План-конспект
уроку фізкультури у 8 класі
Варіативний модуль «Гімнастика»
Тема :
«Спеціальна фізична підготовка»
Т е м а : спеціальна фізична підготовка.
М е т а: розвиток основних фізичних якостей методом колового тренування та під час рухливих ігор і естафет.
Т и п: повторення і вдосконалення рухових навичок.
З а в д а н н я: - повторити правила техніки безпеки під час виконання фізичних вправ у спортивному залі;
- удосконалювати навички учнів у виконанні стройових прийомів на місці та в русі;
- сприяти розвитку сили, стрибучості, спритності, гнучкості, витривалості ;
- виховувати в учнів переконання у веденні здорового способу
життя, взаємодопомоги, наполегливості, дисциплінованості, вміння самостійно працювати і долати труднощі.
М і ж п р е д м е т н і з в 'я з к и: народознавство, музика.
Ч а с: 45 хвилин.
М і с ц е п р о в е д е н я: спортивний зал.
І н в е н т а р т а о б л а д н а н н я: - секундомір;
- свисток;
- лави гімнастичні - 5 шт.;
- гімнастичні стінки - 2 шт.;
- м'ячі - 2 шт.;
- магнітофон;
- скакалки - 2 шт.;
- козацька шапка.
П Л А Н У Р О К У
І. Підготовча частина - 15 хвилин.
І І. Основна частина - 25 хвилин.
І І І . Заключна частина - 5 хвилин.
Умовні позначення у плані-конспекті:
П л а н - к о н с п е к т
№ п/п |
Частина уроку |
З м і с т частин уроку |
Дозування ( час ) |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||
І |
Підготовча |
|
15' |
|
|||||||||
1 |
Організація учнів до уроку |
30" |
Учні у формі заходять до залу |
||||||||||
2 |
Шикування учнів в одну шеренгу, рапорт чергового, привітання, перевірка правильної постави, присутніх та наявності спортивної форми |
1' 30" |
|
||||||||||
Перевіряю наявність та охайність спортивної форми, відмічаю відсутніх |
|||||||||||||
3 |
Оголошення завдань уроку, повторення правил т/б |
30" |
Підрахунок ЧСС ( за 10 сек.). Цікавлюсь станом здоров’я присутніх |
||||||||||
4 |
Повторення організуючих вправ: |
2' |
Звертаю увагу на одночасне і правильне виконання, дотримання встановлених інтервалу та дистанції. |
||||||||||
а |
ходьба, повороти на місці; |
30" |
Слідкую за правильністю виконання. |
||||||||||
б |
повторення фігурного марширування (під музичний супровід). |
1' 30" |
Звучить фонограма пісні. Слідкую за дотриманням дисципліни |
||||||||||
МПЗ: музика |
|||||||||||||
5 |
Повторення української народної гри "Запорожець на Січі": |
3' |
МПЗ: народознавство |
||||||||||
а |
підготовка до гри; |
30" |
Розподіляю учнів на 2 команди (″Курені″). Позначаю ″Січ″: прямокутник 9х6 м. |
||||||||||
б |
пояснення правил гри; |
20" |
Посередині пересувається ″запорожець″ у шапці, який намагається спіймати когось із ″куренів″ (тих, хто перебігає з одного табору в інший). Спіймані стають ″запорожцями″ і допомагають у ловах або виходять з гри. |
||||||||||
в |
проведення гри; |
1' 55" |
Слідкую за дотриманням правил |
||||||||||
г |
підведення підсумків гри. |
15" |
|
||||||||||
|
|
||||||||||||
6 |
Перевірка домашнього завдання (стрибки зі скакалкою за 1 хв.) |
1' |
Вибірковий контроль ( чотири учні одночасно ) |
||||||||||
7 |
Повторення комплексу вправ ранкової гімнастики (ЗРВ без предметів) |
5' |
Проводить учень (випереджаюче завдання) |
||||||||||
8-10 вправ, 5-6 повтор. |
Слідкую за якістю виконання вправ, правильністю В.П. та дотриманням дисципліни |
||||||||||||
ІІ |
Основна |
|
25' |
|
|||||||||
1 |
Шикування учнів в одну шеренгу, розподіл їх на відділення |
30" |
|
||||||||||
Розрахунок на 1-3 |
|||||||||||||
2 |
Пояснення завдань на кожній станції і порядку зміни місць занять: |
1' 30" |
Визначаю місце кожної станції, порядок і послідовність виконання вправ, призначаю старших у відділеннях |
||||||||||
1 станція: стрибки через гімнастичну лаву; |
|
||||||||||||
2 станція: вправи біля гімнастичної стінки; |
|||||||||||||
3 станція: вправи на гімнастичній лаві |
|||||||||||||
3 |
Підготовка місць занять і інвентарю |
30" |
Кожне відділення за командою готує місця занять (станції) і необхідний інвентар |
||||||||||
4 |
Сприяти розвитку сили, стрибучості, гнучкості, витривалості під час виконання вправ колового тренування |
15' |
Слідкую за дотриманням правил т/б на всіх станціях, правильністю виконання вправ та часом. Підрахунок ЧСС. |
||||||||||
1 станція: стрибки через гімнастичну лаву: |
5' |
Поточний метод |
|||||||||||
а |
на двох ногах; |
10 разів |
|
||||||||||
б |
на правій нозі; |
8 разів |
|||||||||||
в |
на лівій нозі; |
8 разів |
|||||||||||
г |
на лівій нозі по лаві; |
1 раз |
|||||||||||
д |
на правій нозі по лаві; |
1 раз |
|||||||||||
е |
настрибування ноги схресно; |
1 раз |
|||||||||||
ж |
настрибування обома ногами. |
20 разів |
|||||||||||
Позмінний метод (Троє стрибають, двоє тримають лаву) |
|||||||||||||
вправи біля гімнастичної стінки: |
5' |
Позмінний метод (на двох стінках) |
|||||||||||
|
|||||||||||||
а |
В.п. - стоячи на підлозі боком до стінки, ноги нарізно, взятись рукою за 3 - 4 рейку. Присідання на лівій (правій) нозі, праву (ліву) ногу вперед; |
5-8 разів |
|
||||||||||
ІІ |
Основна |
4 |
б |
В.п. - стоячи на підлозі обличчям до стінки, руки - за рейку на рівні плечей. Ліва (права) нога на 3-4 рейці. Зміна положення ніг стрибком. |
15 разів |
|
в |
В.п. - стоячи на підлозі лівим (правим) боком до стінки. Ліва (права) нога випрямлена і поставлена на 4-5 рейку. Руки на пояс. 1. Нахил тулуба вперед, торкаючись руками стопи правої (лівої) ноги. 2. В.п. 3. Нахил тулуба вліво (вправо), торкаючись руками стопи лівої (правої) ноги. 4. В.п. |
10 разів до кожної ноги |
|
|||
г |
В.п. - стійка ноги нарізно на підлозі спиною до стінки, руки зворотнім хватом тримаються за 3 - 4 рейку. 1. Нахил тулуба вперед, торкаючись головою ніг. 2-3. Тримати. 4. В.п. |
10 разів |
|
|||
вправи на гімнастичній лаві: |
5' |
Позмінний метод |
||||
|
||||||
а |
віджимання від лави; |
х - 12 р. д - 10 р. 2 підходи |
||||
б |
піднімання в сід, руки за голову; |
х - 15 р. д - 12 р. 2 рази |
|
|||
в |
кут в упорі сидячи. |
10 сек. тримати |
|
|||
- зміна місць занять. |
1' |
За годинниковою стрілкою через 5 хв. за сигналом вчителя |
|
|
5 |
Сприяти розвитку швидкості і спритності під час проведення рухливої естафети з м'ячами: |
6' |
Слідкую за правильністю виконання естафетних вправ та дотриманням правил |
|
а |
підготовка до проведення: |
1' |
|
|||
- вибір капітанів; |
10" |
Призначаю сам |
||||
- розподіл на команди; |
40" |
Обирають капітани |
||||
- шикування команд для проведення естафети; |
15" |
У колону по одному |
||||
ІІ |
Основна |
5 |
|
|
|
|
б |
пояснення правил проведення змагань естафети; |
30" |
|
|||
в |
проведення естафети з м'ячами: |
4' |
Звертаю увагу на дотримання дисципліни та правил змагань. Визначаю переможців після кожної естафети |
|||
- передача м'яча над головою; |
||||||
- передача м'яча збоку; |
||||||
- прокотити м'яч між ногами. |
||||||
г |
підведення підсумків. |
30" |
Учні стоять по командах в одну шеренгу. |
|||
ІІІ |
Заключна |
|
5' |
|
||
1 |
Шикування учнів |
30" |
В одну шеренгу |
|||
2 |
Повторення рухливої гри " Виклик номерів ": |
3' |
|
|||
- розподіл учнів на команди; |
15" |
Розрахунок зліва на 1-2 |
||||
- нагадування правил гри; |
15" |
Перевіряю вибірково |
||||
- проведення гри; |
2' |
|
||||
- підведення підсумків гри. |
30" |
Відмічаю самих уважних |
||||
3 |
Підведення підсумків уроку |
1' |
Вказую на загальні недоліки, оцінюю дії кожного учня, обґрунтовуючи оцінки. Підрахунок ЧСС. |
|||
4 |
Домашнє завдання з поясненням |
30" |
Вис на перекладині |
Вчитель фізичного культури: Бугай В.В.
С Т А Н Ц І Я № 1
( стрибки через гімнастичну лаву )
№ п/п |
З А В Д А Н Н Я |
Кільк. чол. |
Дозування (кількість разів) |
Кількість повторень |
Примітка |
1 |
Стрибки на двох ногах. |
1 |
10 |
1 |
Дотримуватись встановленого порядку, вправи виконувати якісно |
2 |
Стрибки на лівій нозі |
1 |
8 |
1 |
|
3 |
Стрибки на правій нозі. |
1 |
8 |
1 |
|
4 |
Стрибки на лівій нозі по лаві |
1 |
- |
1 |
|
5 |
Стрибки на правій нозі по лаві |
1 |
- |
1 |
|
6 |
Настрибування обома ногами (ноги схресно). |
1 |
10 |
1 |
|
7 |
Настрибування обома ногами. |
3 |
20 |
1 |
С Т А Н Ц І Я № 3
( вправи на гімнастичній лаві )
№ п/п |
З А В Д А Н Н Я |
Кільк. чол. |
Дозування (кількість разів) |
К-сть. повтор. |
Примітка |
1 |
Віджимання, руки на лаву. |
3 |
х - 12 р. д - 8 р. |
2 |
Спочатку хлопці, потім дівчата |
2 |
Підйом в сід, руки за голову. |
усі разом |
х - 15 р. |
2 |
Позмінний метод |
д - 12 р. |
|||||
3 |
Кут в упорі сидячи. |
2 |
10 сек. тримати |
1 |
Учні сидять обличчям один до одного |
С Т А Н Ц І Я № 2
( вправи біля гімнастичної стінки )
№ п/п |
З А В Д А Н Н Я |
Кільк. чол. |
Дозування (кількість разів) |
Кількість повторень |
Примітка |
1 |
В.п. - стоячи на підлозі боком |
2 |
5-7 |
1 |
Присідати повністю, ногу, яка попереду, не згібати |
до стінки ноги нарізно, |
|||||
взятись руками за 3-4 рейку |
|||||
Присідання на лівій (правій) |
|||||
нозі, праву (ліву) вперед. |
|||||
2 |
В.п.- стоячи на підлозі |
2 |
15 |
1 |
Ноги злегка зігнуті у колінах |
обличчям до стінки, руки - |
|||||
за рейку на рівні плечей. |
|||||
Ліва (права) нога на 3-4 |
|||||
рейці. |
|||||
Зміна положення ніг стрибком. |
|||||
3 |
В.п. - стоячи на підлозі лівим |
2 |
10 до кожної ноги |
1 |
Ноги не згинати у колінах |
(правим) боком до стінки. |
|||||
Ліва (права) нога випрямлена |
|||||
і поставлена на 3-5 рейку. |
|||||
Руки на пояс. |
|||||
1. Нахил тулуба вперед, |
|||||
торкаючись руками стопи |
|||||
правої (лівої) ноги. |
|||||
2. В.п. |
|||||
3. Нахил вліво (вправо), |
|||||
торкаючись руками стопи |
|||||
лівої (правої) ноги. |
|||||
4. В.п. |
|||||
4 |
В.п. - стійка ноги нарізно на |
2 |
10 |
1 |
- |
підлозі спиною до стінки, |
|||||
руки - зворотнім хватом |
|||||
тримаються за 3-4 рейку. |
|||||
1. Нахил тулуба вперед, |
|||||
торкаючись головою ніг. |
|||||
2-3. Тримати. |
|||||
4. В.п. |