Тема. . Склад числа 9. Складання і розв'язання прикладів на додавання в межах 9.
Задачі: Розглянути різні випадки складу числа 9, Розвивати пошукову пізнавальну активність і самостійність учнів, засвоєння учнями складу числа 9. Формувати вміння складати і розв'язувати приклади на додавання в межах 9;продовжувати формувати вміння порівнювати числа, вдосконалювати навички усної лічби, продовжувати вчити розрізняти геометричні фігури за їх властивостями; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, математичну мову; виховувати бажання вчитися, приходити на допомогу.
Обладнання: схеми складів чисел 5, 6, 7, 8, 9, картки з числами 1-9, схеми, які потрібно заповнити.
Тип уроку: комбінований
Новожеланівська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат №39 Донецької обласної ради
Урок з математики в 1 класі на тему
«Склад числа 9. Складання і розв’язання прикладів на додавання
в межах 9.»
Підготувала вчитель
початкових класів І категорії
С.І. Мариконь
2016 – 2017 н.р
Тема. . Склад числа 9. Складання і розв’язання прикладів на додавання в межах 9.
Задачі: Розглянути різні випадки складу числа 9, Розвивати пошукову пізнавальну активність і самостійність учнів, засвоєння учнями складу числа 9. Формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання в межах 9;продовжувати формувати вміння порівнювати числа, вдосконалювати навички усної лічби, продовжувати вчити розрізняти геометричні фігури за їх властивостями; розвивати спостережливість, увагу, логічне мислення, математичну мову; виховувати бажання вчитися, приходити на допомогу.
Обладнання: схеми складів чисел 5, 6, 7, 8, 9, картки з числами 1-9, схеми, які потрібно заповнити.
Тип уроку: комбінований
Компетентність:
І. Загальнокорекційний
1. Рефлексія
Усміхніться один одному. Позначте мені свою готовність за допомогою личка-схеми (під мелодію діти фіксують готовність до уроку)
2.НПП..Створення психологічного настрою класу.
– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці.
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко всі відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
3.Девіз уроку.
Щоб усе прекрасно знати,
Будем добре міркувати,
Додавати, віднімати
І усім допомагати!
ІІ. Організаційний
1. Повторення вивченого
Визначення ступеня оволодіння навчальним ‘матеріалом
На дошці схеми складів чисел 7, 8, 6. (повторення складу чисел).
- Ми з вами навчились розкладати різними способами числа 3, 4, 5, 6, 7, 8. Маємо неабиякі успіхи у складанні та розв’язуванні прикладів у межах 8. Ще й швидко обчислюємо їх.
2.Гра «Мовчанка». Робота з числовим віялом(Слайд 2)
4+2 5-2
6+1 6-1
5+3 8-3
7+7 4-2
3.Весела лічба. (Слайд 3, 4,5)
Сім зайчиків сидять
І траву вони їдять.
От іще два прискакали.
Скільки зайців порахували
На травичці біля хати
Метушаться цуценята —
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх
Ось до класу на урок
Залетіло 6 сорок,
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх пташок було?
ІІІ. Основна
«Склад числа 9. Складання і розв’язання прикладів на додавання в межах 9»
2.Каліграфічна хвилинка. «Конкурс красунь» (Слайд 7)
Записати по рядку чисел 5; 8; 9
3.Математичний диктант (Слайд 8)
Записати цифру 9.
Записати цифру 7.
Записати число, яке передує числу 6.
Записати число, яке є результатом виразу 4+3.
Записати числа сусіди числа 3.
Які цифри ви записали?
4.Робота з паличками.
Шляхом складання певної кількості паличок різного кольору визначити, як можна утворити число 9 (Слайд 9)
А щоб поглибити знання, ми з вами мандруємо математичною річкою, де спробуємо самостійно зіставити сукупність предметів з цифрами на позначення їхньої кількості, (ст.. 33, №1)
У 2 завданні ми будемо складати нові приклади, використовуючи співвідношення між частинами та цілим.
Заповнимо таблицю складу числа 9, покажемо, як ми вміємо писати цифри, відгадувати математичні загадки та спробуємо створити за картину за допомогою трикутників та чотирикутників.
- Оцінимо свої знання.
5.Фізкультхвилинка(Слайд 10)
6.Розв’язування прикладів. (Слайд 11)
7.Розв’язування задачі (Слайд 12)
8+1=9
8.Геометричний матеріал.. Креслення відрізків. (Слайд 13)
Ця машина ой незвична,
Тут фігури он які.
Подивись на них уважно.
Скільки більше і яких?
ІV.Заключна частина.
1.Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 14)
- Ось і завершилася наша подорож. Давайте поділимося своїми враженнями від неї. Чи сподобалась вона вам?
2.Вправа «Мікрофон»
- Чого ми навчилися на уроці?
- Що було для вас найважчим? Найцікавішим?
- Що найбільше сподобалося?
-Підніміть, хто отримав сьогодні смайлика
- Погляньте, скільки смайликів засяяло у нашому класі. Нехай же вони сяють завжди і поповнюються новими смайликами.
-А зараз покажіть, з яким настроєм ви закінчуєте урок.