих або нейтральних країн без попередження.

 

Перегляд відео фрагменту «Підводна війна»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запитання для обговорення

Подумайте, які цілі ставила Німеччина, розпочинаючи підводну війну. Висловіть своє ставлення до такого методу ведення війни.

 

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Текст з помилками»

Виправте допущені в тексті помилки.

  1.                У травні 1916 р. Болгарія вийшла з Троїстого союзу й оголосила війну колишнім союзникам, а у вересні 1915 року до союзу вступила Італія, і він перетворився на Четверний союз.
  2.                У битві на р.Іпр англо-французьке командування застосувало отруйні гази, на що німці відповіли танковими атаками у битві на р.Сомма.
  3.                7 травня 1916 р. російський підводний човен «ТІ-20» потопив німецький трансатлантичний лайнер «Лузітанія».

 

Робота з візуальними джерелами

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "брусиловський прорив"Пов’язане зображенняРозгляньте фотодокументи. Які події відображено на фото? Зробіть власний підпис до них. Уявіть, що ви військовий кореспондент, який отримав завдання укласти коментарі до фотоматеріалів.

 

  1.        ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель узагальнює відповіді учнів, перелічує наслідки воєнних кампаній 1915—1916 рр. і робить висновок про їх трагізм. Битви під Верденом і на р. Соммі, Брусиловський прорив і Ютландська морська битва показали ілюзорність спроб країн Антанти та країн Четверного союзу внести зміни в хід війни однією «генеральною битвою». Проте військово-економічний потенціал Антанти мав явну перевагу. Саме він і визначив подальшу перемогу країн Антанти в Першій світовій війні.

 

  1.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  1. Опрацювати параграф підручника.
  2. Підготувати повідомлення на теми: «Вплив революційних подій у Росії на хід війни» і «Комп’єнське перемир’я».

 

 

doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
3452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку