Письмове віднімання трицифрових чисел без переходу через десяток.
І Організація класу
«Ключем до відкриття
Є знак питання» ( Слайд 2)
ІІ Актуалізація знань.
1) Гра «Мовчанка» (Слайд 3)
-Виконати розрахунки, назвати відповідь.
-Як знайти невідомий від’ємник?
2) Бліц турнір. (Слайди 4,5,6)
- Ми нещодавно закінчили роботу над проектом « Врятуємо Молочний лиман». Задачі бліц турніру будуть пов’язані з деякими відомостями цьго проекту.
Поки діти виконують задачі бліц турніру, один учень біля дошки складає і розв. Задачу біля дошки.
1. Довжина Молочного лиману – 35 км, а його ширина – на 25 км менша. Яка ширина?
2. Азовське узбережжя завжди славилося рибною промисловістю.
В 1950-1960 роках середньорічний вилов риби становив 290 т. Через сучасний стан протоки він зменшився на 200 т.
Скільки становить зараз середньорічний вилов риби?
3. Зменшення кількості риби пов’язане не тільки з екологічним станом, але і від великої кількості браконьєрів. Ще в 1991 році в Азовському морі нараховувалось 50 видів риби. А зараз – це 40 видів. На скільки менше видів риби стало в Азовському морі?
- Який тип останньої задачі? Якою дією розв.? (правило)
Учень, що працював біля дошки самостійно, розказує задачу
, яку склав і пояснює якою дією розв’язував.
І – 263кг
ІІ - ?, на 125 більше.
Всі повторюють алгоритм письмового додавання трицифрових чисел.
Риба сімейства осетрових може відкласти 798 ікринок. А риба судак – на 327 ікринок менше. Скільки може відкласти ікринок риба судак?
Скласти короткий запис до задачі і порівняти з попередньою задачею.
( З’ясовують, що це задача на зменшення на кілька одиниць і розв’язується дією віднімання)
ІІІ Виведення теми і мети уроку дітьми.Виявлення ускладнення.
IV «Відкриття» дітьми нових знань. Побудова проекту для подолання ускладнення.
(Самостійна робота учнів)
-Як підписали від’ємник під зменшуваним?
-З якого розряду почали виконувати дію?
( Виявляємо помилки і виводимо алгоритм віднімання) Слайд 12
V Первинне закріплення.
Розв’язування прикладів біля дошки з промовлянням алгоритму вголос.
Робота в групах. Взаємоперевірка
VI Закріплення отриманих знань.
Самостійна робота (диференційована) з самоперевіркою за алгоритмом.
VII Фізхвилинка.
VIII Введення нових знань в систему знань.
( Сильні учні самостійно)
Підсумок уроку. Рефлексія.