Конспект інтегрованого уроку математики і читання "Пам'ятки Єгипта" 4 клас

Про матеріал

Операції з багатоцифровими числами. Пам'ятки давнього Єгипту

Мета:

Розвивати обчислювальні навички, аналітичне мислення, геометричні поняття, кмітливість, уяву. Розвивати інтерес до історії, літератури, математики.

Виховувати активність, поважне ставлення до пам'яток минулого, бажання вивчати історію, математику, літературу.

Обладнання: відеофільм, фото найвідоміших прамід Єгипту, надруковані поетичні уривки про історію пірамід. Картки з умовами задач.

План уроку.

1 Повідомлення про тему уроку і його структуру.

2. Хвилина каліграфії. Бесіда про 7 чудес світу.

3. Ознайомлення з пірамідами. Усний рахунок.

4. Історія піраміди Хеопса. Множення б –ц чисел з нулем.

5. Гробниця Тутанхамона. Задача на зведення до 1 ускладнена.

6.Піраміда фараона Хефрена. Розв'язання геометричної задачі.

7. Підсумок. Пояснення прадавньго єгипетського прислів'я.

8. Самооцінка роботи.

1. Привітання.

Встаньте, діти, посміхніться

Всі до сонця потягніться,

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

Девіз уроку для вчителя : «Якщо ви володієте знаннями, дайте іншим запалити від них свої світильники»

Девіз уроку для учнів: «Чомуб ти не навчався, пам'ятай, що навчаєшся для себе».

2. Читаємо початок нашої поеми:

Відомо, що в світі є різні країни,

Де історичні пам'ятки – руїни.

Де величні споруди височать в імлі.

Це справді дивовижнії куточки на землі.

Вступ. Сьогодні на уроці ми знов повернемось до країни, яка залишила нам багато міфів, легенд. Ми на уроці читання вже заглядали в цей дивний куточок землі. Це – Єгипет. Згадайте, в якиїх творах відбулося відкриття Єгипетського царства? Давайте продовжимо пошук нових таємниць цієї дивовижної країни, а також будемо закріплювати вміння виконувати дії з б-ц числами, розв'язувати задачі. Почнемо.

Одночасно ми будемо читати уривки з поеми невідомого автора. Строфи відділені одна від одної. Поступово ознайомимся з текстом. Опрацювання буде колективне, я дуже сподіваюсь, що всі ви активно залучитесь до роботи і адекватно зробите оцінку її. Згодні?

Тоді поїхали.

Хвилинка каліграфії.

Цифру цю зустрінеш в нотах, в кольорах веселки є.

Стільки ж днів і тиждень має, в кожного – ім'я своє.

Цифра ця відома всім. Дійсно так, це – цифра ? 7

Поміркуйте: якщо 15873 х 7 = 111 111 , то скільки буде

15873 х 49 = ? доведіть

Запишіть це число, визначте число одиниць, сотен і тисяч. 777 777 ( самооцінка).

Вчитель. Популярність сімки давно відома. А чому? Сім нот, сім кольорів веселки, сім раз відміряй, а один відрізай. Один з плошкою, а семеро з ложкою. Виявилось, що число 7 відповідає обсягу короткотривалої пам'яті. Людина спроможна швидко і надовго запам'ятати саме таку кількість.

В світі існує також 7 чудес, пам'яток , створених людством.

3. Читаємо

Їх будували як гробниці для фараонів десятки літ.

Росли, мов гриби, споруди ці. І стали відомі на весь білий світ.

ФОТО АНСАМБЛЯ ЄГИПЕТСЬКИХ ПІРАМІД

Це одне з чудес світу. Здогадайтеся, про що мова? Піраміди.

З пірамідами пов'язано багато таємниць. Так досьогодні ми не знаєм яким чином без техніки, без обладнання були вони побудовані. Їх висота…

Про це дізнаємось, Якщо правильно і швидко зробимо обчислення.

Картки з індивідуальним завданням на дошці

20007 – 19860 1323 : 9 3381 : 23 18131 – ( 562 х 32)

Запис робимо у вигляді математичного диктанту:

7 збільшити у 1000 разів 7000

результат збільшити на 80 7080

знайти ½ частину від знайденого числа 3540

отримане зменшити на 500 3040

те, що знайшли, збільшити у 3 рази 9120

результат зменшити на 9000 120

збільшити останнє на 27 147

ФОТО ПІРАМІДИ ХЕОПСА

Який останній результат? 147 м – саме такою є висота найвищої піраміди Хеопса. Історія її будівництва цікава. У фараона не вистачили коштів, тому… Що ж він зробив?

4. Коштів замало було в фараона,

Тому і продав він красунечку – доню.

Тоді й будівництво своє завершив.

А трохи пізніше навіки спочив.

Могутня піраміда Хеопса простояла 4500 років. Число з двома нулями. Згадаємо множення б - ц чисел з нулями.

ФОТО ПІРАМІДИ ТУТАНХАМОНА

14700 6030 72000

× 6 × 3 × 9

----------- --------- --------

88 200 18090 648 000 складіть цифри кожного добутку. Що отримали? 18

Саме стільки років всього прожив один з представників династії фараонів Тутанхамон. Саме він приніс з попелу історіїї найбільші відомості.

5. Він не всиг здійснить походів.

Вісімнадцять літ – так мало.

В стількі років фараона

Смерть безжалісна забрала.

Прізвище Тутанхамона в світі славилось проте.

А чому воно відоме? Хто розкаже нам про це?

Учениця читає повідомлення.

Одним з найвидатніших пам'ятників єгипетського мистецтва XVIII династії по праву можна вважати золоту масивну маску мумії Тутанхамона.
Вона зображує молодого царя в смугастому головному уборі , прикрашеному зображенням голови шуліки і змії . На груди спускається багате намисто з головами соколів на плечах. Поглиблення , виконані в золоті при створенні маски, заповнені кольоровий смальтою - темно -синьою, бірюзової і червоною , під яшму . Особливо виразні очі з чорним зіницею , обведені темно -синім контуром. У голови правого сокола , що вінчає намисто , поміщений напис , у вертикальних рядках , що містить текст 151- ї глави "Книги мертвих " , що переходить на спину маски.

ФОТО МАСКИ ТУТАНХАМОНА

Питання: чому жодна піраміда не залишила в собі скарбів, а Тутанхамон зберіг їх аж до ХХ століття?

Життя тимчасове, а в чім майбуття?

В загробне ж бо вірили люди життя.

Про душу вони піклувались і тіло.

З них мумії враз після смерті робили.

Витрати на це йшли також чималі.

Та рай для вельмож був уже на землі.

Ховали в гробницю тіло фараона.

Майно туди клали, була охорона.

З гробницями поруч підводились храми,

Там священні жреці спілкувались з богами.

Завжди поминали там родичів мертвих,

Молились за душі, приносили жертви

Навіщо ж фараони будували такі величезні споруди?

ФІЗХВИЛИНКА

І. Хто там, хто там вже втомився (оплески)

І наліво похилився? (нахили)

Треба всім нам разом встати, (встають)

Фізкультпаузу почати (оплески)

Руки вгору, руки в боки.

І зроби чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

І тихесенько сідай,

Працювати починай.

.

6. Столиця сучасного Єгипту – Каїр. Це не Париж, не Київ, не Прага.

Від спеки в Єгипті посуха і спрага.

А хто з вас, можливо, потрапить туди,

Напевно би випив діжку води.

Задача. Чоловік з дружиною випивають діжку води на 30 літрів за 6 днів. Сам чоловік випиває таку діжку за 10 днів.

Заскільки днів випиває 30 літрів дружина?

1ч – 10 д – 30л

2л - 6д. – 30л

1ж. - ?д – 30л аналіз, розв'язання.

Подібна задача дана схемою.

І насос викачує за 6 годин 24000л води. ІІ насос таку ж кількість за 3 години. За скільки годин викачають обидва насоси разом ці 24000 л води?

І – 6 г. – 24000л 24000 :6 =4000 л І за 1г

} ?г- 24000 л 24000 :3 = 8000л ІІ за 1 г

ІІ -3г. - 24000л 4000+ 8000 = 12000 І і ІІ за 1 г.

24000:12000 = 2 години

Це задачі на спільну роботу.

7. А хто піраміди – гіганти робив?

Була непосильною праця рабів.

На сонці миттю втрачаєш силу.

І дуже швидко йдеш до могили.

Раби покірні були , не вперті,

Прагнули в рай хоча б по смерті.

Руками рубали кам'яні брили,

І велетенські споруди робили.

Потім терли до блиску каміння

Під сонячним спекотливим промінням.

ФОТО ПІРАМІДИ ХЕФРЕНА

По формі своїй піраміди – незвичні.

Вони загадкові, чарівні, величні.

Одна з них у формі людини – лева.

Це – піраміда фараона Хефрена.

Він в Сфінкса виліплює скелю єдину.

З'явився так лев із обличчям людини.

Хефрен таким чином придбав охоронця,

Своїй піраміді, що спрагне від сонця.

На які фігури схожі піраміди? З яких частин складаються піраміди?

Основа, Або підошва – це квадрат.

Знайдіть площу найбыльшої піраміди Хеопса,підошва або основа якої має форму квадрата з істороною 230 м.

S=aа

S=230∙230=52900кв. м це більше ніж 5 га.

8. Ось і закінчилась наша подорож до країни пірамід. Виставтесобі, будь ласка, оцінки, відповідно вашій праці на уроці, враховуючи помилки, каліграфію, охайність, активність, відповідальність.

Діти піднімають кольорові кружечки- символи, що позначають рівні (Червоний- високий, зелений- достатній, синій – достатній, білий – низький)

ФІЛЬМ про давній Єгипет, про символи епохи фараонів, про побут, життя праєгиптян. А про деякі символи, які побачите в ньому, прочитаєте у вільний час на дошці. А ще більше про це ви дізнаєтеся в 5 класі на уроках історії

7 Розглянути прислів'я, пояснити значення:

«УСЕ В СВІТІ БОЇТЬСЯ ЧАСУ, А ЧАС БОЇТЬСЯ ПІРАМІД»

8 Самооцінка роботи на уроці .

Перегляд файлу

 

Операції з багатоцифровими числами. Пам’ятки давнього Єгипту

 

 

 Мета:

Розвивати обчислювальні навички, аналітичне мислення, геометричні поняття, кмітливість, уяву. Розвивати інтерес до історії, літератури, математики.

Виховувати активність, поважне ставлення до памяток минулого, бажання вивчати історію, математику, літературу.

 

 

 

Обладнання: відеофільм, фото найвідоміших прамід Єгипту, надруковані поетичні уривки про історію пірамід. Картки з умовами задач.

 

 

 

План уроку.

1 Повідомлення про тему уроку і його структуру.

2. Хвилина каліграфії. Бесіда про 7 чудес світу.

3. Ознайомлення з пірамідами. Усний рахунок.

4. Історія піраміди Хеопса. Множення б –ц чисел з нулем.

5. Гробниця Тутанхамона. Задача на зведення до 1 ускладнена.

6.Піраміда фараона Хефрена. Розв’язання геометричної задачі.

7. Підсумок. Пояснення прадавньго єгипетського прислівя.

8. Самооцінка роботи.

 

 

1. Привітання.

 

Встаньте, діти, посміхніться

Всі до сонця потягніться,   

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

 

Девіз уроку для вчителя : «Якщо ви володієте знаннями, дайте іншим запалити від них свої світильники»

Девіз уроку для учнів: «Чомуб ти не навчався, памятай, що навчаєшся для себе».

 

 

2. Читаємо початок нашої поеми:

Відомо, що в світі є різні країни,

Де історичні памятки – руїни.

Де величні споруди височать в імлі.

Це справді дивовижнії куточки на землі.

 

 

Вступ. Сьогодні на уроці ми знов повернемось до країни, яка залишила нам багато міфів, легенд. Ми на уроці читання вже заглядали в цей дивний куточок землі. Це – Єгипет. Згадайте, в якиїх творах відбулося відкриття Єгипетського царства? Давайте продовжимо пошук нових таємниць цієї дивовижної країни, а також  будемо закріплювати вміння виконувати дії з б-ц числами, розв’язувати задачі. Почнемо.

Одночасно ми будемо читати уривки з поеми  невідомого автора. Строфи відділені одна від одної. Поступово ознайомимся з текстом. Опрацювання буде колективне, я дуже сподіваюсь, що всі ви активно залучитесь до роботи і адекватно зробите оцінку її. Згодні?

Тоді поїхали.

 

Хвилинка каліграфії.

Цифру цю зустрінеш в нотах, в кольорах веселки є.

Стільки ж  днів і тиждень має, в кожного – ім’я своє.

Цифра ця відома всім. Дійсно так, це – цифра ?    7

Поміркуйте: якщо 15873 х 7 = 111 111 , то скільки буде

                                15873 х 49 = ?  доведіть

Запишіть це число, визначте число одиниць, сотен і тисяч. 777 777                   ( самооцінка).

 

Вчитель. Популярність сімки давно відома. А чому?  Сім нот, сім кольорів веселки, сім раз відміряй, а один відрізай. Один з плошкою, а семеро з ложкою. Виявилось, що число 7 відповідає обсягу короткотривалої памяті. Людина спроможна швидко і надовго запамятати саме таку кількість.

В  світі існує також 7 чудес, памяток , створених людством.

 

3. Читаємо

Їх будували як гробниці  для фараонів десятки літ.

Росли, мов гриби, споруди ці. І стали відомі на весь білий світ.

 

ФОТО АНСАМБЛЯ  ЄГИПЕТСЬКИХ ПІРАМІД

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTopUac6W86E69LbzZ_jxYOSmRQ0J2FithCjAoUuA4U0LIlN_BMmw

 

Це одне з чудес світу. Здогадайтеся, про що мова?  Піраміди.

З пірамідами повязано багато таємниць. Так досьогодні ми не знаєм яким чином без техніки, без обладнання були вони побудовані.  Їх висота…

Про це дізнаємось, Якщо правильно і швидко зробимо обчислення.

 

Картки з індивідуальним завданням на дошці

20007 – 19860         1323 : 9                3381 : 23                      18131 – ( 562 х 32) 

 

Запис робимо у вигляді математичного диктанту:

7 збільшити у 1000 разів                                        7000                                  

результат збільшити на 80                                   7080

знайти ½ частину від знайденого числа               3540    

отримане зменшити на 500                                   3040

те, що знайшли, збільшити у 3 рази                     9120          

результат зменшити на 9000                               120

збільшити останнє на 27                                       147

 

 

 

ФОТО ПІРАМІДИ ХЕОПСА

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d1/Gizeh_Cheops_BW_1.jpg/1024px-Gizeh_Cheops_BW_1.jpg

 

 

Який останній результат?  147 м – саме такою є висота найвищої піраміди Хеопса.  Історія її будівництва цікава. У фараона не вистачили коштів, тому… Що ж він зробив?

 

4. Коштів замало було в фараона,

Тому і продав він красунечку – доню.

Тоді й будівництво своє завершив.

А трохи пізніше навіки спочив.

 

Могутня піраміда Хеопса простояла 4500 років. Число з двома нулями. Згадаємо множення б - ц  чисел з нулями.

 

ФОТО ПІРАМІДИ ТУТАНХАМОНА

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSQ8u8pmSbc9YKH23Q5wNox8red-GTECJPbfzrwl9-tKVuSDjV9iA

 

 

 

  14700              6030           72000

×    6              ×     3          ×  9     

 -----------        ---------        --------

 88 200           18090        648 000   складіть цифри кожного добутку. Що отримали? 18

 

Саме стільки років всього прожив один з представників династії фараонів  Тутанхамон. Саме він приніс з попелу історіїї найбільші відомості.

 

5. Він не всиг здійснить походів.

Вісімнадцять літ – так мало.

В стількі років фараона

Смерть безжалісна забрала.

 

 

Прізвище Тутанхамона в світі славилось проте.

А чому воно відоме? Хто розкаже нам про це?

 

Учениця читає повідомлення.

Одним з найвидатніших пам'ятників єгипетського мистецтва XVIII династії по праву можна вважати золоту масивну маску мумії Тутанхамона.

 

Вона зображує молодого царя в смугастому головному уборі , прикрашеному зображенням голови шуліки і змії . На груди спускається багате намисто з головами соколів на плечах. Поглиблення , виконані в золоті при створенні маски, заповнені кольоровий смальтою - темно -синьою, бірюзової і червоною , під яшму . Особливо виразні очі з чорним зіницею , обведені темно -синім контуром. У голови правого сокола , що вінчає намисто , поміщений напис , у вертикальних рядках , що містить текст 151- ї глави "Книги мертвих " , що переходить на спину маски.

                                                                                                                                                   ФОТО МАСКИ ТУТАНХАМОНА

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQv8UZP2f18hN-Dw2PL6u-klOkD9h6q9U6vW9DB59wPjrEXMR3e

 

Питання: чому жодна піраміда не залишила в собі скарбів, а Тутанхамон зберіг їх аж до ХХ століття?

 

Життя тимчасове, а в чім майбуття?

В загробне ж бо вірили люди життя.

Про душу вони піклувались і тіло.

З них мумії враз після смерті робили.

 

Витрати на це йшли також чималі.

Та рай для вельмож був уже на землі.

Ховали в гробницю тіло фараона.

Майно туди клали, була охорона.

 

З гробницями поруч підводились храми,

Там священні жреці спілкувались з богами.

Завжди поминали там родичів мертвих,

Молились за душі, приносили жертви

Навіщо ж фараони будували такі величезні споруди?

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

І. Хто там, хто там вже втомився (оплески)

І наліво похилився? (нахили)

Треба всім нам разом встати, (встають)

Фізкультпаузу почати (оплески)

Руки вгору, руки в боки.

І зроби чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

І тихесенько сідай,

Працювати починай.

. 

6. Столиця сучасного Єгипту – Каїр. Це не Париж, не Київ, не Прага.

Від спеки в Єгипті посуха і спрага.

А хто з вас, можливо, потрапить туди,

Напевно би випив діжку води.

 

 

http://bm.img.com.ua/nxs/img/prikol/images/large/0/8/76380_76253.jpg

 

 

Задача. Чоловік з дружиною випивають діжку води на 30 літрів за 6 днів. Сам чоловік випиває таку діжку за 10 днів.

Заскільки днів випиває 30 літрів дружина?

1ч – 10 д – 30л

2л - 6д. – 30л                

1ж. - ?д – 30л  аналіз, розвязання.

Подібна задача дана схемою.

І насос викачує за 6 годин 24000л води. ІІ насос таку ж кількість за 3 години. За скільки годин викачають обидва насоси разом ці 24000 л води?

 

І – 6 г. – 24000л                                             24000 :6 =4000 л І за 

                            } ?г- 24000 л                     24000 :3 = 8000л ІІ за 1 г

ІІ -3г. -  24000л                                            4000+ 8000 = 12000 І і ІІ за 1 г.

                                                                     24000:12000 = 2 години

 

Це задачі на спільну роботу.

 

7. А хто піраміди – гіганти робив?

    Була непосильною праця рабів.

    На сонці миттю втрачаєш силу.

    І дуже швидко йдеш до могили.

 

    Раби покірні були , не вперті,

    Прагнули в рай хоча б по смерті.

 

    Руками рубали камяні брили,

    І велетенські споруди робили.

 

    Потім терли до блиску каміння

    Під сонячним спекотливим промінням.

 

 

ФОТО ПІРАМІДИ ХЕФРЕНА

 

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Egypt.Giza.Sphinx.01.jpg

 

 

По формі своїй піраміди – незвичні.

Вони загадкові, чарівні, величні.

Одна з них у формі людини – лева.

Це – піраміда фараона Хефрена.

 

Він в Сфінкса виліплює скелю єдину.

Зявився так лев із обличчям людини.

Хефрен таким чином придбав охоронця,

Своїй піраміді, що спрагне від сонця.

 

На які фігури схожі піраміди?  З яких частин складаються піраміди?

Основа, Або підошва – це квадрат.

Знайдіть площу найбыльшої піраміди Хеопса,підошва або основа якої має форму квадрата з істороною 230 м.

S=aа

S=230∙230=52900кв. м це більше ніж 5 га.

 

 

8. Ось і закінчилась наша подорож до країни пірамід. Виставтесобі, будь ласка, оцінки, відповідно вашій праці на уроці, враховуючи помилки, каліграфію, охайність, активність, відповідальність.

 

Діти піднімають кольорові кружечки- символи, що позначають рівні (Червоний- високий, зелений- достатній, синій – достатній, білий – низький)

 

ФІЛЬМ про давній Єгипет, про символи епохи фараонів, про побут, життя праєгиптян. А про деякі символи, які побачите в ньому, прочитаєте  у вільний час на дошці. А ще більше про це ви дізнаєтеся в 5 класі на уроках історії

 

7 Розглянути прислівя, пояснити значення:

«УСЕ В СВІТІ БОЇТЬСЯ ЧАСУ, А ЧАС БОЇТЬСЯ ПІРАМІД»

 

8 Самооцінка роботи на уроці .

doc
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
840
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку