28 вересня о 18:00Вебінар: Формування навичок розв'язування задач із хімії засобами дистанційного навчання

Урок з хімії для учнів 9 класу на тему "Тема. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени." з використанням технології критичного мислення

Про матеріал
Розробка уроку хімії для учнів 9 класу з використанням технології розвитку критичного мислення. Тема уроку "Тема. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени."
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку хімії в 9 класі

з використанням технології розвитку критичного мислення учнів

 

Тема. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

 

 

 

Виконала вчителька вищої категорії

КЗ «Красноріченське ЗЗСО І-ІІІ ст.

Красноріченської селищної ради

 Кремінського району

 Луганської області

Дегтяренко Євгенія Геннадіївна

 

 

2020

Урок хімії в 9 класі

Тема. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними). Елементи-органогени.

Мета:

формування ключових компетентностей:

  • спілкування державною мовою
  • математична компетентність
  • соціальна та громадянська компетентності
  • інформаційно-цифрова компетентність

формування предметних компетентностей:

  • з’ясувати основні особливості складу, будови властивостей органічних сполук, сформулати поняття “органічні сполуки” та “елементи-органогени”
  •  порівняти органічні та неорганічні сполуки, оцінюнити вплив органічних сполук на довкілля, змоделювати деякі природні процеси (фотосинтез, клітинне дихання), вчитися встановлювати склад молекул (молекулярну формулу) за їх моделями.
  • працювати в групі задля досягнення спільної мети, учитися відстоювати свою позицію в дискусії, конструктивно спілкуватися, аналізувати навчальний матеріал, робити висновки, розвивати хімічну мову
  • виховувати інтерес до вивчення хімії шляхом організації цікавої навчально-пошукової діяльності учнів

Обладнання: мультимедійний комплекс, картки для вправи «Доміно», моделі молекул органічних та неорганічних речовин різних класів, набори «Фотосинтез», «АТФ», «Газуваті речовини», «Основні закони хімії», листи оцінювання (відповідно до кількості учнів), завдання для груп.

Тип уроку: практичне застосування знань, умінь, навичок

Елементи педагогічних технологій: інтерактивні методи (навчальний контракт, групова робота, мікрофон,); прийоми та методи критичного мислення ( вправа «Доміно», «Займи позиію», «Діаграма Вена»); елементи інформаційно-комунікаційних технологій (олайн-тестування, , робота з Qr-кодами); елементи експериментально-дослідницької діяльності (виконання практичних завдань в групах), елементи STEM – освіти.

Дидактичне забезпечення, обладнання: листи оцінювання, підручник, зошити,  мультимедійний комплекс, мультимедійна презентація, матеріали для тестування-онлайн (мобільні телефони, завдання тесту закодовані в вигляді Qr-коду ), створена та закодована в  Qr-код google-форма, фліпчарт, фломастери; матеріали для виконання практичних завдань: з’єднувальний дріт з маленькими затискачами типу «крокодил», ножиці, білий папір, вольтметри, лимони, картоплини, батарейки для годинника, годинник, мідний купорос, ваги, дистильована вода, мідні та цинкові електроди, лотки для обладнання, ложечки, скляні палички, мірний циліндр, хімічний стакан.

Перебіг уроку

І Організаційно-мотиваційна частина уроку

Прийом «Портрет»

Організаційний момент

Учитель вітає учнів, перевіряє готовність учнів до уроку

«Навчальний контракт» - узгодження правил роботи в групах

Орієнтовні правила:

  • Фотодозвіл
  • Говоримо по черзі
  • Посміхаємося
  • Поважаємо думку іншого
  • Обгрунтовуємо свою думку
  • Правило піднятої руки
  • Позитивно налаштовані
  • Випромінюємо впевненість
  • Критикуємо ідеї, а не особу, що їх висловила
  • Слухаємо і чуємо
  • Доброзичливе відношення
  • Радіємо успіхам

 

Мотивація навчальної діяльності, актуалізація знань

Вправа «Основні закони хіміїі»(утворення 4х груп з допомогою розділеного на 8 рядочків тексту закону)

 

Представлення теми та очікуваних результатів.

Тема. Особливості органічних сполук (порівняно з неорганічними).

Елементи-органогени.

Пропонуємо разом визначити цілі та очікувані результати уроку.

Ми дізнаємось:....( про сновні особливості складу, будови властивостей органічних сполук, сформулюємо поняття “органічні сполуки” та “елементи-органогени”)

Ми вмітимем:....( порівнювати  органічні та неорганічні сполуки, оцінювати вплив органічних сполук на довкілля, моделювати деякі природні процеси (фотосинтез, клітинне дихання), встановлювати склад молекул за їх моделями.)

Ми будемо....( працювати в групі задля досягнення спільної мети, учитися відстоювати свою позицію в дискусії, конструктивно спілкуватися, аналізувати навчальний матеріал, робити висновки).

 

ІІ Осмислення знань

1) Виконання завдань в парах – вправа «Доміно»

Обговорення результатів

Занесення самооцінки за вправу в лист оцінювання

2) Виконання завдань в групах «Я дослідник»

Група 1 “Хіміки”

Порівняти моделі молекул органічних та неорганічних речовин, встановити особливості складу молекул .

Група 2 “Електрохіміки”

 Змоделювати процес виділення та поглинання енергії з допомогою набора «АТФ»

Група 3 «Глобальні хімічні реакції»

Скласти схему та рівняння реакції фотосинтезу та оцінити роль цього процесу для існування людини.

Група 4 «Газоподібні речовини»

Створити молекулярні формули за моделями молекул газоподібних речовин,дати їм назви.

Представити отримані результати.

Занесення самооцінки за проект в лист оцінювання

3) Аналіз «Діаграми Вена» - займи позиію «Так» «Ні» «Хочу доповнити», аргументувати власну думку.

Занесення самооцінки за виконання завдання в лист оцінювання.

ІІІ Підсумки уроку

Аналіз діяльності, порівняння з очікуваними результатами

Вправа «Вільний мікрофон»

МЕНЕ ЗДИВУВАЛО …Я СПРОБУЮ …СЬОГОДНІ Я ДІЗНАЛАСЬ (дізнався) …ТЕПЕР Я ЗМОЖУ …БУЛО ЦІКАВО …

«Рюкзак»

Домашнє завдання § 3 Виконати есе на тему “Органічні сполуки – користь чи шкода”

§ 18  №140,142, виконати тестові завдання ( перейти на сайт за Qr-кодом та ввести код для учня)

Код для учня 8195685

Список використанних джерел

1. Попель П.П. Хімія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл / П. П. Попель,Л. С. Крикля.- Харків: Вид-во «Ранок», 2019.- 224с. : іл., фот.

2. Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» у шкільній природничо-математичній освіті: навчально-методичний посібник/ уклад.: Буряк О. О., Кечик О. О., Лисенко Н.І. Харків : «Друкарня Мадрид», 2018. 194 с.

3. Онлайн-ресурс Вікіпедія

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%96%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0_%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D0%B0 (дата звернення 26.01.2020)

4. «На Урок» - тести

https://naurok.com.ua/test/porivnyalna-harateristika-organichnih-i-neorganichnih-rechovin-29367.html

https://naurok.com.ua/test/join (дата звернення 26.01.2020).

5. Презентація на тему "Обмін речовин"

https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-obmin-rechovin-38355.html (дата звернення 26.01.2020)

6.  Перетворення енергії та обмін речовин в організмі людини — основна властивість живого. Харчування та обмін речовин.

https://narodna-osvita.com.ua/3076-peretvorennya-energyi-ta-obmn-rechovin-v-organzm-lyudini-osnovna-vlastivst-zhivogo-harchuvannya-ta-obmn-rechovin.html (дата звернення 26.01.2020)

 

 

 

Додатки

Лист оцінювання   клас_______________;

прізвище,ім’я _________________________________________________________________

оцінка за урок_____________________________________________________________

Зміст навчальної діяльності учасника групи № 1

Само-

оцінювання

Оцінка вчителя

І «Доміно»

 

 

 

ІІ Практичне завдання (внесок у роботу групи)

 

 

 

ІІІ Презентація результатів роботи групи

 

 

 

ІV Активність під час уроку

 

 

 

Домашнє завдання § 3 Виконати есе на тему

 “Органічні сполуки – користь чи шкода”

§ 18  №140,142, виконати тестові завдання

( перейти на сайт за Qr-кодом та ввести код для учня)

D:\Мама\2019 2020\ІІ семестр\Учитель Року фінал ІІ етапу 2020\Урок\мій урок\Сайт На урок пройти тест).png

Код для учня 8195685

Враження від уроку

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
12 липня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку