Тема уроку: Анатолій Дімаров «Для чого людині серце». Мета уроку: познайомити учнів з творчістю українського письменника Анатолія Дімарова; розвивати критичне мислення ; формувати читацькі навички; виховувати мовну етику.
Тип уроку: комбінований.
Форми і методи: групова,бесіда(евристичний),інтерактивні вправи: «Асоціативний кущ», «Передбачення», « Продовж речення», « Числова мозаїка», « Мікрофон».
Обладнання:автобіографія Анатолія Дімарова (презентація), інтерактивна дошка, аркуші паперу, ілюстрації до казки,Тлумачний словник.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок,
Тож сідайте тихо ,діти,
Домовляймось - не шуміти.
На уроці - не дрімати,
А знання нові хапати!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Відгадайте загадку
Не можемо без неї у світі ми прожити,
Бо вона нас вчить,як потрібно дружити,
Як зло подолати,як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих,й сміливих любити.(Казка)
2. Метод «Асоціативний кущ».
- Що у вас асоціюється зі словом – відгадкою? (Запишіть свої відповіді на аркушах паперу)
Презентації відповідей учні
ІІІ. Засвоєння нових знань.
1.Повідомлення вчителя.
Сьогодні ми познайомимося з творчістю Анатолія Дімарова. Пригадайте,які твори цього українського письменника ми читали у другому класі.
Презентація на інтерактивній дошці « Життя і творчість А.Дімарова
2.Робота за підручником ст.93
3.Вправа « Передбачення».
- Прочитайте назву тексту.
- Як ви вважаєте, про що буде розповідатися у ньому?
( Відповіді дітей).
4. Робота з Тлумачним словником.
Словникова робота
Дошкулити,одноплемінників,жевріючі,найлютіший,тонюсіньких,догораючого,зігрівшись.
5.Читання тексту за особами ст.93-98.
6. Гра «Числова мозаїка».
- Скільки сердець побачив дерев’яний чоловічок у лікаря?
- Прочитайте слова,які описують кожне серце.
- До якої частини мови належать ці слова?
7. Гра « Продовж речення».
1.- Весь свій вік - а жили вони дуже довго -…
2.-А що таке «плачу»?-…
3.-А що таке серце?-…
4.-«Він зараз замерзне!»-…
ІV. Узагальнення і систематизація знань.
1.Метод « Мікрофон».
- До якого жанру належить даний текст?
- Доведіть свою думку.
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Чому вчить ця казка?
- Прочитайте епізод,який найбільш вразив.
2.Добір заголовків до виділених частин казки .
Складання плану
4.Домашнє завдання.
-Підготувати стислий переказ за планом .
-Проілюструвати епізод казки,який вразив найбільше.