Урок з геометрiї для 7 класу на тему : "Сума кутiв трикутника"

Про матеріал
Тема: Сума кутів трикутника. Мета: засвоїти зміст і доведення теореми про суму кутів трикутника,закріпити знання під час розв’язування вправ; розвивати логічне, раціональне мислення, сприяти розвитку «ситуації успіху»; формувати математичну компетентність, розширювати кругозір (шляхом використання міжпредметних зв’язків, ігрових моментів), розвивати аналітичні здібності; пробуджувати уяву; розвивати пам’ять;виховувати свідоме ставлення до навчання, старанність, працьовитість, охайність ведення записів, об’єктивність в оцінюванні результатів власної та колективної співпраці.
Перегляд файлу

 

Геометрiя 7 клас

Тема: Сума кутів трикутника.

Мета:дидактична:  засвоїти зміст і доведення теореми про суму кутів трикутника,закріпити  знання під час розв’язування вправ;

розвивальна: розвивати логічне, раціональне мислення, сприяти розвитку «ситуації успіху»; формувати математичну компетентність, розширювати кругозір (шляхом використання міжпредметних зв’язків, ігрових моментів), розвивати аналітичні здібності; пробуджувати уяву; розвивати пам’ять;

виховна: виховувати свідоме ставлення до навчання, старанність, працьовитість, охайність ведення записів, об’єктивність в оцінюванні результатів власної та колективної співпраці.

Обладнання: креслярські інструменти, картки, малюнки до задач,моделі трикутників, завдання для роботи в малих групах, завдання  для  проведення  гри.

Тип уроку:  комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент. Мобілізація активності учнів.

(Вчитель зачитує вислів Конфуція і стирає останні слова у реченнях, щоб учні самостійно відтворили закінчення для розминки пам’яті, тобто проводить «Мозковий штурм»).

 Понад 2400 років тому Конфуцій сказав:

Те, що я чую, я забуваю.

Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю.

Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й  роблю, я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. 

З допомогою  відомого мислителя Конфуція я нагадала вам, що математика не  може бути вивчена, спостерігаючи, як це робить сусід. Тому я хочу  щоб кожний з вас намагався працювати активно.

  ІІ.  Мотивація навчальної діяльності

   В Атлантичному океані є місце, форма якого нагадує геометричну фігуру,  про яку ми будемо говорити сьогодні на уроці. Хто знає, про яку фігуру я говорю? Трикутник.  Це місце знаходиться між Бермудськими островами, Пуерто-Ріко, півостровом  Флорида і називається «Бермудський трикутник».або "трикутник диявола", "проклятий трикутник." Його загадковість полягає в тому, що в тому місці безслідно зникають кораблі і літаки. Тайна цього трикутника не розкрита ще до цього часу

Ще 2 відомі трикутники ,це - "неможливий трикутник".  Він збережений у вигляді скульптури  в Бельгії і трикутник  Пенроуза  в Австралії.  

  Після цього повідомлення пропонується до наступного уроку підготувати повідомлення  про «Бермудський трикутник» і  неможливий трикутник. Але сьогодні ми будемо говорити про можливі трикутники.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

Проблема: чи є трикутники з кутами а)30, 60, 90 градусів; б)70, 80, 25 градусів?

Робота в групах:

Зав дання1.  2хв +3 хв      4б.

Що ви можете сказати про трикутники? (Визначення трикутника, його елементи, типи). Повторення теорії.

Підсумок виконаного завдання

 Гра «Незакінчене речення»

  1. Трикутник, у якого 2 сторони  рівні,  …
  2. Трикутник, один з кутів якого прямий, …
  3. У рівнобедреного трикутника кути при основі …
  4. Перпендикуляр, проведений з вершини до протилежної сторони або її продовження, …
  5. Твердження, яке не потребує доведення, …
  6. Відрізок, який сполучає вершину із серединою протилежної сторони трикутника - …
  7. Трикутник, всі кути,якого гострі,..
  8. Твердження, яке потребує доведення, …
  9. У рівнобедреного трикутника медіана, опущена на основу є…
  10. Трикутник, один з кутів якого тупий,…
  11. Проста замкнена ламана, яка складається з трьох ланок наз..
  12. Сума довжин сторін трикутника-це…

Завдання 2.    3хв      10б

  В кожного з вас  є модель трикутника.

  • Виміряйте за допомогою транспортира всі три кути і знайдіть їх суму,здати на перевірку.
  •  Яку закономірність ви помітили? (Сума кутів трикутника дорівнює 180°).
  • Випадково сума кутів трикутника дорівнює 180°, або ця властивість має будь-який трикутник?
  • Як ми назвали б дане твердження ? (Гіпотеза)
  • А чому це твердження ми називали гіпотеза? (Тому, що його ми практично побачили, але не довели).
  • Як переконатися, що гіпотеза була правдива, тобто, що це справедливо для будь-якого трикутника? (Її треба довести).

 Як називається твердження, яке доводять? (Теорема).

Так, яке завдання стоїть перед нами сьогодні на уроці? довести теорему про суму кутів трикутника і навчитися застосувати її при ров’язуванні задач. Запис числа і теми в зошитах і на дошці. 

Завдання 3.     8 хв       20б

1.Намагатися сформулювати теорему самостійно.

2. Намалюйте трикутник ABC. 

3.Через т.С проведіть пряму РK паралельно до АВ.

4.Позначте утворені кути цифрами 1,2,3.

5.Знайдіть  рівні кути і запишіть відповідні рівності : А =  , В=   ,

6. Знайдіть суми кутів 1 + 2+3, а також А+В+С

7. Зробіть висновок.

 Вперше теорему довів Піфагор у 5-у столітті  до нашої ери.

Для цього потрібна ця теорема? (Щоб знайти кут трикутника, якщо ви знаєте, що двоє з його кутів або їх суму).

А тепер ми можемо вирішити проблему, яка була поставлена перед нами на початку уроку?

 Завдання 4.Вирішення проблеми    2хв     6 балів   А) Так ; б) ні

 ІV Закріплення знань.

 1.Усні вправи за готовими малюнками.

   • Чи може трикутник мати два тупих кути?

   • Чому дорівнює кут у рівносторонньому трикутнику?  

  • Яка величина гострих кутів прямокутного  рівнобедреного трикутника? 

    Чи може трикутник, в якого два кути 400 і 600, бути тупокутним? 

  • Чи може трикутник, в якого два кути 100 і 300, бути гострокутним?

   • Чи може трикутник, в якого два кути 350 і 550, бути прямокутним?

2. Виконання  письмових  вправ.

№294(а) №297(б)

V. Домашнє  завдання

Опрацювати  п.10,  розв’язати   завдання  № 294(б),  300(а)

VI.Підсумок уроку

1.Оцінки за роботу в групах( озвучують діти)  і за роботу на дошці.

2. Оцінювання учнем власної участі в роботі групи(заповнюють всі учні)

Оцінювання в групах

  1.                 4б.
  2.                 10б
  3.                 20б
  4.                 6

Всього 40 балів

 

V . Рефлексія  якщо є час

Інтерактивна технологія «Обмін думками»

  • На сьогоднішньому уроці я дізнався …
  • На сьогоднішньому уроці найцікавішим відкриттям для мене було …
  • На початку уроку я поставила перед собою мету …
  • На розвиток яких якостей, здібностей, рис характеру вплинув цей урок?

 

 

doc
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку