Завдання контрольної роботи з української мови та математики для 4 класів

Про матеріал
Завдання державної підсумкової атестації для 4 класу з української мови та математики.
Перегляд файлу

 4 клас Українська мова

 

1.Прочитай уважно текст

ТАЄМНИЦЯ ЛЕСИКОВОЇ СКРИПКИ

 (Уривок )

  Лесик біжить на город до діда і баби і махає руками:

- Жнива прийшли! Жнива прийшли!

- Це добра вістка, дитино, - радіє баба Олена. - Будемо з хлібом, а без хліба в хаті темно.

- А хіба хліб світить?

- Світить, Лесику. Як сонце на небі, хліб світить на землі. Може, тому з давніх-давен люди печуть хліб круглим, на подобу сонця.

- Діду, а хто придумав хліб?

- Ніхто цього не знає, Лесику.

  Із сивої давнини лине притча про мудре зернятко пшениці.

  Давно то було, так давно, що на землі ще й кордонів не існувало. Люди могли вільно ходити з краю в край.

   Жив тоді в Карпатах старий мудрець, такий старий, що ніхто й не знав, скільки йому років.

  Однієї ночі в хатинку до мудреця постукав запізнілий подорожній і попросив кусень хліба. Рад би мудрець нагодувати гостя, але в самого - ні скоринки. Усього його багатства - єдина зернина, яка лежала на дні череп'яного горщика. А справжня щирість - поділитися з ( голодним і стражденним останнім, що маєш. Так мудрець учив людей, так і сам вчинив того вечора. Обережно взяв він зернину і поклав на долоню подорожньому:

  «Посади в землю, доглядай, поливай водою, щоб не засохло стебло - через рік колосок виросте. Збереш колосок, розітреш у долоні, зігрієш зернята - і знову посій у землю» (( .

   Не сказав мудрець тільки одного, що зернина та була всім його багатством.

   Збігло кілька років, зашуміла колоссям уся земля, і в хату мудреця знову зайшов подорожній. Гарно вдягнений, веселий, здоровий, а надворі стояли вози, повні пшениці й усякого добра.

   «Це все для тебе, славного мудреця, щоб ти ще довго міг учити мудрості наш народ, як навчив мене» - і вклонився господареві. Та мудрець узяв з усього багатства тільки одну зернину і обняв молодого хлібороба:

- Мені, чоловіче, дороге не багатство, а пам'ять про мене. Радий урожаєві, але беру з нього тільки зернятко, бо пшеничне зерно - мудре. Воно несе в собі знак роду і народу та береже його навічно.       

  А  ре(ш,ж)ту з(е,и)рнят ро(з,с)дай людям. Хай засіють усю землю, і ти станеш найбагатшою людиною. Бо тільки те твоє, що ти віддав людям.   Виконав молодий хліборо(б,п) заповіт свого вчителя. Люди обн(е,и)сли довкола з(е,и)млі пш(е,и)ничне зернятко, і виріс колос-богатир. І народилися з одного з(е,и)рняти міль(ьо,йо)ни пш(е,и)ничних зерен, і в ус(ьо,йо)му світі зашуміли пш(е,и)ничні поля .

                                                                         

                                                                          (386 сл). (Ярема Гоян).

 

2.  Як баба Олена пояснила Песикові, чому без хліба в хаті темно.

 

А. Тому що його випікають круглим, мов сонце, з давніх-давен.

Б. Тому що хліб так само важливий для людей, як сонце.

В. Тому що хлібина подібна до сонця.

 

3. Як учинив мудрець, коли до нього зайшов голодний подорожній і попросив хліба.

 

А. Він віддав останній кусень хліба, бо вчив людей ділитися останнім, що маєш.

Б. У нього не було навіть скоринки, а лише єдина зернина, яку він віддав гостю.

В. Мудрець навчив подорожнього, як із зернини виростити хліб.

 

4.Спиши останній абзац тексту, розкриваючи дужки .

___________________________________________

 

5.Добери антоніми до підкреслених слів і запиши .

________________________________________________

 

6. До слова хліб добери спільнокореневі слова і запиши .

______________________________________________

 

 

7.Запиши, як ти розумієш слова мудреця: «Пшеничне зерно - мудре.» (4-5 речень).

 

 

 

 

ДПА Математика

 

1.  Розв´яжи задачу з поясненням.

 

  Від станції Барвінкова до станції Волошкова поїзд рухався 6 год зі швидкістю 50 км/год. Відстань від станції Волошкова до станції Квітнева в 3 рази довша. Її поїзд подолав за 15 год. З якою швидкістю рухався поїзд від станції Волошкова до станції Квітнева ?

 

2. Обчисли вираз і запиши його значення.

       

58 838 : ( 307 ∙ 89 – 27 250 )

 

3. Знайди значення виразів письмово.

 

 80 т – 267 ц 58 кг

 9 м 4 см ∙ 47

 

4. Розв´яжи рівняння.

 

 у : (5400 : 90) = 120

 

5. Розв´яжи задачу.

 

 Площа прямокутника – 85 см² , його ширина – 5 см. На скільки ширина прямокутника менша за його довжину ?

 

6. Віднови пропущені цифри.

 

 + 5 6               _ 48

    6 4 8                  2 4 5

         0 9 5                 1 9 2

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гусак Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 січня 2020
Переглядів
969
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку