Урок з алгебри 8 клас " Стандартний вигляд числа та його застосування"

Про матеріал

Даний конспект містить завдання, у яких показано використання стандартного запису числа . Презентація знайомить учнів з історією стародавнього світу ( Сім чудес світу). Після кожного виконаного завдання отримаємо відомості про одне з Чудес світу ( учні готують заздалегідь).

Зміст архіву
Перегляд файлу

"Подорож до 7 чудес світу"

 

Тема: Стандартний вигляд числа та його застосування

Мета: формувати вміння виконувати дії зі степенями та над числами ,               записаними у стандартному вигляді;
            - розвивати навички усного рахунку;

            Сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі     вивчення матеріалу. 

            Виховувати культуру математичних міркувань, та записів, сприяти в учнів інтересу до

            предмету.                                                                                                                

Обладнання: 1. Індивідуальні картки самооцінювання.

      2. Самостійна робота

       3. Комп’ютерна презентація за програмою Pоwer  Point

Тип: узагальнення знань, умінь, навичок.

Хід уроку:

Організаційний момент

Урок проходить  в VII етапів:

І.  Египет "Піраміда Хеопса".

II. Олімпія "Храм Зевса - статуя".

ІІІ. Ефес "Храм Архімеди".

ІV. о. Родос "Колос Родоський".

V. Галікарнас "Мавзолей".

VI. о. Форос "Маяк".

VII.Вавилон "Сади Семіраміди".                                

Перевірка домашнього завдання

Тестові завдання (усно)

І етап.  Єгипет "Піраміда Хеопса"   

Розгадати кросворд   

Запитання до кросворда

  1. Як наз.  число n у стандартному записі числа ( порядок).
  2. Показник степеня  a-3 – число … (від’ємне).
  3. Яке число записують показником при піднесенні до кубу? (Три)
  4. Основа степеня 219 – це число (два)
  5. Яку дію виконують над показниками, щоб піднести степінь до степеня? ( Множення).
  6. Який показник степеня буде , якщо  а10* а-3  ( Сім)
  7.  Чому дорівнює а0         (Один)
  8. Як ще можна назвати вираз а у другому степені ? (Квадрат)
  9. Найвідоміша змінна (позначають невідоме) (Х)
  10. Як наз. вираз аn? (Степінь).
  11. Який показник степеня  а100? (Сто)
  12. Як називається число 11 для степеня а11? (Показник)
  13. Вигляд, у якому зручно записувати дуже великі або малі числа? (Стандартний)
  14.  аn·am=am+n -  це основна  …  степеня ( Властивість)

                                                            

Піраміди знаходяться в Африці посеред Лівійської пустині від Каїра до Фаюмського каналу, їх нараховувалось 80, але не всі в ціліли до наших днів. Найбільш  знамениті три: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мокерина.

Найбільша піраміда Хеопса, збудована в XXIII ст. до н. е. Висота 147 м, площа 50000 м². Внутрішня  будова становить  3% - 4%. Піраміда служила Фараонам, згідно легенди та релігії драбиною, по якій вони сходили на небо. Самі древні були ступінчатими. І щоб нам з вами піднятись на вершину, потрібно виконати множення дробів, бо саме на вершині знаходиться результат.

Завдання: Записати число в стандартному вигляді

1)Земля утворилась 4,54 млрд. років тому.
2)Температура поверхні Сонця близько 6000˚ С.
3)Швидкість поширення світла в вакуумі 300 000 000 м/с.
4)Обєм Землі 1023 000 000 000 км3.

ІІ етап.  Олімпія "Храм Зевса"                                                                              

В Греції були побудовані красиві храми богів - великі і малі. Архітектор Лібон в V ст. до н. е. побудував святилище Зевса, в якому знаходилось диво -прекрасна статуя Владики Олімпу - Зевса. Зевсу були присвячені знамениті Олімпійські ігри. Статуя побудована скульптором Фідієм - корінним афінянином. Статуя знаходилась в кінці храму (64x28x20 м). Величавий Зевс возсідав на троні із золота, слонової кістки, чорного дерева і дорогоцінних каменів. Статуя здавалась живою: ось-ось Зевс підніметься із трону. Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, яке буде пропуском до храму:

Завдання: Виконати дії:

 1)3,5·103 ·3,0·102

2) 3,3·10-3 :3·10-4

3) 3,3·103+3·103

4) 6,0·10-5 : 1,2·10-2

 5) 6,0·1012  ·1,2·10-3

 6) 6,4·10-3  -1,2·10-3

Показ  статуї Зевса.                                                                                                        

ІІІ   етап                                                                                                                          

Щоб дізнатися про наступне  диво до якого ми наближаємося і його назву міста,  

 

 

 

 

треба розгадати чарівний квадрат.                                                                                

Завдання: Обчислити:                                                                                       

Відгадай слово:

Обчислити    115·11-3

Обчислити    2-5·216 ·2-10

 Обчислити  510 ·5-15· 58

Обчислити   12-24  ·1226

 

 

 

 

         Відповідь: Ефес


ІІІ.  Ефес "Храм Артеміди"                                                  

Ми прибули  до Ефесу в VI ст. до н.

е. – в давньогрецьке місто і відвідаємо храм Артеміди, який зроблено із чистого мармуру. В головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, вся оздоблена золотом і дорогоцінностями.

Артеміда - покровителька міста Ефеса, дочка царя бога Зевса, сестра золотокурого Аполлона.

Артеміда - богиня плодоріддя, покровителька тварин і охоти, богиня Місяця; потім богиня ціломудрія, охоронителька  породіль.

Вона для вас має завдання: «Математичне лото»

ІV етап            о. Родос. Колос "Родоський"                                                               

А тепер знову в путь.

В східній частині Середземного моря розташований острів Родос. В центрі, на торговій площі між морем і міськими воротами була поставлена сама найбільша на світі статуя юноші зростом в 36 м. Не всі люди могли обхопити великий палець юноші статуї. Образ - бога Геліоса — покровителя острова (скульптор Харес). Будова тривала 12 років.

Інформацію про те, що сталось потім з Колосом Родоським ви дізнаєтесь, коли розв’яжете задачі:

1) Який шлях пройде світло за 2,8·106 с?  (швидкість світла дорівнює 3·105)?                                                                                                                                 

           8,4·1011км

      2) Маса Землі дорівнює 5,98·1024 кг, а маса Марса-6,4·1023кг. Що більше: маса Землі чи маса Марса у скільки разів? Результат округліть до десятих.

   у 9,3 рази маса Землі більша за масу Марса

3) Щiльнiсть залiза 7,8∙103 кг/м3. Знайдiть масу залiзної плити, довжина якої 1,2 м, ширина —6∙10-1 м й товщина 2,5∙10-1 м.

1,404 ∙ 103  кг

             Статуя простояла більш ніж 50 років. В 224 році до н. е. була зруйнована сильним землетрусом. Самим не кріпким місцем виявились коліна. Кажуть, що по одному з проектів Колос Родоський буде вилитий з алюмінію і в пустій голові зроблять бар для туристів.

                                      

                     V етап "Мавзолей"                                

Галікарнас - це столиця Карійської держави (нині місто Бордулі в Турції). Гробниця була побудована в IV ст. до н. е. царицею Артемісією дружиною і рідною сестрою царя Мавсола.                                                                                                                                                            

Мавзолей - це трьохярусна споруда з мармуру:

І ярус. Запокійний храм S = 5000 м2, h = 20 м.

ІІ ярус. Стройна колонада і тут зберігались жертвопідношення.

Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли 

Встановите відповідність

 

А

 

Б

1

Дріб дорівнює нулю , якщо…

1

Чисельник дорівнює нулю, а знаменник не дорівнює нулю

2

Як записати а-n , якщо а0, nN

2

Основу залишають ту саму, а показники додають

3

При множенні  степенів з однаковою основою

3

 

4

При діленні степенів з однаковою основою…

4

Основу залишити ту саму, а показники перемножити

5

Стандартний вигляд числа – це вигляд

5

Основу залишають ту саму, а  показники віднімають

6

При піднесенні до степеня…

6

х=а*10n

 

Відповідь: III ярус. Пірамідальна покрівля з мармуру, яка увінчалась колісницею з мармуровими Мавсолом та Артемісією на чотирьохколісній колісниці.

 

VI етап      о. Форос "Маяк"                                                                                             

Тепер ми наближаємось до о Форос.

"Будівля причудлива і дивна. Гора, посеред моря, доходила до самих небес, і вода протікала під цією спорудою, а вона стояла, висячи над морем", -Ахіл Татій так писав у своїй книзі. Простояв Маяк 1500 років.

Хто  знаходився   на   вершині   будівлі   ви   дізнаєтесь,   коли   виконаєте
завдання:
Вправа на повтореня: Спростити вираз

 

 

 

 

Відповідь:   Верхня   башта  -  фонар  -  кругла  з   куполом,   була  увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдоном, h = 8 м.                                                                  

VII етап. Вавилон "Сади Семіраміди"    

Самостійна робота  

"Висячі сади"

Вирушаємо далі в дорогу. Наступний порт Вавилон. Навуходоносор для дружини Амітіс, яка сумувала в запиленому Вавилоні побудував "висячі сади".

На насипних терасах палацу були розбиті "висячі сади". На висоті чотирьохярусної

споруди був побудований палац. Кожну терасу покривав великий шар чорнозему, в якому могли пускати коріння дерева. Породи рослин з усього світу привозили в повозках, їх завертали в вологу рогожу.                                                                                                          

 

А чому сади називаються "сади Семіраміди" ми дізнаємося під час наступної     

подорожі.

Узагальнення вивченого матеріалу:

     1. Числа-ліліпути

  1. 2. Числа –велетні
  2. 3. Цікаві факти нашого краю і стандартний вигляд числа

 

  У кінці  уроку -подорожі підводяться підсумки.

Підсумки уроку:

Продовжіть фразу:

Сьогодні на уроці я повторив…

Сьогодні на уроці я закріпив...

Сьогодні на уроці я закріпив...

Сьогодні на уроці я дізнався...

Зібрати картки самооцінювання

 Домашнє завдання: 509,  518,  523

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ісаак Ньютон – англійський математик, фізик. Удосконалив запис числа в стандартному вигляді і користувався ним на практиці

Номер слайду 2

- формувати вміння виконувати дії зі степенями та над числами , записаними у стандартному вигляді; - розвивати навички усного рахунку; - сприяти розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів у процесі навчання

Номер слайду 3

НЕХАЙ ХТО-НЕБУТЬ СПРОБУЄ ВИКРЕСЛИТИ З МАТЕМАТИКИ СТЕПЕНІ І ВІН ПОБАЧИТЬ, ЩО БЕЗ НИХ ДАЛЕКО НЕ ПОЇДЕШ М.В Ломоносов

Номер слайду 4

1. Який iз записiв є стандартним виглядом числа 0,3005? А Б В Г 3,5∙10−3 3,005∙103 3,005∙10−1 3,005∙10−3 2. Укажiть порядок числа 0,353. А Б В Г 3 2 −3 −1 3. В якому випадку дiю (3∙10−5)∙(1,2∙102) виконано правильно? А Б В Г 3,6∙10−3 3,6∙107 0,36∙102 0,36∙10−3 4. В якому випадку дiлення виконано правильно? А Б В Г (2∙105):(4∙102)= = 0,5∙103 (2∙105):(4∙102)= = 5∙102 (2∙105):(4∙102)= = 500 (2∙105):(4∙102)= = 8∙107

Номер слайду 5

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Записати число у стандартному вигляді: 1)Земля утворилась 4,54 млрд. років тому. 2)Температура поверхні Сонця близько 6000˚ С. 3)Швидкість поширення світла в вакуумі 300 000 000 м/с. 4)Обєм Землі 1023 000 000 000 км3.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, яке буде пропуском до храму

Номер слайду 11

1)3,5·103 ·3,0·102 2) 3,3·10-3 :3·10-4 3) 3,3·103+3·103 4) 6,0·10-5 : 1,2·10-2 5) 6,0·1012 ·1,2·10-3 6) 6,4·10-3 -1,2·10-3 1)1,05·106 О 2) 1,1·101 Л 3) 6,3·103 І 4) 5·10-3 М 5) 7,2·109 П 6) 5,2 ·10-3 !

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Щоб дізнатися про наступне диво до якого ми наближаємося і назву його міста, треба розгадати чарівний квадрат.

Номер слайду 14

Ф С Е е

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Завдання від Артеміди: «Математичне лото»

Номер слайду 17

о.Родос. Колос "Родоський". Що вирішили зробити зі статуєю дізнаємося, коли розв’яжемо задачі

Номер слайду 18

1) Який шлях пройде світло за 2,8·106 с? (швидкість світла дорівнює 3·105 км/с)? 8,4·1011км 2) Маса Землі дорівнює 5,98·1024 кг, а маса Марса-6,4·1023кг. Що більше: маса Землі чи маса Марса у скільки разів? Результат округліть до десятих. у 9,3 рази маса Землі більша за масу Марса 3) Щiльнiсть залiза 7,8∙103 кг/м3. Знайдiть масу залiзної плити, довжина якої 1,2 м, ширина —6∙10-1 м й товщина 2,5∙10-1 м. 1,404 ∙ 103 кг

Номер слайду 19

Кажуть, що по одному з проектів Колос Родоський буде вилитий з алюмінію, а в пустій голові зроблять кафе для туристів.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли встановите відповідність. На 3-му ярусі знаходилась пірамідальна покрівля з мармуровим Мавсолом та Артемісією на колісниці чотирьохколісний.

Номер слайду 22

Хто знаходився на вершині будівлі ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання:

Номер слайду 23

Вправа на повторення б) в) г) а) Знання збираються по краплині, як роса в долині

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Самостійна робота

Номер слайду 26

Номер слайду 27

1. Числа-ліліпути 2. Числа – велетні 3. Цікаві факти нашого краю

Номер слайду 28

Продовжіть фразу: Сьогодні на уроці я повторив… Сьогодні на уроці я закріпив... Сьогодні на уроці я дізнався... Сьогодні на уроці я познайомився…

Номер слайду 29

zip
До підручника
Алгебра 8 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г.)
До уроку
§ 11. Стандартний вигляд числа
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку