Урок "Вправи на засвоєння різних форм прикметників в спрлученні з іменниками"

Про матеріал

На основі власних спостережень в природі діти змальовують прихід весни. Вчаться співставляти, порівнювати, виділяти головне, будувати діалог та казку. Повторюють вивчені частини мови, виділяють їх з мовного потоку.

Перегляд файлу

 

 

 Урок української мови в 3 класі

Тема. Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками

Мета: створити умови для закріплення знань учнів про прикметник, його роль у реченні. Викликати бажання працювати над різними видами розбору. Сприяти розвитку зв’язного мовлення учнів; формуванню вміння висловлювати оцінні судження щодо якості своєї роботи; вихованню любові до краси рідної природи.

Тип уроку: закріплення знань.

 

                            Хід уроку

І  Ефект несподіванки.

Понюхати підсніжник. Чим пахне? Чому? Чому зявився підсніжник?

- Чому у мене такий букет? ( Зимова гілочка із пінопласту і розпущена вербова гілка.)

ІІ.  Повторення вивченого

  1. Робота над віршем

(Вірш написано на дошці).

В…рбова гілка ро…цвіла у мене на столі

Як символ сонця і т…пла,

Ще схованих в імлі.

Як знак з…леної в…сни,

Котра ще вдалині.

Як знак, що щастя сад рясний

Даровано мені.

 

В…рбова гілка на столі

У мене ро…цвіла,

Прилинуть серця журавлі,

А в них на кожному крилі

Дар сонця і т…пла.          

 Уточнення змісту.

- Про що йде мова у вірші?

- Про що свідчить розквітла вербова гілка?

- Які орфограми пропущено в тексті? Чому?

- Як ви розумієте вислови:

«Як знак, що щастя сад рясний даровано мені.»

«Прилинуть серця журавлі, а в них на кожному крилі дар сонця і тепла          

- Якими іншими словами можна сказати, що весна прийшла? (прилинула, прилетіла, припливла, настала, примчала)

 

 

2. Розбір за частинами мови.

Розбір слів другого куплету за частинами мови.

3. Гра «Струмок»

- Поговоримо про весну іменниками.

- Змалюємо її прикметниками.

- Її дії опишемо дієсловами.

4. Сенкан. Робота в групах.

1 група   Сонечко      2 група   Вітер         3 група  Квіти

 

5. Робота в парах.

 Побудуйте текст. Назвіть прикметники їх число, рід.

Прочитайте текст. Скажіть, про який весняний місяць іде в ньому мова? Чому так думаєте?

 

 Вище піднялось і стало пригрівати лагідне сонечко.

 

 Швидко тане холодний сніг.

 

 Розлилися бурхливі ріки.

 

 Затопили сонні низини і луки.       

 

 Прокинулись від зимового сну дерева.

 

 На них зявились  липкі листочки.

 

Цвітуть в’язи і крислаті клени.

 

 Квітне в гаях ніжний ряст і гусяча цибулька.

 

 Буйно розквітли розкішні садки.

 

 Працьовиті бджілки перелітають з квітки на квітку.

 

 Вітер колише густу зелену траву.

 

 Скрізь чути радісний спів птахів.

 

 - Які слова допомогли вам відгадати назву місяця? Що вони означають?

  - До якої частини мови належать?

 - Доведіть, чи є це текстом? Чому? (Повязані речення за змістом, розміщені у певній послідовності, можна дібрати заголовок).

 - Доберіть заголовок.

  Встановіть зв’язок слів у реченнях  (1 група.)

  Визначити  граматичну основу в  речення. (3 група)

 Звуко-буквений аналіз слова гаях, цибулька. (2 група)

Фізкультхвилинка з музичним супроводом

6. Відшукайте серед слів ті, що вжиті в переносному значенні, скажіть якими частинами мови вони є.

Коментоване письмо.

 Весною прокидається тихий ліс.  Шматочки голубого весняного небі впали на землю і синіють серед голих дерев.

 Розцвіли голубі квіти. Ось проліски танцюють весняний танок.

ІІІ Малювання з уяви

Ми багато поговорили про весну. Візьміть олівці і намалюйте її. ( Звучить музика Чайковського «Пори року» «Весна»

 Виставка дитячих робіт.

- Що намалював? Чому?

ІV Поетична хвилинка Робота над дикцією

Складаємо діалог (підказка на дошці)

Що з весною настає?

(Сніг у полі розтає.)

А чому то так буває?

(Сонце його припікає.)

Що ж синіє на землі?

(Ніжні проліски малі.)

А що пнеться з – під листка?

(То травичка молода.)

А над полем що бринить?

(Любий жайворон летить.)

- Що принесло тепло? (сонце)

- Як?

- А яке ще буває тепло?... (людського серця)

- Як ви це розумієте?

 V Гра «Віднови початок і продовж»

( Зачин на дошці)

Зависокимигорами, затемнимилісами, заглибокимиморямижила – була весна. вгоДо наво ласпа спонимкій монс. Та ось лак-к+гідс-с+не сонев-в+чко торкнур-р+лось своїм тепс-с+лим прок-к+мінцем вест-т+ни і вона пров-в+снулась. А згvраї весеjлих птаvхів підхоlпили її на криgла і приfнесли до нас.

 

Продовжіть казку в групах.(Опорні слова: І група. Ступила… ІІ група Торкнулась… ІІІ група А зайшла….)

Прослухування казок.

VІ Домашнє завдання

 Скласти і записати продовження казки.

 VІІ Рефлексія

Технологія «Незакінчене речення»

Було цікаво…..

Я зрозумів, що…..

Тепер я знаю…..

Тепер я зможу сам….

 

Додаток

Весна працю почала,

Стрепенулася земля.

Сніг швиденько тануть став,

І весняним струмком став.

                Рукою над лісом повела,

                Зеленню вкрилося гілля.

                 А берізки і ліщинки

                 заквітчала в намистинки.

Ледь торкнулася землі

Цвітуть фіалки голубі.

Сон – травиця молода

Із- під снігу вигляда.

          А теплом дихнула скрізь

           І наповнивсь співом ліс.

           Щебіт чути навкруги

           - Здраствуй, Весно! Прощавайте сніги!

 

 

doc
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
1734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку