Урок « Я у світі» 1 клас НУШ. "Дерева, кущі, трав'янисті рослини "

Про матеріал
Ознайомлення учнів із різноманітним світом рослин, вчити порівнювати дерева, кущі, трав'янисті рослини;
Перегляд файлу

Урок « Я у світі»  1 клас НУШ

Тема: Дерева, кущі, трав'янисті рослини

Мета:

  1. ознайомити учнів із різноманітним світом рослин, вчити порівнювати дерева, кущі, трав'янисті рослини;
  2. розвивати мовленнєве вміння, мислення;
  3. виховувати допитливість, інтерес до вивчення рідної природи.

Обладнання: записи на DVD; таблиця «Рослини»; малюнки та фото рослин.

Хід уроку

 І.  Організація класу до уроку, створення емоційного фону.

1. Учитель:

 Любі, діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Учні :

Ми Вам раді, добрі люди,

І вітаєм щиро Вас

Та запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

Урок  «Я досліджую світ» починаємо,

      Гарного настрою всім побажаємо,

           Попрацюємо, поміркуємо

І рідною природою помандруємо.

 

2. Створення ситуації очікування

- Чого ви чекаєте від уроку?Якій він буде?

 ( Що він буде цікавий, веселий, пізнавальний) Слайд 2

- А якими ви будете на уроці?

( Уважними, зібраними, розумними, дружніми) Слайд 3

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

  1. Експрес – опитування Вправа «Мікрофон»

На які дві групи поділяється наша природа.

  • Яку природу ми зараз вивчаємо? ( Живу природу)
  • А що належить до живої природи? ( Рослини, тварини, люди)

Про яку частину живої природи ми будемо сьогодні розмовляти ми дізнаємося виконавши вправу « Дешифрувальщик»

    2 . Гра « Дешифрувальщик» Слайд 4

7,4,2,5,3,1,6  -  Рослини

   1.НИМ

    2.САІ

    3.ИВО

    4. ОПМ

    5.ЛНИ

   6.ИПЛ

   7.РУО

  • А чому рослини відносяться до живої природи?

( Ростуть, живляться та рухаються)

  • Які умови необхідні для життя рослин?

( Повітря, вода, світло, тепло, їжа).

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

ІV.  Мотивація учіння  школярів.

  1. Учитель:

Детальніше,

Що ми будемо робити,

Про що будемо  говорити -
Одразу ми узнаємо,

Коли загадки розгадаємо: 

  • Воно для всіх нас – добрий друг,

Хоч диваком вважатьєся,

Бо навесні вдяга кожух,

На зиму роздягається. ( Дерево) Слайд 5

 

  • Що є спільного в калині,

І смородині й шипшині,

Бузині, бузку, ожині,

Агрусі, а ще в ліщині?

Має також барбарис

З ними кілька спільних рис.(Кущі) слайд 6

 

  • Як пригріє сонечко –

Зелені стрілки підніма.

Двір і лан, і луг вкрива

Росяна густа …. (Трава) Слайд 7

 

Ми сьогодні дізнаємося, що рослини поділяються на дерева, трави та кущі. Та навчимося їх розрізняти. Слайд 8,9

 

  1. Відео урок Дерева,кущі,трави.» №25

 

  1. Робота з підручником с. 14-15          Слайд10

 

  1. Фізкультхвилинка Гра «Дерева,кущі,трави.»

 Вчитель називає дерево-учні встають, піднявши руки; називає кущ - руки в сторони; траву – присідають.

Ялина, бузок, фіалка, горобина, порічки, конвалії, бузина, айстра, явір, подорожник.

 

  1. Робота над твором.

Діти а скажіть,а чи можливо сказати , хто в природі найголовніший:дерева, кущі чи трави.

 «Казка про Дерево, Кущі та їхню сестричку Травичку»

У одній зеленій родині жили собі дерево, кущі і травичка. Жили вони дружньо й весело, одне одному допомагали, одне про одного дбали.

Та одного разу Дерево сказало…

 - Я найважливіше серед рослин і всі повинні підкорятись мені.

 - Як же так?  - сумно шелестіла Травичка.

 - Ось як! – ображено промовили кущі.

І після довгих роздумів вони покинули Дерево.

Велике Дерево залишилося одне. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Йшов час. Минали дні, і дереву стало самотньо. А тут ще палюче сонце забирало вологу з ґрунту. Зовсім заслабло Дерево, і згадало воно і про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що так образило своїх рідних.

 – Пробач мені, травичко, моя люба сестричко! Повернись, будь ласка, будемо разом жити.

 - Пробачте, мої братики, кущі. Більше не буду вас ображати! Поверніться до мене. – з останніх сил благало Дерево.

 - Пробачаємо, тобі наш брате! Давай, знову разом жити і не тужити.

Вранці  дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою, вона заважала сонцю випаровувати вологу з ґрунту. Густі Кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало їх своєю кроною, наче парасолькою, від пекучого сонця.

Ось так у дружбі та злагоді живуть вони й досі.

- Яку користь приносить кожен вид рослин?

- До чого призвела пиха Дерева?

 - Чи приємно дружити з тим, хто вихваляється і нікого не цінує?

V.  Закріплення.

А зараз ми з вами попрацюємо за картками. Візьміть по одній картці. Роздивіться уважно. Знайдіть зайву рослину і закресліть її.

1. Індивідуальна робота (за картками).

 

Гра «Закресли зайве»

Картка №1

D:\Секретар\Михайлюк\карточки\Новая папка\1.PNG Картка №2

D:\Секретар\Михайлюк\Новая папка\Копия Копия Безымянныйарпа.PNG Картка №3

 

D:\Секретар\Михайлюк\карточки\Новая папка\Копия Безымянныйарпа.PNG

 

Перевірка на екрані телевізора. Слайд 11.12.13

 

Картка №1    Картка №2                            Картка №3

 

 

21

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

  1. Тестування  ЛЕГО

(Потрібно дати відповіді «Так» або «Ні». «Так» - зелене ЛЕГО, якщо «Ні» - червоне ЛЕГО.)

1. У дерева один стовбур?

2. Агрус, смородина, бузок – це кущі?

3. Береза, дуб, слива – це дерева?

4.  Кульбаба, тюльпан, пирій – це кущі?

5. Рослини з м’яким, соковитим стеблом – це трави?

        6. Полуниця, конвалія, подорожник – це трав’янисті рослини? (Так)

          7.Плід яблуні – каштан? (Ні)

          8.Шипшина – це кущ? (Так)

           9.Дерева мають м’яке соковите стебло? (Ні)

          10.М’ята – це трава? (Так)

  1. Гладіолус – це дерево? (Ні)
  2. Калина має червоні ягоди? (Так)
  3. Дині ростуть на деревах? (Ні)
  4. Смородина – це кущ? (Так)
  5. Береза має червону кору? (Ні)

   16. Дуб – це дерево? (Так)

3. Гра «Чарівна скринька» 

Діти передають м’яч зі словами, у кого залишився м’яч, той підходе до скриньки і дістає малюнок і говорить що це(дерево, кущ чи трав’яниста рослина ) 

Сонечко,сонечко,

Виглянь у віконечко.

Тут діти граються,

Тебе дожидаються.

Хто тут сонечко гукає,

Мене,зиму, зневажає.

VІ. Підсумок уроку Слайд 14

1.Створення панно  „Квітуча лісова галявина”

Творче зображення квітучої лісової галявини засобами особистого фантазійного перевтілення.

- А зараз, на згадку про нашу мандрівку, давайте всі разом створимо картину, яка завжди буде нам нагадувати про красу й неповторність царства рослин.

(Звучить музика „Вальс квітів”).

 На дошці прикріплене полотно у яскравій рамці. Учні вибирають заготовлені силуетні малюнки квітів, кущів, травички (з липкою стрічкою) і приклеюють, створюють картину „Квітуча лісова галявина”

У роботі беруть участь усі діти.

 - Яка чудова вийшла картина! Вона символізує  вашу любов і шану до рідної природи, до чарівного світу рослин!

Рефлексія.

-  Що запам’яталося?

 - Що нового дізналися? - Що було найцікавіше?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Оксана
    Дякую за цікавий сучасний урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 листопада 2020
Переглядів
6805
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку