Урок "Вправи на використання займенників для зв`язку речень у текстах"

Про матеріал

Розробку інтегрованого уроку "Вправи на використання займенників для зв`язку речень у текстах" можуть використовувати вчителі початкових класів на уроках української мови у 4 класі.

Перегляд файлу

Дата. 12.02.18

Тема. Вправи на використання займенників для зв`язку речень у текстах.

Мета. Формувати в учнів уміння будувати речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; ознайомлення учнів з життям і творчістю Лесі Українки; збагачувати словниковий запас. Розвивати самостійність, зв`язне мовлення школярів, вміння працювати в парі та приймати рішення. Виховувати взаєморозуміння, почуття дружби, любов до природи.

Тип уроку. Інтегрований урок.

Міжпредметні зв`язки. Українська мова, літературне читання.

Обладнання: підручник «Літературне читання» О. Я. Савченко 4 клас, портрет Лесі Українки, роздатковий матеріал, ноутбук.

Очікувані результати:

  • упізнавати на слух і в текстах особові займенники;
  • використовувати займенники для зв`язку речень у тексті, з метою уникнення лексичних повторів.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (1 хв)

Правила роботи на уроці:

  • Правило піднятої руки;
  • Уважно слухати вчителя і учнів;
  • Активно і творчо працювати;
  • Дружньо співпрацювати у парах.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.(5 хв)

1. Відповіді на питання

- Яку частину мови ми вчимо?

- Які частини мови вона може замінювати?

- Назвіть особові займенники?

- Які займенники ми відносимо до І особи?

- Які займенники ми відносимо до ІІ особи?

- Які займенники ми відносимо до ІІІ особи?

2. Індивідуальна робота біля дошки.

Два учні записують на дошці речення із домашньої вправи.

 ІІІ. Мотивація. (2 хв)

 1. Каліграфічна хвилинка.

    Леся Українка

Учитель.

  • Хто така Леся Українка?
  • Що ви про неї знаєте?
  • Як ви думаєте чому ми згадали її ім’я?

ІV. Повідомлення теми, мети, очікувані результати. (2хв)

Учитель. Сьогодні ми продовжимо вивчати тему «Займенник». А допоможе нам у цьому творчість Лесі Українки.

Інтерактивна вправа «Очікування».

Мета. Надати можливість учням формувати свої потреби.

Обладнання. Стікери різних кольорів.

Хід вправи: учні обирають стікер на якому написано початок речення:

  • Я очікую, що…
  • На уроці мене чекає…
  • На цьому уроці я вивчу…
  • Цей урок навчить мене…

Форма роботи: фронтальна. Кожен учень закінчує речення, зачитує вголос своє очікування та наклеює стікер на дошку.

Час виконання: 1 хвилина

Учитель. Я  очікую, що ви будете активно працювати, удосконалите вміння висловлювати власні думки, поділитеся з іншими своїми знаннями з теми «Займенник». А щоб робота була продуктивнішою пропоную вам об`єднатися в пари. Одна голова добре, а дві – краще.

ІV. Удосконалення знань, умінь і навичок учнів. (28хв)

1. Робота за підручником «Літературне читання».

Прочитати вірш. Списати три строфи, підкреслити займенники, визначити їх особу і число. Кожна пара обирає строфу і записує в зошит.

     Була весна весела, щедра, мила,

     промінням грала, сипала квітки,

     вона летіла хутко, мов стокрила.

     За нею вслід співучії пташки!

                              Все ожило, усе загомоніло-

                              зелений шум, веселая луна!

                              Співало все, сміялося, бриніло,

                              а я лежала хвора й самотна.

     Я думала: «Весна для всіх настала,

     дарунки всім несе вона, ясна,

     для мене тільки дару не придбала,

     мене забула радісна весна».

                                                          Леся Українка

2. Відеофізкультхвилинка.

3. Творча вправа.

Вставити пропущенні займенниками.

   Леся Українка навчилася читати в чотири роки. Найулюбленішими … книжками були книжки з українськими народними піснями та казками. Гратися … подобалося в різні пригоди, про які йшлося в книжках. Усі забави в … були змістовними та розумними.

Довідка: її, їй, неї.

Взаємоперевірка.

4.Робота в парах.

Скласти пазли із прислів`ями. Пояснити їх значення. Назвати займенники.

  • Не дивись на чоловіка, а на його діло.
  • Гарно ти граєш, та танцювати неохота.
  • Як ми до людей, так і люди до нас.

V. Рефлексія. (5хв)

Вправа «Об`єднай займенники»

Мета. Перевірити засвоєння учнями теми «Особові займенники».

Обладнання. Стікери із записами особових займенників, кошик.

Хід вправи: учні обирають стікер на якому написано особовий займенник і прикріплюють до відповідної особи.

Форма роботи: групова.

Час виконання: 1 хвилини

- Назвіть особові займенники та об`єднайте їх у групи.  

  І особа                    ІІ особа                    ІІІ особа

      я                              ти                             він

     ми                            ви                              вона

                                                                       воно

                                                                       вони

  1. Індивідуальна робота по картках.

Прочитати текс. Вставити потрібні займенники, щоб уникнути повторів.

Я маю песика.    … зветься Сірко.      … дуже любимо.   … береже наш дім.

Довідка: він, ми, його, він.

VІ. Домашнє завдання. (2хв)

  1. Вправа 315 с.144
  2. На вибір:

а) дібрати 5 прислів`їв з особовими займенниками.

б) знайти вірш Лесі Українки, де є особові займенники

в) придумати казку про особові займенники

 

 

Анотація

Пропоную провести інтегрований урок на тему "Вправи на використання займенників для зв`язку речень у текстах". При складанні конспекту уроку слід чітко розподілити кількість часу і строго дотримуватись цього регламенту. Метою уроку є формування в учнів уміння будувати речення з особовими займенниками; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті з метою уникнення лексичних повторів; ознайомлення учнів з життям і творчістю Лесі Українки; збагачувати словниковий запас. Розвивати самостійність, зв`язне мовлення школярів, вміння працювати в парі та приймати рішення. Виховувати взаєморозуміння, почуття дружби, любов до природи. На уроці пропоную використовувати підручник «Літературне читання» О. Я. Савченко 4 клас, портрет Лесі Українки, роздатковий матеріал, ноутбук для відеофізкультхвилинки. Очікувані результати: упізнавати на слух і в текстах особові займенники; використовувати займенники для зв`язку речень у тексті, з метою уникнення лексичних повторів.

 

docx
Додано
2 травня 2018
Переглядів
4011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку