Урок "Впровадження неп в УСРР"

Про матеріал
Тема. Впровадження неп в УСРР Мета: сформувати в учнів уявлення про неп, визначити передумови запровадження неп, проаналізувати основні заходи неп, охарактеризувати результати; порівняти політику «воєнного комунізму» а неп; розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до минулого Батьківщини.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Впровадження неп в УСРР

Мета: сформувати в учнів уявлення про неп, визначити передумови запровадження неп, проаналізувати основні заходи неп, охарактеризувати результати; порівняти політику «воєнного комунізму» а неп; розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                оперувати понятійним та хронологічним матеріалом з теми;
  •                пояснювати, що таке неп;
  •                визначати передумови запровадження неп в Україні;
  •                аналізувати основні заходи неп;
  •                характеризувати результати запровадження неп;
  •                порівнювати політику «воєнного комунізму» та неп.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, роздатковий матеріал, відеоролик, ілюстративний ряд.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті:
  • головні райони антибільшовицького повстанського руху в 1921 р.;
  • райони, що найбільше постраждали від голоду у 1921 – 1924 рр.;
  • Автономну Соціалістичну Радянську Республіку, яка виникла у жовтні 1921 р.;
  • столицю УСРР протягом 1919 – 1934 рр.
  1. Тестування.
  1. Кого називали куркулями?

А   бідняків       Б   жадібних         В   робітників         Г   заможних селян

  1. Повстанський рух проти більшовиків спалахнув у

А   1919 р.         Б   1920 р.         В   1921 р.          Г   1922 р.

  1. Коли у Росії ліквідували «комітети незаможних селян»?

А   1918 р.          Б   1919 р.          В   1920 р.          Г   1921 р.

  1. Яке природне лихо стало однією з причин голоду в Україні?

А   землетрус         Б    посуха         В   град         Г   паводок

  1. Укажіть хронологічні межі голоду в Україні.

А   1918 – 1920 рр.                    Б   1919 – 1921 рр.     

В   1921 – 1922 рр.                    Г   1921 – 1923  рр.

  1. Хто з діячів звернувся до Американської асоціації допомоги?

А   Х. Раковський       Б   М. Фрунзе       В   В. Ленін     Г   Й. Сталін

  1. Після масового голоду антибільшовицький повстанський рух

А   пішов на спад               Б    розгорівся з новими силами

В   ситуація не змінилася   Г   знайшов нових прихильників

  1. Союзно-робітничий договір був підписаний

А   28 грудня 1920 р.             Б   28 грудня 1921 р.

В   28 грудня 1922 р.            Г   28 грудня 1923 р.

  1. Посаду генерального секретаря ЦК РКП(б) обійняв

А   В. Ленін          Б   Л. Троцький           В   Г. Зіновєв     Г   Й. Сталін

  1.               Головним суперником Й. Сталіна у боротьбі за владу став

А   Л. Троцький       Б   Г. Зіновєв      В   В. Чубар          Г   Л. Каменєв

  1.               СРСР був створений

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.              Г   31 січня 1924 р.

  1.               Конституцію СРСР було ухвалено

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.            Г   31 січня 1924 р.

  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Хованки».
  • Серед розсипу літер заховалося головне слово нашої теми. Зафарбуйте усі клітинки з літерами, що повторюються.

і

а

и

а

і

п

р

у

б

т

є

у

б

є

н

і

р

а

т

р

и

а

и

т

і

у

і

б

у

р

а

є

р

т

е

б

  • Яке слово отримали? (Неп)
  • Чи відоме воно вам? Що воно означає?
  • Що вам вже відомо про нову економічну політику?
  • Сьогодні ми познайомимося з новою українською політикою більшовиків, визначимо причини, які до неї призвели, проаналізуємо основні заходи та охарактеризуємо наслідки.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=qup6n3pA3VA (з 5 хв.)

  • Перегляньте відеоролик.
  • Що спонукало більшовицьку владу до впровадження непу?
  • Що передбачала неп?
  • Охарактеризуйте результати неп?
  • Назвіть хронологічні межі неп? (1921 – 1928 рр.)
  • Чи виправдала себе, на вашу думку, неп? Свою думку аргументуйте.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте схему на с. 163 підручника.
  • Оберіть два твердження, які вважаєте найбільш істотними. Свій вибір обґрунтуйте конкретними фактами. Які з причин ви вважаєте суб’єктивними? Чому?
  1. Робота в малих групах.
  • З допомогою тексту підручника заповніть таблицю.

Орієнтовний вигляд таблиці.

Неп в УСРР (1921 – 1928 рр.)

Галузь

Основні заходи

Сільське господарство

  • Скасування продрозкладки і введення продподатку (становив 20 %); скасування кругової поруки.
  • Дозвіл на оренду землі й на використання найманої праці.
  • Розвиток різних форм кооперації.

Торгівля і фінанси

  • Створення єдиної грошової системи, введення в обіг червонців.
  • Відновлення вільної торгівлі.

Промисловість

  • Продаж у приватну власність дрібних та частини середніх підприємств; дозвіл на оренду та використання найманої праці.
  • Об’єднання великих підприємств у трести, переведення їх на госпрозрахунок.
  • Скасування загальної трудової повинності.
  • Перехід від зрівняльної до відрядної заробітної плати.
  • Залучення іноземного капіталу у формі концесій.
  • 1925 р. – проголошення курсу на індустріалізацію.
  1. Робота з таблицею (с. 166 підручника).
  • Проаналізуйте таблицю.
  • Складіть перелік запитань, відповіді на які дадуть змогу порівняти ці економічні курси.
  • Яка політика більшовиків давала більше можливостей для розвитку промисловості? Чому?
  • У який період селяни були більш вмотивовані у результатах своєї діяльності? Чому?
  • Охарактеризуйте роль влади у господарському житті періоду воєнного комунізму та непу.
  1. Робота з ілюстраціями.
  • Оберіть одну з ілюстрацій на с. 162 – 165. Прокоментуйте її за запитаннями.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Оберіть твердження, що стосуються заходів неп.
  • Заборону приватної торгівлі та ліквідацію товарно-грошових відносин.
  • Централізацію управління виробництвом і розподілом матеріальних ресурсів.
  • Запровадження продовольчої розверстки на селянську продукцію.
  • Об’єднання підприємств промисловості в госпрозрахункові трести. +
  • Передачу малих підприємств в оренду організаціям і приватним особам. +
  • Формування трудових армій і запровадження трудової повинності.
  • Оздоровлення грошового обігу. +
  • Передачу підприємств великої промисловості в оренду приватним особам.
  1. Прийом «Ромашка Блума».

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\4. Розготрання Української революції. Боротьба за відновлення державності\6. Початок польсько-української війни\na-urok-z-kubykom-ta-kvitkoyu-metody-rozvytku-krytychnogo-myslennya.png

  1. Підсумки уроку.
  1. Прийом «Анекта».

На уроці я працював

Своєю працею на уроці я

Урок для мене видався

За урок я

Мій настрій

Матеріал уроку для мене був

Домашнє завдання мені здається

Активно/пасивно

Задоволений/незадоволений

Коротким/довгим

Стомився/не стомився

 

Зрозумілий/незрозумілий

Корисний/некорисний

Цікавий/нудний

Легкий/важкий

Цікавий/нецікавий

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 162 – 166 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Владыкина Александра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 березня 2019
Переглядів
2938
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку