Урок з формування елементарних математичних уявлень "Лічба предметів в межах десяти. Співвіднесення цифри, числа і кількості предметів"

Про матеріал
План-конспект уроку в 4 класі з формування елементарних математичних уявлень складено відповідно «Модельних навчальних програм для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти» на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з помірною розумовою відсталістю. Матеріал підібраний з урахуванням індивідуальних можливостей кожної дитини.
Перегляд файлу

План-конспект уроку в 4 класі з формування елементарних математичних уявлень складено відповідно «Модельних навчальних програм для дітей із порушеннями інтелектуального розвитку помірного та тяжкого ступенів 1-4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти» на допомогу вчителям та вихователям, які працюють з дітьми з помірною розумовою відсталістю. Матеріал підібраний з урахуванням індивідуальних можливостей кожної дитини.

Ткачук Т.В.,

вчитель-дефектолог,

спеціаліст вищої категорії

 

Тема. Лічба предметів в межах десяти. Співвіднесення цифри, числа і кількості предметів.

Мета: вдосконалювати навички лічби предметів у межах 10 в прямому і зворотньому напрямку, закріпити вміння співвідносити цифру з числом і відповідною кількістю предметів, продовжити роботу над формуванням у дітей вміння порівнювати числа в межах 10; розвивати логічне мислення, виховувати бажання турбуватись про птахів взимку, бережно ставитись до власного здоров’я.

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи: розвивати вміння визначати геометричні фігури за формою: коло, трикутник, чотирикутник тощо.

Пізнавальний розвиток: вчити співвідносити число і кількість предметів; порівнювати числа (рівні, нерівні, більше, менше); називати та писати цифри, співвідносити цифру, число і кількість.

Мовленнєвий розвиток: вчити називати сусідні числа даного числа (попереднє і наступне).

Особистісний розвиток: формувати позитивне ставлення до навчання; розвивати впевненість, повагу до себе.

Обладнання: презентація, відео "Танок сніжинок" Н. Вересокіна (https://www.youtube.com/watch?v=q0pXBusFvGU ), сніжинки з цифрами,

дидактичний матеріал до ігор

 Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап.

   1. Організаційний момент.

         Продзвенів дзвінок

        Починається урок.

        Привітаємося, подаруємо усмішкою гарний настрій один одному.

   2. Нервово – психологічна підготовка.

-         Який зараз у нас урок?

-         Чи є все необхідне для уроку математики?

На уроці математики: міркуємо – швидко,

                                       відповідаємо –правильно,

                                       лічимо –точно,

                                       пишемо- гарно!

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Раптом в лісі посвітліло,

Стало всюди чисто й біло.

А тепла чогось нема.

Це прийшла до нас… (Зима)

Мозкова атака.

- Без чого не буває зими?

(Без снігу, морозу, зимових забав, новорічих свят, подарунків)

-         PinterestСьогодні до нас на урок завітала чарівниця Зима, щоб перевірити, як учні нашої школи приготувалися до зустрічі зимових свят. А допоможуть  їй в цьому маленькі пустотливі сніжинки,

які принесли з собою багато завдань

 

 

1 завдання «Зимові перегони» (сенсомоторна вправа)

Проведи по лінії спочатку одним пальцем, потім двома одночасно, а потім олівцем.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 завдання «Зимові візерунки»

Завірюха переплутала всі сніжинки,  допоможіть відтворити числовий ряд. Лічба в прямому напрямку, а потім - в зворотньому напрямку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна робота:  учень викладає відповідні за кольором кружечки на липучках до відповідної цифри, потім малюнки з відповідною кількістю предметів відповідно числу.

Учим цифры для детей номер один рабочий лист по математике | Премиум векторы Учим цифры для детей номер два рабочий лист по математике | Премиум векторы Учим цифры для детей номер три лист по математике | Премиум векторы

 

3 завдання Гра «Бурульки сусіди»

Сніжинка принесла нам ще одну цікаву гру  з бурульками, в якій потрібно назвати сусідів чисел. Але перед цим давайте їй нагадаємо про правила безпеки взимку.

 Бесіда про небезпечність для життя та здоров’я перебування під дахами будинків в зимовий період, небезпеку захворювання при облизуванні бурульок.

 

Pinterest                  

 

           Назвати число, яке знаходиться між даними числами

Pinterest                                                                        

 

 

 

4 завдання «Каліграфічна хвилинка»

Пустотлива сніжинка вирішила заморозити цифру, щоб розморозити її, потрібно записати її в зошиті.

 

Розв'яжи вираз — завдання. Математика НУШ, 2 клас.

 

5 завдання «Гра з прищіпками»

-         Сніжинка вирішила вас заплутати, потрібно визначити число відповідне кількості сніжинок з допомогою прищіпки.

 

6. Руханка «Живі сніжинки»

Під музику учні із сніжинками з цифрами танцюють танок сніжинок, коли музика замовкає - шикуються в шеренгу в порядку зростання, потім - в порядку спадання.

 

7 завдання Гра «Допоможи Святому Миколаю підготувати подарунки»

 

 

Порахуй предмети на малюнку, порівняй

їх кількість та постав між ними відповідні

знаки «>», «<», «=»

 

 

    

 

      Розв’яжи приклади та запиши відповідь

 

 

 

 

 

 

8 завдання «Погодуй пташок»

Бесіда про неохідність турбуватись про птахів взимку, адже їм холодно і голодно.

 - Прийшла зима. Під час лютих морозів та коли земля засипана снігом, тяжкі випробування настають для пташок. Врятувати їх від голоду та холоду можуть всі небайдужі дорослі і діти.
-Діти хоч ви ще маленькі, але вже можете допомогти пернатим друзям.

Ідеї на тему «Зимові розваги» (280) | розваги, малюнки, ілюстрації

Скласти та розв’язати задачу

Г.- 3         

                   ?

С.- 2

 

 

 

 

9 завдання Гра «Незвичайні сніговики»

Гра «Назви форми сніговиків та їх колір» Робота в зошитах

            

 

Розфарбуйте геометричні фігури відповідними кольорами.

З’єднай однакові фігури

 

10 завдання «Хвилинка – цікавника»
Скільки сонечок у небі?(1)  

Скільки носиків у тебе?(1)
Скільки є у песика хвостів?(1)

Скільки вушок у котів?(2)
Скільки крил у горобців?(2)

Скільки лапок у котів?(4)
А в квадратика кутів?(4)  

Скільки ніжок у стільців?(4)
Скільки пальців на руці?(5)
11. Рефлексія

-         Сніжинка дуже втомилася, тому пропонує вам погратися з нею у сніжки

(у торбинці паперові сніжки).

VII. Підсумок уроку
Зробимо останній крок, підсумуємо урок.
Побажання вчителя:
-Всі сьогодні молодці…


Я вам бажаю, щоб такий настрій у вас був на кожному уроці.

 

                 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку