Урок з математики у 4 класі "Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток"

Про матеріал
Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток. - Пояснити прийом письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток на основі знання алгоритму письмового додавання трицифрових чисел; - Удосконалювати вміння розв’язувати задачі дією віднімання; - Формувати обчислювальні навички, розвивати навички правильного оформлення письмового віднімання трицифрових чисел; - Розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення; - Сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ та практичну діяльність на уроці; - Виховувати активну життєву позицію, прагнення досягати успіху через наполегливу працю.
Перегляд файлу

 

 Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток.

  • Пояснити прийом письмового віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток на основі знання алгоритму письмового додавання трицифрових чисел;
  • Удосконалювати вміння розвязувати задачі дією віднімання;
  • Формувати обчислювальні навички, розвивати навички правильного оформлення письмового віднімання трицифрових чисел;
  • Розвивати увагу, логічне мислення, математичне мовлення;
  • Сприяти вихованню інтересу до предмета через використання ІКТ та практичну діяльність на уроці;
  • Виховувати активну життєву позицію, прагнення досягати успіху через наполегливу працю.

 

 

 

І Організація класу

  • Урок я хочу почати з вислову:

«Ключем до відкриття

Є знак питання»        ( Слайд 2)

  • Кожен урок математики – це цікава подорож. А що ми візьмемо в подорож? (Знання)

ІІ Актуалізація знань.

  • Отже почнемо з розминки.

1) Гра «Мовчанка»  (Слайд 3)

-Виконати розрахунки, назвати відповідь.

-Як знайти невідомий відємник?

2) Бліц турнір.  (Слайди 4,5,6)

- Ми нещодавно закінчили роботу над проектом « Врятуємо Молочний лиман». Задачі бліц турніру будуть повязані з деякими відомостями цьго проекту.

Поки діти виконують задачі бліц турніру, один учень біля дошки складає і розв. Задачу біля дошки.

1. Довжина Молочного лиману – 35 км, а його ширина – на 25 км менша. Яка ширина?

2. Азовське узбережжя завжди славилося рибною промисловістю.

В 1950-1960 роках середньорічний вилов риби становив 290 т. Через сучасний стан протоки він зменшився на 200 т.

Скільки становить зараз середньорічний вилов риби?

3. Зменшення кількості риби пов’язане не тільки з екологічним станом, але і від великої кількості браконьєрів. Ще в 1991 році в Азовському морі нараховувалось 50 видів риби. А зараз – це 40 видів. На скільки менше видів риби стало в Азовському морі?

- Який тип останньої задачі? Якою дією розв.? (правило)

       Учень, що працював біля дошки самостійно, розказує задачу

, яку склав і пояснює якою дією розв’язував.

І – 263кг

ІІ - ?, на 125 більше.

Всі повторюють алгоритм письмового додавання трицифрових чисел.

  • Послухайте задачу:

Риба сімейства осетрових може відкласти 798 ікринок. А риба судак – на 327 ікринок менше. Скільки може відкласти ікринок риба судак?

Скласти короткий запис до задачі і порівняти з попередньою задачею.

( З’ясовують, що це задача на зменшення на кілька одиниць і розв’язується дією віднімання)

  • А чи зручно нам виконати дію віднімання усно?
  • Яка ж буде нова тема уроку? Чого ми сьогодні навчимося?

ІІІ Виведення теми і мети уроку дітьми.Виявлення ускладнення.

IV «Відкриття» дітьми нових знань. Побудова проекту для подолання ускладнення.

  • Опираючись на знання, отриманні на попередньому уроці, я пропоную вам виконати « Пробну дію» (на окремих листочках) і спробувати самостійно вивести алгоритм віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток.

(Самостійна робота учнів)

-Як підписали відємник під зменшуваним?

-З якого розряду почали виконувати дію?

( Виявляємо помилки і виводимо алгоритм віднімання) Слайд 12

V Первинне закріплення.

Розвязування прикладів біля дошки з промовлянням алгоритму вголос.

Робота в групах. Взаємоперевірка

VI Закріплення отриманих знань.

Самостійна робота (диференційована) з самоперевіркою за алгоритмом.

VII Фізхвилинка.

VIII Введення нових знань в систему знань.

  1. Робота за підручником над задачами.

( Сильні учні самостійно)

  1. Знаходження периметра прямокутника.

Підсумок уроку. Рефлексія.

 

 

docx
Додано
28 липня 2019
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку