Урок з математики "Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху".

Про матеріал

Урок-подорож з математики, мета якого:

  • ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», вчити знаходити швидкість за даними відстанню та часом, вчити розв'язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами;
  • розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку, розширювати знання дітей про сонячну систему;
  • виховувати прагнення до знань, охайність, почуття товариськості.
  • Перегляд файлу

    Відкритий урок з математики в 4 класі

     

    Тема: Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху.

    Мета:

    •                           ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», вчити знаходити швидкість за даними відстанню та часом, вчити розв’язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами;
    •                           розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку, розширювати знання дітей про сонячну систему;
    •                           виховувати прагнення до знань, охайність, почуття товариськості.

    Тип уроку: комбінований

    Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів:

    •                           інформаційно-рецептивний:бесіда, розповідь, робота з підручником, перегляд слайдів;
    •                           проблемно-пошуковий: формулювання висновків, пошук відповідей на проблемні запитання
    •                           репродуктивний: рефлексія

    інтерактивний: робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм, технологія «мікрофон».

    Обладнання: презентація Power Point, підручник «Математика» 4 клас М.В. Богданович, картки для роботи в парах, сигнальні картки.

    Хід року

    І. Організаційний момент

    – Я хочу щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному і приготуйтеся до роботи. Адже на вас сьогодні чекає захоплююча подорож в незвідані космічні простори.

    ІІ. Актуалізація опорних знань

    1.                      Перевірка домашнього завдання

    – Щоб відправитися у мандрівку потрібно підготувати космічний корабель до відльоту.[Слайд 1] Щоб це зробити перевіримо чи правильно ви виконали домашнє завдання.

    Вирази 488

    5 т 970 кг + 56 ц = 11 570 кг = 11 т 570 кг

    12 т – 3 ц 40 кг = 11 660 кг = 11 т 660 кг

    15 км8 км 500 м =  6 км 500 м

    12 км 390 м + 1 км 510 м = 13 км 980 м

     

    – Зачитайте вираз  відповідь якого є 13 км 980 м.

    – Зачитайте вираз у якому 11 т 660 кг

    ‘Чому дорівнює різниця 15 км і 8 км 500 м? (6 км 500 м)

    5 т 970 кг + 56 ц дорівнює…? (11 т 570 кг)

     

    - На скільки більше і чого залишилося із корму?

    Задача № 489

    1. 1400 – 870 = 530 (кг )
    2. 870 – 180 = 690 ( кг )
    3. 1250 – 690 = 560 ( кг.)
    4. 560 – 530 = 30( КГ)

    Відп.  На 30 кг більше залишилося картоплі.

    – Молодці, ви правильно виконали домашнє завдання і наш корабель готовий до запуску. Відправляємося на дослідження планет сонячної системи.

    1.                      Фронтальне опитування.

    – Пригадайте, яка планета знаходиться найближче до землі? (Венера)[Слайд 2]

    – Саме на цю планету ми з вами відправимося, щоб дізнатися про неї дещо цікаве. Щоб ці відомості стали нам відомі потрібно справитися з математичним диктантом. На це у вас буде 7хв. (Слайд 3)

    – Обміняйтеся зошитами і перевірте диктант за відповідями .

    1.                      Каліграфічна хвилинка.

    – А тепер погляньте на Слайд 4 і знайдіть зайву величину. Запишіть собі її в зошит каліграфічно прописуючи кожну цифру. Далі за завданням слайду 5 розташуйте величини у порядку зростання і запишіть каліграфічно.

    – Ви дуже добре справилися з усіма завданнями які чекали вас на планеті Венера – найгарячішій планеті сонячної системи. Ця планета як будь-яка пустеля абсолютно безплідна.

    ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

    •                           Тепер ми можемо вирушити далі до наступної планети Меркурій.[Слайд 6]

    А як вигадаєте чи швидко ми пересуваємося на нашому кораблі?

    •                           А який літальний апарат на вашу думку настільки ж швидкий?

    (Ракета)

    •                           А щоб дізнатися що ми вивчатимемо на сьогоднішньому уроці ви повинні відгадати загадку:

    Долає шлях вона за певний час,

    То змагаючись з будь-ким із нас,

    То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.

    Є вона і в кожного з нас,

    І в машини, літака чи черв’яка,

    У ракети, пароплава, і в жука. (Швидкість)

    •                           Так це швидкість.[Слайд 7]

    Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про поняття швидкість. Навчитеся знаходити швидкість за відомими відстанню і часом. Будете розв’язувати задачі на знаходження швидкості.

    •                           До речі швидкість обертання Меркурія навколо своєї осі дуже повільна, тому доба там триває близько 58год.

    ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

    •                           А нам час вирушати з Меркурію до наступної планети, яка називається Сатурн.[Слайд 8]

    Тут також вас чекають цікаві завдання.

    1.                      Робота над задачею.
    •                           Сатурн одна з найкрасивіших планет сонячної системи, оточена гігантськими кільцями. У Сатурна найбільше супутників, які рухаються з різною швидкістю. Розглянемо задачу про один з таких супутників (Слайд 9).
    •                           За 2 години супутник Титан пролетів 1200 км, пролітаючи щогодини однакову кількість кілометрів. Скільки кілометрів пролітав супутник за 1 годину?

    Розв’язання: 1200 : 2 = 600 (км)

    Відповідь: за 1 год супутник пролітав 600 км.

    1.                      Пояснення
    • Якщо за кожну годину супутник пролітав 600км, говорять, що він рухався зі швидкістю 600 км за годину.
    • Це записують так: 600км/год.
    •                           Які величини були відомі? (Відстань і час)

    Як знайшли швидкість супутника? ( Відстань, яку пролетів супутник треба поділити на час за який він летів)

    1.                      «Мозковий штурм»

    Давайте спробуємо дати визначення швидкості (діти пропонують варіанти)

    Порівняємо ваші визначення з тим що на слайді 10.

    Отже: швидкість це відстань, яку долають за одиницю часу.

    В математиці швидкість записуємо великою англійською літерою V,

    Відстань- великою англійською літерою S,

    а час – маленькою літерою – t,

    а залежність між швидкістю V , відстанню S і часом руху t у математиці виражають формулою:

    V = S : t

    Запишіть каліграфічно цю формулу в зошит і запам’ятайте:

    Щоб знайти швидкість треба відстань поділити на час.

     

    З поняттям швидкості ми зустрічаємося дуже часто «швидкість літака», «швидкість автомобіля», «велосипедист рухався повільно», «пішохід рухався швидко». Швидкість вимірюють у різних одиницях: м/с, м/хв., км/год.

    1.                      Первинне закріплення. Розв’язування задач.

    - Крім того що Сатурн має велику кількість супутників, це ще надзвичайно легка планета.

    - Я сподіваюся що вам буде легко розв’язувати задачі що чекають вас на Сатурні.

    Фізкультхвилинка

    - Але спочатку відпочинемо і будемо рухатися далі.

    а) Задача № 492

    За даними таблиці знайдіть швидкість руху.

    Перевірте свої результати (Слайд 12)

    б) Задача № 495 /самостійна робота/

    – Цю задачу я пропоную вам розв’язати самостійно.

    чні з низьким рівне математичних знань під керівництвом вчителя/

    – Отже  з якою швидкістю летів супутник?(320÷4÷10=8 (км/с))

    в) Задача № 493 /колективна робота за поданим планом/

    – Що треба знайти, щоб відповісти на перше запитання задачі (на друге запитання)?

    – Чи відомі ці числа?

    – Чому дорівнює відстань, яку проїхав велосипедист? (72км)

    – Скільки часу він був у дорозі? (6год)

    – Як визначити швидкість велосипедиста? (Потрібно відстань поділити на час: 72÷6)

    – Як визначити швидкість мотоцикліста? (Треба 100÷2=50 (км/год))

    – Чи можемо тепер відповісти на третє запитання плану? Чому?

    – що для цього потрібно зробити? (Від швидкості мотоцикліста відняти швидкість велосипедиста: 100÷2-72÷6=38(км/год))

    – Що ж ви молодці. Тому ми можемо вирушати далі.

    ІV. Розвиток математичних знань.

    1.                      Усні обчислення.
    2.                      Ми перенеслися на планету Юпітер.[Слайд 11] Її можна назвати швидкою дзиґою, бо швидкість обертання Юпітера навколо своєї осі становить близько 9год. Тож і ви не будете відставати від Юпітера і швидко виконаєте обчислення.
    3.                      Будь те уважними, хто готовий відповідати піднімає руку. (Відповіді дітей)
    4.                      Слідкуйте за відповідями своїх товаришів, якщо згодні піднімаєте сигнальну картку зеленого кольору, якщо ні – червоного.
    5.                      Робота в парах.

    Далі ви будете працювати в парах. Завдання ви отримаєте на картках. Вам потрібно розв’язати приклади і розшифрувати слова.( Картки)

    1.                      Геометричний матеріал.

    – А зараз кожна пара прочитає назву слова, які вдалося розшифрувати. І дасть визначення поняття.

    (Трикутник, квадрат, ламана, відрізок, периметр, площа).

    Трикутник – це многокутник, який має три сторони, три кути і три вершини.

    Квадрат – це чотирикутник, у якого всі сторони рівні.

    Ламана –

    Відрізок –

    Периметр –

    Площа -

    V. Підсумок уроку

    – Ви добре впоралися з дослідженням планет і нам час повертатися на нашу планету, яка має назву? Ну звичайно це Земля, подивіться, який вона має вигляд. А чому її називають блакитною планетою?

    Тому, що більшу частину Землі складає вода.

    «Мікрофон»

    – Отже, закінчилася наша пригода. Я думаю, що вам вона дуже сподобалася. Тож я хочу щоб ви дали інтерв’ю, пограємо в гру «Закінчи речення»:

    1.                      Я познайомився з поняттям…
    2.                      Швидкість можна знайти…
    3.                      Швидкість вимірюється…
    4.                      Я дізнався…
    5.                      Я навчився…

     

    Мені дуже сподобалося подорожувати разом з вами. Ви дуже добре виконували всі завдання. Сподіваюся що ви будете користуватися здобутими знаннями.

    VІ. Домашнє завдання.

    Ми ще звами не побували на двох планетах, тож на домашнє завдання ВАМ буде дізнатися інформацію про них і на наступний урок нам розповісти

    (завдання диференційоване)

    І – Розв’язати задачу № 498

    ІІ. – Розв’язати задачу № 499, скласти і розв’язати задачу про швидкість космічної ракети.

     

     

    Середня оцінка розробки
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
    Загальна:
    5.0
    Всього відгуків: 1
    Оцінки та відгуки
    1. Орданова Олена
      Загальна:
      5.0
      Структурованість
      5.0
      Оригінальність викладу
      5.0
      Відповідність темі
      5.0
    doc
    Додано
    19 жовтня 2018
    Переглядів
    2701
    Оцінка розробки
    5.0 (1 відгук)
    Безкоштовний сертифікат
    про публікацію авторської розробки
    Щоб отримати, додайте розробку

    Додати розробку