Маріупольська гімназія № 2
Конспект уроку літературного читання
за темою:
«Світ дитинства у поезії і прозі»
3-Б клас
Учитель початкових класів
Сергєєнко М. О.
2018 р.
Урок літературного читання
Тема: Підсумковий урок за темою:
«Світ дитинства у поезії і прозі»
Мета: - систематизувати знання учнів за вивченим розділом;
Обладнання: таблиці, картки з прислів’ями, дидактичний матеріал, «літературна карта України», табл. «Твори добро», сонечко.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Хід уроку
І Організаційний момент уроку.
а) Готовність учнів до уроку
б) Вірш – привітання.
Заглядає сонце в клас,
У дорогу кличе нас.
У країну чарівну,
Щоб учити нас добру.
ІІ Вступне слово вчителя з елементами бесіди.
Повідомлення.
Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми робимо ще один крок, в країну відому, в країну чудову, що так нас чекає й збагачує мову.
Оджеподорожуватимо ми з вами до чудових країн Поезії та Прози.
Протягом уроку нас чекають такі зупинки (діти читають з дошки назви зупинок):
ІІІ Закріплення. Узагальнення вивченого матеріалу.
(діти шукають у таблиці слова та зачитують їх. / оповідання, вірш, загадка, прислів’я, повість, байка, роман, легенда, казки → роблять висновок → жанр)
Повторення знань учнів про жанр.
«Швидко читай та не помились. Відповідай, (дивись«квітку з питаннями»)
Анаграми МОНГ («Гном»), ЯРМІ («Мрія»), КОСАШ («Сашко»). Напам’ять вірші «Гном», «Мрія» діти розповідають.
Фізкультхвилинка
Сядьте, діти, усміхніться
І до мене поверніться.
Будем гарно працювати,
Бо ще більше треба знати.
Про країну цю чудову –
Нашу мову веселкову.
Відомий український письменник та поет Г. Бойко, який написав багато гумористичних віршів. Роки життя письменника: 1923 – 1978 рр.
«Де Іванко»
«Пояснила»
«Хто кричав?»
Що об’єднує твори, написані Г. Бойком? Насамперед – добрий гумор, розуміння дітей.
Діти показують на карті місце народження поета.
Вікторина. Пригадай персонаж, назву твору та ♥ його автора (завдання для дітей на окремих аркушах).
Робота над оповіданням В. О. Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло». Колективна робота. «Кінь утік». Читання за особами. Вибіркове читання.
Колективна робота. Робота у парах. Прислів’я → знайти пару → знайти друга. (тема «Дружба», «Людські чесноти», «Навчання»).Діти по черзі виходять до дошки і читають свої прислів’я. /Дружба – найдорожчий скарб. Тощо /
IVВисновок.
Що ми дізналися з нашого розділу. З творів теми ми дізналися про події, у яких беруть участь наші ровесники, як вони замислюються над своїми вчинками, прагнуть зробити правильний вибір. Твори вчать нас любити природу, красоту, відкривати щось нове, мріяти, захоплюватися своїм відкриттям. Оповідання вчать нас бути добрими, допитливими, чемними, вихованими, працьовитими, любити свою родину, Батьківщину.
У кожного учня «серце», де він бажає та мріє. Твори добро. Учитися добру. Якою людиною ти мрієш стати.
Підсумок уроку.
«Людина народжується на світ не для того, щоб зникнути безвісти порошиною. Людина народжується, щоб залишити після себе слід вічний».
Дякую за урок. Урок пройшов творчо.
Наш урок – це урок творчості, натхненності, добра і радості.