Урок з фізики і хімії на тему "Будова електричної лампи розжарювання"

Про матеріал
Дати учням поняття про теплову дію електричного струму, та будову й призначення електронагрівальних приладів. Розвивати мову, мислення, пам'ять, уяву. Корегувати психічні процеси у дітей з особливими потребами. Розглянути моделі поведінки у разі вимкнення світла, а також вчити учнів безпечно поводитися з електронагрівальними приладами в побуті .
Перегляд файлу

Урок  з  фізики у 9   класі  

 

Вчитель- дефектолог                                      вищої категорії Діхтяр О.О.

 

       Тема: Будова електричної лампи розжарювання.

Мета: Дати учням поняття про теплову дію електричного струму, та будову й призначення електронагрівальних приладів.

Розвивати мову, мислення, пам'ять, уяву.

Корегувати психічні процеси у дітей з особливими потребами.

Розглянути моделі поведінки у разі вимкнення світла, а також вчи­ти учнів безпечно поводитися з електронагрівальними приладами в побуті .

       Обладнання: презентація,  набір лампочок , підручники .

 

                                                 Хід уроку

I. Загальнокорекційний етап .Організація учнів класу.

  1. 1. Вітання вчителя з учнями.
  2. 2. Рапорт чергового учня + запис на дошці показів термометра.
  1. 3. Хвилина спокою.

Вчитель пропонує учням розглянути на інтерактивній дошці таблицю "Електронагрівальні прилади". (слайд)

II. Основний етап.

Повідомлення вчителем теми, мети та завдань уроку. (слайд)

2. . 1. Перевірка домашнього завдання. (слайд)

-  Назвіть, які електронагрівальні прилади ви знаєте?

  • Де вони використовуються?

- Яка причина нагрівання провідника електричним струмом?

        - На які групи діляться електронагрівальні прилади за при­
значенням? (слайд)

       -  Де використовують теплову дію електричного струму в про­мисловості?

  • Де використовують теплову дію електричного струму в сіль­ському господарстві?

- З чого виготовляють нагрівальні елементи? (слайд)

         2. 2. Фізкультхвилинка. (2 хв.).

2. 3.  Вивчення теми  «Будова електричної лампи розжарювання» (слайд)

                                                        План.

1. Будова і призначення сучасної лампи розжарювання .

2. Матеріал з якого виготовляють лампи розжарювання.

3. Наповнення інертними газами сучасних ламп розжарювання .

4. Потужність ламп розжарювання .

5.  Висновок.

Розповідь вчителя  нової теми уроку.

Примітка :  Перегляд слайдів  – в процесі пояснення.

Пояснення вчителем нового матеріалу.
Розповідь учителя:

Мабуть, немає кімнати, де не було б електричної лампи. Електричні  лампи перетворюють електричну енергію в світлову. В побуті широко вико­ристовують лампи розжарювання. Вони мають просту будову, не до­рогі, проте й неекономні. Тільки 2-3% споживаної електроенергії йде на випромінювання світла, а решта перетворюється в теплоту.

Робоча частина лампи розжарювання - волосок. Це маленька тоне­нька пружина, кінці якої приварені до 2 електродів. Електроди при­значені для підведення ел.струму. Один електрод з'єднаний із цоколем лампи й утворює боковий контакт, другий - приєднаний до централь­ного контакту. Металеві проводи - траверси призначені для підтриму­вання спіралі.

(Учні уважно розглядають  слайд  "Будова лампи розжарювання").

Волосок виготовляють з тонкого вольфрамового дроту. Вольфрам -тугоплавкий метал, його температура плавлення - 3337°С. Під час проходження струму волосок нагрівається до 3000°С. При цій температурі волосок випромінює яскраве світло. Волосок вміщують в скляну колбу, з якої викачують насосом повітря, щоб спіраль не перегоріла. Але у вакуумі фольфрам швидко випаровується, волосок стає тонким і порівняно швидко перегоряє. Щоб запобігти швидкому випаровуванню вольфраму сучасні лампи наповнюють інертними газами - криптоном або аргоном. Молекули газу перешкоджають виходу частинок вольфраму з волоска, тобто запобігають руйнуванню його в розжареному стані.

Вмикається лампа в мережу за допомогою патрона. Гвинтова наріз­ка патрона утримує лампу. Пружний контакт патрона стикається з основою цоколя лампи.

Лампи розжарювання випускаються різної потужності. (Демонструю учням різні види ламп) і пояснюю, чим більша потужність лампи, тим яскравіше вона світиться. Випускають лампи напругою 220В й 127В - для освітлювальної мережі, 50В - для залізничних вагонів, 12В і 6В - для автомобілів і т.д.

Виготовляють також й інші лампи, розраховані на іншу напругу -індикаторні, мініатюрні лампочки, які використовують в медицині.

У квартирі використовують кілька ламп, і всі вони вмикаються в
електричну мережу паралельно. 

2. 4. Робота з підручником.     

Учні працюють над програмовим матеріалом у підручнику.

2.5. Робота в групах.

Вчитель пропонує учням розглянути різні види ламп і розповісти на які напруги розраховані ці лампи.

2.6.Учитель пропонує учням розглянути модель поведінки учнів у школі, коли у вечірній час вимикають світло.

III. Заключний  етап .

Коротка бесіда по темі "Будова сучасної лампи розжарювання".

  1. Вчитель нагадує учням про безпечне користування

електронагрівальними побутовими приладами (слайд)

                                Хвилинка-цікавинка.

Розгадування ребусів (слайд)

  1. Оцінювання правильності учнівських  відповідей.
  2. Домашнє завдання: Опрацювати в підручнику 27, ст.76.
  3. Налаштування учнів на нормальний спокійний відпочинок під час перерви.             
doc
Додав(-ла)
Діхтяр Олена
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
2. Електричний струм
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
1135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку