Урок з ароматом кави. 9 клас. Складнопідрядне речення (СПР), його будова й засоби зв'язку в ньому.

Про матеріал

Українська мова. 9 клас

Тема. Складнопідрядне речення (СПР), його будова й засоби зв'язку в ньому.

Мета. Дати поняття про складнопідрядне речення, його будову, розглянути засоби зв'яжу між частинами. Формувати уміння знаходити СПР у тексті. Розвивати увагу, логічне мислення, усне мовлення, уміння працювати із додатковим матеріалом, з Інтернетом. Виховувати любов до навчання, до пізнання нового, невідомого.

Тип уроку. Засвоєння нового матеріалу. Урок з ароматом кави. Короткочасний проект.

Обладнання. Презентація «Складнопідрядне речення. Урок з ароматом кави», роздатковий матеріал.

Перебіг уроку

І. Організаційний початок уроку.

ІІ. Повідомлення теми та мети; мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

  • 1.Актуалізація опорних знань.
  • -Дати визначення складному реченню.
  • - За допомогою чого поєднуються прості речення у межах складного?
  • -Дати визначення складносурядному реченню.
  • -Назвати сполучники підрядності.
  • 2.Слово вчителя.
  • Сьогодні ми з вами проведемо дещо незвичайний урок. Коли ви дивитесь фільми про аристократичні родини, то помічаєте, що вранці джельтмени та леді насолоджуються напоєм, який називається кава. А згадайте рекламу Нескафе та Якобз. Тому на сьогоднішній урок ви приготували цікаву інформацію про каву. Це допоможе вам вивчити нову тему. Завдання перед нами стоїть наступне: дати визначення СПР, з'ясувати його будову, навчитися знаходити СПР у тексті.

Кава – це не напій, це – явище. Загадкова кава увібрала у себе цілий безмежний світ людських емоцій, почуттів, вражень. Цей напій – свідок багатьох людських перемог і поразок, мрій, таємниць та пригод. Саме тому вважається, що в історії кави вся історія людства, історія справжньої насолоди. А людина, яка вміє готувати цей напій і розуміє його значення – це митець. Одним смаковим відтінком можна передати емоцію, настрій, почуття, енергетику. Доказом особливості кави є те, що протягом десятиліть кава є другим за популярністю напоєм у світі…

  • 3.Повідомлення учнів.
  • І. Існує багато легенд і версій відкриття людьми кави як напою, але майже всі вони називають батьківщиною кави Ефіопію. Ще до 1 ст. н. е. мешканці провінції Кафа знали про властивості ягід кавового дерева надавати сил і бадьорості. Щоправда, у той час кавові боби не заварювали, а споживали загорнутими у тваринний жир. Такі енергетичні «палички» були чи не єдиним джерелом харчування під час довгих та виснажливих походів у пустелі.
  • Близько 1 ст. н. е. араби через Ємен привезли кавове дерево і почали його вирощувати на своїх землях. Саме араби почали заварювати кавові зерна у окропі і пити цей напій (за іншими версіями це почали робити турки). З арабських країн і прийшло до нас слово кава, арабською qahwa, буквально «те, що позбавляє сну».
  • 4. Дослідження мовного матеріалу.
  • Записати речення, проаналізувати їх будову. Вказати, від якого речення ставиться запитання. Звернути увагу на схеми, вміщені після речень.
  • Кава - напій, що його виготовляють зі смажених плодів кавового дерева.[ ], (що ).Стародавній напій, який має багату історію. [ ], (який ). Саме тому вважається, що в історії кави – вся історія людства, історія справжньої насолоди. [ ], (що ). А людина, яка вміє готувати цей напій і розуміє його значення – це митець. [ ], (яка ).
  • 5.Опрацювання теоретичного матеріалу на с. 88-91.
  • 6.Легенди про виникнення кави
  • І. Каву відкрив лікар і священик Омар, який вів самітницький спосіб життя. В печері він молився і приймав хворих, що відвідували його. Незабаром він став помічати яскравого і красивого птаха, що видавав чудові трелі. Всякий раз, коли він намагався зловити його, на дереві поруч з печерою розцвітали запашні квіти і з'являлися дивні плоди. Одного разу Омар зважився зірвати декілька плодів і використовував їх як приправу до настою, який давав хворим. Відвар володів цілющими властивостями, і слух про це рознісся по всій Аравії. Омара оголосили святим, і в його честь був збудований монастир в Мецці.
  • ІІ.Згідно другої каву відкрили … кози. Пастух Калді помітив, що його кози не сплять як завжди опівдні і навіть вночі пустують і стрибають. Поведінка чотириногих його здивувала, і пастух став спостерігати за козами. Виявилось, що вони стають грайливішими і жвавішими після того, як поїдять плодів і листя кавового дерева, що росте на гірських схилах. Пастух покуштував загадкових червоних ягід і відчув такий надзвичайний прилив бадьорості, що пустився в танок.
  • Отже, завдяки козам були відкриті чудодійні властивості кави.
  • 7.Робота з текстом.
  • Прочитати речення. Вказати складнопідрядні. Звернути увагу на позицію підрядного речення по відношенню до головного. Записати, підкреслити граматичні основи.
  • Каву відкрив лікар і священик Омар, який вів самітницький спосіб життя. В печері він молився і приймав хворих, що відвідували його. Незабаром він став помічати яскравого і красивого птаха, що видавав чудові трелі. Всякий раз, коли він намагався зловити його, на дереві поруч з печерою розцвітали запашні квіти і з'являлися дивні плоди. Одного разу Омар зважився зірвати декілька плодів і використовував їх як приправу до настою, який давав хворим. Відвар володів цілющими властивостями, і слух про це рознісся по всій Аравії. Омара оголосили святим, і в його честь був збудований монастир в Мецці.
  • 8. Легенда про капучино
  • Кава-капучино народилася в сонячній Італії. Її винайшли монахи-капуцини одного з монастирів північніше Риму.
  • Ченці пили каву тільки з молоком. Часто вони зауважували, що при вливанні молока виходить досить стійка піна, поглинати яку дуже приємно.
  • Щоб приготувати піну, каву з молоком почали збивати. Але піна була нестійка, і хотілося чогось незвичайного - альпійських снігів над грішною землею.
  • Тут-то й згадали про каву зі збитими вершками. Але кава була гарячою, а вершки - холодними. Ченці почали нагрівати збиті вершки на парі. Пізніше вони навчилися збивати гаряче молоко й вершки механічними збивачками.
  • Легенди про чудовий напій - капучино - рознеслися по всій Італії. Поміняв технологію приготування капучино механік-самоучка, який жив поруч із монастирем капуцинів.
  • Цей механік придумав першу машинку для виготовлення капучино. Збивальна машинка складалася із двох відділень - у першому нагрівалася вода, яка у вигляді пари потрапляла по трубочці в друге відділення. У другому відділенні відбувався процес спінення молока.
  • Саме так ми готуємо капучино й сьогодні.
  • 9. Виконання практичних завдань.
  • Прочитати. Знайти складнопідрядні речення. Записати їх, пояснити свій вибір.
  • Ченці пили каву тільки з молоком. Часто вони зауважували, що при вливанні молока виходить досить стійка піна. Поглинати цю піну дуже приємно.
  • Щоб приготувати піну, каву з молоком почали збивати. Але піна була нестійка, і хотілося чогось незвичайного - альпійських снігів над грішною землею. Тут-то й згадали про каву зі збитими вершками.
  • Легенди про чудовий напій-капучино рознеслися по всій Італії. Поміняв технологію приготування капучино механік-самоучка, який жив поруч із монастирем капуцинів.
  • 10.Види кави.
  • На Землі росте всього 3 основних види кавового дерева. Перше з них – арабіка. Вона лідирує по багатьох показниках. Наприклад, по кількості сортів, по частці продажів у світовий торгівлі, по виробництву кавових зерен у світі.
  • Другий – робуста. Вона була виявлена тільки в середині 18 століття. Лідер по виробництву цієї культури – Африка. Третій і останній вид кави – ліберика. Ліберика відрізняється дуже низькими врожаями, великою примхливістю та відсутністю попиту.
  • Арабіка. Офіційна назва культури – Кавове Дерево Аравійське (Coffea arabica). Арабіка – найважливіший вид кави у світі – відрізняється складним ароматом. Культура дуже примхлива. Оптимальні умови існування арабіки - гірські тропіки на висоті від 900 до 2100 м над рівнем моря. Основна умова – повна відсутність морозів.
  • Робуста. Офіційна назва культури – Кавове Дерево Канефора Робуста (Coffea Canephora). Її було відкрито в басейні ріки Конго, Африка. Робуста – другий по популярності вид кави у світі – характеризується високим вмістом кофеїну в зернах. Робусту використовують у кавових сумішах для додання міцності напою.
  • Ліберика. Ліберійська кава родом із Західної Африки. У наш час цей вид вирощують майже всі країни африканського континенту, а також Шрі-Ланка, Індонезія, Філіппіни та інші.
  • Якість плодів ліберики не найвища, тому такий сорт кави використовують рідко. В основному ліберику використовують для створення різних сумішей. Ніхто й ніколи ще не пив кави, зробленої цілком і повністю із зерен ліберики. Очевидно, це неможливо.
  • 11. Кава і здоров'я
  • Поєднати речення та схеми.
  • 1. Серед дослідників побутує думка, що нефільтрована кава підвищує рівень холестерину в організмі. 2. Кавові зерна містять речовину, яка називається кафестрол. 3. Кафестрол — це речовина, що підвищує рівень холестерину в крові. 4. Треба пам'ятати, що без паперового фільтра кафестрол залишається в завареній каві. 5. Одна чашечка нефільтрованої кави, яка може містити до чотирьох міліграмів кафестролу, підвищує рівень холестерину приблизно на один відсоток. 6. Дослідження доводять, що нефільтрована кава-еспресо також містить кафестрол. 7. Однак еспресо менше підвищуватиме рівень холестерину, якщо його пити маленькими чашечками. 8. Отже, вчені встановили, що кава, приготована з використанням паперового фільтра, кафестролу не містить.

А) [ ], ( якщо ). Б) [ ], ( яка ). В) [ ],(що ). Г) [ , (яка ), ].

12. Хвилинка-цікавимнка.

Історія кави від появи і до наших днів

1100 рік – Перші кавові дерева вирощені на Аравійському півострову. Араби починають обсмажувати зерна та варити з них напій qahwa.

1475 - В Константинополі відкривають перший в світі магазин кави. В 1554 році будують дві перші кав'ярні.

1600 – Кава потрапляє в Європу через Венецію. Перша європейська кав'ярня відкривається в Італії в 1654 році.

1607 – Кава потрапляє до Нового Світу.

1652 – Відкрита перша кав'ярня у Англії. Кав'ярню називають „Університет пенні", тому що пенні тут беруть і за вхід і за каву.

1672 – Відкриття першої кав'ярні у Парижі.

1683 –Переможені турки залишають після себе мішки з кавою, як наслідок – відкривається перша кав'ярня у Відні.

1721 – З'являється перша кав'ярня у Берліні.

1723 – Кавові дерева привезені до Америки.

1927 – В Бразилії з'являється кавова промисловість.

1822 – У Франції створено перший дослідний взірець експрессо-машини.

1938 - Компанія Nestle винайшла розчинну каву. Цей винахід допомагає Бразилії вирішити проблему залишків кави.

2000 – Кава стає найпопулярнішим напоєм у світі. Це товар, що стоїть на другому місті після нафти.

Різновиди кави

Еспресо - чорна міцна кава. Подається зі склянкою води.

Шлагоберс -чорна міцна кава зі звичайними вершками.

Фарісеєр - чорна міцна кава зі збитими вершками і ромом.

Айншпенер - велика чашка неміцної кави зі збитими вершками.

Кайзермеланж - чорна міцна кава з яєчним жовтком та коньком.

Браунер - велика чашка кави з молоком.

ІV. Систематизація та узагальнення вивченого.

  • -Перевірка рівня засвоєння матеріалу за допомогою методу «Прес».

Продовжити речення

На сьогоднішньому уроці я дізнався...

Сьогодні я навчився...

Я зрозумів...

V. Підсумки уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювання теоретичного матеріалу § 13.

І група – вправа 143.

ІІ група – завдання по конструюванню СПР.

Перебудуйте прості речення в складнопідрядні, замінивши виділені другорядні члени близькими за змістом підрядними реченнями. Запишіть утворені речення. Накресліть їх схеми.

Пройшло чимало часу з дня відкриття зерен кави.

Каву п 'ють, як правило, вранці.

І.-С. Бах любив випити чашечку кави після обіду.

Юрій-Франц Кульчицький ознайомився з технологією приготування напою в Туреччині.

У Відні український шляхтич відкрив у власному будинку кав'ярню.

І.-С. Бах написав «Кавову кантату» на вірші німецького поета Пікандера.

ІІІ група – написати міні-твір про враження від сьогоднішнього уроку, використовуючи СПР.

Перегляд файлу

                        Українська мова. 9 клас            

Тема. Складнопідрядне речення (СПР), його будова й засоби зв’язку в ньому.

Мета. Дати поняття про складнопідрядне речення, його будову, розглянути засоби зв’яжу між частинами. Формувати уміння знаходити СПР у тексті. Розвивати увагу, логічне мислення, усне мовлення, уміння працювати із додатковим матеріалом, з Інтернетом. Виховувати любов до навчання, до пізнання нового, невідомого.

Тип уроку. Засвоєння нового матеріалу. Урок з ароматом кави. Короткочасний проект.

Обладнання. Презентація «Складнопідрядне речення. Урок з ароматом кави», роздатковий матеріал.

http://www.kaffein.ru/picts/03_7a-Cigars_Coffee-Fresh_Picked_Coffee_Beans.jpgперебіг  уроку

І. Організаційний початок уроку.

ІІ. Повідомлення теми та мети; мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння  навчального матеріалу.

  1. Актуалізація опорних знань.
  • Дати визначення складному реченню.
  •  За допомогою чого поєднуються прості речення у межах складного?
  • Дати визначення складносурядному реченню.
  • Назвати сполучники підрядності.
  1. Слово вчителя.

Сьогодні ми з вами проведемо  дещо незвичайний урок. Коли ви дивитесь фільми про аристократичні родини, то помічаєте, що вранці джельтмени та леді насолоджуються напоєм, який називається кава. А згадайте рекламу Нескафе та Якобз. Тому на сьогоднішній урок ви приготували цікаву інформацію про каву. Це допоможе вам вивчити нову тему. Завдання перед нами стоїть наступне: дати визначення СПР, з'ясувати його будову,  навчитися знаходити СПР у тексті.

Кава – це не напій, це – явище. Загадкова кава увібрала у себе цілий безмежний світ людських емоцій, почуттів, вражень. Цей напій – свідок багатьох людських перемог і поразок, мрій, таємниць та пригод. Саме тому вважається, що в історії кави  вся історія людства, історія справжньої насолоди. А людина, яка вміє готувати цей напій і розуміє його значення – це митець. Одним смаковим відтінком можна передати емоцію, настрій, почуття, енергетику. Доказом особливості кави є те, що протягом десятиліть кава є другим за популярністю напоєм у світі…

  1. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/A_small_cup_of_coffee.JPG/200px-A_small_cup_of_coffee.JPGПовідомлення учнів.

І. Існує багато легенд і версій відкриття людьми кави як напою, але майже всі вони називають батьківщиною кави Ефіопію. Ще до 1 ст. н. е. мешканці провінції Кафа знали про властивості ягід кавового дерева надавати сил і бадьорості. Щоправда, у той час кавові боби не заварювали, а споживали загорнутими у тваринний жир. Такі енергетичні «палички» були чи не єдиним джерелом харчування під час довгих та виснажливих походів у пустелі.

     Близько 1 ст. н. е.  араби через Ємен привезли кавове дерево і почали його вирощувати на своїх землях. Саме араби почали заварювати кавові зерна у окропі і пити цей напій (за іншими версіями це почали робити турки). З арабських країн і прийшло до нас слово кава, арабською qahwa, буквально «те, що позбавляє сну».

 

4. Дослідження мовного матеріалу.

Записати речення, проаналізувати їх будову. Вказати, від якого речення ставиться запитання. Звернути увагу на схеми, вміщені після речень.

Ка́ва - напій, що його виготовляють зі смажених плодів кавового дерева.[  ], (що ).Стародавній напій, який має багату історію. [  ], (який ). Саме тому вважається, що в історії кави – вся історія людства, історія справжньої насолоди.

[   ], (що  ). А людина, яка вміє готувати цей напій і розуміє його значення – це митець. [  ], (яка  ).

 

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу на с. 88-91.

 

6.                             Легенди про виникнення кави

І.        Каву відкрив лікар і священик Омар, який вів самітницький спосіб життя. В печері він молився і приймав хворих, що відвідували його. Незабаром він став помічати яскравого і красивого птаха, що видавав чудові трелі. Всякий раз, коли він намагався зловити його, на дереві поруч з печерою розцвітали запашні квіти і з'являлися дивні плоди. Одного разу Омар зважився зірвати декілька плодів і використовував їх як приправу до настою, який давав хворим. Відвар володів цілющими властивостями, і слух про це рознісся по всій Аравії. Омара оголосили святим, і в його честь був збудований монастир в Мецці.

ІІ.         Згідно другої каву відкрили … кози. Пастух Калді помітив, що його кози не сплять як завжди опівдні і навіть вночі пустують і стрибають. Поведінка чотириногих його здивувала, і пастух став спостерігати за козами. Виявилось, що вони стають грайливішими і жвавішими після того, як поїдять плодів і листя кавового дерева, що росте на гірських схилах. Пастух покуштував загадкових червоних ягід і відчув такий надзвичайний прилив бадьорості, що пустився в танок.

         Отже, завдяки козам були відкриті чудодійні властивості кави.

 

7.Робота з текстом.

Прочитати речення. Вказати складнопідрядні. Звернути увагу на позицію підрядного речення по відношенню до головного. Записати, підкреслити граматичні основи.

Каву відкрив лікар і священик Омар, який вів самітницький спосіб життя. В печері він молився і приймав хворих, що відвідували його. Незабаром він став помічати яскравого і красивого птаха, що видавав чудові трелі. Всякий раз, коли він намагався зловити його, на дереві поруч з печерою розцвітали запашні квіти і з'являлися дивні плоди. Одного разу Омар зважився зірвати декілька плодів і використовував їх як приправу до настою, який давав хворим. Відвар володів цілющими властивостями, і слух про це рознісся по всій Аравії. Омара оголосили святим, і в його честь був збудований монастир в Мецці.

 

8.                            Легенда про капучино

           Кава-капучино народилася в сонячній Італії. Її винайшли монахи-капуцини одного з монастирів північніше Риму.

          Ченці пили каву тільки з молоком. Часто вони зауважували, що при вливанні молока виходить досить стійка піна, поглинати яку дуже приємно.

           Щоб приготувати піну, каву з молоком почали збивати. Але піна була нестійка, і хотілося чогось незвичайного - альпійських снігів над грішною землею.

          Тут-то й згадали про каву зі збитими вершками. Але кава була гарячою, а вершки - холодними. Ченці почали нагрівати збиті вершки на парі. Пізніше вони навчилися збивати гаряче молоко й вершки механічними збивачками.

            Легенди про чудовий напій - капучино - рознеслися по всій Італії. Поміняв технологію приготування капучино механік-самоучка, який жив поруч із монастирем капуцинів.

            Цей механік придумав першу машинку для виготовлення капучино. Збивальна машинка складалася із двох відділень - у першому нагрівалася вода, яка у вигляді пари потрапляла по трубочці в друге відділення. У другому відділенні відбувався процес спінення молока.

           Саме так ми готуємо капучино й сьогодні.

 

9. Виконання практичних завдань.

Прочитати. Знайти складнопідрядні речення. Записати їх, пояснити свій вибір.

Ченці пили каву тільки з молоком. Часто вони зауважували, що при вливанні молока виходить досить стійка піна. Поглинати цю піну дуже приємно.

           Щоб приготувати піну, каву з молоком почали збивати. Але піна була нестійка, і хотілося чогось незвичайного -  альпійських снігів над грішною землею. Тут-то й згадали про каву зі збитими вершками.

            Легенди про чудовий напій-капучино рознеслися по всій Італії. Поміняв технологію приготування капучино механік-самоучка, який жив поруч із монастирем капуцинів.

 

10.                           Види кави

koffe_5

На Землі росте всього 3 основних види кавового дерева. Перше з них – арабіка. Вона лідирує по багатьох показниках. Наприклад, по кількості сортів, по частці продажів у світовий торгівлі, по виробництву кавових зерен у світі.

Другий – робуста. Вона була виявлена тільки в середині 18 століття. Лідер по виробництву цієї культури – Африка. Третій і останній вид кави – ліберика. Ліберика відрізняється дуже низькими врожаями, великою примхливістю та відсутністю попиту.

Арабіка. Офіційна назва культури – Кавове Дерево Аравійське (Coffea arabica). Арабіка – найважливіший вид кави у світі – відрізняється складним ароматом. Культура дуже примхлива. Оптимальні умови існування арабіки - гірські тропіки на висоті від 900 до 2100 м над рівнем моря. Основна умова – повна відсутність морозів.

Робуста. Офіційна назва культури – Кавове Дерево Канефора Робуста (Coffea Canephora). Її було відкрито в басейні ріки Конго, Африка. Робуста – другий по популярності вид кави у світі – характеризується високим вмістом кофеїну в зернах. Робусту використовують у кавових сумішах для додання міцності напою.

Ліберика. Ліберійська кава родом із Західної Африки. У наш час цей вид вирощують майже всі країни африканського континенту, а також Шрі-Ланка, Індонезія, Філіппіни та інші.

Якість плодів ліберики не найвища, тому такий сорт кави використовують рідко. В основному ліберику використовують для створення різних сумішей. Ніхто й ніколи ще не пив кави, зробленої цілком і повністю із зерен ліберики. Очевидно, це неможливо.

 

11.                           Кава і здоров'я

Поєднати речення та схеми.

1. Серед дослідників побутує думка, що нефільтрована кава підвищує рівень холестерину в організмі. 2. Кавові зерна містять речовину, яка називається кафестрол. 3. Кафестрол — це речовина, що підвищує рівень холестерину в крові. 4. Треба пам'ятати, що без паперового фільтра кафестрол залишається в завареній каві. 5. Одна чашечка нефільтрованої кави, яка може містити до чотирьох міліграмів кафестролу, підвищує рівень холестерину приблизно на один відсоток. 6. Дослідження доводять, що нефільтрована кава-еспресо також містить кафестрол. 7. Однак еспресо менше підвищуватиме рівень холестерину, якщо його пити маленькими чашечками. 8. Отже, вчені встановили, що кава, приготована з використанням паперового фільтра, кафестролу не містить.

А) [    ], ( якщо   ).    Б) [    ], ( яка   ).    В) [    ],(що    ).    Г)  [    , (яка      ),    ].  

 

12.     Хвилинка-цікавимнка.       

Історія кави від появи і до наших днів

1100 рік – Перші кавові дерева вирощені на Аравійському півострову. Араби починають обсмажувати зерна та варити з них напій qahwa.

1475 - В Константинополі відкривають перший в світі магазин кави. В 1554 році будують дві перші кав’ярні.

1600 – Кава потрапляє в Європу через Венецію. Перша європейська кав’ярня відкривається в Італії в 1654 році.

1607 – Кава потрапляє до Нового Світу.

1652 – Відкрита перша кав’ярня у Англії. Кав’ярню називають „Університет пенні”, тому що пенні тут беруть і за вхід і за каву.

1672 – Відкриття першої кав’ярні у Парижі.

1683 –Переможені турки залишають після себе мішки з кавою, як наслідок – відкривається перша кав’ярня у Відні.

1721 – З’являється перша кав’ярня у Берліні.

1723 – Кавові дерева привезені до Америки.

1927 – В Бразилії з’являється кавова промисловість.

1822 – У Франції створено перший дослідний взірець експрессо-машини.

1938 - Компанія Nestle винайшла розчинну каву. Цей винахід допомагає Бразилії вирішити проблему залишків кави.

2000 – Кава стає найпопулярнішим напоєм у світі. Це товар, що стоїть на другому місті після нафти.http://boss-spb.ucoz.ru/_nw/1/26100.jpg

                          Різновиди кави    

Еспресо - чорна міцна кава. Подається зі склянкою води.

Шлагоберс -чорна міцна кава зі звичайними вершками.

Фарісеєр - чорна міцна кава зі збитими вершками і ромом.

Айншпенер - велика чашка неміцної кави зі збитими вершками.

Кайзермеланж - чорна міцна кава з яєчним жовтком та коньком.

Браунер - велика чашка кави з молоком.

ІV. Систематизація та узагальнення вивченого.

  • Перевірка рівня засвоєння матеріалу за допомогою методу «Прес».

Продовжити речення

На сьогоднішньому уроці  я дізнався...

Сьогодні  я навчився...

Я зрозумів...

V. Підсумки уроку.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювання теоретичного матеріалу § 13.

І група – вправа 143.

ІІ група – завдання по конструюванню СПР.

Перебудуйте прості речення в складнопідрядні, замінивши виділені другорядні члени близькими за змістом підрядними реченнями. Запишіть утворені речення. Накресліть їх схеми.

Пройшло чимало часу з дня відкриття зерен кави.

Каву п 'ють, як правило, вранці.

І.-С. Бах любив випити чашечку кави після обіду.

Юрій-Франц Кульчицький ознайомився з технологією приготування напою в Туреччині.

У Відні український шляхтич відкрив у власному будинку кав'ярню.

І.-С. Бах написав «Кавову кантату» на вірші німецького поета Пікандера.

ІІІ група – написати міні-твір про враження від сьогоднішнього уроку, використовуючи СПР.

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буряк Світлана
    Дуже оригінально й пізнавально. Вражена!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
13 червня 2018
Переглядів
2733
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку