Тема: Які бувають ігри? Спілкування та людські емоції (радість, сум, страх, злість)
Предмети, що інтегруються: МОВ, СЗО
Очікувані результати:
Обладнання: підручник «Я досліджую світ» О. Волощенко, конструктор ЛЕГО, конвертики зі смайликами, написи слів – емоцій, ребус, квітка з питаннями, малюнки рибок з маленькими друкованими літерами і акваріуми з великими друкованими літерами, потяг з кольоровими вагонами і смайлики без емоцій.
І. Актуалізація і мотивація, оголошення теми і очікуваних результатів.
1. Робота за сюжетною картиною підручника (“Я досліджую світ”, О. Волощенко, с. 64 – 65)
- Опиши галявинку. Хто на ній бавиться ?
- Чи знаєш ти ці ігри ? Пригадай, як вони називаються.
- Що відчувають мишенятка під час гри ? Що відчуваєте ви, коли граєте в ігри ?
(На дошці слова радість, сум, страх, здивування, злість).
- На які дві групи ми можемо поділити ці почуття?
- Чи правильно я розумію, що на обличчях мишеняток немає ніяких почуттів?
2. Робота зі схематичними малюнками.
- Пропоную взяти вам конвертик зі смайликами й вибрати для мишеняток відповідні вирази обличчя.
2. Розгадування ребусу.
- Хто знає, яким словом називають те, що висловлюють ці різні вирази обличчя? Допоможе вам у цьому ребус.
- Так діти, це емоції. Саме про емоції під час гри, про все, пов’язане з грою і піде сьогодні мова на уроці.
ІІ. Конструювання учнями знань і навичок, формулювання власного ставлення до теми.
Гра «Квітка питань»
До дошки виходять діти і від ромашки відривають пелюстки з питаннями:
Бесіда про ігри:
- Якими бувають ігри ?
- Чим корисні ігри ? Чого вони навчають ?
- Які спортивні ігри ви знаєте ?
- Що промовляють діти перед тим, як грати в рухливі ігри ?
- Які лічилки ви знаєте ?
Розучування лічилки напамять :
Аки – маки – таки – паки
Завелися в річці раки
Вийшли раки воду пити
Ти виходь – тобі водити!
Розвиток фонематичних навичок:
1.Скласти звукові моделі до слів – емоцій (радість, сум, страх, здивування, злість), поділити на склади.
2. Зясувати, на яке питання вони відповідають.
3. Дібрати до слів радість і злість спільнокореневі.
Гра «Акваріум – рибка»
Прикріпити рибку з маленькою друкованою літерою до акваріума з великою друкованою літерою.
Гра «Вгадай емоцію»
Один з учасників групи повертається спиною до решти. Учасникам пропонується картка з одним із схематичних мімічних зображень емоційного стану: заздрість, образа, смуток тощо. Група зображує його. Потім той, хто стояв спиною, повертається і намагається відгадати, який емоційний стан зображує група.
ІІІ. Узагальнення і систематизація отриманої інформації :
Хвилинка фантазії (робота в групах)
З конструктора лего створити свою іграшку для друга і презентувати її.
ІV. Рефлексія «Потяг настрою»