Картка № 1
Питання до вступної частини
Картка № 2
Загальнорозвивальні вправи з м'ячем у русі, м'яч у руках
1. Ходьба на носках, м'яч унизу:
1 — м'яч вперед; 2 — вгору; 3 — вперед; 4 — в. п.(30-40м)
2. Ходьба на п'ятках, м'яч за голову:
1 — м'яч вперед; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме.(30-40м)
3. В. п. — ходьба, м'яч перед грудьми:
1 — нахил вперед до правої ноги; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, до лівої.(30-40м)
4. В. п. — нахил уперед, м'яч біля правої ступні:
1 — 4 — ходьба випадами, м'яч кистю котимо між ногами, «вісімкою» .(30-40)
5. Ходьба в повному присіді, м'яч вперед(30м)
6. Стрибки в повному присіді, м'яч за голову(30м)
7. Стрибки приставним кроком правим боком, колові оберти м'яча вправо(30м)
8. Те саме, лівим боком(30м)
9. Біг з високим підйомом стегна, м'яч вперед(30м)
10. Біг з закиданням гомілок вперед, м'яч за голову(30м)
11. Ходьба, відновлюючи дихання(30м)
Картка № 3
Загальнорозвивальні вправи на місці з м'ячем, м'яч у руках
1. В. п. — о. с. - м'яч унизу:
1 — нахил голови вперед; 2 — те саме, назад; 3 —4 — те саме, вправо, вліво(5-6разів)
2. В. п. — о. с. - м'яч перед собою:
1 — підкинути м'яч перед собою вгору, плеснути в долоні перед собою, за спиною, спіймати м'яч; 2 — те саме(5-6разів)
3. В. п. — ноги нарізно, м'яч угору:
1 — коловий оберт тулуба праворуч; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, ліворуч(5-6разів)
4. В. п. — о. с. - м'яч унизу:
1 — випад правою вперед, м'яч покласти на підлогу; 2 — в. п. без м'яча; 3 — 4 — те саме, з лівої ноги, взяти м'яч(5-6разів)
5. В. п. — упор сидячи, права нога в сторону:
1 —4 — стрибком зміна положення ніг(5-6разів)
6. В. п. — те саме, права нога назад:
1 —4 — стрибком зміна положень ніг(5-6разів)
7. В. п. — сидячи упор позаду, м'яч на тулубі:
1—4 — переміщення руками праворуч, коло навколо своєї ступні; 5 — 8 — те саме, ліворуч(5-6разів)
8. В. п. — м'яч на підлозі, упор лежачи, м'яч між руками;
1 —4 — коло навколо м'яча вправо; 5 — 8 — те саме, вліво(5-6разів)
9. В. п. — м'яч між ногами, руки на пояс:
1 — стрибок уперед: 2 — в. п.: 3 — 4 — те саме, ліворуч, праворуч(5-6разів)
10. Те саме, по два стрибки(5-6разів)
11. В. п. — те саме: 1—4 — стрибком підкинути м'яч вгору і піймати його руками(5-6разів)
Картка № 4
Спеціальні вправи каланетики на розтягування м’язів нижніх кінцівок
1. В. п. – стоячи обличчям до опори руки на опорі. Піднятися якомога вище на пальцях. Коліна злегка зігнуті та трохи вивернуті, п’ятки з’єднані. У потрійно уповільненому темпі присісти на 1-2 см. Напружуючи сідничні м’язи винести таз вперед. Після чого округлюючи спину винести таз трохи вперед, не відводячи назад.
У потрійно уповільнювальному темпі присісти ще на 2 см, напружуючи м’язи винесіть таз ще більш уперед і повільно опустити його.
Присісти ще на 2 см та повторити та повторити плавний рух тазом.
Вернутися у в.п., випрямляючись на 2 см і виконуючи повільно рухи тазом. Усю комбінацію треба рахувати як одне повторення.
2. Те ж саме, але напруження повинно бути максимальним і опускатися на 6 см.
3. В. п. – стоячи обличчям до опори, зігнутою лівою ногою спертися на опору. Нахиляючи тулуб вперед. Взяти руками схресно якомога нижче за гомілку лівої ноги, лікті відвести в сторони. Головою торкнутися коліна зігнутої ноги. Трохи затримавшись у цьому положенні повільно починати рухи тулубом вгору і донизу. В потрійно уповільненому темпі при підняти тіло із округлими плечима обережно опустити ліву ногу на підлогу.
4. Те ж саме з іншої ноги.
Картка № 5
Рухлива гра "Квач"
Гравці розміщуються на майданчику (в залі). Один із них ведучий — «квач». За сигналом «квач» намагається догнати когось із гравців і доторкнутись до нього рукою. Цей гравець зупиняється і голосно говорить: «Я квач» і теж намагається доторкнутися до когось із гравців. У цій грі виграє той, хто жодного разу не був «квачем». Розпочати гру «квачем» може вчитель.
Картка № 6
Удар по м’ячу серединою підйому
Положення опорної та ударної ніг
Удар внутрішньою частиною підйому
Картка № 7
Ведення м'яча
Завдання: закріпити ведення м'яча.
Учасники: команда дівчат.
Майданчик: штрафна площа, поділена лінією.
Тривалість:3-4 хв.
Мета. Команда займає одну половину майданчика. Кожен гравець має м'яч, який він веде на своєму полі. Кожна команда відсилає одного свого гравця до суперників, щоб відволікти якомога більше гравців, при цьому не втратити м'яч.
Правила. За кожного обведеного гравця або за кожний відбитий м'яч нараховується одне очко. Те саме, якщо гравець втрачає м'яч або, ведучи м'яч, виходить за обмеження. Такий гравець вибуває з гри, а його роль виконує товариш по команді. Лише коли всі зіграли по разу, вибулий гравець може повернутися до гри.
Мал. Ведення м 'яча
Картка № 8
Передача м’яча у колі внутрішньою стороною ступні
Ведення м’яча
Картка № 9
М'яч у команді
Мета: розминка з м'ячем.
Учасники: 10—16 гравців (2 команди по 5 — 8 гравців).
Майданчик: половина спортивного залу
Тривалість: 3-4 хв.
Умова: кожна команда протягом певного часу має передавати м'яч тільки своїм гравцям, не втрачаючи його.
Правила: у кожній команді є м'яч. Гравці команди повинні передавати м'яч один одному. Команда отримує штрафні очки, якщо гравець зробив передачу супернику або м'яч вийшов за лінію штрафного майданчика. Після помилки команда починає гру спочатку.
Команді зараховують штрафне очко, якщо гравець, який щойно зіграв, знову отримує м'яч, якого не торкнувся третій гравець.
Для цієї гри треба двоє суддів, кожен з яких стежить за діями однієї команди і підраховує неправильні передачі.
Картка № 10
М'яч капітану
Учні шикуються у 2-3 колони з однаковою кількістю учасників гри. Спереду на відстані 3 м до кожної колони стоїть капітан з м'ячем. За командою вчителя капітан по черзі кидає м'яч кожному гравцеві своєї команди і ловить від нього. Гравець, який віддав м'яч капітану, присідає або біжить в кінець колони. Спіймавши м'яч від останнього гравця своєї команди, капітан піднімає його або виконує ще якусь рухову дію (визначену вчителем).
Виграє команда, яка раніше закінчила передачу м'яча і рухову дію.
Картка № 11
Удари внутрішньою та середньою частиною підйому
Картка № 12
Удари по м'ячу головою
Удар серединою лоба
Удар серединою лоба у стрибку
Картка № 13
На трьох полях
Завдання: навчити грі в атакуючому стилі.
Учасники: 18 гравців (9 проти 9 з воротарями).
Майданчик: футбольне поле, поділене двома лініями на два 25-метрові поля і одне центральне поле завширшки 50 м.
Тривалість: 3-4 хв.
Мета. Одна команда атакує, друга захищає свої ворота. П'ять нападників, які перебувають на центральному полі, повинні швидко обіграти своїх п'ятьох суперників, щоб вийти на трьох останніх і забити м'яч.
Правила. Команди розподілені так, що у 25-метровому полі перед воротами перебувають по три захисники, а п'ять нападників грають на центральному полі. Нападники мають змогу з центрального поля атакувати ворота суперника. Трьом захисникам не дозволяється залишати 25-метрову зону, а нападникам цієї ж команди — входити в неї. Положення «поза грою» немає. Воротарі постійні.
Варіант: три гравці захисту після проходження певного часу заміняються трьома нападниками.
Вказівка: залежно від працездатності гравців відповідно збільшуються або зменшуються зони атаки.
Тема уроку: Футбол. Техніка ударів по м’ячу та ведення
Завдання уроку:
1. Навчити техніки гри головою (хлопчики) та ударів внутрішньою стороною стопи по воротах (дівчата).
2. Повторити техніку ведення, зупинки і передачі м'яча.
3. Сприяти розвитку спритності, рухливості, орієнтації в просторі, уваги, координації рухів.
4. Звертати увагу на поставу учнів під час виконання вправ та дихання. Дотримуватись правил техніки безпеки під час виконання складних вправ.
5. Сприяти вихованню почуття колективізму, гідності за успіх своєї команди, самостійності, дисциплінованості, організованості; розвитку інтересу до гри у футбол, інструктивним навичкам.
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Інвентар: футбольні м'ячі, футбольні ворота, фішки, таблиця змагань, файли зі схемами і малюнками, волейбольна сітка, надувні кулі.
Місце проведення: спортивна зала.
Клас: 8
№ пп. |
Зміст уроку |
Дозування, хв. |
Організаційно-методичні |
І. Підготовча частина (10 — 12 хв.) |
|||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку. |
1 |
У шеренгу, учні поділені на дві команди |
2 |
Вступна бесіда з учнями: (Картка № 1) — Чому футбол вважають грою № 1 ? — Справді, футбол підкорив серця багатьох людей своєю доступністю і простотою, тому що в футбол може грати кожний. Кожний 25-й житель Землі активно грає в футбол — це 240 млн. людей, із них 20 млн. — жінки. До речі, в Китаї жінки грали в футбол вже 2 тис. років тому. Футбол — це буря емоцій від захоплення до повного розчарування. Інтерес до футболу настільки високий, що люди придумують все нові й нові види цієї гри. У деяких країнах створили навіть свій особливий футбол — американський, австралійський. Проводиться навіть чемпіонат світу з футболу для роботів. Є багато знаменитих футбольних клубів, гра яких захоплює болільників. — Які європейські футбольні клуби ви знаєте? — А хто знає футбольні клуби України? Футболісти, які демонструють найвищу техніку, відмінну фізичну підготовку, стають національними героями. — Яких відомих футболістів ви знаєте? А зараз проведемо розминку справжніх футболістів. Це значить, що треба особливу увагу приділити підготовці тих м'язів і частин тіла, на які припадає основне навантаження. — Які це м'язи і частини тіла? |
3 |
Протягом бесіди діти відповідають на запитання вчителя |
3 |
Ходьба |
|
|
4 |
Загальнорозвивальні вправи з м'ячем у русі, м'яч у руках – Картка № 2 1. Ходьба на носках, м'яч унизу: 1 — м'яч вперед; 2 — вгору; 3 — вперед; 4 — в. п.
2. Ходьба на п'ятках, м'яч за голову: 1 — м'яч вперед; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме 3. В. п. — ходьба, м'яч перед грудьми: 1 — нахил вперед до правої ноги; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, до лівої 4. В. п. — нахил уперед, м'яч біля правої ступні: 1 — 4 — ходьба випадами, м'яч кистю котимо між ногами, «вісімкою» 5. Ходьба в повному присіді, м'яч вперед 6. Стрибки в повному присіді, м'яч за голову 7. Стрибки приставним кроком правим боком, колові оберти м'яча вправо 8. Те саме, лівим боком 9. Біг з високим підйомом стегна, м'яч вперед 10. Біг з закиданням гомілок вперед, м'яч за голову 11. Ходьба, відновлюючи дихання
Перешикування з колони по одному в колону по два |
5 – 6 |
В обхід, у колону по одному, з м'ячем у руках. Руки прямі, дистанція один крок один від одного Фронтальний метод
Під музичний супровід М'ячем дістати до носка правої, лівої ноги Дистанція два кроки Глибокий випад
Спина і руки прямі Спина пряма
Руки прямі, при кожному кроці коліно торкається м'яча, з максимальною частотою і амплітудою Через центр |
5 |
Загальнорозвивальні вправи на місці з м'ячем, м'яч у руках – Картка № 3 1. В. п. — о. с, м'яч унизу: 1 — нахил голови вперед; 2 — те саме, назад; 3 —4 — те саме, вправо, вліво 2. В. п. — о. с, м'яч перед собою: 1 — підкинути м'яч перед собою вгору, плеснути в долоні перед собою, за спиною, спіймати м'яч; 2 — те саме 3. В. п. — ноги нарізно, м'яч угору: 1 — коловий оберт тулуба праворуч; 2 — в. п.; 3 — 4 — те саме, ліворуч 4. В. п. — о. с, м'яч унизу: 1 — випад правою вперед, м'яч покласти на підлогу; 2 — в. п. без м'яча; 3 — 4 — те саме, з лівої ноги, взяти м'яч 5. В. п. — упор сидячи, права нога в сторону: 1 —4 — стрибком зміна положення ніг 6. В. п. — те саме, права нога назад: 1 —4 — стрибком зміна положень ніг 7. В. п. — сидячи упор позаду, м'яч на тулубі: 1—4 — переміщення руками праворуч, коло навколо своєї ступні; 5 — 8 — те саме, ліворуч 8. В. п. — м'яч на підлозі, упор лежачи, м'яч між руками; 1 —4 — коло навколо м'яча вправо; 5 — 8 — те саме, вліво 9. В. п. — м'яч між ногами, руки на пояс: 1 — стрибок уперед: 2 — в. п.: 3 — 4 — те саме, ліворуч, праворуч 10. Те саме, по два стрибки 11. В. п. — те саме: 1—4 — стрибком підкинути м'яч вгору і піймати його руками |
4 – 5 |
М'яч у руках Під музичний супровід 3 максимальною амплітудою
М'яч підкидати не дуже високо
Руки прямі
3 опорою на м'яч Під музичний супровід Нога пряма
Переміщення руками, не впустити м'яч
Переміщення ногами, тулуб прямий |
6 |
Спеціальні вправи каланетики на розтягування м’язів нижніх кінцівок. Картка № 4 1. В. п. – стоячи обличчям до опори руки на опорі. Піднятися якомога вище на пальцях. Коліна злегка зігнуті та трохи вивернуті, п’ятки з’єднані. У потрійно уповільненому темпі присісти на 1-2 см. Напружуючи сідничні м’язи винести таз вперед. Після чого округлюючи спину винести таз трохи вперед, не відводячи назад. У потрійно уповільнювальному темпі присісти ще на 2 см, напружуючи м’язи винесіть таз ще більш уперед і повільно опустити його. Присісти ще на 2 см та повторити та повторити плавний рух тазом. Вернутися у в.п., випрямляючись на 2 см і виконуючи повільно рухи тазом. Усю комбінацію треба рахувати як одне повторення. 2. Те ж саме, але напруження повинно бути максимальним і опускатися на 6 см. 3. В. п. – стоячи обличчям до опори, зігнутою лівою ногою спертися на опору. Нахиляючи тулуб вперед. Взяти руками схресно якомога нижче за гомілку лівої ноги, лікті відвести в сторони. Головою торкнутися коліна зігнутої ноги. Трохи затримавшись у цьому положенні повільно починати рухи тулубом вгору і донизу. В потрійно уповільненому темпі при підняти тіло із округлими плечима обережно опустити ліву ногу на підлогу. 4. Те ж саме з іншої ноги. |
2 – 3
5 повторень
5 повторень 50 повторень
|
Після 2-3 повторень треба збільшити амплітуду виносячи таз більш вперед. Не відводити таз назад, коли опускаєтесь. Не згинати спину. Не відводити коліна в сторони. Не напружувати плечі. Не переносити центр ваги на опору.
Не повертайте стопу опорної ноги дуже в сторону. не нахиляйте тулуб в сторони. Не напружуйте лікті, тримайте їх в сторони. Не чиніть тиск руками на ногу. Не поспішайте при розтяганні.
|
II. Основна частина (25 – 28 хв.) |
|||
1 |
Хлопчики. Жонглювання м'яча підйомом і стегном правою, лівою ногою
Дівчата. 1. В. п. — о. с, з м'ячем у руках. Відбивання м'яча стегном угору правою, лівою поперемінно 2. В. п. — те саме. Підбивання м'яча підйомом стопи поперемінно правою, лівою ногою Картка 6 |
3 – 4 |
Груповий метод, хлопчики і дівчата працюють на своїх половинах спортзалу. Групи хлопчиків і дівчат розташовані вільно один від одного Після відскоку м'яча від стегна піймати його двома руками
М'яч відпускати прямими руками вниз, після відскоку піймати двома руками |
2 |
Дівчата. 1. Довільне ведення м'яча внутрішньою стороною стопи, з зупинкою м'яча, наступивши на нього: а) в ходьбі; б) під час бігу Картка № 7 Хлопчики. Рухлива гра «Квач». Картка 5. Капітани команд ловлять і намагаються «заплямувати» гравців іншої команди. «Заплямовані» присідають в упорі на м'яч |
3 – 4 |
Уникати зіткнення, дивитися не тільки на м'яч, а й вперед. Темп повільний
Метод змагань. У кожного гравця м'яч. Капітани «плямують» тільки рукою. Виграє та команда, яка на кінець гри має більше «заплямованих» |
3 |
Дівчата. 1. Передача м'яча один одному внутрішньою стороною стопи 2. Ведення м'яча до середини залу(до прапорців) і назад у в.п. Картка № 8. Хлопчики. Гра "М’яч у команді". У кожній команді є м'яч. Гравці команди повинні передавати м'яч один одному. Команда отримує штрафні очки, якщо гравець зробив передачу супернику або м'яч вийшов за лінію штрафного майданчика. Після помилки команда починає гру спочатку. Картка № 9 |
3 – 4 |
У колі, виконувати повільно
У колоні по-одному.
Команді зараховують штрафне очко, якщо гравець, який щойно зіграв, знову отримує м'яч, якого не торкнувся третій гравець. Для цієї гри треба двоє суддів, кожен з яких стежить за діями однієї команди і підраховує неправильні передачі. |
4 |
Рухлива гра «М’яч капітану». Учні шикуються у 2-3 колони з однаковою кількістю учасників гри. Спереду на відстані 3 м до кожної колони стоїть капітан з м'ячем. За командою вчителя капітан по черзі кидає м'яч кожному гравцеві своєї команди і ловить від нього. Гравець, який віддав м'яч капітану, присідає або біжить в кінець колони. Спіймавши м'яч від останнього гравця своєї команди, капітан піднімає його або виконує ще якусь рухову дію (визначену вчителем). |
3 – 4 |
Змагальний метод. Виграє команда, яка раніше закінчила передачу м'яча і рухову дію.
|
5 |
Дівчата. Удари внутрішньою та середньою частиною підйому у ворота: Картка № 11 1. Розповідь про техніку виконання удару по воротах 2. Імітація удару по м'ячу 3. Удари по нерухомому м'ячу 4. Те саме, з трьох метрів 5. Те саме, в порожні ворота
6. Удари по воротах, після ведення «змійкою» між фішками, назад спиною вперед, проводжаючи м'яч правою, лівою ногою поперемінно до себе Хлопчики. Удари по м'ячу головою: 1. Опитування про техніку виконання удару головою по м'ячу 2. Нахили голови праворуч, ліворуч, вперед, назад 3. Взяти м'яч у руки, підняти його на рівень лоба. Лікті відвести назад, а голову нахилити вперед. Доторкнувшись лобом до м'яча, рухати голову вперед. Лобом натиснути на м'яч 4. Після особистого накидування, відбивати м'яч головою над собою 5. Відбивання м'яча головою після накидання партнером 6. Те саме, без ловлення м'яча 7. Те саме, після накидування вчителем м'яча у порожні ворота 8. Те саме, з воротарем |
4 – 5 |
Навчання ведеться капітанами команд, які використовують файли з малюнками техніки виконання елементів Удари виконують без надмірних зусиль, повільно, з дистанції 1 м від покладеної боком лави Поточно-груповий метод. Двома колонами перед воротами, відстань від воріт 4 м Перший капітан стоїть на воротах, другий допомагає дівчатам у навчанні Поточно-груповий метод У дві колони
3 максимальним зусиллям тиснути на підставлену руку Дивитися на м'яч, зімкнути зуби, щоб не прикусити язика Прямими руками
У парах, після 10 разів, зміна ролей Приділяти увагу техніці виконання вправи Змагальний метод Після виконання удару головою учень стає у ворота і ловить м'яч від наступного учня |
6 |
Хлопчики. Рухлива гра "На трьох полях " Команди розподілені так, що у 25-метровому полі перед воротами перебувають по три захисники, а п'ять нападників грають на центральному полі. Нападники мають змогу з центрального поля атакувати ворота суперника. Трьом захисникам не дозволяється залишати 25-метрову зону, а нападникам цієї ж команди — входити в неї. Положення «поза грою» немає. Воротарі постійні.
|
3 – 4 |
Ігровий метод Залежно від працездатності гравців відповідно збільшуються або зменшуються зони атаки
|
III. Заключна частина (2 – 3 хв.) |
|||
1 |
Шикування в коло |
|
|
2 |
Підведення підсумків уроку |
|
Підведення підсумку змагань між командами за всіма пунктами. Звернути увагу на гру кращих учнів. Нагородити кращу команду за успіх у змаганнях |
3 |
Вправи на відновлення дихання |
|
|
4 |
Домашнє завдання |
|
Знайти повідомлення про кращих футболістів України, з'ясувати, які принципи спортивної боротьби ви знаєте |
5 |
Привітання команд за чесне і чудове змагання |
|
Рукостискання один одного |
6 |
Організований вихід зі спортивної зали |
|
Пройти коло і вийти з спортивного залу |
1