Урок. Я досліджую світ. "Наш клас. Правила поведінки в класі"

Про матеріал
Урок який має на меті познайомити дітей з правилами поведінки в школі, донести , що навчатись - це цікаво.
Перегляд файлу

Тема:  Наш клас.  Правила  поведінки  в класі.

Мета:  Формувати  у шестирічної  дитини  позицію  учня, підводити її до         розуміння нових обов’язків;  прагнути  розуміння  необхідності виконувати складені у класі правила поведінки; сприяти розвитку мислення, уяви, пам’яті і самостійності; поповнити знання учнів про ввічливість, культуру поведінки; формувати навички культурної поведінки, дружні стосунки  між  учнями класу.

Обладнання: знаки, полотно, казкові герої, індивідуальні картки, музичні записи.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності учнів.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Стали, діти, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли,
Сіли і працювати почали.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Вправа «Погода».

  • Який сьогодні день?
  • Яке число і місяць?
  • Який стан неба?
  • Чи був вітер, коли ви йшли до школи?
  • Яка пора року наступила? Яка закінчилась?
  • Що вам принесла осінь? ( Стали школярами)

 

2. Гра « Хто  чому бажає навчитися у школі?

(Вчитель задає питання. Учні відповідають жестами:

руки вперед – «я згоден»; руки за спину – « я не згоден»; руки на голову,

почухати потилицю – « я ще не знаю».)

  • Я прийшов до школи, щоб познайомитися з новими друзями, а ви?
  • …. щоб стрибати, кричати, битися?
  • …. щоб навчитися читати, писати?
  • …. щоб навчитися спілкуватися і стати вихованою людиною?
  • …. щоб отримувати нові знання?
    Готові?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
      1.  Казка.  Заглянуло сонечко                         Казочка знайома
                         До нас у віконечко.                        Зовсім не нова.
                         Заглянула казочка                          Знаємо всі змалку
                         До нас на урок.                               Ми оці слова…

       Жили собі дід та баба. Просить дід, спечи баба колобка. А далі? Допомагайте.

Викотився Колобок на галявину. Озирнувся навкруги: скільки чудових квітів, а як вони називаються не знає. Захотів полічити барвистих метеликів, що кружляли над квітами, але рахувати не вміє. Хотів написати листа бабусі, щоб не турбувалася, але літер не знає. Зажурився. Що ж робити? Коли чує сорока на дереві скрекоче: « В школу пора! Учитися треба!» Дивиться, а назустріч йому Заєць скаче:
            - Добрий день, Зайчику! Куди це ти так поспішаєш?
            - Доброго здоров’я, Колобочку! Вибач, ніколи мені з тобою розмовляти,       йду у лісову школу.
            - Візьми і мене з сюбою.
            - Добре, ходімо.
Прийшли в лісову школу для
зайченят.

      - Як ви думаєте, чому вчать у цій школі зайченят? ( Як плутати сліди, ховатися від лисиці, стрибати тощо).

  • Чи цікаво було Колобку в цій школі?
         Нецікаво стало Колобку в школі для зайчат, покотився він далі. Котиться, котиться, коли бачить: акробатична школа для білченят.
  • Як ви думаєте, чим займаються білченята в своїй школі?

( Вчаться шукати і ховати горішки, сушити гриби,перестрибувати з гілки на гілку тощо).
     Спробував Колобок перестрибнути з гілки на гілку, але не втримався,впав і боляче вдарився. Не захотів більше вчитися в школі для білченят і покотився далі. Котиться, котиться,а назустріч йому біжить ведмежатко Мишко.
- Агов, Мишку, добрий день! Куди це ти так біжиш?
- Добрий день, Колобку! Пробач, поспішаю у школу боротьби для ведмежат. Боюсь спізнитися на урок.
- Візьми мене з собою, будь ласка.
- Ходімо.

  • Як ви думаєте, що робили ведмежата у школі боротьби? ( Вчилися боротися, захищати слабших тощо).

Під час  вивчення різних прийомів Колобку добряче нам’яли боки. Не витримав Колобок і втік. Котився і заморився, ліг відпочити. Пташки співають та й заснув Колобок.
2. Хвилинка-релаксаціїї (спів пташок).
- Давайте і ми трохи відпочинемо.(Заплющіть очі)
- А коли прокинувся, бачить що це?
( Загадки)
  

1.Чистенькі віконця                        2. В сумці зошит і буквар.

SAM_0211.JPG   Сміються до сонця.                                Хто до школи йде? (школяр)

   Діточки довкола.

             Наша люба ….( школа )
IV.Повідомлення теми і мети уроку.

          Подивіться, Колобок
            Вже готовий на урок.
            Він за партою сидить                                             Правила готовий вчить.

            -Колобок потрапив до нашої школи.

             Давайте розкажемо йому про нашу    школу, хто такі школярі, які правила поведінки у школі треба виконувати.
 

 

 

              V. Формування вмінь та навичок.
     1. Гра « Згадай і покажи».
         Коли почуєш ти дзвінок,
         Прямуй в свій клас, на свій урок.

                   Зайде учитель – треба встати,

                   Дружньо й чемно привітати.
                                                                     Сказати хочеш – не шуми,
                                                                     Хутко руку підніми.
                                                                     А  щоб урок пройшов немарно,
                                                                     Сидіти треба рівно, гарно.  
      2. «Мозковий штурм».

  • А які речі допомагають вам у навчанні? Відгадайте.

SAM_0210.JPG(На полотні виставити малюнкові завдання-загадки).
За першими звуками відгадайте шкільне приладдя. Знайдіть зайвий.
-    Діти, а зайві речі можна брати в школу?Чому?
3. Гра «Збери свій портфель». (Індивідуальні картки. Додаток 1)
    Взаємоперевірка.
                           Вірш «Микола – першокласник» 
Перший раз малий Микола
Став збиратися до школи.
Олівця поклав у сумку,
Книги, ручку, зошит, гумку,
М’яч, перо, граблі, подушку,
На обід м’яку пампушку,
Двох ведмедиків, лопату,
Білочку руду хвостату,
Лук, і стріли, і рушницю,
Ще й пухкеньку паляницю,
Ще стільця, стола і парту
І географічну карту, 
Трактора, машинку, мило –
Вже й надворі звечоріло.
Сів Миколка, дума думку:
"Чи усе поклав у сумку?"
4. Правила на уроці.  Гра «Впізнай знак». ( «Я», «Хор», «Ми»)

    У школі парту бережи,
    І на парті не лежи.
    Не базікай на уроках,
    Як папуга чи сорока.
( Вчитель задає питання і показує знак).
- Як звати казкового героя, якого баба і дід зліпили з тіста (знак Я).
- Чи сумували старенькі, що втік Колобок? (знак ХОР).
- Правда, що Колобок втік від зайця і від ведмедя? (знак Я).
- Чи подобається вам казка «Колобок»? Скажіть хором (знак не показувати).
- Чому ви відповіли хором, я вам знак не показувала? (Почули)
    Висновок: - На уроці можна спілкуватися словами і жестами.
5.Смішинка – відпочинок.

   Гумореска: «- Не піду до школи! – заявив хлопчик батькам після першого   дня навчання.
- Ні читати, ні писати я не вмію,а розмовляти мені не дозволяють.»
6. Самостійна робота. ( Індивідуальні картки. Додаток 2, завдання №1)
    Колективна перевірка.
7. Фізхвилинка.
    Що ж, мабуть, прийшла пора
    Трохи відпочити.
     Колобок наш заморився
     І в таночок він пустився.
8.  Правила  поведінки під час перерви . (Індивідуальні картки. Додаток 2, завдання №2,№3) . Фронтальна робота.
9. Творче завдання. Пофантазуйте і намалюйте.
    Якщо тільки уроки в школі – червоний колір,
    якщо тільки перерви – синій колір, або……… фантазуйте!!!  
VI. Узагальнення знань. Підсумок.
      В школі правил є багато.
      Дітям треба всі їх знати.
      У їдальні, спортзалі, бібліотеці
      Свої правила – їх пам’ятай
       І виконувати їх не забувай.
   

Гра «Справжні  школярі». 
- Я зараз буду розповідати, які у мене діти – справжні школярі! Якщо я раптом помилюсь, ви не мовчіть,а обурюйтесь. А як це можна зробити?

school08-02.png Ну, наприклад -  топати ногами. І так, якщо я говорю правильно – хлопаємо, неправильно – топаємо.
- Мої діти, коли хочуть відповідати, руку піднімають.(+)
- Коли чують дзвоник на урок – ховаються під парти.(-)
- Якщо чують слово «хором»  відповідають голосно хором.(+)
- Коли вчитель говорить на уроці «добрий ранок» - відповідають голосно.(-)
- Мої діти знають, що у школі найважливіші перерви.(-)
- Мої діти знають всі правила і намагаються їх дотримуватись.(+)
- Мої діти самі найкращі.(+)
  А це тому, що:
                           У нас немає ТИ
                           У нас немає Я.
                           Ми – єдиний клас,
                           Ми – одна сім’я.
Колобок уважно слухав і подивіться, він став справжнім школярем. Правила запам’ятав і нового друга відшукав. І покотилися вони до баби та діда.
А вам на згадку своє фото залишив(роздати наклейки Колобка).


                                            Додаток 1

                     Ті речі розфарбуй, будь ласка,

                    Які в портфель потрібно класти.


                                         Додаток  2

           Познач червоним кольором кружечок біля школяра,

                          який порушує шкільні правила.

 

         

 

 

 

 

 №3

docx
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
8654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку