Урок з літературного читання Г. Бойко "Як невдаха виступав", "Хвастунець", "Сашко".

Про матеріал
Розробка уроку вчителя початкових класів Богдюк Оксани Вікторівни з літературного читання Г. Бойко "Як невдаха виступав", "Хвастунець", "Сашко". 3 клас
Перегляд файлу

 

Тема уроку: Грицько Бойко «Як невдаха виступав», «Хвастунець», «Сашко».

Мета уроку: ознайомити учнів із життєвим творчим шляхом Г. Бойка, його

                        творами; вправлятись в читанні гумористичних творів; розви –

                        вати навички виразного читання; вчити визначати в гуморесках

                        етичні проблеми; виховувати почуття осуду хвалькуватості,

                        невихованості, доброзичливість і уважність до оточуючих.

Обладнання уроку: Портрет Г. Бойка, його твори.

                                                  Хід уроку

І. Організаційна хвилинка

Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго ранку, Діанко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Мирославчику, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Артемко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!

ІІ. Мовна розминка

Робота над скоромовкою.

У кухаря Валерика

Розварились вареники.

Розварились вареники…

Варениці у Валерика.

Читання у повільному, пришвидшеному темпі і швидкому темпі.

  • Який настрій викликала у вас ця скоромовка?
  • Як би ви її назвали? («Вареники-варениці», «Невдаха-кухар»).

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

- До чого закликає Наталя Забіла у вірші «У дитячому театрі»?

(Бути дужим, хоробрим, жити з відкритим серцем)

Конкурс на кращого читця віршів Н. Забіли.

ІV. Актуалізація опорних знань.

- То ж яку рису характеру ви повинні виховувати в собі, якими повинні бути?

- Прочитайте текст.

Хатинка для Рябка

- Я хвалитись не люблю!

Наче ту картинку,

Наче іграшку, зроблю

Для Рябка хатинку!

Він хвалитись не любив:

Справді «іграшку» зробив!

А Рябко гарчить зозла:

- Та мені ж вона мала!

Кіт за поли смика:

- А мені – велика!

- Який цей хлопчик - соромязливий, веселий чи інший? Як ви думаєте?

- Чому ви так думаєте?

- А який це твір за жанром – вірш, казка, оповідання, пєса чи щось інше?

- Як ви думаєте, хто автор цього твору?

V. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами ознайомимось з життям і творчістю відомого дитячого письменника Грицька Бойка. Його твори – це і вірші, і смішинки, і гуморески, і веселики. Твори Г. Бойка допоможуть вам навчатись дивитись на себе збоку, допоможуть позбутися своїх недоліків.

VІ. Ознайомлення з життям і творчим шляхом Г. Бойка

  1. Розповідь учня про життєвий і творчий шлях Г. Бойка.

Григорій Пилипович Бойко народився 25 вересня 1923 року в селі Оленівка на Донеччині. Вчився спочатку в семирічній, а потім в середній школі далеко від дому, долаючи щодня пішки кілька кілометрів. Дуже вже хотів вчитися.

   В 1941 році пішов на фронт, захищаючи Батьківщину.

   Після війни закінчив педінститут. Видав багато збірок. Але найкраще талант розвинувся в дитячій гумористиці. А ще Г. Бойко написав понад 400 пісень для дітей. Його твори перекладені багатьма мовами світу.

  1. Читання статті про Г. Бойка з підручника с.39.

- З чого видно, що хлопчик дуже хотів учитися?

- Які, за жанром, твори писав поет?

- Як діти сприймають твори поета?

- Чому вчать твори поета?

VІІ. Опрацювання вірша Г. Бойка «Як невдаха виступав».

1. Робота над заголовком вірша.

- Що означає слово «невдаха»?

- Як може виступити невдаха?

- Як ви гадаєте, про що може йти мова у вірші?

2. Виразне читання вірша вчителем.

- Що робив хлопчик на сцені?

- Як закінчився його виступ?

3. Читання вірша учнями (напівголосно).

4. Аналіз змісту вірша.

- Що співав хлопчик зі сцени?

- Чи сподобався йому свій спів?

- Доведіть це словами вірша.

- Як слухачі відреагували на виступ співака? Доведіть словами вірша.

- Чи розумів «артист» свою невдачу?

- З якою інтонацією потрібно читати останнє слово у вірші?

- Яку рису характеру висміює поет у вірші?

- Поясніть значення висловів «горлав щодуху», «з місць усі зірвались», «ледь не рознесли».

5. Словесне малювання малюнків до вірша.

VІІ. Опрацювання вірша Г. Бойка «Хвастунець».

- Як ви гадаєте, чи добре хвалити себе?

1. Самостійне читання вірша учнями.

2. Аналіз змісту вірша.

- Хто головний герой вірша?

- Чим хвалився Толя?

- Кого злякався хлопчик?

- Що з ним сталось на дорозі?

- Як ви розумієте вислів «прикусив язик»?

- Як був покараний хлопчик за свою хвалькуватість?

3. Робота з ілюстрацією до вірша.

- Прочитайте слова, які передають зміст малюнка.

- Яку б ви намалювали ілюстрацію до вірша?

4. Читання вірша учнями в особах.

5. Вправи на вдосконалення техніки читання.

- Знайти і прочитати найкоротше речення.

- Знайти і прочитати найдовше речення.

6. Робота з прислівями.

- Пригадайте прислівя, в яких висміюється хвалькуватість.

(«Хвалився кіт, що він убрід Дніпро перебреде. Та як пішов – і не прийшов. Нема кота ніде». «Не хвали себе сам, а хай тебе люди похвалять»).

Іx. Опрацювання вірша Г. Бойка «Сашко» с. 41

1. Робота за малюнком до вірша.

- Розгляньте малюнок і скажіть, що тут повинно бути зображено по іншому?

- Що треба виховувати в собі з дитинства?

2. Читання вірша вчителем.

- Де відбувались події?

- Як звали головного героя?

- Чи робите ви так, як Сашко?

- Чи сподобалась вам відповідь Сашка? Чому?

3. Читання вірша учнями (напівголосно).

4. Аналіз змісту твору.

- Що сталося в трамваї?

- Які риси характеру Сашка проявилися в його поведінці?

- А як би ви повелися в такій ситуації?

5. Читання вірша в особах.

- Подумайте, чиї слова ви будете читати з обуренням, а чиї – легковажно, байдуже.

6. Визначення головної думки вірша

Треба навчитися поважати, шанувати всіх людей. Обовязок кожного – треба вирости вихованою, порядною, культурною людиною.

7. Складання розповіді за малюнком с. 41 – до вірша «Сашко».

x. Підсумок уроку

- Який з віршів вам сподобався більше і чому?

- У чому повчальність віршів?

xІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірші Г. Бойка.

Скласти розповідь за малюнком до вірша «Хвастунець».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 червня 2019
Переглядів
3278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку