Урок « Я у світі» 1 клас НУШ
Тема: Дерева, кущі, трав'янисті рослини
Мета:
Обладнання: записи на DVD; таблиця «Рослини»; малюнки та фото рослин.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку, створення емоційного фону.
1. Учитель:
Любі, діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учні :
Ми Вам раді, добрі люди,
І вітаєм щиро Вас
Та запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Урок «Я досліджую світ» починаємо,
Гарного настрою всім побажаємо,
Попрацюємо, поміркуємо
І рідною природою помандруємо.
2. Створення ситуації очікування
- Чого ви чекаєте від уроку?Якій він буде?
( Що він буде цікавий, веселий, пізнавальний) Слайд 2
- А якими ви будете на уроці?
( Уважними, зібраними, розумними, дружніми) Слайд 3
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
На які дві групи поділяється наша природа.
Про яку частину живої природи ми будемо сьогодні розмовляти ми дізнаємося виконавши вправу « Дешифрувальщик»
2 . Гра « Дешифрувальщик» Слайд 4
7,4,2,5,3,1,6 - Рослини
1.НИМ
2.САІ
3.ИВО
4. ОПМ
5.ЛНИ
6.ИПЛ
7.РУО
( Ростуть, живляться та рухаються)
( Повітря, вода, світло, тепло, їжа).
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
ІV. Мотивація учіння школярів.
Детальніше,
Що ми будемо робити,
Про що будемо говорити -
Одразу ми узнаємо,
Коли загадки розгадаємо:
Хоч диваком вважатьєся,
Бо навесні вдяга кожух,
На зиму роздягається. ( Дерево) Слайд 5
І смородині й шипшині,
Бузині, бузку, ожині,
Агрусі, а ще в ліщині?
Має також барбарис
З ними кілька спільних рис.(Кущі) слайд 6
Зелені стрілки підніма.
Двір і лан, і луг вкрива
Росяна густа …. (Трава) Слайд 7
Ми сьогодні дізнаємося, що рослини поділяються на дерева, трави та кущі. Та навчимося їх розрізняти. Слайд 8,9
Вчитель називає дерево-учні встають, піднявши руки; називає кущ - руки в сторони; траву – присідають.
Ялина, бузок, фіалка, горобина, порічки, конвалії, бузина, айстра, явір, подорожник.
Діти а скажіть,а чи можливо сказати , хто в природі найголовніший:дерева, кущі чи трави.
«Казка про Дерево, Кущі та їхню сестричку Травичку»
У одній зеленій родині жили собі дерево, кущі і травичка. Жили вони дружньо й весело, одне одному допомагали, одне про одного дбали.
Та одного разу Дерево сказало…
- Я найважливіше серед рослин і всі повинні підкорятись мені.
- Як же так? - сумно шелестіла Травичка.
- Ось як! – ображено промовили кущі.
І після довгих роздумів вони покинули Дерево.
Велике Дерево залишилося одне. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Йшов час. Минали дні, і дереву стало самотньо. А тут ще палюче сонце забирало вологу з ґрунту. Зовсім заслабло Дерево, і згадало воно і про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що так образило своїх рідних.
– Пробач мені, травичко, моя люба сестричко! Повернись, будь ласка, будемо разом жити.
- Пробачте, мої братики, кущі. Більше не буду вас ображати! Поверніться до мене. – з останніх сил благало Дерево.
- Пробачаємо, тобі наш брате! Давай, знову разом жити і не тужити.
Вранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою, вона заважала сонцю випаровувати вологу з ґрунту. Густі Кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало їх своєю кроною, наче парасолькою, від пекучого сонця.
Ось так у дружбі та злагоді живуть вони й досі.
- Яку користь приносить кожен вид рослин?
- До чого призвела пиха Дерева?
- Чи приємно дружити з тим, хто вихваляється і нікого не цінує?
V. Закріплення.
А зараз ми з вами попрацюємо за картками. Візьміть по одній картці. Роздивіться уважно. Знайдіть зайву рослину і закресліть її.
1. Індивідуальна робота (за картками).
Гра «Закресли зайве»
Картка №1
Картка №2
Картка №3
Перевірка на екрані телевізора. Слайд 11.12.13
Картка №1 Картка №2 Картка №3
(Потрібно дати відповіді «Так» або «Ні». «Так» - зелене ЛЕГО, якщо «Ні» - червоне ЛЕГО.)
1. У дерева один стовбур?
2. Агрус, смородина, бузок – це кущі?
3. Береза, дуб, слива – це дерева?
4. Кульбаба, тюльпан, пирій – це кущі?
5. Рослини з м’яким, соковитим стеблом – це трави?
6. Полуниця, конвалія, подорожник – це трав’янисті рослини? (Так)
7.Плід яблуні – каштан? (Ні)
8.Шипшина – це кущ? (Так)
9.Дерева мають м’яке соковите стебло? (Ні)
10.М’ята – це трава? (Так)
16. Дуб – це дерево? (Так)
3. Гра «Чарівна скринька»
Діти передають м’яч зі словами, у кого залишився м’яч, той підходе до скриньки і дістає малюнок і говорить що це(дерево, кущ чи трав’яниста рослина )
Сонечко,сонечко,
Виглянь у віконечко.
Тут діти граються,
Тебе дожидаються.
Хто тут сонечко гукає,
Мене,зиму, зневажає.
VІ. Підсумок уроку Слайд 14
1.Створення панно „Квітуча лісова галявина”
Творче зображення квітучої лісової галявини засобами особистого фантазійного перевтілення.
- А зараз, на згадку про нашу мандрівку, давайте всі разом створимо картину, яка завжди буде нам нагадувати про красу й неповторність царства рослин.
(Звучить музика „Вальс квітів”).
На дошці прикріплене полотно у яскравій рамці. Учні вибирають заготовлені силуетні малюнки квітів, кущів, травички (з липкою стрічкою) і приклеюють, створюють картину „Квітуча лісова галявина”
У роботі беруть участь усі діти.
- Яка чудова вийшла картина! Вона символізує вашу любов і шану до рідної природи, до чарівного світу рослин!
Рефлексія.
- Що запам’яталося?
- Що нового дізналися? - Що було найцікавіше?