Урок з читання по темі "Добро добром згадують"

Про матеріал
Метою уроку є закріпити знання про особливості чарівних казок,удосконалювати техніку читання прозових творів.Різноманітні завдання сприяють тому,що учні активно співпрацюють протягом уроку.
Перегляд файлу

Тема. Добро добром згадують.

 

Матеріал до уроку. Ігор Калинець « Про що розповіли Незабудки»

 

Мета. Удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голосом, інтонацією передавати настрій дійових осіб. Виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання. Малюнки квітів (кульбаба, тюльпан, дзвіночок, бузок, волошки, ромашка, фіалка, незабудка) картки зі словами, малюнки гномів, чоловічків, квіти (5 штук) для групової роботи, мікрофон.

 

Тип уроку. Комбінований.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент

 

Вчитель. Діти, давайте щиро та сердечно привітаємо один одного такими словами.

 

Вчитель: - Я всміхаюсь сонечку.

Учні: - Здрастуй золоте!

Вчитель: - Я всміхаюсь квіточці!

Учні: - Хай вона росте.

Вчитель:- Я всміхаюсь дощику

Учні: - Лийся, мов з відра.

Вчитель: - Друзям усміхаюся

Учні: - Зичу їм добра

Вчитель: - Тож поверніться і подаруйте посмішку своєму товаришеві.

  • Діти, щоб нам урок був гарним, цікавим, змістовним, якими ви бажаєте бути на уроці?

Учні: Активними, уважними, розумними…

Вчитель: Я згідна з вами. Мені приємно вчити того, хто хоче вчитися.

- З чого починається кожний урок читання?

1. Розчитування

- Розчитування проведено методом прискорення.

Відкрийте художні книги. Почали.

(Діти читають 1 хвилину. Вчитель слідкує за годинником. Час вичерпався. Діти ставлять першу засічку. Повертаються до місця, де починали читати. Читають ще раз 1 хвилину. Ставлять другу засічку).

  • Піднесіть руки ті, хто прочитав далі першої засічки.
  • Як бачите, ваша техніка читання помітно зросла.

 

ІІ. Мовна розминка.

а) Робота з таблицею складів:

 

  • 1 рядок складів читають « Водолаз» (прочитати на одному диханні);
  • 2 рядок складів читають « Маятник» (рух очима вліво-вправо);
  • 3 рядок

        « Хто швидше» ( 2 учнів)

     4 рядок

 

б) Чистомовка

 

ок-ок-ок   сплету собі вінок.

 

ій-ій-ій                            біленькій деревій.

 

іль-іль-іль                       гнучкий вусатий хміль.

 

исток-исток-исток         пахученький любисток.

 

інок- інок-інок  безсмертний це барвінок.

 

ки-ки-ки   цілющі васильки.

 

ина-ина-ина  із гронами калина.

 

ашка-ашка-ашка  ось ніжненька ромашка

 

альва- альва- альва яскрава гарна мальва

 

удки-удки-удки  блакитні незабудки.

 

ивці- ивці-ивці  красиві чорнобривці

 

в) Скоромовка

 

Флокси, флокси на фланелі.

Фартушок зацвів у Нелі.

Із шифону шарфик в Галочки,

А на нім рясні фіалочки.

 

 

  • вчитель промовляє повільно і чітко
  • Який звук найчастіше повторюється? (ф)
  • пошепки
  • повільно вголос
  • швидше і ще голосніше
  • дуже швидко і дуже голосно
  • учні 2 груп
  • 3 учні з інших 3 груп
  • з гномиками: здивований, сумний, сердитий.

 

г) Гра « Переплутанка»

 

Читання анаграм

 

с н і ж п і д н и к (підсніжник)  а с т р а й (айстра)

 

н я т р о д а ( троянда)    к а а л ф і ( фіалка)

 

ш о к в о л а ( волошка)    г а р и т м а р к а ( маргаритка)

 

ц и с н а р ( нарцис)    к а м ( мак)

 

т е м а з а н х р и ( хризантема)  п а н т ю л ь ( тюльпан)

 

ш а к а м о р ( ромашка)   а з к а н е д б у ( незабудка)

 

  • Як одним словом можна узагальнити усі ці слова? ( квіти).
  • Які квіти ви ще знаєте?

 

д) Розмовна хвилинка.

 

Вчитель: Квіти – це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між собою, сміються, люблять як і ми вранці умиватися, грітися на сонечку і навіть бачать різнокольорові сни. Зараз ми з вами відгадаємо, які сни бачать деякі квіти.     ( Вчитель показує на дошці малюнки квітів, діти їх називають. Потім вчитель читає вірш і показує квітку, а діти називають цю квітку і колір її сну, всі інші слова говорить вчитель).

 Кожній квітці уночі сняться кольорові сни.

 

(Кульбабі) сняться - …. (золоті)

 

( Тюльпану) сни…. (червоні)

 

І дуже – дуже … ( голубі)

 

(Дзвіночку) - …. лісовому

 

(Бузку)  - … ( бузкові) сняться сни,

 

( Волошці) - … ( волошкові)

 

( Ромашці)  -… ( білі) від роси

 

(Фіалці)  - … ( фіалкові)

 

А вранці прокидаються

квіти: там і тут.

І райдужними зграйками

Для всіх навкруг цвітуть.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 

  •      Чарівний світ казкового квіткового царства. Скільки легенд, казок, віршів складено про них! І кожна ще й досі таїть у собі чимало незвіданого, загадкового, таємного.

Ось подивіться на цю квітку. (Учитель показує малюнок незабудки). Ви впізнали її?

  • А ось послухайте, про що розповіли незабудки українському письменнику Ігорю Калинцю. Він усе запамятав і записав для вас. Ми сьогодні прочитаємо його казку « Про що розповіли незабудки».

 

ІV. Опрацювання казки І.  Калинця « Про що розповіли Незабудки».

 

  1. Читання казки комбінованим способом вчитель-учні

Перевірка первинного сприймання.

 

  • Назвіть дійових осіб казки.
  • Яка біда була у дівчинки?
  • Хто допоміг їй позбутися забудьковатості?
  • Від чийого імені ведеться розповідь?

 

  1. Словникова робота.

а) вправа на миттєве сприймання слів.

 

Слова на картках – блискавках: дівчина, квіти, незабудка, забула, забудько, пригадала.

 

  • Які споріднені слова запамятали?
  • А слова, протилежні за значенням?

 

б) Читання слів, поданих аналітико- синтетичним способом

 

          сила

  ло                                 По               гомоні           ли

  люби                                                                       впізнала

По               ла                                                      вироста 

                    сла                                                                          розмовля

                    сади

 

 

в) Тлумачення незрозумілих слів

 

  •      Прочитайте в лівій колонці, що на дошці, тлумачення і доберіть до них із правої колонки відповідні слова

 

Швидко                                            літепло

 

Засоромилась          гайовик

 

Лісовик           знітилась

 

Тепла вода                                       хутко

 

 

Фізкультхвилинка

 

  1. Відтворення змісту. Вибіркове читання.

 

  • Прочитайте, як дівчинка доглядала квіти.
  • Як квіти дякували їй за це?
  • Прочитайте, яка біда була у дівчинки?
  • Чому дівчинка плакала у лісі? Що з’явилося від її сліз? Прочитайте опис цих квітів.
  • Що змінилося у дівчинки з часу пригоди в лісі? Прочитайте.
  • Чому зявилися квіти незабудки?
  • Які ознаки чарівності є в казці?

 

  1.               Розгляд ілюстрації в підручнику.

 

  • Розглянте малюнок на ст..102, які слова із казки можуть бути підписами до нього.

 

  1. Читання в особах уривка ( розмови дівчинки і незабудок)

 

Фізкультхвилинка ( гімнастика для очей)

 

  1. Робота в групах

 

  • читання уривка « Диктором»

                  « В особах»

         « Ланцюжком»

                   « Вовк і Заєць»

  « Взяти інтервю у дівчинки»

 

  1. Прислів’я.

 

Прочитайте прислівя за допомогою цифр

 

1   5   7   4

 

до   зга   ють   бром

 

 

6                            2   3

 

ду   бро   до

 

 

Добро добром згадують.

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Як ви думаєте, чому усі квіти так хотіли допомогти дівчинці? ( бо вона їх садила, доглядала, поливала і любила).
  • А що треба робити, щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно? ( треба бережно ставитись до квітів).
  • Гуляючи у лісі, садку чи полі, прислухайтесь до тихих розмов квітів. І, можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас:
  • Ми завжди були б щасливі,

І пахучі, і красиві,

Якби в полі, в лісі, в лузі

Бачили ми тільки друзів.

Тих, які б нас не топтали,

Без потреби не зривали.

А на клумбах вдома, в школі

Висівали нас доволі,

Доглядали, поливали.

Ми б всім радість дарували!

 

  • Діти, підійшов до кінця наш урок. Ви всі гарно працювали, але як ви думаєте, хто з вас був найбільш активним? ( відповідь дітей).
  • Зараз, тримаючи в руках ось цей мікрофон, скажіть, що вам найбільше сподобалось на уроці? (відповідь дітей).
  • Ще у нас сьогодні на уроці були присутні ось ці чоловічки. Настрій людини можна визначити за виразом її обличчя. Як ви вважаєте, з яким обличчям ви сиділи на уроці? ( уважне, радісне, сумне, зле)

 

VII. Домашнє завдання на вибір.

 

  • намалювати малюнок до казки;
  • написати питання до казки;
  • взяти інтерю у дівчинки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку