Урок з літературного читання "Грицько Бойко. Смішинки-веселинки. Скоромовки. Загадки."

Про матеріал
Розробка уроку вчителя початкових класів Богдюк Оксани Вікторівни з літературного читання з клас Г. Бойко "Смішинки-веселинки. Скоромовки. Загадки".
Перегляд файлу

Тема уроку: Грицько Бойко. Смішинки-веселинки. Скоромовки. Загадки.

Мета уроку: формувати вміння помічати й оцінювати дотепне слово та користуватись ним; удосконалювати навички виразного читання поетичних творів, розвивати увагу, память, уяву; виховувати морально-етичні норми поведінки.

Обладнання уроку: Записи на дошці, збірки творів Г. Бойка.

                                                  Хід уроку

І. Організаційна хвилина

Всі почули вже дзвінок.

Він покликав на урок,

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними – і хлоп ятка.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Тести.

1) Що засуджується у вірші Г. Бойка «Хвастунець»?

А) лякливість;  Б) байдужість;  В) хвалькуватість;  Г) невміння працювати;

Ґ) безсоромність; Д) брехливість.

2) З якого вірша ці рядки?

Та спіткнувся на дорозі

Й прикусив собі язик.

А) «Як невдаха виступав»;     Б) Хвастунець;     В) «Сашко».

3) Хто «нічого не боявся»?

А) хлопчик Толя;      Б) Сашко;    В)невдаха.

4) Зєднай слова, що римуються.

поважать                 у тривозі                    молодець

вхопили                  набили                        співав

на дорозі                 вчать                       

виступав                    хвастунець

Відповіді: 1-В,  2-Б,  3-А

2. Конкурс на кращого читця віршів Г. Бойка.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Гра на увагу «Хто розплутає слова?»

- Прочитайте вірш.     

За струмком дзюрчить село,

Небо в сонечку зійшло,

У ставку сплеснувся шпак,

У садку співа щупак,

Вистрибнув на півня пліт,

Кукурікнув сірий кіт,

Сіла квітка на бджолу,

Дуб старий спиляв пилу…

Хто ж розплутає слова?!

Ви не зможете, бува?

- Чи посміхнулись ви, прочитавши цей вірш? Чому?

- Прочитайте вірш, як треба.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на наш урок завітали «Веселинки» Г. Бойка. А ще і «Скоромовки» і «Загадки».

V. Вивчення нового матеріалу

Робота над веселинками.

- Чи знаєте  ви, що таке веселинка?

Веселинка – це потішка,яка вкликає гарний настрій.

- Прочитайте веселинки мовчки с. 41-42.

1. Перевірка розуміння прочитаного.

- За що змагалися учні?

- Чому ж вони розкричались?

- Чи зрозуміли ви, де ж Іванко?

- Чи посміхнулись ви, читаючи цю веселинку? Чому?

- А чи здогадались ви, хто у кого списав?

- Чи дійсно всі «якби» заважали дітям?

- Яка з веселинок вам сподобалась більше? Чому?

- Хто є дійовими особами веселинок?

- Які недоліки висміюються у веселиках?

2. Робота над виразністю читання веселинок учнями (логічний наголос, інтонування речень визначення форми вірша – діалог).

3. Конкурс на краще виконання веселинок учнями (робота в парах).

Робота над скоромовками.

-Пригадайте, що таке скоромовки?

Скоромовка – жартівливий вислів, який складається із слів, що важко вимовляються.

- Хто ж з вас пригадає і розкаже скоромовку?

1. Читання скоромовок з підручника с. 42 спочатку повільно, потім швидше, а далі ще швидше.

2. Конкурс на кращого читця скоромовок учнями.

Робота над загадками.

- А чи не забули ви, що таке загадка?

Загадка – це стислий, умовний опис когось чи чогось, за яким треба відгадати, хто це є, що це є.

- Прочитайте текст-пораду автора читанки.

- Прочитайте, що допомагає відгадати загадки?

1. Робота в парах.

Самостійне читання і відгадування загадок.

- Поясніть, за якими ознаками ви добирали відгадку.

- Доведіть свою думку.

VІ. Підсумок уроку

- Чим же цікаві веселинки, загадки, скоромовки?

- Що запамяталось на уроці?

- А чи читали, чи знаєте ви, що Г. Бойко писав і жартівливі пісні?

- Послухайте одну з пісень Г. Бойка «Ой, Миколо, що з тобою?»

Як задумав наш Микола

Ввись на місяць полетіть,

Йде замислено до школи,

І не їсть він, і не спить.

Запустив усі предмети,

Тільки й думав про ракети,

Про зірки і небозвід,

У космічний переліт.

Ой, Миколо, що з тобою?

Не годиться так герою.

Відстаєш у навчанні,

Маєш двійки день при дні!

Космонавтику вивчає,

Заклопотаним він став.

Навіть сам не помічає,

Що у класі ловить гав.

На уроках з ним морока –

Він не слухає уроку.

Зирка в вікна кожну мить:

Чи ракета не летить?

Ой, Миколо, що з тобою?

Не годиться так герою!

Щоб відправитись в політ,

Треба вчитись так, як слід!

Наш Микола хоче слави,

Хоче слави на весь світ.

В космоцентр посла листа він,

Щоб взяли його в політ.

Він почав усім хвалитись:

-Буду добре я учитись,

Бо на Місяці шість раз

Легше вчитись, ніж у нас!

Ой, Миколо, що з тобою?

Не годиться так герою!

В шість раз більше можеш ти

В космос двійок привезти!

- Чи посміхались ви, слухаючи цю пісеньку? Чому?

- Що висміює Г. Бойко в цій пісні?

- Чому вчить пісня «Ой, Миколо, що з тобою?»

- Складіть прислівя, зєднавши половинки стрілкою.

Хто хвалиться                                 то і в ліс не ходили б.

Якби в роті росли гриби                значить, в нім здорове серце бється.

Якщо народ сміється                     той кається.

- Які прислівя визначають головну думку творів Г. Бойка?

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати веселинки, скоромовки, загадки батькам вдома.

Підібрати в бібліотеці веселики і скоромовки Г. Бойка і підготувати до наступного уроку.

 

Твори Г. Бойка – веселі і дотепні. Тож читайте його твори і посміхайтесь на здоровя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 червня 2019
Переглядів
2502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку