5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок "Воєнні кампанії та події 1917—1918 років"

Про матеріал

Розробка уроку №3 на тему "Воєнні кампанії та події 1917—1918 років". Розділи "Перша світова війна. Війни та революції", "Облаштування повоєнного світу".

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Воєнні кампанії та події 1917—1918 років

Мета:

  •              охарактеризувати особливості воєнно-політичних подій 1917—1918 рр.;
  •              простежити вплив антивоєнних виступів на хід воєнних подій;
  •              пояснити суть і значення Комп’єнського перемир’я;
  •              сприяти формуванню предметних компетентностей учнів;
  •              виховувати учнів у дусі толерантності й гуманізму.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

ХІД УРОКУ

 

  1.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Репродуктивна бесіда

  1.   Пригадайте основні події 1915—1916 рр.
  2.   Визначте цілі німецького командування в 1915 р.
  3.   Перелічіть найбільші битви 1915—1916 рр.
  4.   Поясніть суть підводної війни та її наслідки для воюючих країн.

 

«Мікрофон»

Чим Перша світова війна відрізнялася від попередніх військових зіткнень?

 

Вправа «Відгадай битву»

1. Від самого початку правий фланг німців під командуванням фон Клука, що просунувся 24 серпня до міста Провена, почав відходити, зважаючи на небезпеку бути обійденим нами; йому пощастило уникнути небезпеки, і він кинувся на наш фланг. (Битва на р. Марна)

2. …Зліва від нас були розташовані французькі колоніальні частини. Цим нещасним, мабуть, канадці зобов’язані своєю поразкою цього дня. Вдалині ми побачили хмару, що зростає, неначе з-під землі. Це була червоно-зелена хмара, і вона збільшувалася в об’ємі у міру просування. Вона нагадувала туман, але такий, що притискався до землі, заввишки не вище за два метри, що заповнює кожну щілину і ямку в землі. Ми не знали, що це таке… (Битва на Іпрі)

3. Увесь простір від землі до самого піднебіння увірвався гуркіт розривів і заповнив його від горизонту до горизонту. Цей гуркіт вивергали сталеві глотки важких снарядів, гаубиць і мортир, скорострільні польові гармати, міномети і кулемети, які своїм пронизливим «так-так-так» прорізали гуркіт снарядів крупного калібру… І так година за годиною, день за днем… Не було місця, не було укриття, куди б не проник цей ураган звуків. («Верденська м’ясорубка»)

4. …15 вересня англійці вперше застосували в бою танки. Незважаючи на те, що танків було лише 18, вони мали величезний психологічний тиск на німецьку піхоту. Англійці  за 5 годин змогли пройти 5 кілометрів, тобто більш ніж за 10 днів до цього (за іншими даними — 2 км за 3 години)… (Битва на р. Соммі)

5. …4 червня на фронті від Луцька до Чернівців почався масований наступ армій Південно-Західного фронту, який тривав до 20 вересня 1916 р. Перевершуючи супротивника в піхоті в 2–2,5 рази, артилерії — в 1,5–1,7 рази, російські війська досить легко прорвали оборону австро-угорських формувань і вже 7 червня взяли Луцьк, а 18 червня — Чернівці. (Брусиловський прорив)

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Зміст теми уроку дозволяє простежити останні події війни, яку сучасники називали «Великою війною» через катастрофічні втрати і руйнування, що згубно позначилися на розвиткові суспільства. Перша світова війна спричинила розпад імперій, які існували в Європі та Азії багато століть.

 

  1. ПРЕДСТАВЛЕННЯ ТЕМИ ТА ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •                показувати на карті основні театри військових дій, військові кампанії та основні битви 1915–1917 рр.;
  •                давати характеристику визначних діячів Першої світової війни;
  •                хронологічно зіставляти події та явища теми;
  •                тлумачити й застосовувати поняття і терміни: анексія, прелімінарне перемир’я, сепаратний мир;
  •                аналізувати основні втрати внаслідок Першої світової війни; порівнювати стан держав після Першої світової війни та висловлювати власну думку щодо впливу війни на розвиток цивілізації.

 

  1.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Проблемне запитання

У чому полягали перспективність і безперспективність Першої світової війни для держав, які брали в ній участь?

 

Організація пізнавальної діяльності в групах

Група І. «Вплив революції у Росії на хід війни».

  1. Чим були викликані антивоєнні виступи в Росії?
  2. Як Лютнева революція вплинула на долю Росії?
  3. Яким було ставлення Тимчасового уряду до війни?
  4. Схарактеризуйте жовтневий переворот і ставлення більшовиків до війни.
  5. На ваш погляд, Берестейській мир — зрада чи вимушений крок?

 

Група ІІ. «Події на фронтах війни й антивоєнні виступи».

  1. Назвіть цілі й завдання вступу у війну США.
  2. Схарактеризуйте хід бойових дій у 1917—1918 рр. на Західному фронті.
  3. Чим були викликані антивоєнні виступи?

 

Група ІІІ. «Революція в Німеччині та розпад Австро-Угорщини».

  1. Назвіть причини і розкрийте хід революції у Німеччині.
  2. Вплив Першої світової війни на розпад Австро-Угорської імперії.
  3. З’ясуйте значення розпаду Німецької й Австро-Угорської імперій для народів Європи.

 

Група IV. «Комп’єнське перемир’я. Наслідки війни».

  1. Чому Комп’єнське перемир’я називалося прелімінарним?
  2. Який конкретний епізод під час підписання Комп’єнського перемир’я свідчить про приниження Німеччини?
  3. Схарактеризуйте масштаби втрат і руйнувань у роки війни.

 

Експертна група

  1. Поясніть, у чому полягала перспективність підсумків Першої світової війни для Великої Британії, Франції, США.
  2. У чому ви вбачаєте безперспективність війни для Австро-Угорщини, Німеччини, Росії?
  3. Я к ви вважаєте, чи мала Росія можливість стати країною-переможницею?

 

Презентація роботи груп

Представники груп 1—4 по черзі виступають із повідомленнями про підсумки роботи. Представники групи експертів, узагальнюючи результати роботи всіх груп, доводять безперспективність продовження Першої світової війни для держав, які брали у ній участь.

 

Робота з поняттями

Прелімінарне перемир’я — попередня угода між воюючими сторонами, яка фіксує основні положення майбутнього мирного договору: умови припинення війни, територіальні зміни, встановлення майбутніх кордонів, обмін військовополоненими тощо.

Сепаратний мир — мирна угода (мирний договір), укладена з одним противником з воюючого блоку без відома або згоди союзників. Як правило, одна зі сторін, яка уклала такий договір, зазнає суттєвих матеріальних збитків та територіальних витрат.

 

 

 

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

На даному етапі уроку доцільно організувати групову роботу, запропонувавши завдання всьому класу.

  • Які наслідки мала війна для основних воюючих країн?

Країна

Основні показники

Демографічні втрати

Територіальні втрати

Політичні зміни

Економічні наслідки

 

 

 

 

 

 

 

Пов’язане зображенняРобота з візуальними джерелами

Пов’язане зображенняПов’язане зображенняПов’язане зображення

Розгляньте фотодокументи. Придумайте підпис до кожного. Коротко опишіть події, про які вам розповідають запропоновані світлини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Історичний портрет»

Вкажіть ім’я діяча, зображеного на фото. Складіть його історичний портрет. (За браком часу завдання учні завершують дома)

Результат пошуку зображень за запитом "маршал фош"Результат пошуку зображень за запитом "Гінденбург"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "людендорф"Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "вудро вільсон"

  1.        ПІДСУМКИ УРОКУ
  2.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  •                Опрацювати текст підручника.
  •                Творче завдання: Напишіть у вигляді газетної статті свої міркування стосовно ролі жінки у часи війни.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 липня 2018
Переглядів
3833
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку