17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Урок "Впровадження неп в УСРР"

Про матеріал
Тема. Впровадження неп в УСРР Мета: сформувати в учнів уявлення про неп, визначити передумови запровадження неп, проаналізувати основні заходи неп, охарактеризувати результати; порівняти політику «воєнного комунізму» а неп; розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до минулого Батьківщини.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Впровадження неп в УСРР

Мета: сформувати в учнів уявлення про неп, визначити передумови запровадження неп, проаналізувати основні заходи неп, охарактеризувати результати; порівняти політику «воєнного комунізму» а неп; розвивати увагу, пам'ять, мислення, мовлення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом та історичною картою, вміння працювати в парах та малих групах; формувати інтерес до минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                оперувати понятійним та хронологічним матеріалом з теми;
  •                пояснювати, що таке неп;
  •                визначати передумови запровадження неп в Україні;
  •                аналізувати основні заходи неп;
  •                характеризувати результати запровадження неп;
  •                порівнювати політику «воєнного комунізму» та неп.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, атлас, роздатковий матеріал, відеоролик, ілюстративний ряд.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть на історичній карті:
  • головні райони антибільшовицького повстанського руху в 1921 р.;
  • райони, що найбільше постраждали від голоду у 1921 – 1924 рр.;
  • Автономну Соціалістичну Радянську Республіку, яка виникла у жовтні 1921 р.;
  • столицю УСРР протягом 1919 – 1934 рр.
  1. Тестування.
  1. Кого називали куркулями?

А   бідняків       Б   жадібних         В   робітників         Г   заможних селян

  1. Повстанський рух проти більшовиків спалахнув у

А   1919 р.         Б   1920 р.         В   1921 р.          Г   1922 р.

  1. Коли у Росії ліквідували «комітети незаможних селян»?

А   1918 р.          Б   1919 р.          В   1920 р.          Г   1921 р.

  1. Яке природне лихо стало однією з причин голоду в Україні?

А   землетрус         Б    посуха         В   град         Г   паводок

  1. Укажіть хронологічні межі голоду в Україні.

А   1918 – 1920 рр.                    Б   1919 – 1921 рр.     

В   1921 – 1922 рр.                    Г   1921 – 1923  рр.

  1. Хто з діячів звернувся до Американської асоціації допомоги?

А   Х. Раковський       Б   М. Фрунзе       В   В. Ленін     Г   Й. Сталін

  1. Після масового голоду антибільшовицький повстанський рух

А   пішов на спад               Б    розгорівся з новими силами

В   ситуація не змінилася   Г   знайшов нових прихильників

  1. Союзно-робітничий договір був підписаний

А   28 грудня 1920 р.             Б   28 грудня 1921 р.

В   28 грудня 1922 р.            Г   28 грудня 1923 р.

  1. Посаду генерального секретаря ЦК РКП(б) обійняв

А   В. Ленін          Б   Л. Троцький           В   Г. Зіновєв     Г   Й. Сталін

  1.               Головним суперником Й. Сталіна у боротьбі за владу став

А   Л. Троцький       Б   Г. Зіновєв      В   В. Чубар          Г   Л. Каменєв

  1.               СРСР був створений

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.              Г   31 січня 1924 р.

  1.               Конституцію СРСР було ухвалено

А   28 грудня 1920 р.            Б   30 грудня 1920 р.

В   30 грудня 1922 р.            Г   31 січня 1924 р.

  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Хованки».
  • Серед розсипу літер заховалося головне слово нашої теми. Зафарбуйте усі клітинки з літерами, що повторюються.

і

а

и

а

і

п

р

у

б

т

є

у

б

є

н

і

р

а

т

р

и

а

и

т

і

у

і

б

у

р

а

є

р

т

е

б

  • Яке слово отримали? (Неп)
  • Чи відоме воно вам? Що воно означає?
  • Що вам вже відомо про нову економічну політику?
  • Сьогодні ми познайомимося з новою українською політикою більшовиків, визначимо причини, які до неї призвели, проаналізуємо основні заходи та охарактеризуємо наслідки.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=qup6n3pA3VA (з 5 хв.)

  • Перегляньте відеоролик.
  • Що спонукало більшовицьку владу до впровадження непу?
  • Що передбачала неп?
  • Охарактеризуйте результати неп?
  • Назвіть хронологічні межі неп? (1921 – 1928 рр.)
  • Чи виправдала себе, на вашу думку, неп? Свою думку аргументуйте.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте схему на с. 163 підручника.
  • Оберіть два твердження, які вважаєте найбільш істотними. Свій вибір обґрунтуйте конкретними фактами. Які з причин ви вважаєте суб’єктивними? Чому?
  1. Робота в малих групах.
  • З допомогою тексту підручника заповніть таблицю.

Орієнтовний вигляд таблиці.

Неп в УСРР (1921 – 1928 рр.)

Галузь

Основні заходи

Сільське господарство

  • Скасування продрозкладки і введення продподатку (становив 20 %); скасування кругової поруки.
  • Дозвіл на оренду землі й на використання найманої праці.
  • Розвиток різних форм кооперації.

Торгівля і фінанси

  • Створення єдиної грошової системи, введення в обіг червонців.
  • Відновлення вільної торгівлі.

Промисловість

  • Продаж у приватну власність дрібних та частини середніх підприємств; дозвіл на оренду та використання найманої праці.
  • Об’єднання великих підприємств у трести, переведення їх на госпрозрахунок.
  • Скасування загальної трудової повинності.
  • Перехід від зрівняльної до відрядної заробітної плати.
  • Залучення іноземного капіталу у формі концесій.
  • 1925 р. – проголошення курсу на індустріалізацію.
  1. Робота з таблицею (с. 166 підручника).
  • Проаналізуйте таблицю.
  • Складіть перелік запитань, відповіді на які дадуть змогу порівняти ці економічні курси.
  • Яка політика більшовиків давала більше можливостей для розвитку промисловості? Чому?
  • У який період селяни були більш вмотивовані у результатах своєї діяльності? Чому?
  • Охарактеризуйте роль влади у господарському житті періоду воєнного комунізму та непу.
  1. Робота з ілюстраціями.
  • Оберіть одну з ілюстрацій на с. 162 – 165. Прокоментуйте її за запитаннями.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Оберіть твердження, що стосуються заходів неп.
  • Заборону приватної торгівлі та ліквідацію товарно-грошових відносин.
  • Централізацію управління виробництвом і розподілом матеріальних ресурсів.
  • Запровадження продовольчої розверстки на селянську продукцію.
  • Об’єднання підприємств промисловості в госпрозрахункові трести. +
  • Передачу малих підприємств в оренду організаціям і приватним особам. +
  • Формування трудових армій і запровадження трудової повинності.
  • Оздоровлення грошового обігу. +
  • Передачу підприємств великої промисловості в оренду приватним особам.
  1. Прийом «Ромашка Блума».

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Історія України\4. Розготрання Української революції. Боротьба за відновлення державності\6. Початок польсько-української війни\na-urok-z-kubykom-ta-kvitkoyu-metody-rozvytku-krytychnogo-myslennya.png

  1. Підсумки уроку.
  1. Прийом «Анекта».

На уроці я працював

Своєю працею на уроці я

Урок для мене видався

За урок я

Мій настрій

Матеріал уроку для мене був

Домашнє завдання мені здається

Активно/пасивно

Задоволений/незадоволений

Коротким/довгим

Стомився/не стомився

 

Зрозумілий/незрозумілий

Корисний/некорисний

Цікавий/нудний

Легкий/важкий

Цікавий/нецікавий

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 162 – 166 підручника.

 

 

docx
Додано
13 березня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку