Конспект уроку з літературного читання дає змогу творчо підходити до підготовки вчителя у співпраці з учнями. Учні активно працюють на уроці, розвивають та збагачують словниковий запас, вчаться вільно висловлювати свої думки, відчувають красу літературного слова.
Конспект уроку літературного читання
3 клас
Тема .Вступ до розділу ,,Казки українських письменників''.
Л. Письменна ,, Як зажурився веселий Казкар”
Мета . Формувати читача, який творчо і повноцінно осягає літературне надбання ; розвивати літературні здібності учнів сприймати художній твір як мистецтво.
Сприяти розвитку повноцінної навички читання- способу читання, правильності ,темпу, виразності , усвідомленості.
Збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати естетичні почуття , бажання вчитися та пізнавати світ літературного слова.
Форма проведення уроку . Урок – відкриття ,,Таємниці слова “.
Ключові компетентності:
Навчально-методичне забезпечення уроку : твори , презентація, музичні композиції ,відео .
Чутливість до змісту і краси відтінків слова.
В. Сухомлинський
План уроку
I . Організація класу.
*Мотивація .
Створення умов для спільної партнерської співпраці.
Сприймаємо красу слова та міркуємо над його значенням.
- ,,Квітка-душа’’-музична композиція Н. Матвієнко
-# Слова
Даніела Заюшкіна
В Вас стільки сонця…
*- Запрошую до співпраці!
Редакція літературного журналу ,, Таємниці слова “.
Випуск ,, Казки українських письменників’’
II . Етап до читання твору.
1.Процесуальний напрям.
* Читаю для себе:
- самостійна робота з різними типами і видами дитячих книжок;
- робота в парах ,,Мені цікаво !’’(переказ прочитаного уривка);
- «Артикуляційна зарядка»: вправи для неслухняного язичка;
скоромовки;
- # Слова
Євген Нищук
На маленькій планеті..(Діти відчувають красу слова і розуміють як треба навчитися виразно читати)
-Хрестоматія сучасної української дитячої літератури
для читання в 3-4 класах.
Анатолій Качан ’’Білі ночі в Одесі’’(відпрацювання прийомів швидкого та виразного читання, словникова робота ,робота над інтонуванням мовлення(весело, сумно, по-секрету, виразне під музику );багаторазове перечитування:
- Дощик;
-Подивись-посміхнись;
-скоромовкою;
- гра ,, Мямлики та Шустрики“
Фізкультхвилинка( Відео “Go Bananas Along”, повторення знань з англійської мови )
III . Етап під час читання.
1. Скарбниця - презентація « Казки українських письменників. Лариса Письменна»
2. Учениця доповнює інформацію про творчий шлях письменниці.
(На мою думку, для кращого сприймання змісту твору в своїй роботі застосовую технологію «Перевернутий клас». Учні висловлюють свої почуття і думки).
3.Відео « Літературне читання .Іван Андрусяк»(Письменник висловлює свої думки стосовно того , чому та як треба читати книжки).
4.Передбачення змісту твору за заголовком, ілюстрацією.
5.Цілісне сприймання твору. Учні читають твір під музику.
6. Занурення у твір та опрацювання його змісту:
*діалог за змістом прочитаного;
*вибіркове читання казки;
*послідовність подій;
*план твору;
*усна розповідь від імені персонажа;
*елементи розповіді ,опису, міркування;
*мотиви поведінки, наслідки вчинків персонажів твору;
*усний творчий переказ;
*складання варіантів кінцівок;
*інсценізація уривків;
*доповнення/зміна тексту;
* виразне читання учнями під музику;
ПОЧУТТЯ ЧИТАЧА !!!
IV. Етап після читання.
*Автор …..
*Жанр твору ….
*Тема твору ….
*Головні герої ….
*Мова твору …...
*Цінність твору ….
V.Підсумок уроку. Оцінювання ,,Ваша думка “